Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-01, 00:43
|
|
|
Pepi tak ale nie zauważyłem niczego, żadnej reakcji w pracy silnika czy baniek czy coś
DODANO:
Bawiłem się właśnie miernikiem.
ECU steruje silniczkiem krokowym podając mu odpowiednie napięcie.
Jesli obroty są za wysokie zmniejsza napięcie, jeśli za niskie zwiększa je.
U mnie sprawa wygląda następująco kiedy auto pracuje na wolnych obrotach ( dziwnych ) bo rzędu 1000 obr/min ECU stara się mu obniżyć. Niestety napięcie spada a obroty nie maleją.
Zapinam D obroty spadają bo silnik dostaje obciążenie i zmniejsza się przepływ powietrza przez krokowca. Napięcie które dawał ECU nagle staje się za niskie. Więc próbuje je podnieść.
I znowu zero reakcji.
Najprawdopodobniej uszkodzony jest krokowiec który ma zadyszkę w granicach 600 - 1000 obr/min
Taką mam teorię. Potrzebuje drugiego do podmiany, sprawwnego, taki który na w/w filmikach potrafi utrzymywać obroty w miejscu.
Jesli to nie lewizna, to zostaje jedno.
Sądzę, że krokowiec po prawie milionowym przebiegu wypracował już swoje.
Wiem, że u Sebka pracuje prawidłowo, może uda mi sięzrobić podmianę na próbę, dam znać co i jak.
Kosmy, może u Ciebie będzie podobnie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-01, 00:47
|
|
|
No poczekaj no ci wyśle se sprawdzisz a nie rozbierzesz wszystkie klubowe przedlifty <jezyk> |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-01, 00:53
|
|
|
Spoko Apo u Ciebie też tak stały obroty w miejscu ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-01, 00:55
|
|
|
Nie stały w miejscu(pisałem wczesniej) Ale roznica miedzy zapietym napędem a niezapiętym była z 50obr i to wsio. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-01-01, 13:42
|
|
|
Apophis napisał/a: | roznica miedzy zapietym napędem a niezapiętym była z 50obr | Czyli w normie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-01, 19:40
|
|
|
Aktualizacja, dziś z uwagi że jest Święto i rodzina się zjechała.
Spotkałem się z Sebkiem i zrobiliśmy podmianę krokowca. To samo się dzieje. Czyli jednak krokowiec jest ok. Skoro obroty szaleją, paliwo podaje to zostaje lewizna. Dolot w 100% szczelny, zostają wtryski PB, wkrętki, kolektor ssący uszczelki.
Apo czyli temat wstrzymujemy.
pepi napisał/a: | popsikaj wd40 po miejscach w których może być
wkrętki od lpg np |
Dziś na nowo za psikałem WD okolice wtryskiwaczy i kolektora.
Jeśli się poprawi to już mniej więcej będę wiedział gdzie szukać.
Bo wydaje mi się że coś jest lepiej.
Pepi chyba masz u mnie wielkiego browara.
DODANO:
https://www.youtube.com/watch?v=epW8b_MERLM
To było dziś rano jakieś 5min po odpaleniu auta. Wczoraj wieczorem intensywnie lałem WD w okolice wtryskiwaczy benzynowych.
Potem systematycznie z każdym kilometrem powiedzmy po około 10km już sytuacja była tak jak na początku.
Dziś znów nasadziłem tam WD, zobaczymy co będzie.
Jesli będzie dobrze czyli jest lewizna. Ciekawe czy na wtryskach czy pod kolektorem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-01, 19:42
|
|
|
Jerni ja ci powiem że tera to dopiero mam dramat-jak wcisne bieg na hamupcu to obroty leca do zera
To silniczek bedzie leżał może komus sie przyda jeszcze |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-02, 22:41
|
|
|
A więc tak wczoraj za psikałem wd po okolicach gniazd gdzie wchodzą wtryski benzynowa i lpg.
Sprawa wygląda następująco:
https://youtu.be/SMypJnSGgNU
https://youtu.be/Bps33R7-oVg
https://youtu.be/A438KYZXxG0
https://youtu.be/61SBN1BbyJs
Z każdym kilometrem jest gorzej i widać to gołym okiem.
Dodatkowo czuć na kulturze pracy silnika.
Zastanawiam się czy robić same wtryski czy zrzucać cały kolektor i robić też uszczelki pod nim.
Prawde mówiąc wd mógł dostać się i tam i nie wiadomo gdzie jest ta nieszczelność.
O ile dobrze rozumuję i mój tok rozumowania jest prawidłowy |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-02, 23:06
|
|
|
To zwal całą góre,powymieniaj uszczelki kolektora,podcisnienia no wsio co tam w okolicy kolektora jest. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-02, 23:09
|
|
|
Jak będę miał przed sobą wniosek urlopowy to będę się bawił. Rozbiorę go do cna.
WQrzają mnie te obroty, krew mnie zalewa jak na nie patrze. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-02, 23:19
|
|
|
Zmieniałes silnik i nie zadbałes o te detale?? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-02, 23:42
|
|
|
Apo zrobiłem co mogłem ale po prawie 100 tys mogło się coś już popierdniczyć.
A ... jeden wie co za magik to drutował wcześniej, bo pewnie to auto obskoczyło nie jednego wielkiego znawce. I teraz trzeba po nich poprawiać. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-02, 23:46
|
|
|
Silnik kupiłeś dość świeży,sam go tam wstawiałeś więc jakie niby magiki ci grzebali?? No zgadza sie że 100tys to sie może zdarzyć to i owo. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-03, 17:23
|
|
|
Apophis napisał/a: | Silnik kupiłeś dość świeży,sam go tam wstawiałeś więc jakie niby magiki ci grzebali?? |
Apo zacznijmy od tego, że auta nie posiadam od nowości, a wmawiasz mi coś co nie zadbałem. A skąd wiesz o co zadbałem, a o co nie ?
A jeśli zadbałem to równie dobrze mogło się zje...ć po tym czasie. Nic nie jest wieczne i wszystko ma prawo się popsuć.
Ja próbuje dojść co jest i co może być przyczyną takiego zajścia.
Czy ktoś może mi podać czy uszczelnienia wtrysków jak wyglądają, czy są dostępne, lub zamienne z innymi modelami ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-01-03, 17:46
|
|
|
ernesto napisał/a: | Czy ktoś może mi podać czy uszczelnienia wtrysków jak wyglądają, czy są dostępne, lub zamienne z innymi modelami ? | Są dostępne po około 12 zeta w ASO, dolne i górne są takie same i mają numer 06A906145. Bez problemu znajdziesz zamiennik, np.: ELRING 893.889 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|