Autor |
Wiadomość |
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-04, 23:51
|
|
|
Apophis skad masz te informacje?
A moze rozebrales jednego badz drugiego V8 ABZ-to podobnego i go pomierzyles? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-05, 04:59
|
|
|
ja podałem z głowy te parametry
bo każdy motor zwykły ma podobnie
tylko te 3 bary mnie zastawiają zazwyczaj bywało 1 bar |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-04-05, 08:10
|
|
|
pepi napisał/a: | tylko te 3 bary mnie zastawiają zazwyczaj bywało 1 bar |
Pewnie taka sama sytuacja jak z dopuszczalnym zużyciem oleju (1L/1000km), żeby za dużo klientów z reklamacją nie wracało ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-05, 10:52
|
|
|
gtfan napisał/a: |
Pewnie taka sama sytuacja jak z dopuszczalnym zużyciem oleju (1L/1000km), żeby za dużo klientów z reklamacją nie wracało ;-) |
dokładnie, to takie zabezpieczenie koncernów w razie gdyby co. I odpowiedź brzmi przecież mieści się w normach napisanych w instrukcji. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-04-05, 14:30
|
|
|
Czytalem kiedys dawno juz jakas lekturke i bylo tam ladnie o silnikach. V-ki a szczegolnie V8 sa nieco luzniejsze od rzedowych i ma to wynikac z ich specyficznej konstrukcji. Mowa tam byla o amerykanskich slynnych V8 ktore to majac takie "luzne" parametry dozywaja bardzo duzych przebiegow. Dlatego tez konsumpcja oleum w Vkach bywa wieksza jak w R4(choc wiem ze i takie potrafia ) |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-05, 14:34
|
|
|
no ale 3 bary to moim zdaniem przepaść
w R4 nie do pomyślenia tyle by było
tam jest 1 bar
Co do brania oleju to audi jest przodownikiem do poprzednich aut to ja nigdy nie dolewałem
nawet moje a6 c5 2,4 brało i ono było po przebiegu 160 tys
i nie tłuczone malowane i nie kręcone
dodano
ford też produkuje motory v6/v8
i powiem ci tak moje v6 żadne nie brało oleju nawet po 600tys
tylko wychlapywało
więc ... |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-05, 17:09
|
|
|
Apophis to troche podam wiedzy nie wyczytanej ale spraktykowanej zetelnymi pomiarami.
Nasze silniki jak wiadomo to alusil.Efekt jest taki ze praktycznie zadna inna jednostka napedowa wspolczesnie produkowana po taki mprzebiegu nie wylegitymuje sie takim pasowaniem.
Dzis silniki pasuje sie na 4-7 setek jako nowe.Uzywki maja bez problemu po 10-12 a wylopotane i po 20.
U nas rozbierasz silnik i o ile nie jest przytarty to on dalej ma pasowanie 5 setek.
Problem pobierania oleju to wina pierscieni tlokowych ktore oprocz innej geometri dla alusilu nie roznia sie niczym i stad jest ta konsumpcja oleju badz brak kompresji bo pierscienie stanely z braku dostatecznej pracy pierscienia olejowego czytaj dalej nagaru .
Amerykanskie V8 to ja widuje tylko u klientow w motorowkach ( czyli czesto) jednak tam o ile silnik mechanicznie jest tym samym silnikiem co pod maska auta o tyle rozni sie jakoscia wykonania na + (panewki) ,przy czym pasowanie tloka mozna uznac za luzne bo podchodzi pod 10.Jednak olej do pracy tego silnika jest wybitnie gesty bo 25W-40 a wymiana po max 100 motH w przeliczeniu na auto to daje 10 tys km.Tutaj konsumpcji oleju sie nie odnotowuje |
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-05, 19:01
|
|
|
A może zalać mu ceramizer? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-04-05, 19:32
|
|
|
piotrek1980 napisał/a: | A może zalać mu ceramizer? |
Przynajmniej trzy opakowania. |
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-05, 23:22
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-05, 23:47
|
|
|
piotrek1980, Wystarczy że wypniesz kostki przy modułach lub przy cewkach zapłonowych. Bezpiecznik też jest sposób. Bo jak tylko wykręcisz świece a nie odetniesz mu całkowicie zasilania to odpali. Nawet na 4 cylindrach da rade odpalić
Nie musisz wykręcać wszystkich świeczek. Ale jak chcesz to możesz to zrobić dla pewności i zrobić próbę olejową na każdym baniaku.
Skupmy się na tym jednym. Odcinasz dopływ paliwa lub iskry. Wykręcasz świecę na tym cylindrze który Cię interesuje. Mierzysz ciśnienie i notujesz na kartce. Następnie naciągasz w strzykawkę oleju i zapodajesz do cylindra. Odczekujesz parę sekund by olej rozprowadził się po tłoku i mierzysz jeszcze raz. Jeśli wzrośnie to jest problem z pierścieniami. Jeśli będzie zbliżone lub takie samo to może być problem z uszczelnieniami w głowicy czyli zawory, gumki zaworowe, prowadnice.
Jeśli skoczy Ciśnienie to nie stresuj się od razu remontem. Mogło po prostu przypiec pierścienie. Zrobił się nagar i przypiekło. Ja zrobiłem tak. Powykręcałem wszystkie świece, spuściłem olej i przez weekend aplikowałem na w tłoki naftę. Będzie spływać ale potem robisz dolewkę. Mój wypił kilka flaszek, już nie pamiętam ile. Następnie strzykawką i wężykiem starałem się wyciągnąć z komory spalania jak najwięcej nafty. Zalałem nowy olej, nowy filtr i próba kompresji raz jeszcze. U mnie skoczyło, pierścienie odpuściły. Oczywiście przez dobre kilkanaście minut dymił na biało jak szalony bo wypalał naftę. Ale potem wróciło do normy. Nafta nie raz ratowała życie. W moim przypadku motor który wkładałem pomimo iż miał przebieg niespełna 100tyś to stał nieodpalany nie wiadomo ile czasy. Dlatego takie cyrki się stały.
Warto spróbować. Jeśli natomiast próba olejowa wyjdzie taka sama jak przed to niestety trzeba pomyśleć nad zdejmowaniem czapki. Miejmy nadzieje że pomoże |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-06, 00:01
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-06, 00:10
|
|
|
Płukanki nie polecam. Podstawą jest regularna zmiana oleju. Raz w życiu zastosowałem płukankę i potem rozbierałem cały motor bo rozszczelnił się wszędzie gdzie tylko mógł. Ceramizer tu raczej nie pomoże. A nawet jak by miał mu pomóc to po bardzo długim czasie. Ceramizer jest dobry jako dodatek przy wymianach oleju. Ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji to świeży olej jest podstawą i kluczem do szczęśliwego życia serduszka. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-06, 08:21
|
|
|
ernesto napisał/a: | Nie musisz wykręcać wszystkich świeczek. | -podstawowy błąd pomiarowy
rozrusznik ma dobrze obracać motor nie ma ciężko ?
silnik będzie się tak samo obracał jaz bez świec ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-06, 09:46
|
|
|
pepi, fakt masz rację |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|