Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Silnik kuleje, brak mocy, CAT  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-04-06, 17:25   

Producent zaleca przy sprawdzaniu kompresji aby temperatura oleju nie była niższa jak 30*C i napięcie co najmniej 12.7V. Należy wypiąć wtyczki od cewek, wtryskiwaczy i wykręcić świeczki. Pomiaru dokonujemy przy otwartej przepustnicy na maxa.
Wartości dla:
Pre FL:

ABZ Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar

AEW Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar

AHC Nowy: 14 bar Minimalnie: 9 bar

Max. różnica między cylindrami: 3 bar


Po Fl:
- Nowy 10....13 bar
- Minimalnie 7 bar
- Max. różnica między cylindrami: 3 bar
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-06, 17:30   

ale są cwani 7,5 to już ledwo co pracuje :)
 
 
piotrek1980 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 16:18   

....
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-07, 19:00   

50 ml
 
 
piotrek1980 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 23:10   

...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-08, 19:09   

piotrek1980 napisał/a:
Ile powinno wejść nafty do tego cylindra?bo ja gdy tłok był ułożony tak,że wchodziło jakieś 3cm patyczka poniżej gwint na świecę to wlałem jakieś dwa litry i nigdzie to nie wyciekło (miską też nie) i mogłem tak sobie chyba lać jeszcze,ale sprawdziłem słomką dmuchając w nią i na tłoku nafta jest.(bulgocze) ...o co tu chodzi?
-nafta z olejem równa się brak smarowania <niewiem>
prawdopodobnie coś komuś gdzieś kiedyś wpadło i masz uszkodzoną powłokę
albo pierścieni brak /trzeba by rozebrać ale w twoim wypadku to tylko zmiana motoru wchodzi w grę
 
 
piotrek1980 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 19:45   

...
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-04-08, 19:53   

piotrek1980 napisał/a:
wlałem litr i końca nie było widać to zakręciłem chwilę rozrusznikiem.


Bez oleju? Nie wiem czy to był dobry pomysł.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
piotrek1980 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 20:01   

...
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-04-08, 20:01   

Nafta prawdopodobnie popłynęła przez otwarte zawory wydechowe.

Wracając do sprawdzania kondycji silnika, powiedzcie jaka szczelina na pierścieniach powinna być. Bo będąc pod wpływem tematu rozebrałem doszczętnie mój motor. Mierzyłem pierścienie i na olejowym ciasno bardzo wchodzi 0,3mm, ale na górnym pierścieniu 1,3mm wchodzi. Uważam że dużo, za dużo.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-04-08, 20:10   

piotrek1980, Teraz jak dolałeś to doszło do gardła. Wlałeś do pełna? Jesli tak to jutro z rana sprawdź ile ubyło. Jeśli zeszło to lej dalej. Za jedną noc nie odpuści, no chyba że.. ale wątpię. Mój pił cały weekend. Wychlał kilka butelek. Oczywiście pamiętasz żeby potem spuścić olej i zalać nowy i nowy filtr.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
piotrek1980 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 20:21   

...
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-04-08, 20:29   

piotrek1980, Mój też się przelał. Odparuje do tego czasu. A prędzej ją wypluje. Oczywiście jak już go odpalisz to dobrze by było żeby pochodził sobie na wolnych obrotach jakiś czas. Jak już złapie temperaturę to możesz pozwolić sobie go delikatnie prze-gazować ale bez szaleństw. Niech się wszystko ładnie poukłada. Będzie dymił na biało jak szalony. Tym się nie przejmuj, bo w ten czas będzie wypalał naftę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-08, 20:47   

może mu wydech rozerwać nawet
katy jak ma może uszkodzić
 
 
piotrek1980 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 21:02   

...
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.