Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-06, 17:25
|
|
|
Producent zaleca przy sprawdzaniu kompresji aby temperatura oleju nie była niższa jak 30*C i napięcie co najmniej 12.7V. Należy wypiąć wtyczki od cewek, wtryskiwaczy i wykręcić świeczki. Pomiaru dokonujemy przy otwartej przepustnicy na maxa.
Wartości dla:
Pre FL:
ABZ Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar
AEW Nowy: 10 - 15 bar Minimalnie: 7.5 bar
AHC Nowy: 14 bar Minimalnie: 9 bar
Max. różnica między cylindrami: 3 bar
Po Fl:
- Nowy 10....13 bar
- Minimalnie 7 bar
- Max. różnica między cylindrami: 3 bar |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-06, 17:30
|
|
|
ale są cwani 7,5 to już ledwo co pracuje |
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-07, 16:18
|
|
|
.... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-07, 19:00
|
|
|
50 ml |
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-07, 23:10
|
|
|
... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-08, 19:09
|
|
|
piotrek1980 napisał/a: | Ile powinno wejść nafty do tego cylindra?bo ja gdy tłok był ułożony tak,że wchodziło jakieś 3cm patyczka poniżej gwint na świecę to wlałem jakieś dwa litry i nigdzie to nie wyciekło (miską też nie) i mogłem tak sobie chyba lać jeszcze,ale sprawdziłem słomką dmuchając w nią i na tłoku nafta jest.(bulgocze) ...o co tu chodzi? | -nafta z olejem równa się brak smarowania <niewiem>
prawdopodobnie coś komuś gdzieś kiedyś wpadło i masz uszkodzoną powłokę
albo pierścieni brak /trzeba by rozebrać ale w twoim wypadku to tylko zmiana motoru wchodzi w grę |
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-08, 19:45
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-08, 19:53
|
|
|
piotrek1980 napisał/a: | wlałem litr i końca nie było widać to zakręciłem chwilę rozrusznikiem. |
Bez oleju? Nie wiem czy to był dobry pomysł. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-08, 20:01
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-04-08, 20:01
|
|
|
Nafta prawdopodobnie popłynęła przez otwarte zawory wydechowe.
Wracając do sprawdzania kondycji silnika, powiedzcie jaka szczelina na pierścieniach powinna być. Bo będąc pod wpływem tematu rozebrałem doszczętnie mój motor. Mierzyłem pierścienie i na olejowym ciasno bardzo wchodzi 0,3mm, ale na górnym pierścieniu 1,3mm wchodzi. Uważam że dużo, za dużo. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-08, 20:10
|
|
|
piotrek1980, Teraz jak dolałeś to doszło do gardła. Wlałeś do pełna? Jesli tak to jutro z rana sprawdź ile ubyło. Jeśli zeszło to lej dalej. Za jedną noc nie odpuści, no chyba że.. ale wątpię. Mój pił cały weekend. Wychlał kilka butelek. Oczywiście pamiętasz żeby potem spuścić olej i zalać nowy i nowy filtr. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-08, 20:21
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-08, 20:29
|
|
|
piotrek1980, Mój też się przelał. Odparuje do tego czasu. A prędzej ją wypluje. Oczywiście jak już go odpalisz to dobrze by było żeby pochodził sobie na wolnych obrotach jakiś czas. Jak już złapie temperaturę to możesz pozwolić sobie go delikatnie prze-gazować ale bez szaleństw. Niech się wszystko ładnie poukłada. Będzie dymił na biało jak szalony. Tym się nie przejmuj, bo w ten czas będzie wypalał naftę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-08, 20:47
|
|
|
może mu wydech rozerwać nawet
katy jak ma może uszkodzić |
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-08, 21:02
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1980 2014-04-16, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|