Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Wibracje, odgłosy z silnika lub napędu  
Autor Wiadomość
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-13, 15:03   

Czyli jednak nie jestem z tym sam. Machul333 czyli z rzeczy których ani ja ani ty nie ruszylismy to były by poduszki skrzyni, może jakas pompa, może konwerter, albo cos przeoczylismy.
Czy masz jakies inne objawy z tym związane?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-13, 15:09   

to poduszka raczej jest
wyprzeć motor i sprawdzić
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-13, 15:19   

pepi ale czy dzwięk przenoszony przez walniętą poduszkę byłby słuszalny też na zewnątrz?
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-13, 16:07   

Zdejmij wentylator chłodnicy ( cały wraz z wiskozą - lewy gwint) i wtedy sprawdź czy jest tak samo
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-04-13, 16:11   

To już sprawdzałem, odpalany był bez niczego w ogóle przy okazji wymiany alternatora. Tylko to było przed wymianą poduszek więc można by w zasadzie zobaczyć to jeszcze raz.
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-13, 16:13   

Iromax zatrzymywałem już wentylator zostawiając silnik na obrotach i miałem wrażenie, że nic się nie zmienia w kwastii tego hałasu.
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-13, 17:56   

Także walczę z wibracja i dziwnym rezonansem. U mnie to ewidentnie od wisko dlatego dałem takiego pomysła. Po zdjęciu wentylatora wszystko cichnie. Co ciekawe, wymieniłem już łożysko, potem wiskozę i dalej to samo. Zostaje jeszcze sam wentylator. Czasem same zatrzymanie wentylatora nic nie daje dopiero jak go "przycisnę, docisnę" to milknie.
Zaczęło się to po wymianie rozrządu
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-13, 18:59   

elektryczny sobie daj :P
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-13, 20:19   

Iromax to ciekawe, będę musiał sprawdzić to "przyciśnięcie" wentylatora, tylko dziwne to u ciebie, że wymieniłeś łożysko i wisko, a po zdjęciu wentylatora cichnie, no i jaki związek z napędem wentylatora może mieć wymiana rozrządu o której pisałeś...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-14, 09:14   

moze i to wiele bo do niego trzeba zdemontować go
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-14, 09:49   

tak pepi, zgadzam się, pewnie można uszkodzić łożysko lub wisko przy wymianie rozrządu, tylko z tego co zrozumiałem Iromax wymienił poźniej łożysko i wisko, a buczenie pozostało, i tylko dlatego zastanawiam się dlaczego problem zaczął się u niego przy wymianie rozrządu, a niweluje go zatrzymanie i przyciśnięcie wentylatora. Muszę poeksperymentować u mnie.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-14, 12:49   

visko to temat rzeka jakby co ja u siebie 3 kupiłem i każda była do ....
Takie temu podobne objawy nawet kolo pasowe wału może powodować ono też jest na gumie
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-14, 20:18   

Sprawdzę to koło. Zastanawia mnie luz jaki ma moja wiskoza. Pojedynczo tego luzu się nie wyczuwa (sprzęgło wisotyczne, łożysko) ale jak mam wszystko złożone to luz jest. Jest na tyle duży, że jak ruszam wisko (na stojącym silniku) to widać, że koło pasowe "wybiera luzy". Wiem, że każde łożysko ma luz ale...
Sprawdzę to koło o którym mówi Pepi. Może ten efekt drgania wisko ma zupełnie gdzie indziej swoją przyczynę.

update 28.04
Koło sprawdzone - ok. Zareklamowałem sprzęgło wiskozy i łożysko. Zamontowane na nowych częściach i jest lepiej. Łożysko kupiłem z wyższej półki i nie ma tu aż takich luzów.
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-17, 17:41   

Po dwóch dniach przerwy wracam do problemu. Sprawdziłem zatrzymując, przyskajać, odciągając wentylator, wisko w chwili gdy silnik pracuje na buczących obrotach i nic. Przysłuchiwałem się ze wszystkich stron i przestaje się dziwić mechanikom którzy się poddali bo naprawdę ciężko zlokalizować źródło hałasu. Zapierałem silnik kijem z różnych stron, żeby sprawdzić jak przemieszczanie jego nacisku na poduszki wpłynie na ten hałas, ale wystąpiła tylko newielka zmiana natężenia tego dzwięku. Generalnie mam wrażanie że buczy, rzęzi coś w środku, pod klawiaturą i wydaje się, że bardziej na lewej głowicy, ale może to tylko przenosi dźwięk, którego źródło jest gdzie indziej. Porażka.... Jedyna prawidłowość jest tak, że silnik musi być rozgrzany, żeby dzwięk występował i chyba po bardziej dynamicznej jezdzie hałas jest jeszcze bardziej syszalny (ale w sumie sprowadza się to tylko do tego, że silnik jest wtedy jeszcze bardziej rozgrzany więc buczy..) <bezradny>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-17, 18:30   

zmierz ciśnienie oleju
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.