Autor |
Wiadomość |
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-13, 15:03
|
|
|
Czyli jednak nie jestem z tym sam. Machul333 czyli z rzeczy których ani ja ani ty nie ruszylismy to były by poduszki skrzyni, może jakas pompa, może konwerter, albo cos przeoczylismy.
Czy masz jakies inne objawy z tym związane? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-04-13, 15:09
|
|
|
to poduszka raczej jest
wyprzeć motor i sprawdzić |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-13, 15:19
|
|
|
pepi ale czy dzwięk przenoszony przez walniętą poduszkę byłby słuszalny też na zewnątrz? |
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-04-13, 16:07
|
|
|
Zdejmij wentylator chłodnicy ( cały wraz z wiskozą - lewy gwint) i wtedy sprawdź czy jest tak samo |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2020-04-13, 16:11
|
|
|
To już sprawdzałem, odpalany był bez niczego w ogóle przy okazji wymiany alternatora. Tylko to było przed wymianą poduszek więc można by w zasadzie zobaczyć to jeszcze raz. |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-13, 16:13
|
|
|
Iromax zatrzymywałem już wentylator zostawiając silnik na obrotach i miałem wrażenie, że nic się nie zmienia w kwastii tego hałasu. |
|
|
|
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-04-13, 17:56
|
|
|
Także walczę z wibracja i dziwnym rezonansem. U mnie to ewidentnie od wisko dlatego dałem takiego pomysła. Po zdjęciu wentylatora wszystko cichnie. Co ciekawe, wymieniłem już łożysko, potem wiskozę i dalej to samo. Zostaje jeszcze sam wentylator. Czasem same zatrzymanie wentylatora nic nie daje dopiero jak go "przycisnę, docisnę" to milknie.
Zaczęło się to po wymianie rozrządu |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-04-13, 18:59
|
|
|
elektryczny sobie daj |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-13, 20:19
|
|
|
Iromax to ciekawe, będę musiał sprawdzić to "przyciśnięcie" wentylatora, tylko dziwne to u ciebie, że wymieniłeś łożysko i wisko, a po zdjęciu wentylatora cichnie, no i jaki związek z napędem wentylatora może mieć wymiana rozrządu o której pisałeś... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-04-14, 09:14
|
|
|
moze i to wiele bo do niego trzeba zdemontować go |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-14, 09:49
|
|
|
tak pepi, zgadzam się, pewnie można uszkodzić łożysko lub wisko przy wymianie rozrządu, tylko z tego co zrozumiałem Iromax wymienił poźniej łożysko i wisko, a buczenie pozostało, i tylko dlatego zastanawiam się dlaczego problem zaczął się u niego przy wymianie rozrządu, a niweluje go zatrzymanie i przyciśnięcie wentylatora. Muszę poeksperymentować u mnie. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-04-14, 12:49
|
|
|
visko to temat rzeka jakby co ja u siebie 3 kupiłem i każda była do ....
Takie temu podobne objawy nawet kolo pasowe wału może powodować ono też jest na gumie |
|
|
|
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-04-14, 20:18
|
|
|
Sprawdzę to koło. Zastanawia mnie luz jaki ma moja wiskoza. Pojedynczo tego luzu się nie wyczuwa (sprzęgło wisotyczne, łożysko) ale jak mam wszystko złożone to luz jest. Jest na tyle duży, że jak ruszam wisko (na stojącym silniku) to widać, że koło pasowe "wybiera luzy". Wiem, że każde łożysko ma luz ale...
Sprawdzę to koło o którym mówi Pepi. Może ten efekt drgania wisko ma zupełnie gdzie indziej swoją przyczynę.
update 28.04
Koło sprawdzone - ok. Zareklamowałem sprzęgło wiskozy i łożysko. Zamontowane na nowych częściach i jest lepiej. Łożysko kupiłem z wyższej półki i nie ma tu aż takich luzów. |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-17, 17:41
|
|
|
Po dwóch dniach przerwy wracam do problemu. Sprawdziłem zatrzymując, przyskajać, odciągając wentylator, wisko w chwili gdy silnik pracuje na buczących obrotach i nic. Przysłuchiwałem się ze wszystkich stron i przestaje się dziwić mechanikom którzy się poddali bo naprawdę ciężko zlokalizować źródło hałasu. Zapierałem silnik kijem z różnych stron, żeby sprawdzić jak przemieszczanie jego nacisku na poduszki wpłynie na ten hałas, ale wystąpiła tylko newielka zmiana natężenia tego dzwięku. Generalnie mam wrażanie że buczy, rzęzi coś w środku, pod klawiaturą i wydaje się, że bardziej na lewej głowicy, ale może to tylko przenosi dźwięk, którego źródło jest gdzie indziej. Porażka.... Jedyna prawidłowość jest tak, że silnik musi być rozgrzany, żeby dzwięk występował i chyba po bardziej dynamicznej jezdzie hałas jest jeszcze bardziej syszalny (ale w sumie sprowadza się to tylko do tego, że silnik jest wtedy jeszcze bardziej rozgrzany więc buczy..) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-04-17, 18:30
|
|
|
zmierz ciśnienie oleju |
|
|
|
|
|