Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Wibracje, odgłosy z silnika lub napędu  
Autor Wiadomość
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-21, 16:14   

Ciśnienia oleju jeszcze nie mierzyłem, za to po raz kolejny przysłuchiwałem się odgłosom przez "kijek" przyłożony do ucha i wydaje mi się, że w miarę wkręcania na obroty na ciepłym, pompa wspomagania jakoś dziwnie rzęzi w środku. Z resztą gdzieś już wcześniej pisałem, że na ciepłym silniku na postoju jak skręcam mocno kierownicę i dodaję lekko gazu to nie zawsze, ale często buczy, piszczy i trzęsie jakby całym silnikiem i kierownicą, ale raz to wystepuje mocniej raz słabiej.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-04-22, 10:19   

No to jeszcze raz: zdejmij pasek osprzętu i wtedy sprawdzaj. Silnik bez ładowania może pochodzić na tyle długo, że zdążysz przysłuchać się, czy objawy nadal występują. Wykluczysz jednocześnie pompę wspomagania, alternator, rolki itp.
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-22, 17:19   

Masz racje kisker, tylko mam pewien problem, sam nie jestem mechanikiem, a tam dostęp słaby i boję się, że jak ściągnę to nie założę. Czy mogę jakieś instukcje dostać? Z góry da radę ściągnąć i założyć czy trzeba z dołu? Jaki klucz wchodzi w napinacz? Czy jest jakiś myk żeby sobie ułatwić?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-04-23, 09:04   

Z dołu. Klucza nie potrzebujesz, tylko jakiś cieniutki imbus lub wiertło (o ile pamiętam tak ok 3mm) do zablokowania napinacza. Aby go ustawić w miejsce, w którym można włożyć blokadę najlepiej ciągnąć za pasek na samym dole - tam jest najdłuższy odcinek. Narysuj sobie wcześniej ułożenie paska.

Na focie widać gdzie ma pin wejść.

Screenshot_2020-04-23-09-00-00_resize_66.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 48,89 KB

 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-26, 13:43   

Taka krótka historyjka na niedzielę.. sobota rano, garaż z kanałem czeka, tylko dojechac do niego, czas wygospodarowany (a ztym ciężko), cel zrzucić pasek osprzętu.. i obsłuchać co się da. Schodzę do auta, chcę otworzyć...dupaaa, aku umarł ! Zostawiłem 2 dni wcześniej światełko w kabinie a akurat w piątek nie jeździłem! Tak czy siak wiczorem na chwile dotarłem na ten kanał, tyle że już za późno było na zaplanowaną robotę więc zacząłem sprawdzać inne rzeczy. I tu moje spostrzeżenie.. półośki tylne sztywne, a z przodu mają delikatny luz góra dół, tzn jak kciukiem popycham do góry to wyraźnie metalicznie sobie stuka. Ten luz jest na tyle mały, że gdyby nie to stukanie to stwierdziłbym, że nie ma luzu, ale jednak wyraźnie stuka. I teraz pytanie czy takie luz może mieć związek z tym, że na wybojach słyszę stuki pomimo, że prawie cały zawias z przodu nowy, albo z tym z tym ze samochodem lekko szarpie w czasie jazdy przy jezdzie na niższych obrotach? A może taki luz jest normalny?

[ Dodano: 2020-04-28, 16:16 ]
Ok, a więc tak... garaż z kanałem zaliczony. Pasek zrzucony. Samochód popracował bez paska, silnik się rozgrzał i.... przy tych samych obrotach co zwykle znowu buczenie. Tak więc właśnie wyeliminowaliśmy przyczynę leżącą w osprzęcie.... niestety. Siedząc pod autem miałem wrażenie, że dźwięk dochodzi gdzieś z dołu silnika, może z miski olejowej, może z okolic filtra oleju, nie potrafie dokładnie określić. Tak czy siak wygląda no to, że skoro to nic z osprzetu, a czynnnikiem "włączającym" hałas jest temperatura, to chyba chodzi tu o temperature oleju w silniku, czyli im rzadszy olej tym bardziej coś rzęzi. ?????

A jako temat poboczny mała videorelacja z innych stuków i luzów które zauważyłem z poziomu kanału.
https://www.youtube.com/watch?v=HT9YEqZfXq4
https://www.youtube.com/watch?v=tPRfK8LE7vU
https://www.youtube.com/watch?v=sNMuH8UDmjA
https://www.youtube.com/watch?v=rVUpTm1P2B4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-29, 05:44   

ciśnienie olejum pomierz :P

[ Dodano: 2020-04-29, 05:46 ]
zacisk nie powinien tak tłuc się
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-04-29, 23:17   

A ja bym jeszcze obstawiał zawór upustowy w pompie oleju , tam jest spręży na z tłokiem , może przy tych obrotach wydaje specyficzny dźwięk u ciebie i dlatego . I faktycznie zawory nadmiarowe potrafią taki dźwięk wydawać.
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-05-01, 16:54   

Machul333 załóżmy że to coś w pompie oleju, tylko teraz jak to sprawdzić, spuszczam olej, zrzucam miske i co dalej?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-05-01, 21:52   

Zrobię ci foto rozebranego jak to wygląda , bo mam pompę luzem
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-02, 14:57   

pomierz cisnienie oleju najpierw a nie rozbieraj :P
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-05-04, 00:16   

Pepi na pomiar ciśnienia wciąż nie dojechałem, ale kolejne przejechane kilometry i dochodzę do kolejnych wniosków. Pisałem gdzieś wcześniej, że poza tym buczeniem silnik wpada w wibracje między 1500 a 2500 obr jak się go przegazowuje na postoju, pisałem też, że czasem czuć lekkie poszarpywanie w czasie jazdy i teraz wydaje mi się, że to wszystko się łączy..tzn dopóki silnik nie jest rozgrzany to nie buczy, wibracje między 1500-2500obr bardzo delikatne, podczas jazdy wszystko ok.... a jak rozgrzany to buczy przy ok 1500obr, wibracje na postoju mocne w przedziale 1500-2500obr a do tego w czasie jazdy wibracje silnika stają się odczuwalne i dlatego wydaje się, że występuje szarpanie gdzieś z napędu a moim zdaniem to właśnie wibracje silnika przenoszą się tak mocno właśnie w tych przedziałach obrotów.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-04, 05:41   

wiesz że to wszystko może być urojone wmówione :P
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-05-04, 12:07   

Pepi o 5.41 rano wszystko może być urojone :P Poważnie myślę, że to wszystko ma związek, na autostradzie szarpie jak lekko przyspieszam przy wyższych prędkościach, ale jak już mu wciskam powyżej 2500obr to nie szarpie. Na zimnym, czyli przez pierwsze km nic nie szarpie, więc całą sytuacja jest analogiczna do tego jak pracuje silnik na postoju. Może wymienić mu sondy? i zobaczyć czy jakaś poprawa będzie?

[ Dodano: 2020-05-07, 16:04 ]
machul333 jak możesz to puść to zdjęcie o którym mówiłeś, a ja póki co umówiłem się na komputer, sprawdzimy sondy i rozrząd na ciepłym. W przyszłym tygodniu spróbuję jeszcze ogarnąć ciśnienie oleju.
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2020-05-08, 11:18   

Siemka łap zdjęcia, zawór powyżej jakiegoś ciśnienia po prostu przesuwa się na tyle że otwiera kanał spustowy i tak upuszcza ciśnienie , prostacki strasznie jest.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-08, 12:02   

jak w każdej pomp-ie :P
tylko jak coś to pomiar pokazuje takie coś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.