|
Autor |
Wiadomość |
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-05-09, 23:29
|
|
|
Dzięki za fotki pompy.
Tymczasem podjechałem na komputer, sorry za niewyraźną fotkę ale słońce dziś miało moc.
Ostatni raz był podpinany ponad pól roku temu i wtedy nic nie wyszło. Dziś wyszło to co widać, błędy skasowaliśmy, przejechałem ok 30 km, wróciłem do mechanika, sprawdziliśmy raz jeszcze i błędów nie było.
Zastanawiam się czy to co wyszło może powodować dziwną pracę mojego silnika, chodzi mi o to, że wyszło ale po przejażdzce nie wróciło.... wymieniać czy nie? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-05-10, 17:24
|
|
|
lambda to jeszcze nie ale czujnik wału zdecydowanie tak |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-05-12, 13:11
|
|
|
Mam wymieniać czujnik nawet jeśli błąd nie wraca? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-05-12, 15:17
|
|
|
jakby błąd znowu to tak |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-06-06, 22:31
|
|
|
Witam po paru tygodniach przerwy.
W tym czasie: wymieniony czujnik wału (błąd wrócił) po wymianie już nie wraca
Wymieniony olej , filtr, zrzucona miska, w środku czyściutko, silnik nie wziął grama oleju od ostatniej wymiany
Wymieniony płyn we wspomaganiu
Wymieniony filtr paliwa (był oryginał z 98r)
Obniżone zawieszenie (opiszę we właściwym dziale)
Dzis sam pomierzyłem kompresję wszystkie cylindry między 12.5 - 13.00
Świece właściwie wszystkie wyglądaja tak samo.
No i wciąż bez zmian... jak buczał po rozgrzaniu tak buczy i wibracje i lekkie szrpanie przy niskich obrotach wciąż występuje.
Ale zacząłem w tym czasie trochę zastanawiać się czy silnik nie jest za słaby. Ogólnie przesiadłem się na A8 z diesla z 8 biegowym automatem więc od początku czułem brak mocy u dołu obrotów, ale teraz zaczynam się zastanawiać czy może coś jest jednak nie tak.
Zrobiłem testy na manualu i wydaje mi się, że strasznie muli.
60-100 IV bieg 11 sec
80-120 V bieg 15 sec
Przy wyższych obrotach wciska w fotel ale na dole jest chyba coś nie tak.
Czy ktoś może się wypowiedzieć, albo zrobić porównanie u siebie?? |
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-06-07, 10:18
|
|
|
Aby sprawdzić kondycję silnika proponuję hamownię. Co prawda jest to wydatek rzędu 200 PLN ale powinien coś rozjaśnić. Ja mam u siebie problem z czujnikiem wałka rozrządu i niby wszystko ok ale czasami na wolnych obrotach jest wyczuwalny(słychać) lekki rezonans.
Sprawdzono ustawienie paska rozrządu i jest ok. Pozostaje dokładne sprawdzenie okablowania ewentualnie wymiana czujnika. |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-06-07, 14:28
|
|
|
OK, ale czy możesz Iromax albo czy ktokolwiek może mi powiedzieć czy te czasy, które mi wyszły z testów są normalne? Czy może ktos porównać u siebie?
60-100 IV bieg 11 sec
80-120 V bieg 15 sec |
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-06-08, 09:31
|
|
|
Wyskoczę dziś na lepszą drogę i sprawdzę
Mam po lifta 2000 rok ale sprawdzę i napisze
[ Dodano: 2020-06-08, 14:43 ]
pszemoll napisał/a: | OK, ale czy możesz Iromax albo czy ktokolwiek może mi powiedzieć czy te czasy, które mi wyszły z testów są normalne? Czy może ktos porównać u siebie?
60-100 IV bieg 11 sec
80-120 V bieg 15 sec |
U mnie jak poniżej
Nie używając kickdown
60-100 IV bieg 9 sec
80-120 V bieg 15 sec |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-06-08, 17:59
|
|
|
polifty mają inne mosty raczej ... |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-06-08, 21:26
|
|
|
Też sprawdziłem dzisiaj z ciekawości jak moje auto jedzie.
Na 4 biegu przy 60km/h mam ledwie 1900 obrotów, jak jest na tiptronicu to wciskanie pedału do podłogi nic nie daje bo biegu i tak nie zredukuje. Więc kilka prób aby dodać ostro gazu ale tak abym czuł, że silnik reaguje.
60-100 IV bieg 8-8,5 sec
80-120 V bieg 12-13 sec |
|
|
|
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-06-15, 20:07
|
|
|
Widzę, że ten dół w naszych A8 jest po prostu słaby, a u mnie jeszcze dochodzi to, że trochę trzęsie <2000obr więc wrażenie że muli straszne.
Jako, że sprawdziłem już chyba wszystko co się dało a wciąż trzęsie wracam do tematu poduszek.
Właciwie to jeszcze w tym tygodniu będę miał wymienione uszczelki klawiatury, bo zapocone i może jakims cudem skoro poci to i lewe powietrze przez nie dostaje, ale sam w to nie wierze za bardzo.
Tak czy siak kupiłem na próbę kilka poduch i pod silnik i pod skrzynie i chyba spróbuję pozamieniać.
Zastanawiam się czy normalne jest, że trzymając silnik za osłony rozrządu mogę nim poruszac lewa prawa. Bo zauważyłem że zarówno wyłączony jak i działający silnik jestem w stanie dociskac na boki do tego stopnia, że widać że się rusza względem grodzi, a nie mam jakiejs super siły
[ Dodano: 2020-07-01, 01:05 ]
Ciąg dalszy walki z moim A8.........
Od ostatniego posta wymienione uszczelki klawiatury, poprzekładane poduszki silnika, skrzyni. A na koniec postanowiłem wymienić katy, gdyż stwierdziłem że to one mogą być źródłem problemu. Katy dziś wymione..... no i po raz kolejny bez zmian. Ręce opadają....
Źródło buczenia nie uległo zmianie i wydaje się że najpewniej jest gdzieś z tyłu silnika , stojąc nad chłodnicą wydaje się, że gdzieś z kolektorów wydechowych, stojąc nad silnikiem wydaje się, że spod kolektora ssącego lub gdzieś z przestrzeni między grodzią a silnikiem. Dlatego też ostatnie poderjzenia padło na katy, no ale jak widać znowu porażka. Brak pomysłów |
|
|
|
|
Keyplayer
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: d2
Dołączył: 11 Wrz 2021 Posty: 2 Skąd: DW
|
Wysłany: 2021-09-11, 21:28
|
|
|
pszemoll napisał/a: | Widzę, że ten dół w naszych A8 jest po prostu słaby, a u mnie jeszcze dochodzi to, że trochę trzęsie <2000obr więc wrażenie że muli straszne.
Jako, że sprawdziłem już chyba wszystko co się dało a wciąż trzęsie wracam do tematu poduszek.
Właciwie to jeszcze w tym tygodniu będę miał wymienione uszczelki klawiatury, bo zapocone i może jakims cudem skoro poci to i lewe powietrze przez nie dostaje, ale sam w to nie wierze za bardzo.
Tak czy siak kupiłem na próbę kilka poduch i pod silnik i pod skrzynie i chyba spróbuję pozamieniać.
Zastanawiam się czy normalne jest, że trzymając silnik za osłony rozrządu mogę nim poruszac lewa prawa. Bo zauważyłem że zarówno wyłączony jak i działający silnik jestem w stanie dociskac na boki do tego stopnia, że widać że się rusza względem grodzi, a nie mam jakiejs super siły
[ Dodano: 2020-07-01, 01:05 ]
Ciąg dalszy walki z moim A8.........
Od ostatniego posta wymienione uszczelki klawiatury, poprzekładane poduszki silnika, skrzyni. A na koniec postanowiłem wymienić katy, gdyż stwierdziłem że to one mogą być źródłem problemu. Katy dziś wymione..... no i po raz kolejny bez zmian. Ręce opadają....
Źródło buczenia nie uległo zmianie i wydaje się że najpewniej jest gdzieś z tyłu silnika , stojąc nad chłodnicą wydaje się, że gdzieś z kolektorów wydechowych, stojąc nad silnikiem wydaje się, że spod kolektora ssącego lub gdzieś z przestrzeni między grodzią a silnikiem. Dlatego też ostatnie poderjzenia padło na katy, no ale jak widać znowu porażka. Brak pomysłów |
Cześć! Trochę czasu minęło - udało sie wyeliminować wibracje? Mam podobne objawy - na razie nie ruszałem poduszek pod silnikiem/skrzynią. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|