Autor |
Wiadomość |
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-04, 22:26 [D2 02 4.2PB/LPG
] Gruszka podciśnienia - numer części
|
|
|
Witam
Przy wymianie swiec zauważyłem że mam peknietą i poklejoną jedną cześć. Na moje to pompka(gruszka) podciśnienia(lub coś w tym stylu). Była pęknięta i poklejona. Niestety ale na starej części jest tylko końcówka numeru .....04 538(nie chcę odrywać tego naklejonego plastiku bo muszę jeździć) A według ETKI i ASO jest to 077198327A i nazywa się to "zestaw naprawczy elementu ustawiającego"
Cena w ASO ścieła mnie z nóg(1060zł <lipa> ) no i muszę poszukac używki- tylko nie jestem 100% pewny do numeru szęści ale myślę że ten w ETCE jest prawidłowy
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-04, 23:36
|
|
|
Tu masz używke
http://allegro.pl/audi-a8...4920667535.html
Pamiętaj ze cięgna gruszek są inne w FL i PreFl. Ty potrzebujesz te plastikowe 7cm. Po pytaj kolegów tu na forum adrian949, daniell-gda oni powinni mieć. Jak nie to na allegro spokojnie znajdziesz samą dobrą gruchę powinieneś już za 50 zł dostać |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-05, 10:32
|
|
|
Sprawdź przy okazji czy klapki się nie zapiekły, poruszaj ich dźwignie (połączone są z gruszkami) palcami. Muszą się ruszać w pełnym zakresie bez większego oporu. |
_________________
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-05, 19:19
|
|
|
Ok. Sprawdze na pewno. Ale najpierw musze zamówic.
Tak na marginesie jake mogą być objawy tej peknietej gruszki(bo nie zauważyłem nic niepokojacego)???? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-05, 19:41
|
|
|
Jeśli jest grucha urwana to nie przestawia zmiennej długości kolektora ssącego, w tej sytuacji auto jest np słabsze przy przyspieszaniu lub nie osiąga mocy przy pełnym obciążeniu. Poruszaj ramieniem co idzie do gruszki, zobacz czy się rusza. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-06, 00:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-05, 19:49
|
|
|
No nie chodzi za bardzo. Palcami bynajmniej ruszyc nie mogę. Sikne WD40 i spróbuje rozruszać.
Może dla tego pękła gruszka
Tak na marginesie to obie gruszki są takie same a u mnie jedna jest wyciągnieta a druga schowana(ta peknieta) |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-05, 20:13
|
|
|
gruszki na zgaszonym silniku powinny byc wypchniete (pelne), natomiast po uruchomieniu silnika powinny zostac zassane.
Ja mialem problem o tyle ze jedno ramie stalo jak kamien. Zeby to rozruszac (jesli reka nie ruszysz) to potrzeba:
* WD
* mlotek
* olej
najpierw wd pisikasz a pozniej delikatnie mlotkiem, w lewo - prawo.... i na przemian z WD az w koncu zacznie sie ruszac. Pozniej jak juz poczujesz ze reka mozesz to ruszyc, to jedziesz gora - dol, gora - dol, i smarujesz oliwa, zeby bylo latwiej rozruszac.
Mi to zajelo jakies 30-40 min zamin to rozruszalem i przy odpaleniu i zgaszeniu silnika wszysztko dobrze chodzilo. Przy okazji nabawilem sie odciska :p
ale idzie to samemu naprawic |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-05, 20:21
|
|
|
Dzięki. no właśnie u mnie stoi jak .....
Po zgaszeniu jedna gruszka wypchana druga zassana. Bede walczyl z tym w sobote chyba ze w tygodniu znajde troche czasu. Tak czy tak napisze jak poszło |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-05, 20:28
|
|
|
Jak widać, to na tym ramieniu jest sprężyna i prawidłowo będzie, jeśli w jedną stronę lekko, bez jakiegoś większego oporu pociągniesz to ramię, a z powrotem ramię wróci samo. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-05, 22:41
|
|
|
Przerabiałem temat tydzień temu w swoim aucie, niestety musiałem rozebrać kolektor ssący, oba wałki stały jak wryte i nie obeszło się bez "przemocy". A zobaczyłem przypadkiem, demontując do montażu LPG.
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6128 raz(y) 232,08 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-05, 23:13
|
|
|
Pierwszy raz na oczy widzę. Niesamowita konstrukcja.
danishow, Pierwsza klasa i podziwiam zaparcia rozebrania kolektora. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-05, 23:30
|
|
|
ernesto napisał/a: | podziwiam zaparcia rozebrania kolektora |
Nom, dzięki ...ale co się nawku....łem to moje <jezu>. Wałki tak się zapiekły, że musiałem je najpierw uciąć, wybić duuużym młotkiem, wyczyścić, dorobić tulejki na tokarce, uszczelnić i poskładać do kupy. Cały dzień roboty ale efekt od razu odczuwalny tzn. opłacało się <hura> |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-06, 00:50
|
|
|
Trzeba dorzucać do pieca aby te klapki pracowały bo potem się różne cuda dzieją. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-06, 15:08
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Trzeba dorzucać do pieca aby te klapki pracowały bo potem się różne cuda dzieją. |
oj to prawda... ja przy reanimacji dzwigienki dorzucalem ile wlazlo :-D szczegolnie an ten odcisk, hehe, ale za to po naprawie, wymianie szystkich wezykow podcisnienia itp...zupelnie inne auto ...
zaluje teraz troche ze nie rozebralem koletora jak danishow, i nie looknalem do srodka kiedy wymienialem zawor zwortny oleju. Ssaka mialem i tak zerwanego tylko kilka srubek by zostalo...
danishow a powiedz, ciezko bylo po odkreceniiu srubek "rozpolowic" kolektor, czy poszlo lekko? Podwazales czyms...cienkim srubokretem? Natomiast jak skladales to dales nowa uszczelke czy na jakas paste uszczelniajaca? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|