Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Grzeje się na postoju  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 08:54   

Marcinek tak tylko czemu wentylator na drugim biegu pracuje praktycznie z taką samą prędkością co na pierwszym. Albo problem jest w kablach albo w opornicy.
U Ciebie to inaczej wygląda. W preFL drugi bieg powinien zagłuszać świat zewnętrzny a tu tego nie ma.
Zanim spale ten cholerny samochód przynajmniej chce wiedzie co jest przyczyną.
Stary motor został ugotowany i sprzedany jako frankenstein mojej osobie. Nie chce tego powtórzyć.


EDIT:
Marcinek pierw zanim wywalę chłodnice, termostat, pompe, wisko, czujnik temperatury, włącznik wentylatora, wentylator. i wydam na to setki złotych chce się dowiedzieć gdzie jest mój drugi bieg wentylatora. Bo wiem jak powinien chodzić wentylator na drugim biegu i powinien być spięty na sztywno. W tym momencie chodzić z mocą blisko 300W a nie ledwo co 80W
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-12, 09:32   

ernesto, no wlasnie tez tak myslalem, ale klima chlodzi, a dzis sprawdzalem na zimnym i wiatrak stal i na 90st i tez stal. tylko wisko sie krecilo. wczesniej mialem A6C4 i tam wlasnie zawsze jak klime wlaczalem sie wlaczal wiatrak. dlatego moje pytanie. czyli najpierw probnik w reke i sprawdzam, czy prad dochodzi do wiatraka. jesli jest a nie kreci to mam odp, jak niema, to wypinam kostke i na krotko podpinam i sprawdzam, czy ruszy. jak ruszy to sprawdzam opornik, jak nie tzn, ze gdzies kabel po drodze padl.

jeszcze dla pewnosci.. blaszka przy nadkolu tzn, ze mam plastikowe nadkole wyrywac i pod, zdjac kratke i tam bedzie, czy pod maska gdzies? jakby jakies foto jak on wyglada to tez by bylo super :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 09:45   

Mrozu76 napisał/a:
no wlasnie tez tak myslalem, ale klima chlodzi, a dzis sprawdzalem na zimnym i wiatrak stal i na 90st i tez stal


Dziwne, ale może u Ciebie jest już jak w nowszych autach, że wiatrak odpala tylko co jakiś czas <bezradny>

Mrozu76 napisał/a:
czy prad dochodzi do wiatraka.

No nie do końca bo jak jest jw to ciężko to sprawdzić

Mrozu76 napisał/a:
wypinam kostke i na krotko podpinam i sprawdzam, czy ruszy

Pierw to sprawdz czy na krótko odpali

Mrozu76 napisał/a:
blaszka przy nadkolu tzn


Najlepiej zrobić to od spodu.
Zaraz przy nadkolu, centralnie pod zbiornikiem do wspomagania jest przykręcona na dwie śrubki 10 blasz.
Śruby odkręcasz od strony nadkola. Opornica ma szpilki które przebijają mocowanie i nadkole skręcając je razem w dwóch miejscach.

Pytanie jak sprawdzić opornice <bezradny>

Jest ona z trzema wypustkami, czy jak to nazwać ale co jak i dlaczego <bezradny>
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-12, 10:56   

ernesto napisał/a:
Najlepiej zrobić to od spodu.


tego sie obawialem :( nie mam kanalu i wszystko robie na podjezdzie pod garazem.

no dobra.. to bede sie podpinal na krotko i jak ruszy bede sie martwil dalej. no i jeszcze zerkne w bezpieczniki ;)

a na VAGu nic mi nie pokaze?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 13:24   

Mrozu76 napisał/a:
nie mam kanalu i wszystko robie na podjezdzie pod garazem.


To nie ma problemu, chyba, że masz osłonę pod spodem.
Jeśli nie to jesteś w domu.
Skręcasz koła na maxa w prawo i będziesz miał w przedniej części nadkoli dwie nakrętki na kluczyk 10.
Odkręcasz je i opornica wychodzi bez problemu.



<chura> <chura> <chura> <chura> <chura> <chura> <chura> <chura> <chura> <chura> <chura>

Udało się udało <chura> <chura> <chura>

Auto chodziło dziś prawie 3 godziny z włączoną klimą na wolnych obrotach, z uwagi, że dziś temperatura była dosyć niska bo niespełna 18 stopni, postanowiłem zastawić chłodnice kartonem po stronie wiskozy.

Auto trzymało równe 90 stopni.
Wskazówka nawet nie drgnęła, nawet nie pomyślała o tym żeby iść dalej.

Przyczyna błacha i nie błacha. Ale wymienił bym wszystko związane z układem chłodzenia:
- termostat
- chłodnice
- czujniki
- wentylator
- pompe
- wiskoze
- uszczelki pod głowicami
wszystko, a jak się grzała tak by się grzała dalej.

Czepiłem się prędkości wentylatora i to był strzał w dziesiątkę.

Teraz wiem co było przyczyną, że poprzedni właściciel zagotował motor i padłą uszczelka pod głowicą.

Winny okazał się ktoś kto składał pewnie to auto po naprawie lakierniczej.
Opornica była odwrotnie podłączona do układu
Są tam trzy piny na przewody E1 E2 E3+A
Do E3+A powinny być podpięte dwa przewody, u mnie było zupełnie odwrotnie bo
E3+A - E1
E2 - E2
E1 - E3+A
Wpadłem na to po przyjrzeniu się na opornicę od A6 C5, że do E3+A dochodzą dwa przewody.
Bardzo pomocny okazał się też młody91 który porównując do aut na jego podwórku upewnił mnie w przekonaniu, że opornica jest odwrotnie podpięta.
To było przyczyną, że drugi bieg wentylatora po załączeniu nie pracował pełną mocą tylko 1/3

Teraz wszystko gra i buczy, wiatrak odpala pełną parą przy VAG = 97 stopni
<chura> <chura> <chura>



Panowie dziękuję wszystkim za pomoc <brawo> nie ma jak rodzina forumowa ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-06-12, 20:55   

a masz zdjęcie tej opornicy jak to powinno kolorystycznie być połączone?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 21:45   

Do opornicy idzie wiązka przewodów od podłużnicy w stronę zderzaka.
Co jakieś 5cm jest wypuszczany kabelek.
pierwszy to E1
środkowy to E2
trzeci to E3 + A
to jest coś takiego i w ten sposób powinna być zamontowana na nadkolu


A jest to przewód plusowy idący do wtyczki wentylatora.

Jak mi się uda dziś to pstryknę
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-13, 00:36   





Kiepsko to widać ale, jeśli potrzeba to postaram się zrobić lepszą fotkę.

Ten ostatni powinien mieć dwa kale, ten drugi jest nie widoczny ale jest to plus idący do wentylatora chłodnicy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 07:30   

ernesto, mam oslone, ale ta blaszana z allegro, wiec zdjecie jej i zalozenie pod domem to porazka.. ale znalazlem przyczyne.. klima sie wlacza, bo prad na wiatrak idzie, tylko wiatrak stoi :( do tego wisko tez padnieta, bo na rozgrzanym silniku je zatrzymalem :( dziwi mnie tylko jedno.. do mojego wiatraka ida tylko 2 przewody..

podlaczylem VAG, zrobilem test zegarow i tam jest 'over heat', ktory uruchamia ten wiatrak i tez podaje plus na wiatrak, ale wiatrak stoi :(
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-06-13, 07:55   

Wiatrak na krótko podłącz i zobaczysz czy sprawny
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 08:22   

na przewodzie praktycznie na wejsciu w wiatrak jest prad, wiec raczej jest padniety.. tylko dlaczego ja mam tam tylko 2 przewody?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-13, 12:21   

Mrozu76 napisał/a:
tylko dlaczego ja mam tam tylko 2 przewody?


Jak dwa przewody ?
Do wiatraka idą dwa, plusowy i masa
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 13:07   

tak, do wiatraka ida 2 przewody.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-13, 14:44   

Mrozu76 napisał/a:
tak, do wiatraka ida 2 przewody.


Dokładnie, idą tylko dwa.
Masowy wychodzi z wiązki a plusowy jest wpięty w opornicę w trzeci pin.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 15:01   

czyli to jest ok :) a i tak jest lipa, bo wiatrak sie skonczyl i nie kreci ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.