Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Spalanie gazu i benzyny równocześnie  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-16, 18:36   

1 Podpiera się benzyną, zaznacz pole "Wyłącz przy pierwszym" na TAK
2 Zrób reset kompa i pojezdzij na Pb, pózniej kalibracja i zbieranie mapek od nowa, ustawianie mnożnika od nowa w czasie jazdy i wtedy daj zdjęcia.

Sprawdz jeszcze jakie masz dysze w tych wtryskach bo wygląda, że za małe.
Zmniejsz ciśnienie na 1.2

Masz rozjazd na miedzy stronami, sprawdz po resecie kompa czy też jest na Pb
Masz 2 Zavolaki czy jeden? Daj zdjecia z pod maski jak to wszysko wygląda może są błędy montażowe.

Ten Gazownik to dla mnie partacz i kawał sku... Napisz kto to.
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2010-12-16, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-12-16, 19:14   

hipcio, a ja mam do ciebie pytanie bo widzę, że masz o tym pojęcie. Czasami jak jadę i samochód się rozgrzewa przełączy się na gaz a za jakiś czas znowu kontrolka miga.
Czyli znów chodzi na benzynie. Potem jak się przełączy na gaz to chyba już na nim chodzi?
Zauważyłem to dopiero teraz jak się mrozki wzięły. Może jest coś z podłączeniem grzania reduktora. Reduktor mam KME Gold do 360 KM więc powinien wystarczyć. Zresztą u znajomych tak chodzi więc wystarczający. Niby instalkę mam na gwarancji ale byłem u niego wiele razy w związku z zapachem gazu. Sprawdzali miernikiem i nigdzie nie pokazywało nieszczelności. Po prostu nie ogarnia chyba tego auta. Przyczyna chyba leży w tym, że starzy pracownicy mu odeszli i ma nowych. Zamierzam zmienić gazownika mimo gwarancji i podjechać do Nowotyczyńskiego czy jakoś tak koło Mławy. Jest polecany przez forum LPG jak i u nas na forum wielu kolegów go chwaliło. Co o tym sądzisz?
Pozdro.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-16, 19:25   

Pan Nowotczyński montował moją instalację i ogólnie moge polecić.

Co do problemu to czy słyszysz pipipi czy tylko lampka zaczyna mrygać
Jeśli mryga to komp LPG łapie jakiś błąd.
Może to być temperatura(jest ustawione MINIMALNA TEMP. GAZU np. na 5st natomiast przełączenie na Lpg na 30 to gaz niezdązy się ogrzać do tych 5st i wtedy podpiera się benzyną do czasu az czujnik złapie te 5st)Czujnik ma temperature powietrza czyli tak jak teraz powiedzmy -10st to chwile to trwa a sam czujnik tez ma sporą zwłoke niestety.
Trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić ustawienia.

hmmm po chwili zastanowienia
Sprawdze jutro u siebie na próbe czy mryga wtedy bo wydaje mi się że normalnie jak by chodził na LPG ale moge się mylić, ale mryga napewno jak łapie jakiś błąd np. za male napięcie,

Zapraszam do Mnie pomoge z chęcią

Jesteś z Wawy?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-12-16, 19:46   

hipcio napisał/a:
Jesteś z Wawy?
Nie mam do Wawy prę kilosów. Ale do Mławy mam jeszcze więcej i mam zamiar się wybrać. Jutro podepnę go pod kompa i zobaczę co pokaże. Bo właśnie jest jak piszesz. Tylko mruga i nie piszczy. Zastanawiam się tylko czy to czasem nie ma nic wspólnego z moimi spotkaniami bliskiego stopnia z krawężnikiem pod śniegiem.
hipcio napisał/a:
Zapraszam do Mnie pomoge z chęcią

Propozycja kusząca. Zastanowię się nad nią bo z tego co wiem to FOSS od nas wybiera się na południe na spota to może się przykleję. Wszystko będzie zależało będzie od tego czy nie będę musiał lecieć po córę do Bydgoszczy.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-16, 20:20   

Od Wawy do Mnie jest równe 100km Trasa Warszawa-Lublin

Skoro masz kabel sprawdz ustawienia na pierwszej zakładce a dokładnie Minimalna temp, gazu.
i zobacz jaką temperature ma gaz gdy się przełącza na Lpg

Masz Staga mam nadzieje bo opieram się na nim
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-12-16, 20:54   

Tak mam staga. Minimalną temperaturę mam ustawioną na 0 stopni.Przełączenie mam ustawione na 20 stopni bo gaziarz ustawił na 15 ale wydawało mi się, że jest za nisko i przestawiłem. Mapy prawie idealnie się pokrywają. Zastanawiam się jeszcze nad wpięciem w układ chłodzenia i podpięcie zasilania.
A wracając do jazdy do ciebie to od siebie do Ryk mam prawie 170 km. Więc muszę znaleźć powód wyjazdu. Takie wytłumaczenie dla żonki bo inaczej autka mi nie da.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-16, 23:04   

Przestaw temp przełaczenia na 30 i problem zniknie. Tak Mi się bynajmniej wydaje bo 20 to troche mało a Gold aż tak super gazu nie grzeje.
Zrób tak na próbe jeśli objaw mrygania zniknie masz winowajce.
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2011-03-02, 19:44   

Sorki że odświeżam temat ale mam pytanie czy daro72 poradziłeś sobie z tym problemem bo ostatnio dzieje się u mnie to samo tzn. na zimnym silniku gdy jade najpierw miga mi dioda powoli (tzn. jedzie na benzynie) gdy temp silnika na zegarach osiąga 50 stopni przełącza mi na gaz (dioda świeci się stale) po chwili patrze na wskaźnik gazu dioda miga szybko czyli jakiś błąd i jedzie na benzynie, zatrzymuje się gdzieś na poboczu wyłączam silnik, załączam ponownie przegazuje żeby przeszedł na gaz i dalej juz bez problemu jedzie na gazie (pali się cały czas dioda). Jak byłem u gazownika to powiedział że on żadnego błędu nie widzi i że to prawdopodobnie wina jakości gazu. Dodam że dzieje się to jak są mrozy, gdy jest trochę cieplej wszystko jest ok. Mam Stag-a 300 reduktor KME Gold instalacja na gwarancji także chyba nie mogę sam konfigurować bo w książce gwarancyjnej jest pkt. że nie wolno samemu.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-02, 21:37   

Też mam instalację na gwarancji ale jak gaziarz przestał sobie dawać radę to wziąłem sprawy w swoje ręce. U mnie jest coś sknocone w instalacji bo ciśnienie na reduktorze trzeba kręcić prawie do 1,7 żeby jako tako chodziło. Kilka razy jak sprawdzałem sterownik LPG to pokazał mi błąd napięcia ale to raczej nie to. Moim zdaniem albo reduktor nie ogarnia tej mocy albo został źle wpięty w kład chłodzenia. Zakładam jeszcze jedną opcję a mianowicie termostat na wykończeniu ponieważ reduktor z reguły wpięty jest w mały obieg którym steruje w większości termostat.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2011-03-02, 21:43   

A nie wiesz może czy jak podłącze się pod kompa od gazu to gazownik na przeglądzie będzie wiedział że coś grzebałem? (jest tam wyświetlana jakaś data ostatnich modyfikacji albo coś?). Zastanawiam się nad kupnem kabla do kompa od gazu ale szkoda mi gwarancji :/

Aha u mnie termostat odpada ponieważ miałem kompletny rozrząd wymieniany 10000km temu
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-02, 22:01   

wątpię że mają gdzieś zapisane skanowanie , gazownik nigdy nie szuka po twoich nr rej. tylko podłącza kompa i patrzy jak jest ustawione ewentualnie przestawi jak coś mu się nie spodoba ;-)

[ Dodano: 2011-03-02, 22:02 ]
WhiteDevil napisał/a:
termostat odpada ponieważ miałem kompletny rozrząd wymieniany 10000km temu

to nie znaczy że termostat nie mógł paść . :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-02, 22:31   

W instalce zapisuje się na pewno całkowity reset urządzenia ale delikatne zmiany np. mnożnika czy coś podobnego raczej nie zostawiają śladu. Ja u siebie jak coś szwankuje to robię delikatne korekty. Choć powiem szczerze wybieram się do gostka który się na prawdę na tym zna bo mój gaziarz tego nie ogarnia.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-03-07, 19:41   

Panowie w Stagu zapisuje się każde podłaczenie kompa łacznie z numerem kompa. Jesli gazownik to sprawdzi możecie stracic gwarancje.

Na pierwszej zakłądce "Parametry" jest po prawej stronie na górze literka "i" i tam widać kto i kiedy dłubał w ustawieniach.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-07, 20:19   

hipcio napisał/a:
Panowie w Stagu zapisuje się każde podłaczenie kompa łacznie z numerem kompa. Jesli gazownik to sprawdzi możecie stracic gwarancje.

Na pierwszej zakłądce "Parametry" jest po prawej stronie na górze literka "i" i tam widać kto i kiedy dłubał w ustawieniach.

Tak zgadza się teraz właśnie ostatnio to sprawdziłem. Jest tylko jeden szkopuł ja chyba już nie chcę gwarancji od mojego gazownika. Nie ogarnia tego auta. Ja czekam tylko kiedy będzie trochę wolnego to śmigam do polecanego gazownika.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2011-03-07, 21:41   

A ja dzisiaj zamówiłem kabel do Staga ponieważ doczytałem w książce gwarancyjnej że na urządzenia mechaniczne (np. reduktor, wtryski) jest 12 miesięcy albo 20 000km gwarancji, w zależności co nastąpi prędzej. U mnie minęło już 12 miesięcy także w sumie została mi tylko gwarancja na komputer Stag. W mojej książce gwarancyjnej są również miejsca na przeglądy, które według mnie są bez sensu. Pierwszy przegląd jest darmowy także wszystko ok ale jak byłem na drugim przeglądzie to zrozumiałem że to jest wyłudzanie tylko kasy. Gazownik na przeglądzie wymienił mi 2 filtry, podłączył do kompa sterownik i stwierdził że wszystko jest ok i zaprasza do kasy. Ja idąc do kasy szczęśliwy że LPG sprawne i myśląc że ze 50-100zł będzie kosztować ten przegląd doznaje szoku. Za 5 min roboty koleś mówi 250zł :-/ W książeczce oczywiście zaznaczyli że sprawdzali mocowania, szczelność itp. instalacji a niestety tego nie zrobili. A jeżeli i tak na przeglądzie wykazało by jakieś problemy z np. reduktorem myślę że musiałbym i tak z własnej kieszeni wykładać na zestawy naprawcze oraz za robociznę ponieważ mam instalacje już ponad rok (części mech. 12 mies. gwarancji). Także jaki jest sens tych przeglądów ? 250zł ech :/ Na allegro zestawy naprawcze do reduktora i wtrysków kosztują mniej razem z kablem do komputera.
Także jak dostanę kabel już w swoje ręce zamierzam sam ( oczywiście z waszą pomocą:) ) posprawdzać moją instalację.
Pozdrawiam i sory że się rozpisałem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.