Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Spalanie gazu i benzyny równocześnie  
Autor Wiadomość
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-05, 19:33   [D2 99 4.2PB/LPG ] Spalanie gazu i benzyny równocześnie

Witam kolegów. Otóż mam problem taki jak w temacie, że najprawdopodobniej spala mi gaz z benzyna a jak to zauważyłem. Pojechałem zmienić opony silniczek mi się zagrzał, przełączył na gaz. Przejechałem może z 20 km. zajechałem na stacje bo zeszło mi paliwo prawie do zera, więc zatankowałem benzyny co prawda za 50 i gazu do pełna. Wsiadłem do auta wzrosło paliwo do ponad rezerwy że się nie świecił Żydek. odpaliłem samochód (oczywiście dalej zagrzany) i przełączył sie na gaz od razu. zrobiłem koło 30km. wjechałem do garażu. zamknąłem garaż autko postało godzinkę. wyjechałem pochodził może z 2 minuty i się już przełączył na gaz bo silnik nie zdążył się schłodzić, zrobiłem kolejne 20km. i znów postój też z godzinkę gdzie było identycznie jak wcześniej. robiąc te kilometry widziałem cały czas jak zmniejszało mi się paliwo ale w drodze do domu czyli koło 13km do domu wskazówka oparła mi się już o zero czyli tak jakby w baku już nic nie było.

Mój wniosek jest taki że chyba mi spala benzynę wraz z gazem bo nie możliwe żeby podczas jazdy i zrobienia około 60km spaliło mi około 11 litrów paliwa i gazu też bo gazu mi też ubyło.

Chyba że jeszcze jedno mi się nasuwa, że czujnik paliwa jest w jednej komorze zbiornika. a w drugiej nie bo jeśli się nie mylę zbiornik tak jakby się składał z dwóch komór bo jest wyprofilowany nad wał. miałem też taki przypadek jak jeszcze nie miałem gazu i jeździłem na żydku i tankowałem po 50 zł żeby mi się podniosło nad rezerwę robiłem na tych 50 złotych 30km i schodziło do zera pewnego dnia zatankowałem za 70 złotych i zrobiłem 100 km. i potem znów tak samo że po 50 i robiłem na nich te 30km, aż założyłem gaz. po założeniu gazu zatankowałem gazu za 80 i benzyny za 70 i co moim oczom się ukazało wchodząc do mojej niuni i przekręcając kluczyk, że zbiornik mam ponad połowę zalany i nie z tego powodu że stał pod górkę czy coś tylko normalnie przy jeździe stała tak samo wskazówka aż to pewnego momentu i potem nagle w dół tak samo jak zaraz na początku napisane. Więc albo mi spala gaz z benzyną albo jakoś h..wo jest zrobiony zbiornik.
_________________
Moja była :(
 
 
KK_0421 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic,
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Klaudiusz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2010-12-05, 20:12   

Witam.. Sprawdzałeś przy ilu obrotach silnika przełącza się na benzynę . Ile masz reduktorów gazu jeden lub dwa :-)
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-05, 21:22   

kolego mi się przełącza przy 30 stopniach i mam 2 reduktory zavoli zeta S
_________________
Moja była :(
 
 
KK_0421 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic,
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Klaudiusz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2010-12-05, 22:26   

Miałem podobny problem winny był czujnik temperatury w reduktorze. W czasie jazdy zwróć uwagę na kontrolkę lpg-pb zauważysz kiedy lub przy jakich obrotach przełącza się na pb, uważaj jak w czasie jazdy na lpg braknie pb spalisz pompkę paliwową. Jeżeli instalację lpg masz na gwarancji to jedziesz i mówisz w czym masz problem, moim zdanie wina leży po stronie lpg
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-05, 23:53   

tylko ze ja jechalem gora 70 bo jezdzilem po osniezonej drodze na letnich wiec niekiedy bylo 40km/h a obroty maks byly takie do zmiany biegow. a co do obrotow to nie wiedzialem ze przy obrotach ma sie zmienic na lpg myslalem ze tylko przy 30 stopniach. a co maks. to nie pamietam. a reduktory sa nowe maja gora 2 miechy
_________________
Moja była :(
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-06, 00:01   

Ja jak zakupiłem mojego potworka tez miałem taki problem, na trasie przy wyprzedzaniu, lub przy głębszym depnięciu gazu wspomagał się benzyną, zauważyłem dopiero jak robiłem trasę Gdynia Rzeszów i spalił mi 2 zbiorniki gazu i ćwierć zbiornika benzyny. Zacząłem uważnie obserwować centralkę od gazu. na benzynie paliła się pomarańczowa dioda, gdy przeszedł na gaz pali się zielona, przy spokojnej jeździe także a jak mu depnąłem do zielonej diody dołączała się znów pomarańczowa i migała, po odpuszczeniu gazu po paru sekundach gasła.Taki jakiś tryb przejściowy. Strasznie mnie to drażniło, bo było widać ze benzyna ginie przy ostrej jeździe choć pracuje na gazie. Pojechałem do gazowników, podłączyli się z kompem, no i mnie oświecili ze wspomaga sie benzyną przy dużym obciążeniu, i skoro tak jest to znaczy ze reduktor nie wyrabia, i żebym zostawił, bo jak wyłączę i będę mu deptał to będzie wracał na benzynę, piszczał i będę musiał ręcznie wracać na gaz. Robota nieduża wystarczy odhaczyć jeden ptaszek w laptopie wiec mówię wyłanczaj na próbę najwyżej jak nie będzie wyrabiać to wrócę i sie włączy z powrotem. Zrobiłem od tamtej pory 3 tyś km i przeskoczył mi tylko raz na Pb ale w butli już było dość mało.Teraz benzyna nie ginie tak szybko, cięgle pali sie zielona dioda, auto chodzi na gazie i tylko na gazie, no oczywiście poza odpalaniem, wtedy świeci pomarańczowa

A i gazownicy wyłączyli mi także opcje obrotów bo była także włączona. Auto przechodziło na gaz przy temperaturze 50 stopni i po przekroczeniu 2,3 tyś obrotów. wiec jadąc delikatnie nawet jak sie zagrzał to nie kliknął na gaz puki nie przekroczył 2300obr, strasznie irytujące.
Teraz mam ustawione 30 stopni i obroty jałowe czyli klika po osiągnięciu temperatury.

Instalacje są teraz tak zaawansowane ze można cuda ustawić wiec przyjrzyj sie kolego co sie dzieje na twojej centralce podczas jazdy, co tam miga, jedź do gaziarzy, może masz dokładnie to co u mnie.
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-12-06, 00:58   

wojtf23 napisał/a:
Mój wniosek jest taki że chyba mi spala benzynę wraz z gazem bo nie możliwe żeby podczas jazdy i zrobienia około 60km spaliło mi około 11 litrów paliwa i gazu też bo gazu mi też ubyło.


masz ustawione za wysoko minimalne cisnienie gazu, reguktor/y faluje z ciśnieniem i wtedy centralka załącza benzynę, jak cisnienie podskoczy (to trwa chwilkę) to znów gaz i tak w koło, trzeba zmienić w ustawieniach sterownika
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-06, 04:57   

ale ja nie widze na przelaczniku zeby mi sie zmienial na pb bo ja ja mam na oku.,
_________________
Moja była :(
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-06, 09:11   

Najpierw napisz jaki masz sterownik od gazu to dużo wyjaśni.

Jeśli Stag to są dwie opcje do sprawdzenia;

1 Podpiera się benzyną ponieważ masz wyłączoną opcje"WYŁĄCZ PRZY PIERWSZYM" i gdy ciśnienie gazu spadnie poniżej minimalnego ustawionego w pierwszej zakładce auto pocichu załącza wtryskiwacze benzynowe aby zminiejszyć pobór gazu.

2 Masz za wysoko ustawioną minimalną temperature gazu. Masz dwa reduktory więc napewno gaz jest dobrze dogrzany wiec to napewno nie reduktory są winne ale powietrze może tak ochładzać czujnik że jest poniżej wartości ustawionej. Wtedy również pocichu może podbierać benzyne.Może też być uszkodzony czujnik na wężu.

Bez podpięcia pod kompa LPG i sprawdzenia ciężko będzie coś z tym zrobić.
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-06, 16:06   

dzieki wielkie najprawdopodobniej pojade w sobote na lpg i mi sprawdzi bo przy okazji musi mi zrobic ten pierwszy przeglad . A sterownik mam Staga 300+
_________________
Moja była :(
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-12-06, 23:31   

interfejs do niego z kabelkiem to ca 50 zł laptopa to chyba jakiego znajdzisz, program do Staga jest całkowicie po naszemu i za free producent udostępnia, obsługa nic trudnego
www.ac.com.pl
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-07, 16:51   

wojtf23 napisał/a:
dzieki wielkie najprawdopodobniej pojade w sobote na lpg i mi sprawdzi bo przy okazji musi mi zrobic ten pierwszy przeglad . A sterownik mam Staga 300+



Jeśli zacznie sam grzebać w ustawieniach, może stracić gwarancje bo wychodzi na to, że to świerza instalacja.

wojtf23
Przjrzyj się ustawieniom jak gazownik się podłączy albo zrób sobie zdjęcia, bo może specjalnie nabija Cie w butelke nieradząc sobie z tym autem i ustawił tak aby brał pocichu benzynke a Lpg działało ala prawidłowo.

Na stronie, którą podał kolega colln jest zakładka DO POBRANIA, ściągnij sobie co tam jest do PLUSa i poczytaj a będziesz miał jasność
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 18:37   

Dzięki koledzy za pomoc tak właśnie zrobię. akurat już poczytałem i mniej więcej wiem co i jak ale nie wiem gdzie może być ustawione żeby podbierał sobie benzynę żeby dobrze chodziła instalka. a co do gwarancji to możliwe jest to żeby utracić gwarancje u gazownika za to że wszedłem sobie w kompa i odznaczyłem ptaszka???

A co do interfejsu to napewno kupie a lapka mam i to fajnego bo eee pc tylko szkoda że nie ma pcmcia albo com(rs232)


Pozdro :)
_________________
Moja była :(
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-12-07, 23:23   

wojtf23 napisał/a:
nie wiem gdzie może być ustawione żeby podbierał sobie benzynę


bardzo nagminnym błedem gazowników jest złe przypisanie czujników temperatury. często instalacje są kompletowane z różnych elementów a czujniki zostawiają w programie bez zmian standardowe a czujnik wybrany o jedno oczko inny może pokazywać centralce o 40 stopni inna temperaturę !!! potem cisnienie gazu minimalne b wysoko, to da się ręcznie (i należy) obniżyć. Jak już będziesz miał interfejs to z tej strony wyzej ściągnij sobie w PDF instrukcję i poczytaj, zainastaluj sobie w laptopie np http://www.irfanview.com i w nim możesz robić łatwo zrzuty ekranu, zrób taki i wklej tu to ci powiemy co poprawić w ustawieniach (dobrze jest też zrobić zrzut podczas jazdy np na autostradzie bo wtedy widać cisnienia i temperatury)

PS. Szkoda , że nie masz staga premium zamiast plus
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-08, 19:45   

kur... jak bym wiedział czym się różni 300 plus od premium to by był premium. a zastanawiałem się nad tym czy czasem nie darady by było rozwinąć plusa o ten dodatkowy system co łączy się z obd. a jak będzie kiedyś więcej kasy to się wyrzuci plusa i da premium i wrzucę dwa kme gold :)

pojadę w sobotę to zobaczę co on tam nakombinował i powiem mu o tych czujnikach
_________________
Moja była :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.