Autor |
Wiadomość |
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-02-14, 10:43
|
|
|
Wcześniej jak miałem S6 c4 290KM w manualnej skrzyni z pustymi puchami po katach reszta seryjna, to sąsiad stwierdził że codziennie mogę go tym dźwiękiem budzić. Super dźwięk w każdym zakresie obrotów - no może jedynie w środku trochę przygłośno ale to kwestia wyciszenia nadwozia raczej. Wiem że to był starszej konstrukcji silnik.
Mam jeszcze dwie strumiennice na podorędziu z merca zdemontowane, ale wiem że to może zbytnio auto wyciszyć.
A może ktoś ósemkę z pustymi puszkami ujeżdża?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-14, 14:34
|
|
|
ernesto napisał/a: | FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?
U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko. |
W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.
W S8 już inaczej...
Katy wycięte i zastąpione rurami + adaptery do sond lambda, środkowy fabryczny i końcowy Simons.
Tu moim zdaniem było zdecydowanie lepiej niż w A8 - wprawdzie był delikatnie cichszy ale gulgotu V8 było zdecydowanie więcej, strzelanie przy odejmowaniu też słyszalne i tego buczenia na niskich nie było prawie wcale.
Apophis napisał/a: | xpipe nie zmienia chyba nic w dzwięku. |
Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-14, 14:39
|
|
|
FOSS napisał/a: | ernesto napisał/a: | FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?
U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko. |
W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące. |
I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-14, 19:46
|
|
|
ernesto napisał/a: | I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ? |
Jest buczenie jest i rezonans... niestety
Generalnie jeździłem tym trasy z dzieckiem i potrafiło zasnąć... i po długiej trasie również reagowało na swoje imię
Ale jak miałem równocześnie i A8 i S8 to miałem pewien dyskomfort...
bo niby A8 na komfortowym zawieszeniu zostawiłem sobie na rodzinne wycieczki a S8 na sportowym zawiasie miało być na wieczorne spoty tak słuchając wydechów to A8 darło ryja i wyraźnie strzelało przy odejmowaniu gazu a S8 było bardziej stonowane, więcej bulgotu ale i więcej kultury.
Noi to buczenie... w S8 prawie niesłyszalne a w A8 niestety w okolicach 1500 dosyć wyraźne, lepiej było redukować bieg niżej bo wtedy fajnie brzmiało.
Teraz bym to zdecydowanie inaczej zrobił ale jak miałem swoją pierwszą D2-kę to ja jeszcze sam przy aucie prawie nic nie dłubałem i oczekiwałem raczej gotowych pomysłów od osób trzecich niż realizacji moich własnych projektów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-14, 21:31
|
|
|
A ja chyba wstawie tłumiki w miejsce katow, następnie x-pipe, środek przelot tak jak jest i końcowy zobaczymy czy będzie bez czy z.
Sądzę, że sporą robote robi tu brak katow.
Ktoś kiedyś powiedział że chcesz robić wydech to zaczynaj od końca. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-14, 21:40
|
|
|
FOSS napisał/a: | Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić |
A nie jest tak że dodaje przy customie agresywniejszego dzwięku??
Obecnie...nie mam żadnego pipa i zakładał nie bede,dzwiek mam o niebo spokojniejszy ale AKC to nie ABZ no i zostawiłem katy. |
|
|
|
|
|
|
|
Paweł777
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 53 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-02-28, 15:20
|
|
|
Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ? |
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-02-28, 20:18
|
|
|
Podobno należy sondy znajdujące się poniżej katalizatorów osadzić w tulejkach, odsuwając nieco od bezpośredniego strumienia spalin, tak aby ich odczyty były zbliżone do fabrycznych.
Po usunięciu katów prędkość spalin i temperatura na sondach ulegnie zmianie, ale osobiście takiego patentu nie stosowałem i co do długości rurek - tulejek nie pomogę. |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-02-28, 20:57
|
|
|
MONZA napisał/a: | Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ? |
Jeśli masz 1999rok auta, to masz silnik AQF, który ma tylko 2 sondy, więc nie potrzebujesz montować żadnych adapterów, jedynie wspawujesz rurki zamiast katów i gra |
|
|
|
|
Paweł777
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 53 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-02-28, 21:20
|
|
|
To byłoby super dzięki za info |
|
|
|
|
|
|
|
Jogoss
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2016-03-06, 00:04
|
|
|
Ze się tak podepne 😃 rozumujac to co wyczytałem, jeżeli zamiast katów mam rury potem ori h pipe ori środkowy i potem gole rury . W miejsce rur po kątach wstawię jakieś tłumiki(tylko jakie proponujecie? http://olx.pl/oferta/tlum...D5-IDbWiHL.html )Będzie trochę ciszej? bo moja ostro się drze i mi za głośno trochę
https://youtu.be/CV2rMkTQSBY |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-06, 00:26
|
|
|
To bedzie haaaałas i dziadostwo |
|
|
|
|
|
|
|
Jogoss
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2016-03-06, 00:28
|
|
|
No więc co wstawić żeby było ciszej i żeby również nie rezygnować z bulgotu |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-06, 00:29
|
|
|
Tylko Customowy wydech. Rozbieranie ori wydechu na drobne nic konkretnego nie przynosi. |
|
|
|
|
|
|
|
Jogoss
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2016-03-06, 00:31
|
|
|
Jakieś wytyczne co do dobrania wydechu |
|
|
|
|
|