Autor |
Wiadomość |
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-04-07, 08:36
|
|
|
To że można podnieść moc silnika w naszych autach to nie jest tajemnica pytanie tylko czy takie dłubanie w garażu coś da i co ,,powie" na to skrzynia biegów.
Mój zabieg - jeśli mogę to tak nazwać nie miał na celu podniesienia mocy silnika, chodziło mi jedynie o zmianę głośności wydechu.
Chciałem poprostu usłyszeć swoje V8. W tej chwili jestem powiedzmy zadowolony, bo małym kosztem dźwięk się zmienił... ale jak usłyszałem układ wydechowy dedykowany do A8/S8 firmy MAGNAFLOW to jestem chory - gdyby nie bariera jaką jest cena ok. 1000 - 1500 $ to już bym zamawiał.
Nie chcę powielać wypowiedzi innych ale wspominano już na forum, że takie dłubanie, wstawianie gratów tu i tam bez jakiejś fachowej wiedzy nie służy niczemu dobremu.
Sam długo zastanawiałem się zanim wyrzuciłem katy bojąc się czy auto zamiast lepiej nie zacznie chodzić gorzej.
Przykład z życia:
koleś z mojego miasta kupił Hondę Civic: seria 160 KM
Powstawiał do niej graty drogie, firmowe i według jego wiedzy moc miała wrosnąć do około 185 KM.
Sprawdzenie na hamowni i wynik... 140KM. Załamka
Wszyscy łącznie z Panami z hamowni w szoku bo wstawione do auta graty z najwyższej półki tuningowej. Dopiero strojenie tego wszystkiego od samego początku zaczęło przynosić jakieś rezultaty i moc powoli idzie do góry.
Nie wystarczy wstawić do auta byle czego i byle skąd i będziemy mieli F1 !!! Wszystko musi być ze sobą zestrojone, dopasowane i przeliczone odpowiednio.
Sorki za wywody ale trochę się rozpędziłem :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-08, 00:34
|
|
|
Pegi napisał/a: | (...) Wiec do mojego malenstwa dokupilem oststnio filtr K&N a teraz planuje przerobienie ukladu wydechowego.
Plan jest taki: zastąpienie wszystkiego od kolektorów do tłumika srodkowego strumienicą lub dwoma strumienicami równoległymi ... |
ech te strumienice... jedni zapierają się, że coś to poprawia a inni udowadniają, że na zwykłym przelocie jest identycznie :roll:
Jeżeli już takie plany to rób na dwóch strumienicach równolegle a nie na jednej...
zmieszanie spalin w tym miejscu może nie tylko nie polepszyć pracy silnika ale także ją pogorszyć.
Pegi napisał/a: | ... (wyrzucanie tłumika środkowego to jakies nieporozumienie , chyba ze lubisz jezdzic WRC ale to nie bardzo pasuje do naszych bryczek. Lepszy jest lancer lub impreza )
... Następnie jezeli bede nieusatysfakcjonowany to rownież za tłumikiem środkowym ąz do końca przelotka lub ( w droższym wariancie ) strumienica. |
Może nie mam racji ale z tego co wiem to tłumik środkowy w naszych A8/S8 jest praktycznie przelotowy natomiast prawdziwe tłumienie dźwięku silnika odbywa się dopiero na tłumiku końcowym.
Wycięcie środkowego tłumika a pozostawienie ori końcowego moim zdaniem niewiele zmieni w temacie dźwięku silnika natomiast wycięcie samego tłumika końcowego (przelot) pozostawiając nawet całą przednią część wydechu w stanie nienaruszonym (katy i tłumik środkowy) zmienia dźwięk wydechu wręcz diametralnie co sprawdziłem organoleptycznie na swoim A8 :lol:
Pegi napisał/a: | Wiem ze taki zabieg działa bo sprawdzałem go w miom poprzednim autku (Nubira 1998 2.0 133KM -> 160 KM sprawdzone na hamowni ) Wg moich obliczeń nasze autka mające po ponad 300 KM powinny spokojnie dobijac do 400 KM Do tego m. obr. tez powieniem znacznie wzrosnac ( spadek oporow pracy silnika ) |
Na jednym aucie działa tak na innym inaczej...
układ wydechowy ma to do siebie, że jego kształt, pojemność oraz specyfika działania może być zupełnie inna dla silnika diesla i PB... dla silnika rzędowego i V-ki... dla silnika wolnossącego i turbo.
Jeżeli w/w wynik na hamowni był efektem zmian jedynie w obrębie ukladu wydechowego to moim zdaniem rewelacja.
Zdaniem specjalistów "podrasowanie" silnika wolnossącego bez wielkich przeróbek mechanicznych oraz sporych kosztów i jednocześnie bez szkody dla silnika oraz pozostałych elementów całego układu napędowego to wzrost mocy silnika o jakieś 10-15%.
W przypadku naszych aut A8/S8 gdzie bazą jest teoretycznie ta sama jednostka napędowa (silnik 4,2V8) podniesienie mocy w A8 moim zdaniem jest całkiem proste - wystarczy przerzucić parę gratów od eSy (dolot, wałki rozrządu, wtryskiwacze, kompletny wydech) + ewentualnie kompletna skrzynia biegów (chociaż na zwykłej moim zdaniem też pojedzie) oraz odpowiednio to wszystko zestroić (komp silnika i skrzyni na S8) i gotowe...
zauważcie, że różnica w mocach pomiędzy A8 i S8 przed FL i po FL oscyluje właśnie w granicach 14-16% czyli dokładnie tyle ile przewidują "spece" od "modów".
Trudniej jednak taki efekt uzyskać modyfikując silnik od S8 gdyż tutaj nie mamy gotowych podzespołów do przekładki a musimy poprawiać coś co już raz poprawiono (z A8 na S8).
No chyba, że chcemy "pójść z tematem na bogato" to piszemy zamówienie do MTM...
ale u nich na dzień dzisiejszy także już chyba nic nie zdziałamy bo zdajesię, że ograniczyli już ofertę do S8 D2...
o ile się nie mylę to aktualnie jedyna dostępna modyfikacja związana z silnikiem (oprócz wydechu) to "re-mapping speed limiter V-Max" na 282km/h za jedyne 800 "ojro" :-P
W całym tym wywodzie pominąłem kwestię skrzyni biegów ale nie znaczy to, że można ją pominąć - wręcz przeciwnie - należy pamiętać, że po modyfikacjach silnika należałoby zmodyfikować chociaż ustawienia komputera skrzyni aby odpowiednio współpracowała z silnikiem o innych, wyższych parametrach i innym przebiegu charakterystyki mocy i momentu.
Osobiście nie za bardzo mam ochotę na jakieś poważniejsze modyfikacje moich aut - miałem już kiedyś auto z rozdłubanym silnikiem i pomimo tego, że modyfikacji dokonał nadworny tuner tej marki (wszystkie modyfikacje z niemieckimi certyfikatami) to wiem jakie później rodzi to problemy w serwisowaniu (ASO nie chce przyjąć do naprawy a panu Kaziowi to już wogóle strach zostawić) i ewentualnej dalszej odsprzedaży (permamentny brak chętnych do zapłacenia kwoty adekwatnej do dokonanych modyfikacji)
Podsumowując:
Moim skromnym zdaniem "dłubnięcie" S8 pre-FL z 340KM na 400KM samym wydechem jest zupełnie nie realne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-08, 13:40
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Osobiście do tego "wyboru do koloru" podchodzilbym dosyć ostrożnie bo niektórzy oferują wydech końcowy rozmieszczony symetrycznie po oby stronach auta (dwie podwójne końcówki po prawej i lewej) którego zastosowanie w A8/S8 D2 wcale nie jest takie proste jak to się na pierwszy rzut okiem wydaje :evil: |
A myslem ze powinien pasowac bo to tlumik dedykowany... :shock: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-08, 14:42
|
|
|
klon_84 napisał/a: | FOSS napisał/a: | Osobiście do tego "wyboru do koloru" podchodzilbym dosyć ostrożnie (...) |
A myslem ze powinien pasowac bo to tlumik dedykowany... :shock: |
No ja także myślałem, że to takie proste ale...
temat modyfikacji wydechu (dwóch podwójnych końcówek umieszczonych z tyłu symetrycznie po obu stronach auta) zgłębiałem już na początku ubiegłego roku - coś takiego chciałem sobie sprawić w A8...
kiedy zakiełkowała myśl dokupienia S8 odpuściłem sobie tego rodzaju modyfikacje w A8 obiecując sobie, że z tematem powrócę ale już w eSie...
Przez ten czas wielokrotnie siedziałem pod samochodem zastanawiając się jak można przeprowadzić wydech także na prawą stronę auta - najchętniej z jakimś delikatnym tłumikiem końcowym żeby było symetrycznie po obu stronach - niestety po prawej stronie panuje permamentny brak miejsca (wnęka na koło zapasowe przesunięta na prawą stronę, awaryjny hak holowniczy, kosz na akumulator, zbiornik paliwa) :evil:
Co więcej poszukując wydechów dedykowanych (MTM, ABT, Supersprint, Magnaflow, ...) nie znalazłem niestety żadnego układu symetrycznego - wszystko wychodzi tylko na jedną stronę.
Co śmieszniejsze w S8 mam z tyłu jeszcze fabryczny hak holowniczy który ten permamentny brak miejsca po prawej stronie zmiejszył praktycznie do zera :evil:
Efektem moich poszukiwań jest dedykowany tłumik sportowy z podwójnymi końcówkami montowany w miejsce fabrycznego...
Montaż za jakieś dwa tygodnie (tłumik już czeka) więc potem mogę wrzucić tu jakąś fotkę ;-)
A jeżeli efekt akustyczny będzie mnie satysfakcjonował to w A8 także go założę pozbywając się zrobinego w ubiegłym roku przelotu :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-08, 22:43
|
|
|
FOSS no byc moze tez zdecyduje sie na pojedynczy skoro tak uwazasz
aczkolwiek na stronach niemieckich widzalem ósemneczki z wydechami po obu stronach czyzby oni wszystko od dolu wycinali zeby upchnac tlumik... :shock:
a jaki tlumik zamierzasz zalozyc bo ja choruje na piekne brzminie ale moja to tylko 2.8, i nie wim czy wydobede tyle dziwku co z 4.2, czy moze piekne brzminie to tylko kwestia tlumika a nie motoru..hmmm :-? |
|
|
|
|
|
|
|
audiol
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 43 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: Wroclaw/Hamburg
|
Wysłany: 2010-04-21, 19:31
|
|
|
zWitam
a moje pytanko jest takie co lepiej wywalic z A osemy same katy i jesli tak to czy to cos da jesli chodzi o dzwiek v8
Pzdr |
_________________ My nie zapierd... my nisko latamy
A8 d3 4,2
A8 d2 4,2
80 cabrio 2.3l
A8 D2 4.2l
A8 D2 3.7l
A8 D2 4.2l |
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-04-21, 20:28
|
|
|
tak dzwiek sie zmieni fajnie buczy :-P ja wywaliłem katy i zrobiłem przelot |
|
|
|
|
|
|
|
audiol
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 43 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: Wroclaw/Hamburg
|
Wysłany: 2010-04-22, 04:13
|
|
|
Wiec niczym nie grozi wyjecie katow tak |
_________________ My nie zapierd... my nisko latamy
A8 d3 4,2
A8 d2 4,2
80 cabrio 2.3l
A8 D2 4.2l
A8 D2 3.7l
A8 D2 4.2l |
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-04-24, 18:26
|
|
|
nie spokojnie wyciągaj bedzie ok ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
tulipan-zach [usunięty] [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-27, 08:16
|
|
|
Wywalajćie katy na allegro pojda za 600 zł od 4,2 v8 a zamiast tego 2 rurki (i nie pamietam czy sonda jest w kacie . .(jeśli tak to wycinamy gwint z kata i wspawujemy w rure wkrecamy sonde i gitarka przerabialem to w trzech a8 i jednej s8 . . tak wiec moge sie pod to podłożyć ze bedzie git |
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-04-27, 13:55
|
|
|
tulipan-zach napisał/a: | Wywalajćie katy na allegro pojda za 600 zł od 4,2 v8 a zamiast tego 2 rurki (i nie pamietam czy sonda jest w kacie . .(jeśli tak to wycinamy gwint z kata i wspawujemy w rure wkrecamy sonde i gitarka przerabialem to w trzech a8 i jednej s8 . . tak wiec moge sie pod to podłożyć ze bedzie git |
po wyjeciu kat. fajnie buczy :mrgreen: :-P |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-04-28, 20:14
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | glinka, a jak ze spalaniem jest w takim przypadku ?? Bo słyszałem różne opinie, że więcej pali itd. Jak jest na prawdę ?? |
gdybys uszkodził sonde to spalanie by wzrosło niewiem jak w d3 ale w d2 sady są przed katami wiec katy spokojnie mozna wywalic bez jakiego kolwiek ryzyka spalanie sie nie zmieni |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|