Autor |
Wiadomość |
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-04-29, 09:09
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | glinka, aha no to super trzeba pomyśleć a jak chodzi?? nie masz jakiegoś filmiku ??:D |
mam filmy nagrane tylko niewiem jak je wsadzic na you tube jakis problem z logowaniem mam ale dzisiaj postaram sie to zrobic |
|
|
|
|
|
|
|
tulipan-zach [usunięty] [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-29, 10:22
|
|
|
a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ? przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. . ? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-29, 11:16
|
|
|
tulipan-zach napisał/a: | a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ? |
Takie objawy to efekt niedopalenia mieszanki paliwowej i spalanie jej już w układzie wydechowym. Może to być spowodowane zbyt bogatą mieszanką albo innymi problemami z ustawieniem zapłonu - przyczyn/powodów może być wiele.
tulipan-zach napisał/a: | przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. . ? |
Spalanie stukowe to także efekt nieprawidłowego spalania mieszanki ale tu akurat chodzi o przedwczesny samozapłon paliwa.
Powodem spalania stukowego może być np. zbyt wysoki stopień sprężania, zbyt wczesny zapłon, przegrzewanie silnika a także za duża ilość paliwa podawanego do cylindra.
Z tego co słyszałem to efekt strzelania z tłumika przy pulsowaniu pedałem gazu jest akurat charakterystyczny dla wielu silników V8 z przerobinym układem wydechowym i nie zawsze świadczy o nieprawidłowym spalaniu ani tym bardziej o spalaniu stukowym...
nie mówię tutaj o płomieniach z wydechu bo to już moim zdaniem jest nieprawidłowe - no chyba, że cały wydech masz na przelocie to wtedy rzeczywiście jest to możliwe.
Powodów strzelania płomieniem z wydechu oraz innych objawów temu towarzyszących może być dużo: za bogata mieszanka, nie dopala mieszanki w cylindrach, zajeżdżone świece, uszkodzona sonda Lamba, nierówna praca silnika, wysokie spalanie...
podłączyć VAG'a i zobaczyć co wyskoczy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tulipan-zach [usunięty] [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-04, 20:24
|
|
|
SERGIO napisał/a: | FOSS napisał/a: | Bez końcowego jest owszem głośno ale nie ma tragedii...
ja przejeździłem tak swoim A8 ponad rok i moje małe dzieciaczki normalnie w trasie zasypiały.
Zamiast przelotu możesz zastosować sportowy dedykowany - taki nic nie popsuje a doda fajne brzmienie V8-emki... ale pomijając kasę to przed zlotem nie wiem gdzie taki znaleźć... ja na swój czekałem ze dwa tygodnie bo na miejscu oczywiście nie było. |
FOSS Chcę zrobić końcowy dedykowany jednak nie zdążę przed wyjazdem do Niemiec
U mnie mam wyrzucone katalizatory i zrobione przeloty, środkowego nie chcę dotykać i tak sobie pomyślałem, że jak już i tak zrzucę wydech przed wyjazdem to może odetnę końcowy i zrobię przelot i naspawam same końcówki ULTERA z dyfuzorem.
Napisz mi tylko czy byłeś zadowolony z efektu i czy jest dużo głośniej niż masz w tej chwili na dedykowanym. |
No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.
Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-04, 21:09
|
|
|
FOSS napisał/a: | No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.
Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy. |
Dlatego właśnie pytam bo nie chcę zrobić błędu. Po wycięciu katów na fabrycznym tłumiku była duża różnica w w dźwięku i głośności.
Zostawię tak jak jest do czasu założenia sportowego. Dzięki za info |
|
|
|
|
Rafcio.s [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-17, 13:16
|
|
|
Nie... Takiego dźwięku nie da się uzyskać poprzez wycięcie katów czy końcowego.
Z tego co pamiętam na tym filmiku Audiczka ma wydech (cały) dedykowany firmy Magnaflow z X-pipem - koszt ok. 1500$
[ Dodano: 2010-08-19, 10:10 ]
A tak pracuje silnik 4,2 bez układu wydechowego - prawdziwy MONSTER TRUCK
http://www.youtube.com/watch?v=TiAdti3brR8
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
|
|
|
|
pycho
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: WS
|
Wysłany: 2010-08-21, 10:36
|
|
|
a ja myślałem że ognisko będzie pod spodem a tu ciemno :roll: |
_________________ Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana... |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-22, 12:28
|
|
|
ma ktoś jakiś rysunek albo kawałek fotki jak tłumiki wyglądają w środku (chodzi mi poglądowo o rozkład komór, rur itp) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-10-05, 17:53
|
|
|
Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-10-05, 20:46
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a:
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html
Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać |
Dlatego fachowiec będzie Ci to robił :->
Właściwie pokazując ten link chodziło mi o to, żeby uświadomić właśnie że to nie takie "hop siup" z tymi przeróbkami wydechów... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-05, 22:03
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie: http://... |
Przeczytałem kilka takich materiałów i dlatego ze swoją eSą starałem się jeździć tylko do ludzi którzy się na tym znają :lol: ... ale i tak aktualna konfiguracja mojego wydechu nie jest tą ostateczną - następne zmiany być może już wkrótce :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|