Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8  
Autor Wiadomość
glinka 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 195
Skąd: morąg
Wysłany: 2010-04-29, 09:09   

Lukas134 napisał/a:
glinka, aha no to super trzeba pomyśleć a jak chodzi?? nie masz jakiegoś filmiku ??:D


mam filmy nagrane tylko niewiem jak je wsadzic na you tube jakis problem z logowaniem mam ale dzisiaj postaram sie to zrobic
 
 
tulipan-zach [usunięty]
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-29, 10:22   

a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ? przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. :) . ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-04-29, 11:16   

tulipan-zach napisał/a:
a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ?

Takie objawy to efekt niedopalenia mieszanki paliwowej i spalanie jej już w układzie wydechowym. Może to być spowodowane zbyt bogatą mieszanką albo innymi problemami z ustawieniem zapłonu - przyczyn/powodów może być wiele.

tulipan-zach napisał/a:
przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. :) . ?

Spalanie stukowe to także efekt nieprawidłowego spalania mieszanki ale tu akurat chodzi o przedwczesny samozapłon paliwa.
Powodem spalania stukowego może być np. zbyt wysoki stopień sprężania, zbyt wczesny zapłon, przegrzewanie silnika a także za duża ilość paliwa podawanego do cylindra.

Z tego co słyszałem to efekt strzelania z tłumika przy pulsowaniu pedałem gazu jest akurat charakterystyczny dla wielu silników V8 z przerobinym układem wydechowym i nie zawsze świadczy o nieprawidłowym spalaniu ani tym bardziej o spalaniu stukowym...
nie mówię tutaj o płomieniach z wydechu bo to już moim zdaniem jest nieprawidłowe - no chyba, że cały wydech masz na przelocie to wtedy rzeczywiście jest to możliwe.

Powodów strzelania płomieniem z wydechu oraz innych objawów temu towarzyszących może być dużo: za bogata mieszanka, nie dopala mieszanki w cylindrach, zajeżdżone świece, uszkodzona sonda Lamba, nierówna praca silnika, wysokie spalanie...
podłączyć VAG'a i zobaczyć co wyskoczy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tulipan-zach [usunięty]
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-05, 16:17   

http://www.youtube.com/wa...player_embedded
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-05-14, 21:02   

Tu macie dźwięk z opisanym typem wydechu i rodzajem silnika : http://www.youtube.com/wa..._embedded#at=30
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-04, 20:24   

SERGIO napisał/a:
FOSS napisał/a:
Bez końcowego jest owszem głośno ale nie ma tragedii...
ja przejeździłem tak swoim A8 ponad rok i moje małe dzieciaczki normalnie w trasie zasypiały.
Zamiast przelotu możesz zastosować sportowy dedykowany - taki nic nie popsuje a doda fajne brzmienie V8-emki... ale pomijając kasę to przed zlotem nie wiem gdzie taki znaleźć... ja na swój czekałem ze dwa tygodnie bo na miejscu oczywiście nie było.

FOSS Chcę zrobić końcowy dedykowany jednak nie zdążę przed wyjazdem do Niemiec
U mnie mam wyrzucone katalizatory i zrobione przeloty, środkowego nie chcę dotykać i tak sobie pomyślałem, że jak już i tak zrzucę wydech przed wyjazdem to może odetnę końcowy i zrobię przelot i naspawam same końcówki ULTERA z dyfuzorem.
Napisz mi tylko czy byłeś zadowolony z efektu i czy jest dużo głośniej niż masz w tej chwili na dedykowanym.

No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.

Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-08-04, 21:09   

FOSS napisał/a:
No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.

Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy.


Dlatego właśnie pytam bo nie chcę zrobić błędu. Po wycięciu katów na fabrycznym tłumiku była duża różnica w w dźwięku i głośności.
Zostawię tak jak jest do czasu założenia sportowego. Dzięki za info
 
 
Rafcio.s
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-15, 15:47   

Czy taki dzwiek da sie uzyskac wycinajac katy lub ostatni tlumik :?:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-08-17, 13:16   

Nie... Takiego dźwięku nie da się uzyskać poprzez wycięcie katów czy końcowego.
Z tego co pamiętam na tym filmiku Audiczka ma wydech (cały) dedykowany firmy Magnaflow z X-pipem - koszt ok. 1500$

[ Dodano: 2010-08-19, 10:10 ]
A tak pracuje silnik 4,2 bez układu wydechowego - prawdziwy MONSTER TRUCK

http://www.youtube.com/watch?v=TiAdti3brR8

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
pycho 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: WS
Wysłany: 2010-08-21, 10:36   

a ja myślałem że ognisko będzie pod spodem a tu ciemno :roll:
_________________
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-22, 12:28   

ma ktoś jakiś rysunek albo kawałek fotki jak tłumiki wyglądają w środku (chodzi mi poglądowo o rozkład komór, rur itp)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-04, 12:02   

Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-10-05, 17:53   

Mucholejkolator napisał/a:
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html


Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-05, 20:46   

SERGIO napisał/a:
Mucholejkolator napisał/a:
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html


Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać


Dlatego fachowiec będzie Ci to robił :->
Właściwie pokazując ten link chodziło mi o to, żeby uświadomić właśnie że to nie takie "hop siup" z tymi przeróbkami wydechów...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-05, 22:03   

Mucholejkolator napisał/a:
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie: http://...

Przeczytałem kilka takich materiałów i dlatego ze swoją eSą starałem się jeździć tylko do ludzi którzy się na tym znają :lol: ... ale i tak aktualna konfiguracja mojego wydechu nie jest tą ostateczną - następne zmiany być może już wkrótce :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.