Autor |
Wiadomość |
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-14, 21:09
|
|
|
moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić (poprostu nie miałem czym tam się dostać) śmierdziało z klimy trupem w końcu rozebrałem boczki przeczyściłem wężyki i psikałem odgrzybiaczem do środka odpływu teraz trochę wali chemią ale powoli przestaje przy okazji mam do wymiany silniczki w nagrzewnicy bo łopatki zerdzewiałe może za niedługi czas jeszcze raz spróbuję się dobrać
a jeżeli macie do wymiany parownik bo zgnił to jakie są objawy?? klima nie trzyma czynnika? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-05-14, 22:20
|
|
|
lukas28 napisał/a: | moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić... |
Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-14, 22:27
|
|
|
ale jeżeli mi trzyma czynnik to czy jest sens dobierac się do niej? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-15, 17:34
|
|
|
http://www.a8team.pl/topics57/5218.htm
jak chcesz odchwaścić dobrze to niestety trzeba wymontować
dmuchawę |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-15, 20:33
|
|
|
i co psikac bezposrednio na parownik??
przez te odplywy psikalem specyfikiem wlozylem na max rurke i psoikalem zobaczymy jak bedzie narazie czuc lekko chemie ale wreszcie nie czuc trupa :mrgreen: |
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-05-15, 22:04
|
|
|
ja dzis byłem napełniać klime i własnie u mnie też troszke simerdziało ale jakiś ozon mi zastosowali i juz nie śmierdzi i pytałem własnie odnośnie tych pianek do klimy i gość powiedział ze to nić nie daje a nawet szkodzi bo jest to na bazie wody i moge wszystko popsuć pozalewać ,powiedział jeszcze ze gdy to ozonowanie teraz nie pomoże to trzeba powtórzyć sesje czyli jeszcze raz ozonem.Teraz klima chłodzi rewelacyjnie ze aż para z gęby idzie a temperatura na wylocie z kratek to 2 stopnie zimnooo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-15, 22:18
|
|
|
tez 2 razy ozonowałem i nie pomogło dlatego potraktowałem dodatkowo pianka tylko bezposrednio do parownika tylko ze u mnie nie pomoglo do konca po po dwoch ozonach spostrzeglem ze ma spier... silniczek od obiegu |
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-05-15, 22:25
|
|
|
aa no sie nie z ozonowało prawidłowo trzeba naprawić i może jeszcze spróbować |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-05-16, 08:42
|
|
|
FOSS napisał/a: | lukas28 napisał/a: | moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić... |
Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają. |
Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-16, 08:57
|
|
|
TYLKO OD STRONY PODSZYBIA. paerę dni temu wymieniałem go u siebie, przy okazji wyczyściłem wszystko i jest super, pachnie, nie czuć żadnego smrodu itp.
Czyszczenie przez nawiewy ni c nie daje, tzn daje jest spokój na 2 dni ale to i tak po wyłaczeniu klimy cos tam czuć. Jeżeli mechanicznie go nie wyczyścisz to nić Ci nie pomoże. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-05-16, 18:45
|
|
|
tomek87g napisał/a: | Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia |
tomi5 napisał/a: | TYLKO OD STRONY PODSZYBIA. |
Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.
Sorry za błędne wskazówki :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-17, 15:09
|
|
|
Hej co do tego ozonowanie to też jest tylko chwilowe, jak wiadomo na parowniku powstaje grzyb(czyt. mech), ozon usunie na jakiś czas bakterie ale grzyb ktory się nagromadził na parowniku nie zniknie od samego ozonu, jak macie problem ze smrodem i nie pomogło ozonowanie i inne tego typu rzeczy to bez czyszczenia mechanicznego nic nie wskóracie, wiem to po sobie, w tamtym roku tez z tym walczyłem, i efekt był, ale tylko chwilowy, dzis mam używany parownik ale wyczyszczony mechanicznie: czyli chemia na parownik pozostawienie go na chwilę i mycie pod bierzacą wodą, a że nie mieszkam w domku i nie mam karhera to użyłem prysznica z funkcja ,,biczy wodnych" wymyłem, potem odwiedziłem pobliską stacje CPN w celu wydmuchania resztek wody z pomiędzy żeberek, jeszcze raz naniosłem piankę na parownik żeby go odkazić i ,,zabezpieczyć" zamontowałem i teraz ciesze sie chłodnym powietrzem bez dziwnych zapachów, nawet po wyłączeniu klimy.
Aha i teraz w moim przypadku ozonowanie ma sens
Aha i żeby zdemontować wentylator i plastiki tak żeby dostać sie do parownika należy demontować wycieraczki plastik ze spryskami i mechanizm wycieraczek, no a dostęp nie jest najlepszy do niektórych śrubek.
[ Dodano: 2012-05-17, 16:15 ]
FOSS napisał/a: |
Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.
Sorry za błędne wskazówki :-? |
Jeśli nie ma czynnika w układzie klimy to chyba lepiej wyciagnąc nagrzewnice od strony podszybia, aha Ja przy zdemontowanym parowniku nagrzewnice też potraktowałem pianka do czyszczenia parowników tak na wszelki wypadek |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-06-25, 11:58
|
|
|
FOSS napisał/a: | oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-) | ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej. |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-26, 09:34
|
|
|
Ara$ napisał/a: | FOSS napisał/a: | oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-) | ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej. |
Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.
Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-06-26, 12:45
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ara$ napisał/a: | FOSS napisał/a: | oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-) | ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej. |
Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.
Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy. |
Damian dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
|