Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Gdzie znajduje się parownik klimy ?  
Autor Wiadomość
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 21:09   

moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się :(
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić (poprostu nie miałem czym tam się dostać) śmierdziało z klimy trupem w końcu rozebrałem boczki przeczyściłem wężyki i psikałem odgrzybiaczem do środka odpływu teraz trochę wali chemią ale powoli przestaje przy okazji mam do wymiany silniczki w nagrzewnicy bo łopatki zerdzewiałe może za niedługi czas jeszcze raz spróbuję się dobrać
a jeżeli macie do wymiany parownik bo zgnił to jakie są objawy?? klima nie trzyma czynnika?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-05-14, 22:20   

lukas28 napisał/a:
moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się :(
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić...

Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 22:27   

ale jeżeli mi trzyma czynnik to czy jest sens dobierac się do niej?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 17:34   

http://www.a8team.pl/topics57/5218.htm

jak chcesz odchwaścić dobrze to niestety trzeba wymontować
dmuchawę
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 20:33   

i co psikac bezposrednio na parownik??
przez te odplywy psikalem specyfikiem wlozylem na max rurke i psoikalem zobaczymy jak bedzie narazie czuc lekko chemie ale wreszcie nie czuc trupa :mrgreen:
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-15, 22:04   

ja dzis byłem napełniać klime i własnie u mnie też troszke simerdziało ale jakiś ozon mi zastosowali i juz nie śmierdzi i pytałem własnie odnośnie tych pianek do klimy i gość powiedział ze to nić nie daje a nawet szkodzi bo jest to na bazie wody i moge wszystko popsuć pozalewać ,powiedział jeszcze ze gdy to ozonowanie teraz nie pomoże to trzeba powtórzyć sesje czyli jeszcze raz ozonem.Teraz klima chłodzi rewelacyjnie ze aż para z gęby idzie a temperatura na wylocie z kratek to 2 stopnie zimnooo
_________________

 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 22:18   

tez 2 razy ozonowałem i nie pomogło dlatego potraktowałem dodatkowo pianka tylko bezposrednio do parownika tylko ze u mnie nie pomoglo do konca po po dwoch ozonach spostrzeglem ze ma spier... silniczek od obiegu
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-15, 22:25   

aa no sie nie z ozonowało prawidłowo trzeba naprawić i może jeszcze spróbować
_________________

 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-05-16, 08:42   

FOSS napisał/a:
lukas28 napisał/a:
moja próba dobrania się do parownika nie powiodła się :(
siedziałem nad tym pare godzin ale te srubki pod podszybiu nie dałem rady odkręcić...

Ale, o ile dobrze pamiętam, to od strony podszybia parownika i tak nie wyciągniesz... aby się do niego dostać trzeba rozebrać cały środek (konsolę środkową) i siedzi tam w układzie nawiewów...
zdjęcia na poprzedniej stronie trochę wyjaśniają.


Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-16, 08:57   

TYLKO OD STRONY PODSZYBIA. paerę dni temu wymieniałem go u siebie, przy okazji wyczyściłem wszystko i jest super, pachnie, nie czuć żadnego smrodu itp.
Czyszczenie przez nawiewy ni c nie daje, tzn daje jest spokój na 2 dni ale to i tak po wyłaczeniu klimy cos tam czuć. Jeżeli mechanicznie go nie wyczyścisz to nić Ci nie pomoże.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-05-16, 18:45   

tomek87g napisał/a:
Damian wprowadzasz w błąd
parownik klimy da rade wyjąć od strony podszybia

tomi5 napisał/a:
TYLKO OD STRONY PODSZYBIA.

Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.

Sorry za błędne wskazówki :-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-17, 15:09   

Hej co do tego ozonowanie to też jest tylko chwilowe, jak wiadomo na parowniku powstaje grzyb(czyt. mech), ozon usunie na jakiś czas bakterie ale grzyb ktory się nagromadził na parowniku nie zniknie od samego ozonu, jak macie problem ze smrodem i nie pomogło ozonowanie i inne tego typu rzeczy to bez czyszczenia mechanicznego nic nie wskóracie, wiem to po sobie, w tamtym roku tez z tym walczyłem, i efekt był, ale tylko chwilowy, dzis mam używany parownik ale wyczyszczony mechanicznie: czyli chemia na parownik pozostawienie go na chwilę i mycie pod bierzacą wodą, a że nie mieszkam w domku i nie mam karhera to użyłem prysznica z funkcja ,,biczy wodnych" wymyłem, potem odwiedziłem pobliską stacje CPN w celu wydmuchania resztek wody z pomiędzy żeberek, jeszcze raz naniosłem piankę na parownik żeby go odkazić i ,,zabezpieczyć" zamontowałem i teraz ciesze sie chłodnym powietrzem bez dziwnych zapachów, nawet po wyłączeniu klimy.
Aha i teraz w moim przypadku ozonowanie ma sens :)

Aha i żeby zdemontować wentylator i plastiki tak żeby dostać sie do parownika należy demontować wycieraczki plastik ze spryskami i mechanizm wycieraczek, no a dostęp nie jest najlepszy do niektórych śrubek.

[ Dodano: 2012-05-17, 16:15 ]
FOSS napisał/a:

Kurcze, no macie rację :oops:
Parownik od strony podszybia po rozmontowaniu klapy i całego wentylatora...
a od środka wyciągamy obydwie nagrzewnice.

Sorry za błędne wskazówki :-?


Jeśli nie ma czynnika w układzie klimy to chyba lepiej wyciagnąc nagrzewnice od strony podszybia, aha Ja przy zdemontowanym parowniku nagrzewnice też potraktowałem pianka do czyszczenia parowników tak na wszelki wypadek :)
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-25, 11:58   

FOSS napisał/a:
oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-06-26, 09:34   

Ara$ napisał/a:
FOSS napisał/a:
oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.

Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.

Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-26, 12:45   

FOSS napisał/a:
Ara$ napisał/a:
FOSS napisał/a:
oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
ups tego nie wiedziałem, napewno mi w serwisie nie wymienili osuszacza i nie jestem pewien co do dławika. Czy ten dławik można wymienic samodzielnie czy trzeba spuszczać czynnik chłodzący wcześniej.

Filtr/osuszacz jak i filtr/dławik są bezpośrednio w układzie więc do ich wymiany trzeba spuszczać czynnik.

Filtr/dławik masz bezpośrednio w rurze klimatyzacji na podszybiu po stronie kierowcy.


Damian dzięki
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.