Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-06-26, 14:46
|
|
|
Ten dławik jest uniwersalny dla grupy Audi czy jest "indywidualny" dla ósemy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-06-26, 18:55
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Ten dławik jest uniwersalny dla grupy Audi czy jest "indywidualny" dla ósemy? |
wg tego co podaje ten sklep
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Audi/307
chyba są różne, masz tu 3 dysze o różnych rozmiarach i niby wszystkie pasują do jakiegoś modelu Audi
a wg tego artykułu http://www.laser-sinex.pl...e-klimatyzacji/ wychodzi na to że to rzeczywiście może mieć wpływ na osłabienie chłodzenia klimy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-05-30, 21:20
|
|
|
Po co jest ta mata pod parownikiem? Umyłem ją bo była zagrzybiała i śmierdząca. Nadal śmierdzi więc chętnie bym jej nie wkładał
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-06-01, 21:04
|
|
|
Dorzucę kilka fotek poglądowych, musiałem wymienić parownik bo mi pociekł.
Najwięcej problemu miałem z odkręceniem blaszek (trzymaków) rurek nagrzewnicy trzeba użyć klucza 7mm nasadowego z przegubami i innymi cudami (najgorzej od strony skrzynki ze sterownikami.
Parownik nowy w serwisie ok 1600zł ja kupiłem zamiennik za 330zł
dysza rozprężna(dławik) ok 7zł
osuszacz też wymieniłem ok 50zł
sam sobie wymieniałem parownik, za taką usługę chcieli ok 1000zł i niby deskę chcieli zdejmować
|
_________________
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-07-11, 13:43
|
|
|
karol208 sorry za dziwne pytanie ( stary już jestem ;( )
ten dławik to wchodzi w tą rurkę wykręconą z osuszacza z ostatniego zdjęcia ? |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-07-11, 17:14
|
|
|
Nie wchodzi w rurkę z osuszacza, tylko wchodzi w rurkę z parownika (przedostatnie zdjecie) - górna rurka, z tą obwódką czy też naklejka z nr.seryjnym. Musisz się przygotować w duży klucz, nie pamietam rozmiaru (powyżej rozmiaru 27). |
|
|
|
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-07-11, 17:24
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Nie wchodzi w rurkę z osuszacza, tylko wchodzi w rurkę z parownika (przedostatnie zdjecie) - górna rurka, z tą obwódką czy też naklejka z nr.seryjnym. Musisz się przygotować w duży klucz, nie pamietam rozmiaru (powyżej rozmiaru 27). |
Aaaaa! - ta za serwem, już widzę, dzięki, dławik kupiłeś w serwisie czy gdzieś indziej, jaki koszt ?
I ostatnie pytanie, czy układ musi być opróżniony z czynnika klimy ? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-07-11, 18:19
|
|
|
bybus napisał/a: |
Aaaaa! - ta za serwem, już widzę, dzięki, dławik kupiłeś w serwisie czy gdzieś indziej, jaki koszt ?
I ostatnie pytanie, czy układ musi być opróżniony z czynnika klimy ? |
Układ niestety rozszczelnić trzeba, a dławik kupiłem w intercarsie za 7zł tak jak pisałem powyżej. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-07-11, 19:04
|
|
|
karol208 napisał/a: | bybus napisał/a: |
Aaaaa! - ta za serwem, już widzę, dzięki, dławik kupiłeś w serwisie czy gdzieś indziej, jaki koszt ?
I ostatnie pytanie, czy układ musi być opróżniony z czynnika klimy ? |
Układ niestety rozszczelnić trzeba, a dławik kupiłem w intercarsie za 7zł tak jak pisałem powyżej. |
OK, wielkie dzięki ! |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-07-11, 19:55
|
|
|
No ja zapłaciłem 12 zł - chyba podwyżka była Podjedż do jakiegoś serwisu z klima, to ci czynnik sciagna i dadza karteczke ile miałeś tego czynnika. Potem sobie zrobisz dławik, i pojedziesz uzupełnić czynnik - za twój nie płacisz, tylko za reszte która wiecej weszła. Pomyśl, czy przy tej okazji - nie warto wymienić osuszacza ( u mnie siedział od 1998 roku), koszt ok 90 zł też w Intercarsie. |
|
|
|
|
|
|
|
MartiniNBR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Mar 2015 Posty: 28 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2015-04-01, 15:52
|
|
|
Mega fotorelacja, ja na dniach mam zamiar zająć się klimą- z tego co zdążyłem zauważyć to nie mam w niej czynnika.
Czy są jakieś sprawdzone miejsca którymi ten czynnik ucieka? W piątek skoczę wpuścić azotu będę szukał dziury |
|
|
|
|
czyznaszmnie
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 41 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2015-06-21, 07:43
|
|
|
karol208, gdzie kupiłeś ten zamiennik parownika? czeka mnie też wymiana, bo strzelił, używki trochę się boję, nowy w intercars kosztuje niby 5,5 tys pln..
I pytanie do reszty, czy parowniki są identyczne dla wszystkich A8 D2, czy były zmiany np PreFL/FL albo w zależności od silnika. Mam 4.2 ABZ. |
_________________ http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
|
|
|
jarogmur
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-26, 17:27
|
|
|
czyznaszmnie napisał/a: | karol208, gdzie kupiłeś ten zamiennik parownika? czeka mnie też wymiana, bo strzelił, używki trochę się boję, nowy w intercars kosztuje niby 5,5 tys pln..
I pytanie do reszty, czy parowniki są identyczne dla wszystkich A8 D2, czy były zmiany np PreFL/FL albo w zależności od silnika. Mam 4.2 ABZ. |
Odgrzewam kotleta. Jakieś info na temat zamiennika?
U mnie jest jakaś nieszczelność której nigdzie nie widać. Klima chłodzi ok 2 miesiące i dupeczka. Spece podejrzewają parownik lub połączenia na podszybiu i chcą się do niego dostawać od środka
Poza tym też mam smrodek jak uruchamiam klimatyzacje (zapach tego zielonego czynnika który jest w rurkach) |
_________________ Pozdrawiam Jaro |
|
|
|
|
|