Autor |
Wiadomość |
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-04-17, 15:51 [D2 ALL
] Gdzie znajduje się parownik klimy ?
|
|
|
Witam.
Jako, że z nawiewów trochę śmierdzi, chciałbym wyczyścić parownik klimatyzacji.
Gdzie się on znajduje w D2 i jak się do niego dobrać ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-04-17, 19:16
|
|
|
Kolego a moim zdaniem ty nie szukaj parownika tylko poporstu zmień filtry kabinowe i jedź na pożądne odgrzybianie klimatyzacji
http://www.kaczor.poznan....amochodowa.html |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-05-17, 05:21
|
|
|
Witam, odgrzeje kotleta, bo chciałbym sie dostać do parownika i umyć go jakąś chemią,co prawda nie mam jeszcze problemów ze smrodem ale wole dmuchać na zimę i nie dopuścić do tego. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-05-17, 11:59
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Witam, odgrzeje kotleta, bo chciałbym sie dostać do parownika i umyć go jakąś chemią,co prawda nie mam jeszcze problemów ze smrodem ale wole dmuchać na zimę i nie dopuścić do tego. |
Może się mylę ale... parownik to nic innego jak chłodnica klimatyzacji która jest zamontowana przed chłodnicą płynu chłodzącego silnik ;-)
Co do ruchów zapobiegawczych które pragniesz wykonać to:
co roku po sezonie zimowym powinno się podjechać do serwisu klimatyzacji sprawdzić ciśnienie w układzie i ilość czynnika (nabić od nowa) oraz odgrzybić... i wszytsko będzie OK.
Co do odbrzybiania poprzez nawiewy należy być też świadomym że odgrzybiamy układy wentylacji ale to nie wszystko... do elementów niezbędnych należy także wymiana filtra kabinowego oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Co do chłodnicy klimatyzacji to można ją myć myjką wysokociśnieniową ale trzeba uważać żeby tym ciśnieniam jej nie uszkodzić... no i jeżeli już jest taka konieczność (tzn. mycia) to należałoby ją najlepiej odłączyć od chłodnicy głównej i wymyć ją "od tyłu" bo ten największy syf zbiera się właśnie w tej szczelinie pomiędzy chłodnicami ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-05-17, 16:08
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Co do ruchów zapobiegawczych które pragniesz wykonać to:
co roku po sezonie zimowym powinno się podjechać do serwisu klimatyzacji sprawdzić ciśnienie w układzie i ilość czynnika (nabić od nowa) oraz odgrzybić... i wszytsko będzie OK.
Co do odbrzybiania poprzez nawiewy należy być też świadomym że odgrzybiamy układy wentylacji ale to nie wszystko... do elementów niezbędnych należy także wymiana filtra kabinowego oraz filtra w układzie klimatyzacji (tzw. filtr-osuszacz) i dławika i dopiero wtedy będzie komplet ;-)
Co do chłodnicy klimatyzacji to można ją myć myjką wysokociśnieniową ale trzeba uważać żeby tym ciśnieniam jej nie uszkodzić... no i jeżeli już jest taka konieczność (tzn. mycia) to należałoby ją najlepiej odłączyć od chłodnicy głównej i wymyć ją "od tyłu" bo ten największy syf zbiera się właśnie w tej szczelinie pomiędzy chłodnicami ;-) |
Chłodnice mam czysta była wymieniana z powodu kolizji przez poprzedniego właściciela, tak że to raczej sobie daruje, ale bardziej interesuje mnie tzw. Filtr osuszacz, podejrzewam że po kolizji układ jakis czas był ,,otwarty" dlatego może lepiej jak go zmienię. |
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-05-18, 12:52
|
|
|
Parownik to nie chłodnica z klimy mylicie pojęcia .Parownik w d2 będzie gdzieś po środku pod deską (jak się nie mylę to za wentylatorem nawiewu tak w ettce jakoś to widać na schemacie) bo przy tunelu są odpływy ze skraplającej się wody.A tak on wygląda.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-05-18, 22:30
|
|
|
PIPPEN napisał/a: | Parownik to nie chłodnica z klimy mylicie pojęcia... |
a tego to nie zanywają przypadkiem "skraplacz"??...
pokręciły mi się te pojęcia :roll:
parownik to parownik i jest tak jak piszesz a chłodnica klimy to właśnie skraplacz :-? :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-05-22, 07:42
|
|
|
PIPPEN, własnie o to mi chodziło a mógłbyś dać ten schemat z etki, wczoraj próbowałem się tam dostac ale rozebrałem plastiki na podszybiu do wiatraków i dalej juz mi sie nie chciało bawić w demontaż wentylatorów więc wcisnąłem przez nie rurkę i zdezynfekowałem.
A chciałbym preparat bezpośrednio na to użyć i właśnie ten syf niech spłynie przez odpływy. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-22, 08:01
|
|
|
Jeśli to ci w czymś pomoże:
|
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-22, 11:20
|
|
|
czytam ten temat i stwierdzam ze ktoś kto nie wie za dużo o klimie albo nie lubił fizyki i tak nie będzie wiedział który to parownik a który skraplacz
oba elementy(skraplacz i parownik) to chłodnice z tym ze skraplacz(to ta z przodu auta) oddaje ciepło do atmosfery powstałe w procesie sprężania czynnika przez kompresor(po wyjściu ze skraplacza jak sama nazwa mówi czynnik jest już skroplony w fazie ciekłej, Parownik(znajduje się pod deska rozdzielcza) natomiast w procesie przejścia ze stanu ciekłego w gazowy(parowania) pobiera ciepło z otoczenia,czyli chłodzi powietrze które trafia do nawiewów |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-22, 14:21
|
|
|
Tak właśnie jak piszesz według ETKI skraplacz to chłodnica z przodu auta, a pod konsolą znajduje się parownik. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2011-05-28, 19:01
|
|
|
tomi5 napisał/a: | PIPPEN, własnie o to mi chodziło a mógłbyś dać ten schemat z etki, wczoraj próbowałem się tam dostac ale rozebrałem plastiki na podszybiu do wiatraków i dalej juz mi sie nie chciało bawić w demontaż wentylatorów więc wcisnąłem przez nie rurkę i zdezynfekowałem.
A chciałbym preparat bezpośrednio na to użyć i właśnie ten syf niech spłynie przez odpływy. |
Pod wentylatorami masz dojście do parownika w tamtym roku własnie tamtędy go wyciągałem-a "szpec" od klimy chciał mi ściągnąc całą deske rozdzilczą zeby wyciągnąc parownik... |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2011-05-30, 19:57
|
|
|
ja wymieniałem u siebie parownik bo "zgnił- skorodował jak kto woli" wymontowanie i zamontowanie nowego trwało jakieś 2,5h (i zaznaczę że robiłem to pierwszy raz ) wszystko robimy od strony maski- nic w środku nie trzeba rozbierać- jest trochę gimnastyki przy kilku śrubach ale ogólnie jest ok. tak w skrócie- do zdjęcia wycieraczki, podszybie, osłona went, wentylator, plastiki na którym wentylator "leży" (wszystko na zdjęciach powyżej. W razie czego mam gdzieś zdjęcia z akcji
[ Dodano: 2011-05-30, 21:05 ]
[ Dodano: 2011-05-30, 21:06 ]
http://imageshack.us/f/40/201010201930.jpg/ |
|
|
|
|
dedulia
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: dedulia`
Jeżdzę: Audi
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: Vilno
|
|
|
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2012-05-14, 15:45
|
|
|
przemoR888,
Prosiłbym o zdjęcia z akcji wymiany parownika bo czeka mnie to samo...
mój e-mail: daro3333tarno@wp.pl |
_________________ Moja historia z Audi:)
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99 |
|
|
|
|
|