Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Problem z układem kierowniczym.  
Autor Wiadomość
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-09-03, 19:32   [D2 01 4.2PB/LPG ] Problem z układem kierowniczym.

Witam, na forum jestem nowy, tak jak jestem nowy wśród posiadaczy a8 :] zdawało się z opisu poprzedniego właściciela, że o auto dbał. Regeneracja skrzyni biegów, uszczelnione wycieki oleju z pokryw zaworów, wymiana przekładni kierowniczej na ,,NOWĄ"... no i właśnie tu pies pogrzebany... Mianowicie, auto mam od 3 dni i po powrocie do domu zauważyłem, że podczas cofania i skręceniu kołami, następnie zmianie biegu kierownica zostaje zablokowana w tej pozycji, nie ma możliwości skręcenia jej w drugą stronę. Dopiero po włączeniu D i ruszeniu na takich wykręconych kołach mogę zacząć skręcać w drugą stronę. Dziś byłem na stacji diagnostycznej no i wykluczona jest usterka zawieszenia, wahacze całe, drążki ok, a diagnosta ogólnie powiedział, że na jego oko to magiel, ale nie jest pewny gdyż nie spotkał się jeszcze z takim problemem.
Być może ktoś z was miał wcześniej z czymś takim do czynienia i podpowie mi np ,,stary rób w ciemno, bo to na bank przekładnia" albo ,,słuchaj zostaw magiel w spokoju, bo problem leży w..."
Czekam na wasze rady, pozdrawiam.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-06, 05:58   

raczej nie magiel coś mechanicznego się klinuje wahacze np
 
 
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-09-06, 14:29   

https://e46forum.pl/e46-2001r-136-km-problem-po-wymianie-wahaczy-16589-10?sid=c0f273b139087e88689ac650831e7274

znalazłem coś takiego, dziś odbieram auto od jednego mechanika i jutro skuszę się na zrobienie tej geometrii, mam nadzieje, że coś tam znajdą i da się to załatwić w ten sposób bo z opisanych objawów uszkodzonej maglownicy no nic mi nie pasuje, prócz tego słów od mechaników ,,pewnie maglownica".

[ Dodano: 2019-09-08, 10:52 ]
Wczoraj byłem na geometrii, okazuje się, że kąty przednich kół to porażka a tylne w ogóle żyją własnym życiem. Za tydzień dopiero mi to gość ogarnie bo muszę wymienić wahacze tylne do regulacji zbieżności. Na dzień dzisiejszy przód mi delikatnie skorygowal, ale dalej jest fatal ie. Pod koniec wizyty zobaczył, że w mocowania amortyzatora są nie otwory lecz łezki i tam można naprawić kąty. Przy okazji zauważyłem będąc pod autem, że po obu stronach tylne górne wahacze maja świeży ślad po obcieraniu w połowie. Mam nadzieję, że to wina tych kątów, że trą o sprężyne i po geometrii faktycznie to pomoże.

[ Dodano: 2019-09-13, 17:12 ]
Byłem dziś znów na geometrii. Tył został naprawiony i dobrze ustawiony, natomiast przód nie zupełnie. Zbieżność zrobiona, lecz kąty to lewa strona - 2.02 a prawa - 1.32 i nic więcej nie dał rady z tym zrobić. Teraz już wiem, że blokowanie kierownicy powodowane jest tym że górne tylne wahacze czepiaja się z końcówką drążka, śruba od końcówki zrobiła na nich wżery z lewej i prawej strony. Przy okazji skręt kierownicy z pozycji na wprost to w prawo ponad 1.5 obrotu zaś w lewo lekko ponad 1 obrot. Ewidentnie gość nie wyrównał mi drążków kierowniczych... Czy to może powodować większy skręt w prawo i mniejszy w lewo jak i blokowanie wahaczy? Nie wiem czy teraz jechać znów na tą chole... geometrie, równać drążki i znów zbieżność, bo już mnie to denerwuje i nie wiem czy pomoże w tym blokowaniu kierownicy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-14, 21:48   

auto jest zglebowane ?
 
 
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-09-15, 21:14   

Nie, stoi normalnie w miarę wysoko. Zostało już mi jedynie przyczepić się przekładni. Wahacze są w porządku, zawieszenie sztywne. Do wyregulowania ma drążki kierownicze bo są na bank źle ustawione a gość od geometrii nie robił tego, bo miałbym krzywo ustawioną kierownicę a nie wiedział czy taśma pozwoliłaby na późniejszą jej regulacje. Być może magiel został źle wstawiony choć kumpel mechanik twierdzi, że tego raczej nie da się spaprać aczkolwiek Polacy wszystko potrafią. Ogólnie audi bitą nie była i ingerencji w blacharke nie miała więc nie wiem skąd ta utrata kątów, ale sądzę, że to przez nie te klinowanie wahaczy z końcówkami drążków.

[ Dodano: 2019-09-15, 22:16 ]
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-16, 09:02   

dlatego sie ciebie spytałem czy auto jest zglebowane bo przy zglebowniu masz inne kąty a panowie co to ustawiają o tym mogą nie wiedzieć to raz
Auto tak samo skręca w obie strony ?
 
 
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-09-16, 10:16   

No właśnie nie, już pisałem że w prawo ma 1.5 obrotu kierownica a w lewo tylko 1. Ogólnie w lewo ma mniejszy skręt. Podejrzewam, że to wina niewyregulowanych drążków kierowniczych i coś z tą przekładnia, może listwa nie była wysrodkowana przy założeniu. Tylko sądzę też, że ich regulacja nic nie pomoże w zaczepianiu wahacza o końcówkę. Sprężyny, wahacze w stanie dobrym, jedynie jakieś delikatne pukanie ostatnio słyszę na wertepach, podejrzewam poduszkę od amora.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-16, 10:37   

Końcówki drążka wchodzą w ucho zwrotnicy od góry czy od dołu?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-09-16, 12:28   

Od dołu.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-17, 05:09   

śruby regulacyjne nie są na środku trzeba poprawić to i będzie ok
 
 
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-09-17, 07:06   

Jakie śruby? Chodzi o regulacje drążków kierowniczych?

[ Dodano: 2019-09-17, 09:06 ]
Jest możliwość, że mam wstawiony przedni górny wahacz od a6 i przez to kąty pochylenia kół się zmieniły? Dziś zrzuce koła i zobaczę, ale już o tym myślę i takie problemy to spać mi nie dają he
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-17, 21:46   

Przedni gorny wahacz nie pasuje z A6. To calkiem inna konstrukcja i wystepuje tylko w A8 D2.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Mateusz1990 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2019-10-11, 09:06   

Witam ponownie, <nie> lecz nie po to by zamknąć temat. <nie> Mianowicie, zainwestowałem trochę w audi, walcząc z tym blokowaniem wahaczy o końcówki drążków, eliminowałem po kolei możliwe przyczyny. Była robiona zbieżność, wymieniłem komplet przednich wahaczy i końcówki drążków na Febi, wszystko po numerach seryjnych, wyjąłem i dałem do regeneracji maglownicę, po czym wkręcone odpowiednio zostały drążki, które były proste i dobrym stanie i wczoraj odebrałem auto by dziś jechać po raz 4 na ustawianie zbieżności... (bez komentarza) i co? i już wczoraj wyjeżdżając wraz z mechanikiem na przejażdżkę okazało się, że jednak dalej blokuje wahacz<onie> spytał mnie czy ustawiany był kąt wyprzedzenia kół, wiec odpowiedziałem że nie wiem, bo nie byłem przy ustawianiu zbieżności a na wydruku tego nie było. Wjechaliśmy jeszcze raz na warsztat no i już na oko za pomocą centymetra zobaczył, że prawe koło oddalone jest od budy auta o 6 cm a lewe o 8,5 cm. Dalej będziemy z tym walczyć, bo podoba mi się te auto no i za dużo w nie włożyłem żeby teraz rezygnować, chciałbym je doprowadzić mechanicznie do pełnej sprawności, ale ciągle mam ten głupi problem z jakimś chorym blokowaniem kiery, przy czym dalej skręt kierownicą jest mniejszy w lewą stronę. Pytanie z mojej strony to czy da się poluzować śruby w przednich sankach (ławie) i skorygować tą różnicę w odstępie od nadwozia i czy to coś może w ogóle dać <bezradny> ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-14, 09:02   

Mateusz1990 napisał/a:
Pytanie z mojej strony to czy da się poluzować śruby w przednich sankach (ławie) i skorygować tą różnicę w odstępie od nadwozia i czy to coś może w ogóle dać <bezradny> ?

Tak, da się.

Mateusz1990 napisał/a:
(...) przy czym dalej skręt kierownicą jest mniejszy w lewą stronę.

To też da się poprawić.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-14, 19:45   

w tym przypadku u niego blokują się śruby m8 na końcówce drążka kierowniczego te w pionie zacina się o wahacz tylni górny -sprawdzałem w trzech autach i w tych autach nie dochodzi ta śruba do wahacza brak jest 2-3 cm
Czyli prawdopodobnie kolega ma zwrotnice akieś be
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.