Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Wymiana pompy paliwa  
Autor Wiadomość
SOBA 
Moje A8



Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-01-30, 17:19   

Jak u was działa ta pompa? Moja tak buczy. https://youtu.be/_frh49w3tdo
https://youtu.be/919OyWJHcfc wg mnie to ona umiera i nie daje rady przepompować tego paliwa z drugiej komory
_________________
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
 
 
mus102 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 217
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2018-01-30, 18:24   

Po składaj i nie będzie buczec
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-30, 18:30   

Pierwszy filmik - dźwięk ok, drugi filmik - pompa chodzi na sucho.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
SOBA 
Moje A8



Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-01-30, 18:47   

Ale czemu na sucho? jak oddreciłem śrubke od pompy to paliwo się lało wszędzie więc nie wiem o co tu chodzi z tym. W lewje komorze paliwa było dużo w prawej też, ale miałem odpalone auto na 15 min aż sama zgasła gdy już w tej prawej komorze paliwo się skońzyło (?)
Dlaczego to się nie chce przelewać <onie> <onie>
_________________
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-30, 19:36   

Szukaj ,czytaj .Jest wszystko na ten temat <okok> . A jak by co daleko do mnie nie masz. I nic na siłe bo będziesz cały zbiornik wymieniał.
 
 
SOBA 
Moje A8



Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2018-01-30, 19:43   

Czytałem, szukałem i mam metlik w głowie od tego. Jutro jadę po nowy wkład pompy i dowiem się czy to pomoże - jak nie to do mechanika go dam niech się męczy co jej dolega. Wszystko było dobrze 2 tygodnie jak ta lala, a tu nagle ni z gruszki ni z pietruszki mocy brakło, wkrecało się do 2tys obrotów, a później to już odpalić nie mogła, a po dolaniu 10 l paliwa odpaliła od strzała jakby gdyby nic...

[ Dodano: 2018-02-01, 18:19 ]
Póki co wszystko działa jak należy.
_________________
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-08-07, 09:43   

Dla osób które nie chcą kupować kompletu nowych uszczelek można zrobić mały mod górnego kosza ,



Zamiast oringa wchodzącego w pokrywkę pompy (lewe zdjęcie) można dobrać grubszy , ja włożyłem tam o przekroju 2mm i pokrywa się wcisnęła . Efekt sucho

Jeśli cieknie nam delikatnie tam gdzie prawe zdjęcie a uszczelka metalowo-gumowa nie jest poszarpana a tylko stara( u mnie wyglądała jak nowa a i tak ciekło) ,to w górnym koszu jest tulejka która dociska ta długa śruba, nie pozwala ona ścisnąć za mocno tego uszczelnienia . Wybijamy ją i szlifujemy od strony dolnego kosza z 1-2mm po ponownym skręceniu (teraz trzeba uważać przy skręcaniu żeby nie zrobić tego za mocno , dokręcamy wtedy z wyczuciem a nie jak podaje elsaa , dokręcenie na Nm może skończyć się połamaniem kosza) powinno być sucho.

Ktoś powie że druciarstwo ale cena za zestaw uszczelnień to pomyłka 500zł za tak na prawdę nic .
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-08-26, 17:01   

Witam. Jako że zauważyłem u siebie problem z paleniem poniżej połowy zbiornika to chciałbym się upewnić czy mam do wymiany uszczelniwnie kosza czy może sama pompa. Po dolaniu benzyny ponad połowę zbiornika auto odpala normalnie ale słychać takie bulgotanie w zbiorniku przez chwilę. Czy np baypass załatwi sprawę uszczelnienia kosza czy to tylko polowiczne rozwiazanie? Chciałem się za to zabrać jutro i nie wiem czy pompę zamawiać.
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-08-31, 19:50   

Jak taki bypass by miał działać?
 
 
BAU 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Roman
Jeżdzę: A8 D2 Quatro
Wiek: 69
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-21, 18:24   

Czy ma ktoś namiar na kolegę Revo?
Dawno go nie było na forum a potrzebuję jego pomocy.

[ Dodano: 2018-09-26, 21:08 ]
Nikt nie ma namiarów na jego warsztat?
nikt nic?
_________________
Pozdrawiam. Roman
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-25, 12:46   

U mnie po przeróbkach uszczelniań i skłądaniu wszystkiego 2 razy było wszędzie idealnie szczelnie za to pompa zamiennik nie wyrabiała z zasilaniem przelewu. I dalej gasł po spadnięciu poziomu paliwa.

Wpadł cały zestaw z D3 po przeróbkach . wyszło za całość 400zł ale wreszcie przelew działa jak powinien . Po odpaleniu jest fontanna w baku tak szybko napełnia kosz .
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-11-25, 15:38   

machul333 napisał/a:
Wpadł cały zestaw z D3 po przeróbkach . wyszło za całość 400zł ale wreszcie przelew działa jak powinien . Po odpaleniu jest fontanna w baku tak szybko napełnia kosz .

Opisz na forum jakie przeróbki są potrzebne. Wielu osobom może się przydać ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-25, 16:50   

Nie mam zdjęć z baku bo miałem tylko 3h na poskładanie auta.

Główne założenia są takie że pompa z d2 daje na przelew 1bar i zasila 3 ęeżektory co jest śmieszne i przy spadku wydajności pompy przelew nie działa oraz 2 sprawa pompa nie zaciąga paliwa bezpośrednio z dna baku.

W D3 ciśnienie na zasilanie Eżektorów idzie takie jak na silnik czyli około 5-6bar w dodatku są tylko 2 ,a sama pompa bierze paliwo od razu z dna baku .


Do przeróbki potrzeba nam

pompy strumieniowe lewa i prawa- np. 3D0919715H 3D0919715J około 160zł

pompy paliwa - można zrobić to na jednej głównej ale lepiej kupić 2 lewą i prawą pomocniczą (ja brałem od w12) trafiłem za 180zł komplet

Musimy rozebrać obie pompy na części i przełożyć główną do kosza od pomocniczej ponieważ w koszu jest niewidoczne sitko które będzie zabrudzone pewnie po tylu latach a te w pomocniczej z racji tego że pompuje ona o dużo mniej paliwa powinno być jak nowe . Przynajmniej u mnie tak było .

Z kosza musimy wywalić pływak i zaworek który on zamyka po rozebraniu wyleci luzem z kosza.

Składamy kosz i po złożeniu z pompami strumieniowymi wyjdzie nam coś takiego



Teraz musimy wymontować wszystko z baku D2 co od starej starej pompy
musimy rozebrać górny kosz na części
Zostaje tylko górna część która uszczelnia bak a dolna cześć która trzyma wkład pompy idzie do wywalenia.



Na śrubę spinającą kosze musimy dorobić rurkę z podcięciem na opaskę i dokręcić ją od spodu nakrętką tak żeby wszystko sztywno siedziało .



Kosz z d3 montujemy na dużą opaskę do rurki na takiej wysokości żeby sitko było delikatnie nad dnem baku .

Ezektory trzeba trochę dogiąć druty usztywniające żeby się położyły ładnie na dnie baku , później tylko spinanie wszystkiego , kostka pompy jest ta sama , potrzeba dorobić wężyk zasilający silnik tylko ( ja go wziąłem z łącznika który był między pompami i założyłem na króciec który jest dokręcany od spodu kapsla od razu mamy tam szybkozłączke wtedy . Przelew może zostać ten sam kierujemy go do kosza jak w oryginalnej z d2.

Kosz pompy jest dobrze przykręcony do rurki gdy jest mniej więcej w takiej pozycji patrząc od góry



Oba pływaki wracają na oryginalne miejsca o nic nie zawadzają


U siebie testuje to od lata i jest idealnie jeździłem przy 10l w baku i zero problemu , pompa daje rade do odcięcia ale warto by sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa przy maxymalnym obciążeniu ale jakoś czasu nie mam .

Przeróbka dosyć zaawansowana ale nic nie niszczymy więc można wrócić do starego systemu

Zaletą jest to że pompa sama z siebie zaciąga od razu przez sitko z dna baku , przy 1 odpaleniu wystarczyło 5l paliwa wlane do baku ( kosz pompy był suchy) Pompa od razu zaciągnęła paliwo do kosza i nadmiar wyrzucała przelewem.

Dla ciecia kosztów można by to złożyć na 1 pompie głównej i oryginalnych eżektorach wtedy koszt by się zamknął gdzieś w 100zł tyle co pompa główna prawa ,trzeba by tylko wężyki przerobić trochę , Ja wolałem mieć to wszystko na szybkozłączkach i zrobione tak jak było projektowane w d3
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-11-26, 01:06   

Dzięki :) W Elsie to nie jest dokładnie opisane, ale jak rozumiem, pompa z D3 nie ma tego małego króćca na dole tylko 2 króćce u góry - jeden na silnik, drugi na eżektory?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-26, 05:32   

Tak . Przez oba idzie te same ciśnienie
Z tego co oglądałem to daloby rade przerobić pompę pomocnicza na główną w razie czego, bo ma zaślepiony jeden króciec tylko .

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.