Autor |
Wiadomość |
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-02, 07:05
|
|
|
a tak zapytam z ciekawoci,bo widze ze na tym nastawniku jest srubka do regulacji,
czy jak slizgi sa lekko wytarte to mozna troszke podkrecic czy lepiej od razu wymieniac caly nastawnik (ok 600-700zl)ew.zmienic same slizgi (ok 70zl)?
nastawnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7567 raz(y) 65,72 KB |
|
_________________ Marcin |
Ostatnio zmieniony przez MARCINSOBI 2013-11-02, 09:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-02, 08:07
|
|
|
ile za ten napinacz?? wlasnie wymienili mi rozrząd i niby na 100% bedzie to ten nastawnik, napinacz niby ok btw ile ten napinacz kosztuje? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-02, 09:08
|
|
|
nastawnik to tak jak napisalem 600-700zl 1szt alleg.o ,ASo pewnie drozej
napinacz paska ok 350 zl |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-02, 12:09
|
|
|
kurde wolalbym napinacz bo do nastawnika trzeba glowice sciagac slyszalem i rozrzad, do tego wyskoczyl mi dzis komunikat zolty zuzycia klockow zenada .... klockow mam jeszcze min na 20 tys.... czytalem ze trzeba jakis kabelek przy zegarach przeciac lub grzebac przy czujnikach klockow... sam chyba nie dam rady mozna tak z tym komunikatem jezdzic?? czytalem jeszcze ze mozna to w ogole wylaczyc vagiem zmieniajac jakies kody ... ale vaga nie mam
drazni mnie jeszcze jedna rzecz nie wiem czemu ale czasem slysze z konsoli srodkowej jakby dzwiek plastiku takie strzelanie cykliczne czasem jest czasem nie najpierw myslalem ze to plyta navi w srodku mi jakos przeskakuje pozniej myslalem ze to plastik sie nagrzal od ogrzewania i sobie strzela ale dzwiek z wysokosci kratki nawiewu lewej srodkowej dochodzi lub z tej okolicy WTF??? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-02, 14:22
|
|
|
Obetnij kabelek od klocka i połącz go razem wtedy kontrolka zniknie a to terkotanie to któryś z silnicz kow od nawiewow nadaje sie do wymiany |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-02, 14:44
|
|
|
terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-11-02, 16:27
|
|
|
preston81 napisał/a: | terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem? |
"strzelanie plastiku" to własnie jeden z objawów padającego silniczka ,szczytaj błędy może ci vag nawet powie który jest uszkodzony
odnosnie klocka w tym kabelku idą żyły( 2 cieniutkie przewody)
połącz je razem (zlutuj-skręć)i po problemie |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-02, 16:59
|
|
|
Dzięki Marcin , rozumiem ze w obu musze tak zrobić? bo który mi to zakomunikował to nie wiem a vaga nie mam , a co do Vaga co musze zassać z neta i jaki kabel kupić by samemu diagnozować auto btw Vaga też ktoś udostępni? lub inne oprogramowanie pomocne w diagnozach?? wieczorem wkleje tutaj opis z forum a6/vw na zmianę kodu w vagu dotyczącego wyłączenia tego komunikatu powiecie mi czy da radę tak zrobic ok?
[ Dodano: 2013-11-02, 20:50 ]
a dodam jeszcze to bo szukałem nastawnika faz rozrządu tj to samo ??
http://allegro.pl/audi-a8...html?source=mlt |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-11-02, 21:53
|
|
|
preston81 napisał/a: | terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem? |
Wydaje mi się , że to cykanie to może być sprzęgiełko od klimy ;-)
Sprawdzić to można w prosty sposób , wyłącz klimatyzacje i zobacz czy ustaje . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-03, 19:18
|
|
|
witam wlaczalem/wylaczalem klime na szczeście było to samo ale wylaczylem nawiew całkowicie i psrtykanie ustalo mam nadzieje ze to silnmiczek nawiewu fixuje czasem wiec na 90% to to ale jeszcze posprawdzam, tym czasem moze mnie ktos nakierowac jak taki silniczek wymontowac co po kolei zdjac by go wymienic?? a nastawnik jesli to on dzis sie nawet nie odezwal... dziwne to to
----------------------------------------------------------------------------------------------
[ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??
"Oczywiście, że da się to zrobić. Trzeba zmienić kodowanie licznika. Minuta roboty. Podepnij się pod licznik i napisz jakie masz kodowanie. Podam Ci na jakie trzeba zmienić, aby nie pokazywało klocków."
"Dla tych co nie wierzą, że się nie da.. ale chyba tylko dla aut co mają szynę CAN
Niech ktoś sprawdzi..
adres 17-Zestaw wskaźników, 07-kodowanie, mamy tu kodowanie krótkie gdzie aby
uzyskać odpowiadające nam funkcje dodajemy lub odejmujemy poszczególne sumy
cyfr przy interesującej nasz opcji, jeżeli chodzi o pasy to z pozycji ?? czyli
00??x0x odejmujemy 02 i zapisujemy kodowanie funkcją "wykonaj"
przykład: było 0003101 po odjęciu 02 z pola oznaczonego jako ?? uzyskuje się 0001101
identycznie sytuacja wygląda w przypadku aktywacji bądź dezaktywacji czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy
w tym samym polu ?? dodajemy do kodowania bądź odejmujemy od istniejącego 04
w przypadku klocków podobnie.. "
po tym tekście napisali ze to do golfa a nie audi i ktos pwoiedział tak :
"W przypadku naszych aut należy zmienić dwie pierwsze cyfry kodowania. W zależności od wyposażenia wpisujemy tam:
??xxx
+00 - Bez dodatkowych urządzeń
+01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych aktywnych
+02 - Włącznie kontrolki przypominającej o zapięciu pasów
+04 - Załączenie czujnika braku płynu do spryskiwania
+16 - Aktywna nawigacja
Pozdrawiam i gwarantuję, że to działa."
może to zweryfikować ktoś z Vagiem??
[ Dodano: 2013-11-03, 19:32 ]
link tutaj http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?p=496616 |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-03, 21:51
|
|
|
preston81 napisał/a: | [ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??
|
To da rade zrobić w autach, w których czujnik klocków występował jako opcja, a w A8 był w standardzie.
Poniżej dostępne opcje kodowania licznika kolejno dla preFL i FL.
http://img36.imageshack.us/img36/6965/7bva.png |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:08
|
|
|
kurde dla mnie t czarna magia , wracając do pstrykania z okolicy konsoli sam już nie wiem co to pstrykało wyłączałem nawiew całkowicie przestało lecz dzis wylaczyłem i jeszcze chwile p wyłączeniu pstrykało wiec moze to te silniczki sie troche zatrzymują albo nie wiem co.... obadam jeszcze w każdym razie klima to to nie jest |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:22
|
|
|
preston81 napisał/a: | wracając do pstrykania z okolicy konsoli sam już nie wiem co to pstrykało wyłączałem nawiew całkowicie przestało lecz dzis wylaczyłem i jeszcze chwile p wyłączeniu pstrykało wiec moze to te silniczki sie troche zatrzymują albo nie wiem co.... obadam jeszcze w każdym razie klima to to nie jest |
Generalnie to na 99,9% klima a dokładniej rzecz biorąc silniczki sterujące nawiewami bo sama stricte klimatyzacja to to rzeczywiście nie jest ;-)
Po wyłączeniu silniczki jeszcze ustawiają się w ustaloną pozycję i jest to całkiem normalne.
Z dyskusją nt. tego pstrykania przenieś się proszę do tego działu: http://www.a8team.pl/ukla...yzacja-vf57.htm - tam nawet bez pisania powinieneś znaleźć więcej informacji o tych odgłosach. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:56
|
|
|
dzięki Foss , btw czyli to pstrykanie to całkiem normalne tak? i olac to ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-05, 21:43
|
|
|
Jeśli pstrykaniu towarzyszy słaby nawiew i słyszysz je z lewej strony "u góry" konsoli to jest często uszkadzający się silniczek klapy regulacji mieszacza, jest z tyłu zespołu klimy przy szybie na ścianie grodziowej od środka i już nie zazdroszczę wymiany. Wymieniałem u siebie... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|