Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
MARCINSOBI 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 119
Skąd: Police
Wysłany: 2013-11-02, 07:05   

a tak zapytam z ciekawoci,bo widze ze na tym nastawniku jest srubka do regulacji,
czy jak slizgi sa lekko wytarte to mozna troszke podkrecic czy lepiej od razu wymieniac caly nastawnik (ok 600-700zl)ew.zmienic same slizgi (ok 70zl)?

nastawnik.jpg
Plik ściągnięto 7615 raz(y) 65,72 KB

_________________
Marcin
Ostatnio zmieniony przez MARCINSOBI 2013-11-02, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-02, 08:07   

ile za ten napinacz?? wlasnie wymienili mi rozrząd i niby na 100% bedzie to ten nastawnik, napinacz niby ok btw ile ten napinacz kosztuje?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
MARCINSOBI 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 119
Skąd: Police
Wysłany: 2013-11-02, 09:08   

nastawnik to tak jak napisalem 600-700zl 1szt alleg.o ,ASo pewnie drozej
napinacz paska ok 350 zl
_________________
Marcin
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-02, 12:09   

kurde wolalbym napinacz bo do nastawnika trzeba glowice sciagac slyszalem i rozrzad, do tego wyskoczyl mi dzis komunikat zolty zuzycia klockow zenada .... klockow mam jeszcze min na 20 tys.... czytalem ze trzeba jakis kabelek przy zegarach przeciac lub grzebac przy czujnikach klockow... sam chyba nie dam rady mozna tak z tym komunikatem jezdzic?? czytalem jeszcze ze mozna to w ogole wylaczyc vagiem zmieniajac jakies kody ... ale vaga nie mam

drazni mnie jeszcze jedna rzecz nie wiem czemu ale czasem slysze z konsoli srodkowej jakby dzwiek plastiku takie strzelanie cykliczne czasem jest czasem nie najpierw myslalem ze to plyta navi w srodku mi jakos przeskakuje pozniej myslalem ze to plastik sie nagrzal od ogrzewania i sobie strzela ale dzwiek z wysokosci kratki nawiewu lewej srodkowej dochodzi lub z tej okolicy WTF???
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
MARCINSOBI 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 119
Skąd: Police
Wysłany: 2013-11-02, 14:22   

Obetnij kabelek od klocka i połącz go razem wtedy kontrolka zniknie a to terkotanie to któryś z silnicz kow od nawiewow nadaje sie do wymiany
_________________
Marcin
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-02, 14:44   

terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
MARCINSOBI 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 119
Skąd: Police
Wysłany: 2013-11-02, 16:27   

preston81 napisał/a:
terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem?


"strzelanie plastiku" to własnie jeden z objawów padającego silniczka ,szczytaj błędy może ci vag nawet powie który jest uszkodzony

odnosnie klocka w tym kabelku idą żyły( 2 cieniutkie przewody)
połącz je razem (zlutuj-skręć)i po problemie
_________________
Marcin
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-02, 16:59   

Dzięki Marcin , rozumiem ze w obu musze tak zrobić? bo który mi to zakomunikował to nie wiem a vaga nie mam :) , a co do Vaga co musze zassać z neta i jaki kabel kupić by samemu diagnozować auto btw Vaga też ktoś udostępni? lub inne oprogramowanie pomocne w diagnozach?? wieczorem wkleje tutaj opis z forum a6/vw na zmianę kodu w vagu dotyczącego wyłączenia tego komunikatu powiecie mi czy da radę tak zrobic ok?

[ Dodano: 2013-11-02, 20:50 ]
a dodam jeszcze to bo szukałem nastawnika faz rozrządu tj to samo ??
http://allegro.pl/audi-a8...html?source=mlt
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-11-02, 21:53   

preston81 napisał/a:
terkotaniem bym tego nie nazwal raczej jak strzelanie plastiku w odstepie co ok 2s 1 cykniecie, i czasem cyka a czasem nie, ciezko mi to w ogole zlokalizowac , wracając do klocka , obciąć kabel i co ? bo nie zrozumiałem?

Wydaje mi się , że to cykanie to może być sprzęgiełko od klimy ;-)
Sprawdzić to można w prosty sposób , wyłącz klimatyzacje i zobacz czy ustaje .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-03, 19:18   

witam wlaczalem/wylaczalem klime na szczeście było to samo ale wylaczylem nawiew całkowicie i psrtykanie ustalo mam nadzieje ze to silnmiczek nawiewu fixuje czasem wiec na 90% to to ale jeszcze posprawdzam, tym czasem moze mnie ktos nakierowac jak taki silniczek wymontowac co po kolei zdjac by go wymienic?? a nastawnik jesli to on dzis sie nawet nie odezwal... dziwne to to
----------------------------------------------------------------------------------------------
[ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??

"Oczywiście, że da się to zrobić. Trzeba zmienić kodowanie licznika. Minuta roboty. Podepnij się pod licznik i napisz jakie masz kodowanie. Podam Ci na jakie trzeba zmienić, aby nie pokazywało klocków."

"Dla tych co nie wierzą, że się nie da.. ale chyba tylko dla aut co mają szynę CAN :(
Niech ktoś sprawdzi..

adres 17-Zestaw wskaźników, 07-kodowanie, mamy tu kodowanie krótkie gdzie aby
uzyskać odpowiadające nam funkcje dodajemy lub odejmujemy poszczególne sumy
cyfr przy interesującej nasz opcji, jeżeli chodzi o pasy to z pozycji ?? czyli
00??x0x odejmujemy 02 i zapisujemy kodowanie funkcją "wykonaj"

przykład: było 0003101 po odjęciu 02 z pola oznaczonego jako ?? uzyskuje się 0001101
identycznie sytuacja wygląda w przypadku aktywacji bądź dezaktywacji czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy
w tym samym polu ?? dodajemy do kodowania bądź odejmujemy od istniejącego 04
w przypadku klocków podobnie.. "

po tym tekście napisali ze to do golfa a nie audi i ktos pwoiedział tak :

"W przypadku naszych aut należy zmienić dwie pierwsze cyfry kodowania. W zależności od wyposażenia wpisujemy tam:
??xxx
+00 - Bez dodatkowych urządzeń
+01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych aktywnych
+02 - Włącznie kontrolki przypominającej o zapięciu pasów
+04 - Załączenie czujnika braku płynu do spryskiwania
+16 - Aktywna nawigacja

Pozdrawiam i gwarantuję, że to działa."

może to zweryfikować ktoś z Vagiem??

[ Dodano: 2013-11-03, 19:32 ]
link tutaj http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?p=496616
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-03, 21:51   

preston81 napisał/a:
[ Dodano: 2013-11-03, 19:31 ]
mialem jeszcze wkleic to co znalazlem na innym forum (A6) odnosnie blokowania komunikatu o zuzytych klockach poprzez zmiane kodu przez VAG'a wklejam zywcem wzięty text moze potwierdzicie czy da rade to zrobic??

To da rade zrobić w autach, w których czujnik klocków występował jako opcja, a w A8 był w standardzie.
Poniżej dostępne opcje kodowania licznika kolejno dla preFL i FL.
http://img36.imageshack.us/img36/6965/7bva.png
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-05, 20:08   

kurde dla mnie t czarna magia , wracając do pstrykania z okolicy konsoli sam już nie wiem co to pstrykało wyłączałem nawiew całkowicie przestało lecz dzis wylaczyłem i jeszcze chwile p wyłączeniu pstrykało wiec moze to te silniczki sie troche zatrzymują albo nie wiem co.... obadam jeszcze w każdym razie klima to to nie jest
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-11-05, 20:22   

preston81 napisał/a:
wracając do pstrykania z okolicy konsoli sam już nie wiem co to pstrykało wyłączałem nawiew całkowicie przestało lecz dzis wylaczyłem i jeszcze chwile p wyłączeniu pstrykało wiec moze to te silniczki sie troche zatrzymują albo nie wiem co.... obadam jeszcze w każdym razie klima to to nie jest

Generalnie to na 99,9% klima a dokładniej rzecz biorąc silniczki sterujące nawiewami bo sama stricte klimatyzacja to to rzeczywiście nie jest ;-)
Po wyłączeniu silniczki jeszcze ustawiają się w ustaloną pozycję i jest to całkiem normalne.

Z dyskusją nt. tego pstrykania przenieś się proszę do tego działu: http://www.a8team.pl/ukla...yzacja-vf57.htm - tam nawet bez pisania powinieneś znaleźć więcej informacji o tych odgłosach.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-05, 20:56   

dzięki Foss , btw czyli to pstrykanie to całkiem normalne tak? i olac to ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-11-05, 21:43   

Jeśli pstrykaniu towarzyszy słaby nawiew i słyszysz je z lewej strony "u góry" konsoli to jest często uszkadzający się silniczek klapy regulacji mieszacza, jest z tyłu zespołu klimy przy szybie na ścianie grodziowej od środka i już nie zazdroszczę wymiany. Wymieniałem u siebie...
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.