Autor |
Wiadomość |
lukstorpeda
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 40 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2016-11-03, 10:15
|
|
|
buugi napisał/a: | Witam
Potrzebuje pomocy, przy uruchomieniu silnika (4,2v8 AXQ) już nie słychać stuków, ale pojawiają się gdy auto złapie temperaturę. W aucie zostało zrobione w ciągu ostatniego tygodnia:
1. Wymieniony napinacz z łańcuchem od Pana z Inowrocławia na lewej głowicy
2. Wymieniony olej na Motul 8100 X-clean FE
3. Wymienione zaworki zwrotne pod kolektorem ssącym
4. Sprawdzone bloki 090 i 093 - napinacze na postoju wychylają się do 21 na obu stronach
5. Rozrząd niby ustawiony ale na "Phase position Bank 1" pokazuje -3 a na "Phase position Bank 2" pokazuje -2.
Proszę o sugestie co można jeszcze sprawdzić i czy nastawy z grupy 093 odnośnie ustawienia rozrządu muszą być skorygowane. |
Ja tam ekspertem nie jestem ale pierwsze co przychodzi mi do glowy to sprawdzic pompe oleju . moze pompa juz nie daje rady ?
To moja sugestia. niech sie inni wypowiedza. |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-11-03, 17:39
|
|
|
A zagladałeś w ogóle do prawej głowicy? |
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Olsztyn
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 AUW
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-11-03, 21:06
|
|
|
buugi, sprawdź ten nowy nastawnik z Inowrocławia czy przypadkiem może nie wypadła z niego pewna część, miałem podobnie u siebie jak i u kolegi (mój nastawnik zrobił max 1200km, a kolego nie wiadomo ponieważ zakupił już auto z tym nastawnikiem).
Słyszałem w pewnym zakresie obrotów grzechot łańcucha, dodając gaz i go odpuszczając było słychać metaliczny dźwięk, a także co oczywiste przy odpalaniu. |
|
|
|
|
buugi [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-11-03, 21:55
|
|
|
Witam
Odnośnie pompy oleju to też była sprawdzana według opisu w temacie (czujnik przy podstawie filtra) i jest ciśnienie jest ok. Ja tego osobiście nie robiłem tylko mechanik, ale myślę że jak by ciśnienie było słabe to nastawniki nie pracowały by w zakresie 0-21. Prawy dekiel też był ściągany i napinacz jest OK - ślizgi są w porządku. Tak jak pisałem wcześniej również przy sprawdzeniu VCDSem wychyla się prawidłowo do 21.
Jedno co bym chciał sprawdzić to to co pisze Paweł Olsztyn ale nie wiem o jakiej części mówisz? Możesz podrzucić jakieś zdjęcie. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-11-04, 07:32
|
|
|
Jeśli wykluczysz nastawniki, to źródłem hałasu mogą być szklanki (regulatory luzu zaworowego). Niestety nie natknąłem się na procedurę ich sprawdzania (do V6 była) i trzeba wymieniać w ciemno lub wszystkie (40-50zł/szt w ASO). Można ew. zalać do oleju wyciszacz szklanego Liqui Moly 8345 (pewnie dwa opakowania na Twój silnik), ale gwarancji poprawy nie ma. |
|
|
|
|
Paweł Olsztyn
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 AUW
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 19 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-11-04, 14:44
|
|
|
http://www.fotosik.pl/zdjecie/1f4e32ab1fcde1ae
Tu masz fotkę, ten element wypadł mi bo znikomym przebiegu, a u kolegi po nieokreślonym w związku z tym, że auto już kupione z wymienionym nastawnikiem.
Znajdowaliśmy go tuż obok nastawnika w głowicy, cud że nigdzie dalej nie zawędrował. |
|
|
|
|
|
|
|
buugi [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-11-04, 16:03
|
|
|
Sprawdziłem nastawnik - jest w porządku, muszę szukać dalej, hałas pojawia się na ciepłym silniku jak odpuści ssanie.
Może macie namiar na kogoś kto by osłuchał mój silnik i coś podpowiedział w okolicach Warszawy, Radomia? Straciłem już koncepcje co dalej robić. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-11-04, 17:36
|
|
|
Napisz albo zadzwoń do FOSSa |
|
|
|
|
|
|
|
buugi [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-11-04, 18:42
|
|
|
dzwoniłem, niestety pierwszy wolny termin ma po 10 grudnia, a ja mam tylko jedno auto i jestem już uziemiony od 2 tygodni |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-05, 22:26
|
|
|
buugi napisał/a: | dzwoniłem, niestety pierwszy wolny termin ma po 10 grudnia, a ja mam tylko jedno auto i jestem już uziemiony od 2 tygodni |
Wysłałem info na PW... i chyba nic więcej zaproponować nie mogę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-06, 11:39
|
|
|
a adrian ?
przynajmniej posłucha |
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-11, 19:54
|
|
|
Panowie,
u mnie stuki pojawiają się na prawej głowicy. Występują tylko przy porannym uruchomieniu podczas gdy auto stoi na dworze. Stuki w zależności od temperatury otoczenia trwają ok. 3 sekundy. Zawory zwrotne oleju zostały wymienione. Dolałem również butelkę Liqui Moly "wyciszacz popychaczy".
Mam wrażenie, że powyższe zabiegi niewiele wniosły.
Logi dynamiczne nastawników nie wskazują nieprawidłowości.
Czy jest metoda która pomoże określić że uszkodzony jest napinacz lub popychacze ?
Czy jeśli będzie uszkodzony prawy napinacz czy stuki będą dochodziły z tylnej część głowicy ?
Niestety ciężko określić z której części głowicy stuki dochodzą. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-11, 21:04
|
|
|
prawy jest z tyłu głowicy i jeśli on to raczej odgłos z tamtej strony będzie
jak masz tylko chwilę i tylko na zimnym i jago parametry ok to można olać temat |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-12, 07:34
|
|
|
25-43dn
no expres |
|
|
|
|
|