Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-12-22, 21:04   

Może ktoś wrzucić filmik z którego będzie wynikać że trzeba wymienić??
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-23, 10:49   

Na You tube są takie filmiki. No więc ,,na przód".
 
 
milyes 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: SZO
Wysłany: 2016-12-27, 10:50   

Witam , czytam czytam i czytam i nadal mam mętlik w głowie..Mam a8 .3,7 2001 rok. Chodzi idealnie. Ale rano na zimnym zaklepie przez ok 3 sek ..Jest to głośne ale zaraz ustaje. Czytam że nastawnik że ślizgi ..ale co dokładnie?? Nie mam mechanika który sam ogarnie..Musze mu wskazać co ma wymienić i on to zrobi dla tego nie chcę wymieniać wszystkiego bo mnie zabije fundusz a jeszcze rozrząd czeka..Podpiąłem pod kompa i wyskoczyły takie błędy.
https://naforum.zapodaj.net/bf3ac62e87dd.jpg.html
Bardzo proszę o pomoc poradę cokolwiek lub namiar na kogoś ogarniętego.Jestem ze śląska. Dzięki z góry i pozdrawiam
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-27, 11:18   

milyes, Załóż temat w dziale technicznym bo błędy nie dotyczą nastawnika.

W 3.7 nastawniki tylko oem w grubej kasie.

Błędy dotyczą ustawienia lpg - masz ubogo (2 pierwsze błędy)
3 jest od głupoty ekologicznej - może wężyk podciśnienia spadł.
2 ostatnie katalizatory, spadek wydajności. Być może po regulacji lpg nie będzie wywalać a jak nie to sondy do wymiany.

Jak coś tam zaklepie sekundkę z rana to nie szukaj problemów. Gorzej jak zacznie na wolnych obrotach.
_________________
 
 
milyes 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: SZO
Wysłany: 2016-12-27, 11:40   

O jakiej kasie mowa?? Dziwne z tym klepaniem bo to tak jakby silnik odpalał obroty spadły i po chwili wskoczyły na odpowiedni poziom.Tak jakby coś chwytało przy odpaleniu.Klekotanie trwa 3 sek tylko na zimnym w trakcie pracy cisza .
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-27, 12:32   

Nie wiem na ile aktualne ale to było 2500. Zamienników brak. Na początek zmiana oleju.
_________________
 
 
milyes 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: SZO
Wysłany: 2016-12-27, 12:43   

Olej zmieniony na 5w a był 10 ..Wydaje mi się że jest głośniej
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-01-01, 14:36   

Mam dwa pytania w kwestii nastawników. Czy zmiana oleju z 5w40 na 5w50 może uciszyć nastawniki? U mnie słychać grzechot przez około 1-2s. Jak to jest z tymi zaworkami zwrotnymi pod kolektorem ssącym odpowiadają za trzymanie oleju również w nastawnikach, czy tylko w popychaczach zaworów? Ktoś w ogóle zauważył jakąś poprawę po zamianie zaworków?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-01, 14:50   

Nastawniki same w sobie maja zaworki zwrotne, a te pod kolektorem odpowiadają za to aby olej nie splynal z magistrali do miski. Ja wymienilem i różnicy nie widzialem.

Jak tylko na zimnym stuka 1-2sec to zostaw na razie. ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-01-01, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-01-01, 15:10   

Dzięki, tak słychać tylko na zimnym. Zbliża się wymiana oleju dlatego pytałem o ten 5w50. Pewnie zostanę przy 5w40 Motul, może lepiej nie być nadgorliwym ;)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-01, 15:57   

Zmiana oleju raczej nic nie da a 1 czy 2 sekundy przy zimnym starcie to żadna tragedia.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-01, 16:09   

ja zmienilem na 5w50 i ogolnie jestem zadowolony wczesniej lalem motula 5w40 teraz 5w50 valvoline i polecam
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-01-01, 19:18   

danishow napisał/a:
Zmiana oleju raczej nic nie da a 1 czy 2 sekundy przy zimnym starcie to żadna tragedia.


Też tak mi się wydaje, jest już tak od dłuższego czasu i narazie się nie nasila ;)

preston81 zauważyłeś jakąś poprawę na zimnym?
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-01, 23:06   

ja mam nowe nastawniki z aso i nie dokucza mi klekotanie , chrobotanie itp , jak mialem stare nastawniki to problem byl i narastal az do momentu ze nawet trzebabylo dodac hazu by stukanie zniknelo , trzeba wymienic nastawniki i tyle ale najpierw logi dynamiczne jesli jest ok mozna zajrzec pod czapki zeby zobaczyc cz slizgi sa na swoim miejscu jak sa to nalezy miec to w pompie (jesli logi sa ok )
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-01, 23:37   

W tym temacie znajdziecie wszystkie pytania i odpowiedzi dotyczące nastawników, wystarczy poczytać. Jeżeli komuś się nie chce czytać i będzie otwierał nowe tematy z powielanymi już wielokrotnie pytaniami, ów tematy będą usuwane ...a więc miłej lektury. Temat zostaje zamknięty.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.