Autor |
Wiadomość |
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-12-22, 21:04
|
|
|
Może ktoś wrzucić filmik z którego będzie wynikać że trzeba wymienić?? |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-23, 10:49
|
|
|
Na You tube są takie filmiki. No więc ,,na przód". |
|
|
|
|
|
|
|
milyes
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2016-12-27, 10:50
|
|
|
Witam , czytam czytam i czytam i nadal mam mętlik w głowie..Mam a8 .3,7 2001 rok. Chodzi idealnie. Ale rano na zimnym zaklepie przez ok 3 sek ..Jest to głośne ale zaraz ustaje. Czytam że nastawnik że ślizgi ..ale co dokładnie?? Nie mam mechanika który sam ogarnie..Musze mu wskazać co ma wymienić i on to zrobi dla tego nie chcę wymieniać wszystkiego bo mnie zabije fundusz a jeszcze rozrząd czeka..Podpiąłem pod kompa i wyskoczyły takie błędy.
https://naforum.zapodaj.net/bf3ac62e87dd.jpg.html
Bardzo proszę o pomoc poradę cokolwiek lub namiar na kogoś ogarniętego.Jestem ze śląska. Dzięki z góry i pozdrawiam |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-27, 11:18
|
|
|
milyes, Załóż temat w dziale technicznym bo błędy nie dotyczą nastawnika.
W 3.7 nastawniki tylko oem w grubej kasie.
Błędy dotyczą ustawienia lpg - masz ubogo (2 pierwsze błędy)
3 jest od głupoty ekologicznej - może wężyk podciśnienia spadł.
2 ostatnie katalizatory, spadek wydajności. Być może po regulacji lpg nie będzie wywalać a jak nie to sondy do wymiany.
Jak coś tam zaklepie sekundkę z rana to nie szukaj problemów. Gorzej jak zacznie na wolnych obrotach. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
milyes
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2016-12-27, 11:40
|
|
|
O jakiej kasie mowa?? Dziwne z tym klepaniem bo to tak jakby silnik odpalał obroty spadły i po chwili wskoczyły na odpowiedni poziom.Tak jakby coś chwytało przy odpaleniu.Klekotanie trwa 3 sek tylko na zimnym w trakcie pracy cisza . |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-12-27, 12:32
|
|
|
Nie wiem na ile aktualne ale to było 2500. Zamienników brak. Na początek zmiana oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
milyes
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2016-12-27, 12:43
|
|
|
Olej zmieniony na 5w a był 10 ..Wydaje mi się że jest głośniej |
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-01-01, 14:36
|
|
|
Mam dwa pytania w kwestii nastawników. Czy zmiana oleju z 5w40 na 5w50 może uciszyć nastawniki? U mnie słychać grzechot przez około 1-2s. Jak to jest z tymi zaworkami zwrotnymi pod kolektorem ssącym odpowiadają za trzymanie oleju również w nastawnikach, czy tylko w popychaczach zaworów? Ktoś w ogóle zauważył jakąś poprawę po zamianie zaworków? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-01, 14:50
|
|
|
Nastawniki same w sobie maja zaworki zwrotne, a te pod kolektorem odpowiadają za to aby olej nie splynal z magistrali do miski. Ja wymienilem i różnicy nie widzialem.
Jak tylko na zimnym stuka 1-2sec to zostaw na razie. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-01-01, 22:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-01-01, 15:10
|
|
|
Dzięki, tak słychać tylko na zimnym. Zbliża się wymiana oleju dlatego pytałem o ten 5w50. Pewnie zostanę przy 5w40 Motul, może lepiej nie być nadgorliwym |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-01, 15:57
|
|
|
Zmiana oleju raczej nic nie da a 1 czy 2 sekundy przy zimnym starcie to żadna tragedia. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-01-01, 16:09
|
|
|
ja zmienilem na 5w50 i ogolnie jestem zadowolony wczesniej lalem motula 5w40 teraz 5w50 valvoline i polecam |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-01-01, 19:18
|
|
|
danishow napisał/a: | Zmiana oleju raczej nic nie da a 1 czy 2 sekundy przy zimnym starcie to żadna tragedia. |
Też tak mi się wydaje, jest już tak od dłuższego czasu i narazie się nie nasila
preston81 zauważyłeś jakąś poprawę na zimnym? |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-01-01, 23:06
|
|
|
ja mam nowe nastawniki z aso i nie dokucza mi klekotanie , chrobotanie itp , jak mialem stare nastawniki to problem byl i narastal az do momentu ze nawet trzebabylo dodac hazu by stukanie zniknelo , trzeba wymienic nastawniki i tyle ale najpierw logi dynamiczne jesli jest ok mozna zajrzec pod czapki zeby zobaczyc cz slizgi sa na swoim miejscu jak sa to nalezy miec to w pompie (jesli logi sa ok ) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-01, 23:37
|
|
|
W tym temacie znajdziecie wszystkie pytania i odpowiedzi dotyczące nastawników, wystarczy poczytać. Jeżeli komuś się nie chce czytać i będzie otwierał nowe tematy z powielanymi już wielokrotnie pytaniami, ów tematy będą usuwane ...a więc miłej lektury. Temat zostaje zamknięty. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|