Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha  
Autor Wiadomość
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-10-16, 18:36   

Pamiętasz jakie nastawniki włożyłeś?
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-10-16, 19:31   

Tu masz zrzut z faktury z dokładnymi numerami

obraz_2023-10-16_202113018.png
Plik ściągnięto 26 raz(y) 81,4 KB

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-10-16, 22:45   

Ale to oryginały VAG?? I rok tylko wytrzymały? Czyżby to P znaczyło "plastelina" zamiast E - mEtalowe?
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-10-17, 20:15   

Tak oryginały wsadzone. Klepać zaczął po około 7tyś km. Niestety rok czasu minął od zakupu bo auto pół zimy przestało z rozebranym przodem z powodu walki z lampami a problem pojawił się wiosną. Wqrwić się można. Już pies .... te nastawniki. Większy problem to to, ile roboty i czasu kosztuje dobranie się do nich. Pompa oleju sprawdzona, bije książkowo i na zimno i na ciepło. Pozostaje mi zrzucać górę...
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2023-10-22, 07:10   

bo te z aso to też chinole <jezyk2>
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-10-22, 16:00   

Wsłuchiwałem się ostatnio w te moje napinacze i stwierdzam, że nie są jakoś bardzo głośne, a w dodatku cichną niemal natychmiast.

Skoro "ori" to już nie ori, to może lepiej wymienić łańcuchy i same ślizgi? Są jakieś pewne ślizgi?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2023-10-22, 17:43   

w tych czasach to nie ma nic pewnego <jezyk2> ja u siebie kupiłem jakieś najtańsze i mają się dobrze :]
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-10-22, 23:17   

Rynce opadajom...

Dobrze, biorę się za kolekcjonowanie fantów, a nastawniki zostają.
A jaką pompę wspomagania? Dać do regeneracji czy może jakiś Polcar?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2023-10-23, 13:13   

rodzynek napisał/a:
A jaką pompę wspomagania? Dać do regeneracji czy może jakiś Polcar?

Dać swoja do regeneracji, albo kupić regenerowany ZF, chociaż do D3 chyba na AT są jeszcze nowe leżaki (nie ma na razie jak sprawdzić bo kolejna inwentaryzacja do 27.10.2023 (17:00)), tylko wiadomo, że regeneracja wyjdzie sporo taniej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-10-24, 00:21   

<brawo>

Dzięki <kocham>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2023-10-24, 20:33   

ja u siebie miałem chyba polcar lub coś z chin i działała <jezyk2>
 
 
smolam 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: RS6
Dołączył: 23 Kwi 2024
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-04-23, 09:53   

Witam wszystkich w klubowiczów.
Założyłem konto by zadać pytanie w tym wątku bo widzę tu sporo cennej wiedzy.

Zabrałem się za serwis napinaczy. Nie planowałem ich wymiany bo nie było z nimi żadnych problemów, żadnych błędów czy nierównej pracy silnika.
Postanowiłem, że wymienię ślizgi i łańcuchy. Z jednej strony, tj. na banku 1 wszytko poszło sprawnie. Wałki idealnie na znakach, łańcuch napięty.
Natomiast mam mały problem z bankiem 2. Procedura identyczna, punkt po punkcie wg ELSA. Efekt taki, że nawet po 2 dniach od złożenia, łańcuch jest nadal luźny a wałek ssący nie jest idealnie na znaku. Oczywiście mogę ręcznie ustawić wałek na znaku napinając łańcuch poprzez delikatne przekręcenie samego wałka. Ustawiłem tak wszystko i zostawiłem na kolejny dzień.
Niestety, jak próbuję poruszać (oczywiście delikatnie) wałkiem wydechowym to wszytko się rozjeżdża - ewidentny brak napięcia łańcucha.

I teraz pytanie, co poszło nie tak? Czy ta sytuacja się unormuje np. po odpaleniu gdy dostanie ciśnienie oleju? Boję się o kolizje.
Czy rozbierać wszytko raz jeszcze i wymieniać napinacz? Tylko co się mogło z nim stać?

Miał ktoś kiedyś podobny przypadek?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2024-04-23, 12:55   

nie stresuj sie tak jest dojdzie olej to się ...
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2024-04-23, 20:38   

Tylko przed odpaleniem zakręć pare razy samym
rozrusznikiem.Odepnij wtyczkę od czujnika położenia wału.
 
 
smolam 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: RS6
Dołączył: 23 Kwi 2024
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-08-04, 10:34   

Trochę czasu minęło, poskładałem w końcu auto, odpaliłem i nic się nie wydarzyło :)
Przy odpaleniu nie słychać żadnych hałasów a silnik pracuje prawie dobrze, lekkie falowanie obrotów ale stał kilka miesięcy.

Musiałem, natomiast zdjąć pokrywy bo lał się spod nich olej i zauważyłem, że ten napinacz o który się martwiłem, na lewej głowicy od strony kierowcy, pomimo że silnik pracował już dłuższą chwilę, nadal nie działaja poprawnie. To znaczy łańcuch na nim jest nadal luźny.

Czy to oznacza, że kwalifikuje się on do wymiany? Łańcuch na drugiej głowicy jest stale napięty.
Czy coś z zamienników możecie polecić czy tylko ASO?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.