Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2023-10-16, 18:36
|
|
|
Pamiętasz jakie nastawniki włożyłeś? |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-10-16, 19:31
|
|
|
Tu masz zrzut z faktury z dokładnymi numerami
obraz_2023-10-16_202113018.png
|
|
Plik ściągnięto 26 raz(y) 81,4 KB |
|
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2023-10-16, 22:45
|
|
|
Ale to oryginały VAG?? I rok tylko wytrzymały? Czyżby to P znaczyło "plastelina" zamiast E - mEtalowe? |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-10-17, 20:15
|
|
|
Tak oryginały wsadzone. Klepać zaczął po około 7tyś km. Niestety rok czasu minął od zakupu bo auto pół zimy przestało z rozebranym przodem z powodu walki z lampami a problem pojawił się wiosną. Wqrwić się można. Już pies .... te nastawniki. Większy problem to to, ile roboty i czasu kosztuje dobranie się do nich. Pompa oleju sprawdzona, bije książkowo i na zimno i na ciepło. Pozostaje mi zrzucać górę... |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2023-10-22, 07:10
|
|
|
bo te z aso to też chinole |
|
|
|
|
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2023-10-22, 16:00
|
|
|
Wsłuchiwałem się ostatnio w te moje napinacze i stwierdzam, że nie są jakoś bardzo głośne, a w dodatku cichną niemal natychmiast.
Skoro "ori" to już nie ori, to może lepiej wymienić łańcuchy i same ślizgi? Są jakieś pewne ślizgi? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2023-10-22, 17:43
|
|
|
w tych czasach to nie ma nic pewnego ja u siebie kupiłem jakieś najtańsze i mają się dobrze |
|
|
|
|
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2023-10-22, 23:17
|
|
|
Rynce opadajom...
Dobrze, biorę się za kolekcjonowanie fantów, a nastawniki zostają.
A jaką pompę wspomagania? Dać do regeneracji czy może jakiś Polcar? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2023-10-23, 13:13
|
|
|
rodzynek napisał/a: | A jaką pompę wspomagania? Dać do regeneracji czy może jakiś Polcar? |
Dać swoja do regeneracji, albo kupić regenerowany ZF, chociaż do D3 chyba na AT są jeszcze nowe leżaki (nie ma na razie jak sprawdzić bo kolejna inwentaryzacja do 27.10.2023 (17:00)), tylko wiadomo, że regeneracja wyjdzie sporo taniej. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
rodzynek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019 Posty: 54 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 2023-10-24, 00:21
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2023-10-24, 20:33
|
|
|
ja u siebie miałem chyba polcar lub coś z chin i działała |
|
|
|
|
smolam
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: RS6
Dołączył: 23 Kwi 2024 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2024-04-23, 09:53
|
|
|
Witam wszystkich w klubowiczów.
Założyłem konto by zadać pytanie w tym wątku bo widzę tu sporo cennej wiedzy.
Zabrałem się za serwis napinaczy. Nie planowałem ich wymiany bo nie było z nimi żadnych problemów, żadnych błędów czy nierównej pracy silnika.
Postanowiłem, że wymienię ślizgi i łańcuchy. Z jednej strony, tj. na banku 1 wszytko poszło sprawnie. Wałki idealnie na znakach, łańcuch napięty.
Natomiast mam mały problem z bankiem 2. Procedura identyczna, punkt po punkcie wg ELSA. Efekt taki, że nawet po 2 dniach od złożenia, łańcuch jest nadal luźny a wałek ssący nie jest idealnie na znaku. Oczywiście mogę ręcznie ustawić wałek na znaku napinając łańcuch poprzez delikatne przekręcenie samego wałka. Ustawiłem tak wszystko i zostawiłem na kolejny dzień.
Niestety, jak próbuję poruszać (oczywiście delikatnie) wałkiem wydechowym to wszytko się rozjeżdża - ewidentny brak napięcia łańcucha.
I teraz pytanie, co poszło nie tak? Czy ta sytuacja się unormuje np. po odpaleniu gdy dostanie ciśnienie oleju? Boję się o kolizje.
Czy rozbierać wszytko raz jeszcze i wymieniać napinacz? Tylko co się mogło z nim stać?
Miał ktoś kiedyś podobny przypadek?
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2024-04-23, 12:55
|
|
|
nie stresuj sie tak jest dojdzie olej to się ... |
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2024-04-23, 20:38
|
|
|
Tylko przed odpaleniem zakręć pare razy samym
rozrusznikiem.Odepnij wtyczkę od czujnika położenia wału. |
|
|
|
|
|
|
|
smolam
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: RS6
Dołączył: 23 Kwi 2024 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2024-08-04, 10:34
|
|
|
Trochę czasu minęło, poskładałem w końcu auto, odpaliłem i nic się nie wydarzyło
Przy odpaleniu nie słychać żadnych hałasów a silnik pracuje prawie dobrze, lekkie falowanie obrotów ale stał kilka miesięcy.
Musiałem, natomiast zdjąć pokrywy bo lał się spod nich olej i zauważyłem, że ten napinacz o który się martwiłem, na lewej głowicy od strony kierowcy, pomimo że silnik pracował już dłuższą chwilę, nadal nie działaja poprawnie. To znaczy łańcuch na nim jest nadal luźny.
Czy to oznacza, że kwalifikuje się on do wymiany? Łańcuch na drugiej głowicy jest stale napięty.
Czy coś z zamienników możecie polecić czy tylko ASO? |
|
|
|
|
|