Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu  
Autor Wiadomość
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-13, 21:12   

lookier napisał/a:
a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!


tak jak pisze lookier, albo jeszcze źle wyważone koła ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 45
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-13, 21:13   

Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż wbrew powszechnej opinii, że drgania na kierownicy spowodowane są w większości przypadków krzywizną tarcz przednich, bardzo częstą przyczyną drgań nadwozia przy hamowaniu jest dość mocne zużycie tarcz.. tylnych! I choć mogłoby się to wydawać śmieszne, dużo ludzi odchodzi od zmysłów nie mogąc pozbyć się wibracji, wymienia elementy przedniego zawieszenia, wymienia przednie tarcze i klocki, a przyczyną są paradoksalnie tarcze tylne. Warto to sprawdzić, zwłaszcza, że koszt wymiany hamulców tylnych jest niewspółmiernie niższy od kosztów hamulców przednich - niezależnie od rocznika auta.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-13, 21:46   

lookier napisał/a:
Masa napisał/a:
a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!


Krzywa felga, albo opony do kitu.


felgi proste jak łza opony nowe zima zresztą na letnich było to samo i podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-13, 22:34   

Bardzo możliwe że będziesz musiał przeprowadzić regenerację tłoczków( nie równomiernie dociskają klocki do tarcz). Możesz też przy okazji zregenerować zaciski jeśli mają zbyt duże luzy na prowadnicach.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 45
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-13, 23:31   

Masa napisał/a:
podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-?


Sprawdź tylne tarcze. Mam 99% pewności, że właśnie tam kryje się problem.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-02-14, 13:06   

acha chodzi Ci o te połączenia które odprowadzają ciepło w tarczy i jednocześnie je łącza w całość w ramach jednego odlewu tarczy?? ale tam jest ich dużo - prawie co 1cm. i sięgają na szerokość cierną tarczy.. ciekawe że mogło aż tak skorodować..
ja wymieniałem na nowe tarcze bo już były znacznie zużyte stare..
pozdr
_________________
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-14, 15:11   

jaano, Dokładnie o to łączenie mi chodzi , u mnie były popękane i temu mi telepało samochodem podczas hamowania ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-14, 17:14   

lookier napisał/a:
Masa napisał/a:
podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-?


Sprawdź tylne tarcze. Mam 99% pewności, że właśnie tam kryje się problem.


ale tylne tez mam nowe z klockami :/
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 45
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-14, 20:48   

Masa napisał/a:
ale tylne tez mam nowe z klockami :/


No to teraz zupełnie mnie wybiłeś z tropu. Jedyne rozwiązanie to próba przetoczenia tarcz na aucie. Może to pomoże.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-14, 20:56   

ja swoje tarcze oddałem do reklamacji firma bosch takze nie jakies badziewie chociarz juz wszystkie firmy padaja na psy i zostały mi oddane sprawdzili pomierzyli i jedna tarcza miała odchylenie 0.01mm a druga 0.02mm mowimy o przodzie i to jest wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować hehe ale tak powaznie zaczyna mnie to wku.... pomału ja juz sam nie wiem o co kaman
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-14, 21:22   

Masa napisał/a:
wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować

daj do przetoczenia tarcze , nie może być takich wahań bo przy danych prędkościach tarcza wpadają w drgania , tak samo koła samochodu , czemu nie może być nawet 1grama różnicy w wyważeniu koła :?: :?: bo zacznie wpadać w drgania przy pewnej prędkości .

przykład , 3 dni temu bawiłem się na parkingu Tesco :mrgreen:
po całej zabawie dojazd do domu i ku mojemu zdziwieniu telepie mi tyłem , na przystanek , wysiadam , oglądam i patrze felga tylna trochę obklejona śniegiem w dziurach . Wyczyściłem , wsiadłem i jadę , znowu czuję telepanie , zjazd na bok i co ?? mała bryłka śniegu na wewnętrznej stronie (przez dziurę widać) śrubokręt , trochę perswazji i udało się odkleić od felgi , problem znikł .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-02-15, 11:27   

A ja uważam po doświadczeniu z A8 i S8 że winą są zaciski które się wyrabiają, nie ma do nich zestawów naprawczych i pozostaje tylko wymiana albo dorabianie tulejek (było opisane na forum).
Oczywiście nie można tej teorii zastosować do wszystkich przypadków, jednak sami powiedzcie, co więcej może na to wpływać jeżeli wymieni się już praktycznie wszystko?
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-15, 11:53   

Masa napisał/a:
jedna tarcza miała odchylenie 0.01mm a druga 0.02mm

ja dalej obstawiam to
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-02-15, 13:22   

mdamian, Tak jak pisałem, nie twierdzę że wszystkie przypadki to zaciski, jednak nie spotkałem się z innym modelem auta w którym występowałby tak masowo taki problem (praktycznie u każdego mocniej czy słabiej coś łomocze przy hamowaniu przy większych prędkościach). Ile aut tylko konfiguracji zawieszenia, felg, opon, samych tarcz i klocków... I dla czego u każdego jest bicie przy hamowaniu? Są osoby na forum które oddawały do przetoczenia tarcze i problem nie ustępował... Każdy z nas tylko gdyba, mechanicy się śmieją, ja mam swoją tajną teorię że jest to wina zacisków i tyle :-P
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-15, 13:46   

sebos17, przetoczenie jest o wiele tańsze niż zakup nowych zacisków ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.