Autor |
Wiadomość |
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
lookier
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-13, 21:13
|
|
|
Warto też zwrócić uwagę na fakt, iż wbrew powszechnej opinii, że drgania na kierownicy spowodowane są w większości przypadków krzywizną tarcz przednich, bardzo częstą przyczyną drgań nadwozia przy hamowaniu jest dość mocne zużycie tarcz.. tylnych! I choć mogłoby się to wydawać śmieszne, dużo ludzi odchodzi od zmysłów nie mogąc pozbyć się wibracji, wymienia elementy przedniego zawieszenia, wymienia przednie tarcze i klocki, a przyczyną są paradoksalnie tarcze tylne. Warto to sprawdzić, zwłaszcza, że koszt wymiany hamulców tylnych jest niewspółmiernie niższy od kosztów hamulców przednich - niezależnie od rocznika auta. |
_________________ Pozdrawiam,
L. |
|
|
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-02-13, 21:46
|
|
|
lookier napisał/a: | Masa napisał/a: | a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!! |
Krzywa felga, albo opony do kitu. |
felgi proste jak łza opony nowe zima zresztą na letnich było to samo i podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-13, 22:34
|
|
|
Bardzo możliwe że będziesz musiał przeprowadzić regenerację tłoczków( nie równomiernie dociskają klocki do tarcz). Możesz też przy okazji zregenerować zaciski jeśli mają zbyt duże luzy na prowadnicach. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
lookier
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-13, 23:31
|
|
|
Masa napisał/a: | podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-? |
Sprawdź tylne tarcze. Mam 99% pewności, że właśnie tam kryje się problem. |
_________________ Pozdrawiam,
L. |
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-02-14, 13:06
|
|
|
acha chodzi Ci o te połączenia które odprowadzają ciepło w tarczy i jednocześnie je łącza w całość w ramach jednego odlewu tarczy?? ale tam jest ich dużo - prawie co 1cm. i sięgają na szerokość cierną tarczy.. ciekawe że mogło aż tak skorodować..
ja wymieniałem na nowe tarcze bo już były znacznie zużyte stare..
pozdr |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-02-14, 17:14
|
|
|
lookier napisał/a: | Masa napisał/a: | podczas jazdy bez hamowania nic nie trzepie :-? |
Sprawdź tylne tarcze. Mam 99% pewności, że właśnie tam kryje się problem. |
ale tylne tez mam nowe z klockami |
|
|
|
|
|
|
|
lookier
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-14, 20:48
|
|
|
Masa napisał/a: | ale tylne tez mam nowe z klockami |
No to teraz zupełnie mnie wybiłeś z tropu. Jedyne rozwiązanie to próba przetoczenia tarcz na aucie. Może to pomoże. |
_________________ Pozdrawiam,
L. |
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-02-14, 20:56
|
|
|
ja swoje tarcze oddałem do reklamacji firma bosch takze nie jakies badziewie chociarz juz wszystkie firmy padaja na psy i zostały mi oddane sprawdzili pomierzyli i jedna tarcza miała odchylenie 0.01mm a druga 0.02mm mowimy o przodzie i to jest wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować hehe ale tak powaznie zaczyna mnie to wku.... pomału ja juz sam nie wiem o co kaman |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-14, 21:22
|
|
|
Masa napisał/a: | wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować |
daj do przetoczenia tarcze , nie może być takich wahań bo przy danych prędkościach tarcza wpadają w drgania , tak samo koła samochodu , czemu nie może być nawet 1grama różnicy w wyważeniu koła :?: :?: bo zacznie wpadać w drgania przy pewnej prędkości .
przykład , 3 dni temu bawiłem się na parkingu Tesco :mrgreen:
po całej zabawie dojazd do domu i ku mojemu zdziwieniu telepie mi tyłem , na przystanek , wysiadam , oglądam i patrze felga tylna trochę obklejona śniegiem w dziurach . Wyczyściłem , wsiadłem i jadę , znowu czuję telepanie , zjazd na bok i co ?? mała bryłka śniegu na wewnętrznej stronie (przez dziurę widać) śrubokręt , trochę perswazji i udało się odkleić od felgi , problem znikł . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-02-15, 11:27
|
|
|
A ja uważam po doświadczeniu z A8 i S8 że winą są zaciski które się wyrabiają, nie ma do nich zestawów naprawczych i pozostaje tylko wymiana albo dorabianie tulejek (było opisane na forum).
Oczywiście nie można tej teorii zastosować do wszystkich przypadków, jednak sami powiedzcie, co więcej może na to wpływać jeżeli wymieni się już praktycznie wszystko? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-02-15, 13:22
|
|
|
mdamian, Tak jak pisałem, nie twierdzę że wszystkie przypadki to zaciski, jednak nie spotkałem się z innym modelem auta w którym występowałby tak masowo taki problem (praktycznie u każdego mocniej czy słabiej coś łomocze przy hamowaniu przy większych prędkościach). Ile aut tylko konfiguracji zawieszenia, felg, opon, samych tarcz i klocków... I dla czego u każdego jest bicie przy hamowaniu? Są osoby na forum które oddawały do przetoczenia tarcze i problem nie ustępował... Każdy z nas tylko gdyba, mechanicy się śmieją, ja mam swoją tajną teorię że jest to wina zacisków i tyle :-P |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|