Autor |
Wiadomość |
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-02-24, 14:30
|
|
|
ja też obstawiłbym przetoczenie tarcz - jest ona zebrana minimalnie własnei te jakies 0,02mm chyba że bicie jest wieksze.. ale takze rozkrecilbym zacisk i zerknal na te tulejki w zaciskach - sam je robilem u tokaża zaraz po kupnie auta bo jak dobrze pamietam dzwonily - może czas na nie zerknąć znowu.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-02-24, 14:55
|
|
|
mdamian napisał/a: | Masa napisał/a: | wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować |
daj do przetoczenia tarcze , nie może być takich wahań bo przy danych prędkościach tarcza wpadają w drgania , tak samo koła samochodu , czemu nie może być nawet 1grama różnicy w wyważeniu koła :?: :?: bo zacznie wpadać w drgania przy pewnej prędkości .
|
Wątpię aby odchyłki rzędu 0.01mm a druga 0.02 powodowały problem. Przetoczenie takich tarcz nie wyeliminuje takich odchyłek a może spowodować jeszcze większe. Jest to w granicach normy podawanych przez producentów tarcz hamulcowych. A jeśli ktoś miał choć trochę doczynienia z obróbką skrawaniem to osiągnięcie odchyłki mniejszej niż 0,01mm przez zdecydowaną większość tokarek jest nieosiągalne przy przetaczaniu takich elementów, a zdecydowania większość będzie miała większe odchyłki po przetoczeniu. O takiej dokładności i większej można mówić jeśli do obróbki metalu używa się precyzyjnych szlifierek a nie tokarki. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-02-24, 15:08
|
|
|
Brat w swojej A8 2 razy przetaczał tarcze, ja u siebie raz.. i w każdym przypadku po maks. 1tys. km problem bicia powracał. Dopiero po wymianie tarcz na nowe jest spokój. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-25, 11:32
|
|
|
Ja po przetoczeniu przejechałem już jakieś 5/6 tys. i żadnych powracających usterek nie zauważyłem. Zaznaczam tylko, że tarcze mam chyba jeszcze ori. Co pozostało mi do zrobienia to stukające zaciski ale one poza hałasem nie wprawiają auta w wibracje. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
roberth
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: slask
|
Wysłany: 2012-03-14, 20:31
|
|
|
a jak amory |
|
|
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2012-03-15, 23:08
|
|
|
Masa napisał/a: | a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!! |
a może koła do ważenia? |
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-03-16, 16:14
|
|
|
koła mam wyważone a jakby nie były to by autem trzepało podczas jazdy a nie trzepie wczoraj odebrałem auto od mechanika sprawdził wszystko jeszcze raz i wszystko igła najlepsze jest to ze trzepie tylko prawym kołem ale jak mam zimne hamulce to nie trzepie a jak sie nagrzeją lepiej nie hamować ale te matoły z boscha nie wiem jak sprawdzali te tarcze ale chyba na zimnych |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-03-17, 07:17
|
|
|
nie przetaczaj tarcz idz do sklepu kup nowe tarczy wentylowanej nie przetoczysz pełna tak ale wentylowanej nie na bank tarcze
[ Dodano: 2012-03-17, 07:18 ]
jaką masz średnice tarczy? |
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2012-03-18, 11:57
|
|
|
U mnie jak miałem stare tarcze było to samo. Założyłem nowe i dalej telepie (wszystko wyczyszczone podczas montażu). Koła wyważone (letnie i zimowe) |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-03-18, 16:22
|
|
|
bombowozista napisał/a: | U mnie jak miałem stare tarcze było to samo. Założyłem nowe i dalej telepie (wszystko wyczyszczone podczas montażu). Koła wyważone (letnie i zimowe) |
Dlatego ja dalej obstawiam że to wina zacisków ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-03-18, 17:34
|
|
|
sebos17 napisał/a: | bombowozista napisał/a: | U mnie jak miałem stare tarcze było to samo. Założyłem nowe i dalej telepie (wszystko wyczyszczone podczas montażu). Koła wyważone (letnie i zimowe) |
Dlatego ja dalej obstawiam że to wina zacisków ;-) |
ze niby co mam z nimi zrobic?? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-03-18, 17:46
|
|
|
Masa, przeczytaj moje posty z drugiej strony. Powiem tylko jeszcze raz że nie dam sobie ręki uciąć że to wina zacisków, ale ja to tak diagnozuję na podstawie dwóch aut. U mnie w S8 zawsze jak tylko hamuję mocniej z większej prędkości telepie budą - w aucie wszystko było sprawdzane...
Dodam, że założone mam jeszcze oryginalne tarcze a klocki siedzą BOSCHa i zawsze jak hamuje mocniej z prędkości powyżej 140km/h telepie budą...
Zauważcie jeszcze, że nikt kto ma zaciski brembo nie ma takich problemów ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2012-03-19, 21:10
|
|
|
Witam
Mieszkam w Austrii i mam służbowego passata, pojawił się problem taki jak tutaj jest, dopiero na przeglądzie kiedy to diagnosta nie chciał mi go przedłużyć okazało się co jest. Łożysko koła, wprawdzie ja go w środku nie słyszałem ale dla niego pracowało zbyt głośno, kiedy wymienił je problem z biciem kierownicy przy hamowaniu ustał. Może i tutaj jest coś podobnego? |
|
|
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-03-19, 21:33
|
|
|
no łożysko nie bo w czwartek odebrałem auto z warsztatu i wymienili mi piaste i nowe łożysko i zwrotnice wiec raczej nie to |
_________________
|
|
|
|
|
|