Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-27, 17:59
|
|
|
daniello, W tamtych lampach xenon plus to nawet pasuje bardziej to co FOSSik zrobił A co do funkcji C/L home to ja bym je wysterował też tymi samymi ledami,a w Halogeny jesli jako przeciwmgielne nie spelniają swej roboty to mozna zrobić tak jak ma Simone331 czyli wsadzić HIDa i zrobić sobie doświetlanie nocne na dal albo zakretów-ale to drugie to na żarówce i więcej motania z wysterowaniem. |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-05-01, 18:35 Re: Światła do jazdy dziennej
|
|
|
ktory to ten 30 lub 15, a ktory to X15? |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-05-04, 13:12 Re: Światła do jazdy dziennej
|
|
|
Mrozu76 napisał/a: |
ktory to ten 30 lub 15, a ktory to X15? |
Tutaj masz rozrysowane ładnie w kolorach
http://chomikuj.pl/chomik...,5369128234.pdf |
_________________
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-05-04, 17:04
|
|
|
dzieki czyli niema czegos takiego jak X15 tylko X75 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-22, 05:51
|
|
|
dice111
efekt mi się podoba, jeszcze tylko muszę rozebrać lampy i je wyczyścić, przy okazji zamówię nowe szkła i zlikwiduje przesłonkę w halogenach by dawały lepsze światło.
Mrozu76 napisał/a: | dzieki czyli niema czegos takiego jak X15 tylko X75 |
Na tablicy z przyłączami są właśnie takie opisy, więc jest |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-05-22, 06:26
|
|
|
ja nie znalazlem, ale i tak udalo mi sie to ogarnac musialem tylko po swojemu poszukac |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-19, 12:16
|
|
|
Ernesto - A jak jest z wymianą żarówek halogenowych? Bo jak oglądam lampę to słabo to widzę.
Suma sumarum ksenony będą oszczędzane ale roboty więcej. Można by co prawda puścić te halogeny na trochę mniejsze napięcie, żyły by wiecznie.
PS Kiedyś w Grodzisku Maz. spotkałem ostrowieckie blachy z moim numerem TOS +1. Jak żyję nie udał mi się nigdy taki traf nawet w Ostrowcu :-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-20, 00:31
|
|
|
A jak ma być z wymianą?? 5minut roboty w zwykłych lampach i sporo więcej w xenonach |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-07-20, 05:44
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Ernesto - A jak jest z wymianą żarówek halogenowych |
Da rdę to ogarnąc przy drobnych rączkach na aucie, bez większego problemu. Wystarczy mieć odpowiedni klucz. Po stronie kierowcy jest ok lecz po stronie pasażera trzeba wyjąć pokrywę obudowy filtra powietrza. Ale przy wymianie xenonu też.
Jeżdżę już tak spory czas i nikt się nie doczepił, żadna władza. Stosowanie modułów do zmniejszenia światła na halogenie uważam za zbędne. Halogen nie razi bo świeci dołem, a nie zdarzyło sięby ktoś mi mrugał z naprzeciwka. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-20, 10:29
|
|
|
Stosowanie modułów impulsowych na pewno nie przedłuży zycia żarówki ale moduł zmniejszający napięcie zmniejsza tez pobór pradu i jesli zmniejsza go znacznie np o połowe to warto Chyba że tak jak ja zapodac żarówki H3 35W i nie trza żadnego modułu
110W na dzienne to przesada. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-20, 23:47
|
|
|
Czy stabilizator impulsowy czy liniowy to bez znaczenia. Jeśli żarówka będzie zasilana skutecznym napięciem niższym jej trwałość wzrośnie. Poniżej pewnej wartości co prawda zanika zjawisko halogenowe ale z tego co pamiętam obniżenie napięcia do 11V (rms) przesłuży żywotność trzy- czterokrotnie.
--
Tu są jakieś wykresy.
http://skodaporadnik.repu...wki/zarowki.htm
W drukowanym które czytałem kiedyś dane były podobne. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-21, 15:39
|
|
|
Ok a jak z poborem mocy jak zmniejszysz?? idzie w doł czy gdzies sie rozprasza ale łyka tyle samo? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-22, 08:25
|
|
|
Gdyby żarówka była rezystorem moc spadała by z kwadratem napięcia. Z racji istnienia zjawiska ujemnej oporności żarnika - im zimniejszy tym oporność mniejsza. Zjawisko jest odrobinę słabsze ale jednak zbliżone kwadratowemu. Stąd jeśli przy 13,2V żarówka ma 70W to przy 11V powinna mieć coś koło 50 przy 10 już 40W. Problem w tym, że strumień światła spada szybciej niż moc i żarówka może już świecić za słabo. Trzeba by poeksperymentować. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-22, 16:35
|
|
|
W halogenie przedlifta jest soczewka więc 50% to wg mnie maximum o ile mamy żarówki markowe które swieca o wiele jasniej od jakis taniości przy tych samych parametrach |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-19, 11:07
|
|
|
Odświeżam jakby sobie ktoś chciał wsadzić coś co wygląda jak xenon, a jest standardową żarówką (wygląd super, ale świeci kiepsko - tak ,więc na DRL się nadaje) - Osram 62151CBH+ Cool Blue Hyper+ 55W. Jest ich coraz mniej bo wycofane, zastąpione przez 62151CBH, czyli Osram 62151CBH Cool Blue Hyper, które niestety maja już 70W. Także kupować póki są, bo zaczynają mieć chore ceny. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|