Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-04-07, 11:58 [D2 preFL ALL
] Światła do jazdy dziennej
|
|
|
W niektórych A8 pre-FL (wersja skandynawska) występowała taka opcja, że jako światła do jazdy w dzień były wykorzystywane światła przeciwmgielne przednie.
Po przestudiowaniu schematu stwierdziłem, że nic z niego nie rozumiem ;-) i zrobiłem po swojemu.
Użyte materiały:
- 30cm przewodu 2mm2
- 30 + 2 x 10cm przewodu 0.75mm2
- oprawka bezpiecznika + bezpiecznik 15A
- przekaźnik zwierny 30A
- podstawka przekaźnika
- 8 konektorów żeńskich z czego 4 z zatrzaskiem do kostki
- 4 konektory męskie
- 2 konektory oczka pod M6
- koszulki termokurczliwe
Schemat:
Przygotowanie materiałów:
Przewód 2mm2 zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem. Dzielimy go na dwa i zarabiamy oprawkę bezpiecznika.
Przewód 0.75mm2 30cm zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Przewody 0.75mm2 10cm zarabiamy z jednej strony konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Pozostałe konektory lutujemy ze sobą w pary męski-żeński, po czym do dwóch takich par lutujemy przewody 10cm.
Konektory żeńskie zatrzaskujemy w kostce tak, by odpowiadały stykom przekaźnika:
- 2mm2 - 30
- 0.75mm2 30cm - 85
- 0.75mm2 10cm - 86
- 0.75mm2 10cm - 87
Mając tak zrobiony automat, demontujemy zaślepkę z deski w nogach pasażera i lokalizujemy przekaźnik 381.
Wyciągamy go, podłączamy do niego nasze polutowane pary konekorów:
- do styków 30 i 85 bez odczepu
- do styków 86 i 87 z odczepem
Spinamy ze sobą przekaźniki:
- styk 86 z 86
- styk 87 z 87
i wsadzamy wszystko na miejsce.
Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.
Gotowe.
Można przyciąć koszty ;-) i zamiast przelotek z konektorów przylutowac 10cm przewody do nóżek oryginalnego przekaźnika.
W momencie przekręcenia stacyjki zapalą się nam halogeny. Po przełączeniu na światła pozycyjne czy mijania zgasną, wracając do swojej dawnej roli. Przy pracującym rozruszniku układ jest odłączany automatycznie nie powodując dodatkowego obciążania akumulatora. Układ współpracuje prawidłowo z diodowymi postojówkami.
Koszt całkowity ok. 10zł. Czas samej pracy bez rozkminiania schematów ok.1.5h. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-04-07, 13:51
|
|
|
spoko pomysl ;-) tylko teraz moje pytanie czy ktos ma jakis schemat jak zrobic cos podobnego, tylko zeby zapalaly sie same swiatla drogowe na 30%mocy ????? |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-04-24, 19:37
|
|
|
Zarąbiste! |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-05-12, 15:32
|
|
|
dice111, hej biorę się za temat świateł u siebie proszę napisz czy zmienialeś zarowki na ledy i jaka jest zarowka typ w haloge.ach w prelifcie z góry dzięki |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-05-15, 02:32
|
|
|
H3. Nie zmienialem, nie ma nic ciekawego z SMD, ze standardowych sa Philipsy UltraVision, ale trudno dostepne w PL (na allegro podrobki) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-05-22, 23:31
|
|
|
Hej u mnie system już działa , ale kupiłem H3 na ledach i w ogóle nic nie widać dopiero wieczorem w dzień wygląda jakby nie była zapalona, wracam do standardu |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2012-05-31, 20:52 Re: Światła do jazdy dziennej
|
|
|
dice111, to może mistrzu pokombinowałbyś nad schematem doświetlenia skrętu poprzez halogeny? :mrgreen: |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-06-02, 14:47
|
|
|
Na allegro są odpowiednie sterowniki.
Powiedzmy sobie prawdę, halogeny w D2 preFL nie nadają się na nic innego niż światła dzienne, a naprawdę szkoda xenonu by świecić w słoneczny dzień. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-02, 20:36
|
|
|
Też tak uważam, ksenony drogie to i szkoda je wypalać, ja rok temu kupowałem za 400zł |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2012-10-09, 16:11
|
|
|
troszke odswieze , a czy ten schemacik podejdzie do polifta ? |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-10-09, 16:31
|
|
|
nie... probowalem tak z doskoku ale nie podejdzie... nie zglebialem sie dalej bo ciezko ze schematami do polifta |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-02, 00:39
|
|
|
Mały odkop.
Panowie jak juz jesteśmy w temacie "nielegalnych" dziennych to ja u siebie zastosowałem mocniejsze H3 LED i wysterowałem to odpowiednim modulikiem(szczegóły w mym temacie)
Natomiast chodzi mi po głowie jeden pomysł czy jesli sa firmy(zapytanie do jednej poszło)co buduja na zamowienie moduły LED wg.naszego projektu to by nie było warto zamowić modułu LED na diodach firmy cree(bardzo mocne) co by sie ladnie komponował w lampe w miejsce soczewki halogenu(mowa o preFL)Jeśli by to nie było zbyt kosztowne i robią w mniejszych ilościach to moduł by miał byc na 12V o mocy 20/10W z dopasowaną do diod optyką. Dlaczego 20/10w? Dlatego że tak mocne diody by spelniały funkcje przeciwmgielnego dośc dobrze i by sie wtedy załaczały na pelna moc a do funkcji DRL wystarczy nam polowa czyli ok 10Wmocy. Odpowiednia optyka sprawi że będa bardzo jasno widoczne.
CO myslicie o takim pomysle??
Zachowujemy ładny wygląd a mamy cos bardzo oryginalnego Oczywiście mozna to wysterowac tez modułami na funkcje coming/leavin home czy tez nawet doświetlanie zakretów. Myslę że podobne cos mozna zastosowac także w poliftach ale niestety nawet jak nam ktos to ładnie wystruga to nie mamy homologacji i mimo że idealne to 'nielegalne" :mrgreen:
A do powyższego planu polecam wywalic przesłone przeciwmgielnych to będą świeciły bardziej na wprost przez co będa lepiej widoczne a także zmieszczą w sobie wieksza LEDowa h3 |
|
|
|
|
|
|
|
Siasiuk
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 2013-02-26, 21:02
|
|
|
Witam ...
Mam taki problem że wyłączyłem kombinacją światła dzienne automatyczne.
Czy znacie taką kombinacje ?? |
_________________ Pozdrawiam
Siasiuk |
|
|
|
|
|