Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Znaczenie korekt LTFT STFT: kanały 10,11  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-14, 16:08   

troszkę słabo pojmujesz działanie silnika tobie się wydaje że ta sprawność układu jest aż taka dokładna ?
Zwłaszcza po latach gdzie sprężanie nie jest takie jak trzeba olej też leci w wydech .
Korekty około zera mają tylko nowe auta i to nie wszystkie .
Przepływka głównie jest potrzebna przy przyspieszaniu bo wtedy komp nie bierze sygnału z lambd tylko leci ze sztywnych parametrów
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-08-14, 18:11   

pepi, Owszem silniki mają swoje lata, sprężanie i pobieranie oleju się zdarza ale porównywałeś stare 17o letnie sondy do nowych np bosza?

pepi napisał/a:
Korekty około zera mają tylko nowe auta i to nie wszystkie .

Gdybym miał logi na starych to dałbym jako porównanie. Na nowych korekty latają do bodaj 4%... Nie mówię o sztywnym 0 ale jest bardzo blisko i widać to po spalaniu. Widać różnice w obu korektach i nie jest to przewidzenie.

Jedno boli, cena sond (dedykowanych) ale to się zwraca i opłaca.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-14, 19:05   

Nie jest taka straszna ta cena :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-14, 20:21   

Sluchajcie z korektami trzeba dosc ostroznie. Na pewno macie racje co do nowych sond. Ja dalem obie nowe boscha i samochod od razu zaczal rowniej pracowac. Korekty w przedlifcie odpalaja sie raz na jakis czas. Do dzis nie wiem kiedy sterownik odpala triger na wprowadzanie korekty. Wydaje mi sie ze korekty zaczyna wprowadzac gdy korekta krotkoterminowa utrzymuje sie przez dluzszy czas powyzej lub ponizej 10% ale jest jeszcze jakis interwal czasowy. Najwazniesze to miec swiadomosc ze korekta dlugoterminowa odpala sie raz na jakis czas i ustawia sie raz na jakis czas i dotyczy akurat tego zakesu obciazen w jakim znajduje sie silnik w danej chwili. Moze sie zatem okazac ze mape gazowa mamy za uboga w 80% obciazen ale korekta nas zlapie akurat wtedy kiedy lecimy na zakresie zbyt bogatym. Ustawi sie na minus a potem jak wrocimy w te rejony pozostalych 80% to nie dosc ze z mapy gazowej bedzie za ubogo to i jeszcze z samej korekty. Dlatego wlasnie precyzyjne strojenie jest tak istotne. Trzeba kazdy zakres obciazen przesledzic a to zajmuje duzo czasu. Mnie zajelo to prawie 4 godziny jazdy autostradowej dla samego open loopa. Closed loopa zrobilem szybko bo w 20 minut ale tez musialem miec do tego sonde szerokopasmowa w wydechu. Kto chce to na zlocie moge mu troche wiedzy przekazac.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-08-14, 20:34   

W D2 mamy wąskopasmowe sondy. Jedynie w W12 D2 szerokopasówki.
W D3 mamy szerokopasmowe. Nie ma trybu OL.
Możemy obserwować jak korekty krótkoterminowe wskazują do samego końca.
Gaz do dechy i przy max czasach wtrysku krótkie pokazują cały czas.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-14, 21:59   

Bugalon napisał/a:
Najwazniesze to miec swiadomosc ze korekta dlugoterminowa odpala sie raz na jakis czas i ustawia sie raz na jakis czas i dotyczy akurat tego zakesu obciazen w jakim znajduje sie silnik w danej chwili. Moze sie zatem okazac ze mape gazowa mamy za uboga w 80% obciazen ale korekta nas zlapie akurat wtedy kiedy lecimy na zakresie zbyt bogatym. .


Czyli trzeba jeździć strojąc LPG obserwując cały czas korekty krótkoterminowe i starać się je sprowadzić do 0 w głównych punktach mapy a potem aproksymować ustawienia na resztę.
Ważne w sumie w wypadku zapamiętywania LTFT będzie szybka reakcja na STFT i dostrojenie by nie doprowadzić do odpłynięcia LTFT.
Muszę sobie sklecić jeszcze jeden sterownik szerokopasmówki. Wstawił bym dwie zamiast fabrycznych. Do sterownika silnika wysłał wygenerowany sygnał emulujący wąskopasmową z punktem zmiany przy AFR 14,7. To by było najlepsze ale kurcze nie mam na to zbytnio czasu.
Jakie AFR przy odcięciu ustawiałeś?

marekp750 napisał/a:
W D3 mamy szerokopasmowe. Nie ma trybu OL.

To jest najbezpieczniejsze dla silnika.

A wracając do moich -9,5% LTFT to uświadomiłem sobie, że miałem taki moment w którym średnie spalanie na FIS spadło właśnie o podobną wartość %. Samochód pali cały czas faktycznie w okolicach 14,5 a Fis pokazywał kiedyś 14 a teraz 12,8. FIS to pewnie kalkuluje z całkowanych czasów wtrysku. Ja to zignorowałem ale to musi być coś na rzeczy.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-14, 22:22   

Ciekawe że w moim przypadku BRC nie wymagało takich cudów i korekty na LPG miał wzorowe <hmm>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-14, 22:29   

panowie jak by auto patrzyło na wskazanie lambd to by nie przyspieszyło
zawsze jest przylane aby pojechało bo inaczej się nie da
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-14, 22:55   

85% mocy to jeszcze nie tragedia ale fakt, że może być lepiej. AFR 14,7 jaką wskazują sondy to ani dla mocy ani dla zużycia a dla katalizatora. Moc będzie przy 13,5 a ekonomia przy 15,5.
Jak stroiłem w innym aucie Megasquirta miałem możliwość poukładać mapy tak by auto i mniej paliło i lepiej jeździło w porównaniu do oryginału. W tym wypadku jesteśmy przywiązani do widzimisię sterownika. Jeśli nasze stare dryndy wpadają w OL przy pełnym obciążeniu można się pokusić dać tyle paliwa by dojść do tych 13,5 nie wywołując błędów. Ciekawe jakie AFR zapodają sterowniki fabryczne silników na benzynie przy odcięciu. Duszą moc czy jednak już ekologia.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-15, 03:56   

Przy odcince jest spadek mocy przecie.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-15, 09:04   

wtryski odcina :]
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-15, 11:10   

AFR na benzynie przy OL w przedlifcie jest ustawiony rowniutko na 13:1. Przynajmniej u mnie w ABZ tyle pokazuje sonda szerokopasmowa wpieta w wydech. LPG przy OL mam wystrojone rowniez na 13:1 bo chlopaki z coobcio garage podawali ze im maks mocy na lpg wychodzil okolo 12,9:1 co prawda w jakichs nissanowskich silnikach ale to jest na pewno wartosc bezpieczna.

Pepi przy przyspieszaniu do pewnego poziomu obciazen i obrotow sterownik chodzi w CL. Nawet jak dasz w podloge to leci do pewnego pulapu obrotow w CL. Dopiero po pewnych obrotach leci w O
L a wzbogacanie przy przy przyspieszaniu zalatwia w sterowniku benzynowym parametr nazywany acceleration enrichment. Co ciekawe ja cos takiego mam rowniez w swoim sterowniku gazowym. Nazywa sie to wzbogacanie przy przyspieszaniu. Dla precyzyjnego strojenia to bardzo wazny parametr. Szczegolnie dla stanow zmieniajacych sie dynamicznie obciazen.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-15, 21:21   

Bugalon napisał/a:
wzbogacanie przy przy przyspieszaniu zalatwia w sterowniku benzynowym parametr nazywany acceleration enrichment


Dotykasz bardzo szerokiego tematu. Raz celowego wzbogacania mieszanki przy dużym obciążeniu by uzyskać 100% mocy silnika a druga sprawa to zachowanie właściwego składu w stanach przejściowych - przyspieszanie/hamowanie. Ta druga sprawa to ogrom teorii i funkcji próbujących opisać zjawiska zachodzące z paliwem płynnym w silniku. Kto stroił od zera sterowniki wtrysku wie ile krwi psują stany przejściowe. A wszystko przez to, że na ścianach pozostaje pewna niewielka ilość paliwa wzbogacająca mieszankę przy hamowaniu a zubożająca przy przyspieszaniu - zupełnie odwrotnie jak byśmy chcieli. To się opisuje dość skomplikowanymi funkcjami zależnymi od szybkości zmian, ciśnienia, temepratury itd.
W przypadku LPG nie mamy tych problemów bo gaz nie osiada na ściankach i cała ta orkiestra którą gra sterownik benzynowy nie ma znaczenia a właściwie bruździ. Niestety nie da się wyłączyć kompensacji składu od zmian przy pracy na LPG.
Jedyne co mi przychodzi do głowy by wzbogacać LPG przy przyspieszaniu to lepsze wykorzystanie możliwości ekologicznego silnika który raczej mocno broni się przed polewaniem paliwa i schodzeniem z AFR poniżej 14.


Dziś zmierzyłem jak zachowują się sondy, nie jest źle. Nie są najszybsze ale widziałem bardziej leniwe. Może one już za wolne? nie ma doświadczenia z tymi silnikami.
Zmierzę ciśnienie paliwa jeszcze.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-15, 22:04   

tylko że paliwo jest podawane raczej w formie lotnej nie ciekłej ;)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-15, 23:00   

LPG jest gazowe stąd nie ma problemów ze stanami przejściowymi ale benzyna wylatuje ciekła. Część paruje, część osiada na ściankach.
Tutaj np opisano jedną z funkcji regulacji składu mieszanki w stanach przejściowych na benzynie.
http://www.megamanual.com/ms2/xtau.htm
Zęby sobie można stępić dobierając parametry takich funkcji.

Podrążyłem temat sond, pomierzyłem jeszcze i wychodzi jednak, że są do wymiany.
Im starsze tym wolniejsze i tym trudniej(wolniej) zmieniają stan z wysokiego (bogato) na niski z uwagi na zanieczyszczenie. Ewidentnie widać różnicę. Z powodu tej zwłoki sterownik zwykle myśli, że zaczyna być zbyt bogato i lekko dokręca paliwo.
Do ABZ do 98 uniwersalna Boscha LS05 potem LS615.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.