Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Znaczenie korekt LTFT STFT: kanały 10,11  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-16, 06:54   

tylko że pomijasz jedno mi chodziło o to że wtryski paliwa rozpylają paliwo a ono praktycznie przynajmniej w teorii jest w postaci mgiełki tyko pytanie czy wtryski ne leją <hmm> i dalej się miesza z powietrzem i do cylindra trafiają już opary .
Gdy paliwo dociera to zawór jest otwarty .
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-16, 07:39   

Gdyby wszystko było idealnie to nie tworzono by tych skomplikowanych algorytmów.
Jest cały worek tematów przy instalowaniu nowych sterowników wtrysku z problemami w tej kwestii. W najprostszym przypadku daje się wzbogacenie imitujące pompkę przyspieszenia z gaźnika i jakoś działa. A jeśli chcieć to zrobić lepiej to - ja się poddałem jak uzyskałem wystarczająco dobrą odpowiedź silnika na pedału gazu. Niby to paliwo rozpylone a jednak nie do końca i bruździ. Tylko żem trochę odjechał od tematu z tym AccelEnrichment...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-16, 09:27   

Ja czytam i czytam i sie zastanawiam co to wam daje? Wojtek to lubi sobie wyszukiwac zajęcia ale przecie sam znam auta które mają zerowa róznice miedzy LPG a PB a przejechały juz setki tys na LPG i NIKT sie w skomplikowane algorytmy nie wdrażał silniki dalej pracują,nierzadko całkiem sprawnie. Oczywiście te instalacje to BRC,prins ale sa tez juz kilkudziesięciotysięczne z niższej półki i jakos dobrze to jeździ :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-16, 09:54   

Maciek, bo korekta Ci się nie ustawi jak silnik pracuje w petli otwartej. Po prostu sterownik nie koryguje skladu mieszanki wtedy. Jak lecisz z butem w podlodze (czyli w petli otwartej) to możesz mieć mega za ubogo na gazie a sterownik tego nie dosc ze nie będzie widzial to jeszcze korekt nie wprowadzi. Co z tego ze Ci pokaże w blokach pomiarowych korekty dla pętli zamkniętej jak przy pętli zamkniętej nie zrobisz silnikowi wielkiej krzywdy (nawet jak rozjazd w skladzie mieszanki jest znaczny). Najwieksza krzywde zrobisz przy pelnym bucie i zdupionym skladzie mieszanki.

Producenci wiedzieli ze to jest problem dlatego juz od roku 2000 czy 2001 w każde auto kładli sondy szerokopasmowe (jak zresztą Marek powyzej napisal) i te sondy nawet przy pełnym bucie non stop kontrolują sklad mieszanki zeby silnikowi czasem kuku nie zrobic. Niestety w przedliftach i pierwszych poliftach takiego luksusu nie ma. Swoją drogą to luksus wątpliwy bo są wtedy 4 sondy lambda (z czego 2 szerokopasmowe) które są bardzo drogie jesli chciec je wymienić na nowe (a przeciez po przebiegu na poziomi 200k km sondy trzeba by zmienic bo najnormalniej w swiecie sie zuzywaja)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-16, 10:17   

Czyli nie ma opcji sprawdzić wydolności instalki w max bucie?? Ja kiedyś wsadziłem gazownika z laptopem jeszcze w ABZ i na autostrade. Spałowałem auto jak się dało i wg interfejsu BRC było wsio ok. Lało gazu az miło ale nie osiągąło jeszcze granicznych parametrów.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-16, 12:40   

Możesz widzieć pośrednio. Jeśli ciśnienie gazu nie spada, czasy otwarcia wtrysków LPG wyglądają normalnie i nie pętlą, to można przypuszczać, że silnik nie dostaje za bardzo w tyłek. Ale co leci do silnika to nie wiadomo. Im silnik mocniej heblowany tym bardziej wrażliwy.
Mnie kiedyś wystarczył jeden przejazd 50 km autostradą z butem w podłodze 90 KM silnikiem aby zawory powiedziały dość. Problem leżał w czujnikach temeperatury (zalana wiązka). W pętli otwartej z butem w podłodze było trochę za ubogo. Tu mnie nie uchroniła ani dobra instalacja LPG ani sprawne sondy (wąskopasmowe). Pech. Gdybym miał wkręconą w wydech kontrolną szerokopasmówkę to bym zaoszczędził remont. Teraz gazując ABZ mam chęć wstawić. Inna sprawa, że przy tym silniku raczej długo w OL się nie jeździ więc jest dość bezpieczny.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-16, 15:56   

im dalej w las to więcej drzew
4 lambdy to tylko ekologia
tak jak te szerokopasmowe :]
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-16, 18:58   

mam taki zestwik szerokopasmowej w tylek do sprawdzania .Oj sporo sporo mozna zobaczyc.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-08-16, 19:17   

W V8 mamy jedną sondę na 4 cylindry. Czyli mierzy średnią z 4.
Czym więcej sond tym lepiej. Coraz większa "rozdzielczość" pomiaru i dokładniej można
sterować bankami.

Takie V6 ma dwa banki po 3 cylindry. Sonda robi średni pomiar dla 3 pracujących.

Np. w W12 mamy 4 banki po 3 cylindry (4 sondy szerokopasmowe).

Najlepiej byłoby by każdy cylinder miał sondę ale to za dużo $ by kosztowało.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-16, 20:10   

i po co ?
ja wasz nie rozumiem czy ekologia dla was aż tak jest ważna ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-08-16, 20:56   

Pepi, tu nie chodzi tylko o ekologię.

Chodzi o to by mieć optymalnie spalaną mieszankę. Nie zawsze jest ona ekologiczna.

Silniki mają coraz więcej koni z 1L pojemności. Jeżeli będziemy przelewać
silnik by było bezpiecznie to będzie palił +30%.
A jeżeli pokaże się ubogo przez kilka minut to potrafi silnik szlag trafić.

Za czasów gaźników to wyciągano 40-80KM z jednego litra pojemności.
Teraz na wtrysku pośrednim mamy 70-100KM z jednego litra. Chodzi o jednostki wolnossące 4-suwowe.
Doładowane to jeszcze inna historia. 2-suwy też...

To wymaga dokładnego sterownia mieszanką. Jest to też bardziej ekologiczne.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-16, 21:13   

marekp750 napisał/a:
Za czasów gaźników to wyciągano 40-80KM z jednego litra pojemności.
-nie prawda mój motor ma 155km z litra np :]
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-08-16, 21:20   

Wiadomo, że są silniki o dużo wyższych parametrach.
Miałem na myśli standardowe jednostki w pospolitych autach.

Co tam masz ciekawego? Motocyklowy silnik?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-17, 05:26   

yzf 1000 :]
Dalej jednego nie rozumiecie motocykle nie mają lambd -te stare
niektóre auta z wieloma gaznikami miały moce podobne i nic się nie dzieje .
Rozumiem że postęp poszedł do przodu pierwszy był gaznik potem mono wtrysk wielo i bezpośredni .
Ale te bajki że jak pojedziesz na ubogiej chwile to ci zawory popłyną w przypadku niektórych motorów to tak ale nas ten problem nie dotyczy .Tak jak 95% aut na rynku .
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-17, 07:47   

Pepi a ile razy leciales po autostradzie non stop po 250 na godzine z butem w podlodze przez powiedzmy 2 godziny? Pewnie nigdy a gwarantuję Ci, że nawet w przedliftach (wyjątkowo pancerne motory) silnik na składzie w okolicy 15,5:1 żegna się wtedy ze światem. W silnikach doładowanych to już jest w ogole draka, bo tam jak Ci AFR albo zapłon poleci przy pełnym bucie nie w tą stronę co trzeba to i w ciągu kilkudziesięciu sekund upalisz motor. Każdy kto chociaż przez chwilę zajmował się tuningiem i strojeniem samochodów po grubych modach dokładnie to wie. \

Ponieważ takie a8 4,2 czy nawet 3.7 nie ma szans na naszych drogach na pelne rozwinięcie skrzydeł (mowa o ciągłym wykorzystaniu max mocy przez dłuższy czas) to można faktycznie przyjąć, że silnikowi nic się nie stanie. Tylko jak ktoś stroi pętlę otwartą na LPG na czuja a potem klient jedzie do niemiec na autostrade (bo leci se powiedzmy do francji na wakajce z rodzina) i tam zaczyna auto kotłować to nagle sie okazuje ze nici z wakacji bo motor sfajczony po godzinie jazdy na LPG.

Jak byś w tych gaźnikowcach o ktorych piszesz włozył sondę szerokopasmową w wydech to byś zobaczył, że paliwo przy maksymalnych obciążeniach leje się tam strumieniami (na gaźniku silniki są tzw. bezpiecznie przelane). Jest w tych gaźnikowcach jeszcze bardziej bogato niż AFR dla max mocy (który z moich doświadczeń jest gdzieś w okolicy 12,8-13:1). Taki gaźnik potrafi lecieć nawet na 11,5:1. Wali wtedy niespalonym paliwem z wydechu tak ze glowa boli (to doskonale czuć jak przeleci kolo nas motocyklista na pełnym gazie)

Z silnikami doładowanymi to juz jest zupelnie inna historia, bo tam się celowo przelewa nawet w okolice 11:1 zeby zbić temperaturę spalin i uniknąć spalania stukowego przy wysokich obciążeniach (elaborat mozna o tym napisać)

W tej chwili nawet przy sondach szerokopasmowych jest w cholere niebezpieczeństw jesli o strojenie LPG chodzi. A wszystko ze względu na to co Marek dokładnie powyżej napisał. Sonda czyta zbiorczy AFR z 3 lub 4 garów. Jak jeden gar ma mega ubogo a pozostałe 2-3 leją za dużo to AFR sie sterownikowi zgadza a przy pełnym bucie i tak upalimy najuboższy cylinder. Dlatego wlasnie gówniane wtryskiwacze typu Valtek <muzyka> są za przeproszeniem gówno warte. Bo po przebiegach rzędu 20-30k km na LPG tracą równomierność dawkowania. Jeden potrafi se lać o 20% wiecej lub mniej niż pozostałe. Jak na czymś takim można sensownie i bezpiecznie jeździć wykorzystując pełny potencjał silnika? (bo jak sie pyra tam na 1/4 gazu to nawet jak za ubogo mocno będzie to wielkiej krzywdy motorowi nie zrobimy)

I teraz jak taki monter instalacji gazowej przeleciał sie po autostradzie z Aphopisem nie logując szerokopasmowego AFR to co mógł zobaczyć? Gówno zobaczył. Zerknął tylko czy cisnienie na reduktorze nie spada i czy wtryski LPG nie pętlą i to wszystko. Gwarantuję, że przy braku sond szerokopasmowych nie miał pojęcia jaki jest skład mieszanki i tak to zostawił twierdząc że "jest dobrze" a na bank nie jest :) (chyba ze faktycznie podgladal sklad mieszanki na szerokopasmowym AFR)

W zasadzie nie wiem po co to wszystko napisałem. Pamietajcie, najważniejsza jest świadomość tego co robimy i wybory których dokonujemy. Jeśli ktoś idzie w tanie wtryski i reguluje LPG tylko na sondy wąskopasmowe, to niech po prostu ustawi funkcjonowanie silnika w pętli otwartej na benzynie i nie będzie kłopotu. Dłuższa jazda na pełnym bucie na LPG przy braku strojenia na sondy szerokopasmowe to proszenie się o kłopoty.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.