Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Znaczenie korekt LTFT STFT: kanały 10,11  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-08-17, 09:16   

Ostatnio diagnozowałem dwa silniki (brak kompresji).
Oba tylko na Pb pracowały.
Latały na autostradach przy dużych prędkościach.
Oba silniki powypalane tłoki. Jeden nawet w takim stanie, że gniazda zaworowe aż powypadały.

To nie musi być LPG by uwalić silnik. Niesprawna pompa paliwa, regulator ciśnienia
i pa pa silnik po jeździe z dużym obciążeniem.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-17, 10:47   

u mnie w lubelskim jest lepsze powietrze i silniki nie umierają od prędkości <hihi>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-17, 11:04   

Wojtek, nie miał szerokiej sondy w tescie dynamicznym jedynie na samym poczatku przy montazu w garazu i wiesz co i ABZtem i AKC jechałem 2h z butem w podłodze z prędkosciami dochodzacymi do 300 no zestopowało mnie koniec gazu i wiesz co AKC miałem na samym LPG bo wyłaczyłem pompe PB i co nie spłynął :) Spalanie średnie wyszło z 18 w ABZ juz ze 20+ :]

A monterowi chodziło i mnie tez o to kiedy się robi ubogo to BRC uruchamia dotryski-tak miał w swojej S8 grain tyle że jemu dali jakies parowniki z poloneza to mu ssie paliwo jak FSI :)

U mnie dotrysk jest ustawiony na 91% wydolności instalki a osiągałem max 86%.

trza by tu wywołac do tablicy danishowa on tez przecie monter LPG i korzysta z auta na autostradach ile fabryka dała-ciekawe jak stroił swoją?

Moi monterzy z racji iż sa 20km od granicy maja wielu klientów co korzysta z autobahn i jeszcze żaden nie wrócił z upalonym silnikiem ba nawet wielu moich znajomych co to pod maska maja rozmaite złomy od tragedii takiej uratowali. :)

Także chłopaki jesli się ma w okolicy 200km samych patałachów od LPG to sie buduje opinie. Sami zaś chyba cierpicie na syndrom prestona (kolejny przykład co nie żałuje i silnika nie wypluł jeszcze co dziwne <hmm> ) Jak rozpuszcze swoj silnik a wg tego tematu dawno powinienem to na pewno dam znać :)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-17, 11:36   

Ale to chyba nie ma się co tak bronić przed sprawdzeniem AFR z butem w podłodze?
Jedna jazda i wiadomo co i jak bez półśrodków. Sprawdzić choćby po to by mieć pewność, że uzyska się z silnika 100% możliwości. Bo ani za dużo ani za mało nie będzie dobrze. Teraz zestawy sonda - wskaźnik nie są jakieś drogie i warsztaty dobrze gdyby je miały.
Pewnie, że nie zniszczysz silnika bo jeśli instalator widzi sygnał z sondy przy pełnym bucie to wie, że nie spadnie poniżej benzynowych 14,7 ale czy jest 14 czy 13 to nie wie, może się tylko domyślać z tego co jest niżej. A to przecie wahanie pomiędzy 85 a 100% mocy.
Swoją drogą zakładając, że poruszamy się w obszarze bezpiecznym w niewysilonym silniku czyli ponad te 14,7 (lambda daje sygnał bogato) to skąd instalacja wie, że jest obciążona w 86% skoro może być AFR 14 a nie jak by się na przykład chciało 13.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-17, 11:38   

Maciek, każdy z nas ma inną definicję pojęcia "jest dobrze" :)

Ty swoją opierasz na zaufaniu do swojego instalatora LPG, ja opieram na pomiarach i odczytach parametrów fizycznych pracy silnika. Najważniejsze, żeby każdy z nas był zadowolony :)

Ja w każdym razie jestem - pomimo tego, że już druga barracuda mi padła na przestrzeni ostatnich 15k km. Albo jestem pechowcem, albo ten typ co mi je sprzedawał (Maciu mi go polecił) dał mi jakiś zestaw poreklamacyjny albo co ......

Ukaniu, cała zabawa polega na tym, ze instalacja nie wie jaki jest skład spalin w pętli otwartej (oczywiscie to tylko dla przypadków sond wąskopasmowych). Ile paliwa podlać wylicza sobie ze wskazania przepływomierza (bo on mówi jak mocno obciażony silnik jest) i czujników (temperatury cieczy, powietrza w dolocie, potencjometru otwarcia przepustnicy itd.). Tylko jak Ci klęknie pompa paliwa (czyli nie da odpowiedniego cisnienia przy pelnym bucie). To sterownik nie zorientuje się, że ma za ubogo bo w pętli otwartej wyłącza całkowicie kontrole składu mieszanki.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-17, 12:10   

Bugalon napisał/a:

Ukaniu, cała zabawa polega na tym, ze instalacja nie wie jaki jest skład spalin w pętli otwartej (oczywiscie to tylko dla przypadków sond wąskopasmowych).


A czy ja pisze co innego? :-)
Jakbym był konstruktorem silnika i wiedział bym, że w górnych zakresach mocy silnik będzie chodzić w OL i ma w tym zakresie być bogato tzn. ponad 14,7 to w chwili kiedy sygnał z lambdy spadł by nisko - wystawił bym checka i ograniczył moc bo coś musi być nie tak.
Tak samo zrobił bym w przypadku sterownika LPG - on widzi sygnał z lambdy nawet w OL. Może wtedy dolać albo przejść na benzynę.
Oczywiście to wszystko trzeba by obudować obsługą stanów przejściowych. W ten sposób zabezpieczył bym się przed zejściem poniżej 14,7 wtedy kiedy wiadomo że będzie to usterką.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-17, 12:11   

Ukaniu napisał/a:
to skąd instalacja wie, że jest obciążona w 86%


Widac jakos wie bo BRC idzie tak zdiagnozować. Specem nie jestem to ci nie powiem ile parametrów sobie zczytuje by to wyliczyć.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-08-17, 12:32   

ECU LPG by ustalić obciążenie bierze zazwyczaj dane z MAP.
Czyli wartość podciśnienia w kolektorze.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-17, 12:45   

No tylko 14,5:1 to i tak przy pełnym bucie ryzykowny skład a sonda wąskopasmowa pokazuje naprawdę mega wąski zakres AFR (nawet dokładnie nie wiem jaki - ona po prostu powyżej 14,7 pokazuje niskie napięcie i tyle). Co więcej ona nie pokazuje ubogo/bogato w stosunku do AFR 14,7:1 (chociaz w silniku ABZ tak akurat jest) tylko pokazuje to w stosunku do "AFR Target" zdefiniowanego przez konstruktora silnika/osprzętu. Nie zawsze to jest 14,7:1
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-17, 13:02   

Hmm, sonda konstrukcyjnie pokazuje L=1 czyli ok 14,7 na benzynie i to nie zależy już od niczego więcej. Tego się nie da zmienić bo to fizyka działania tego elementu.
Ja bym sie nie bał AFR 14,7 przy WOT bo EGT nie wzrośnie jeszcze mocno a spalanie stukowe gdyby powstało zostanie wychwycone i spowoduje reakcję w wyprzedzeniu zapłonu. Jak już wcześniej pisano to nie jest nadmuchana zabawka którą trzeba przelewać tylko średnio wysilony silnik NA. Jak sonda wskazuje bogato to ja bym się już niczego nie obawiał a jedynie walczył o ten kawałek mocy.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-17, 21:01   

Ale się rozpisaliście, zastanawiam się ile instalacji gazowych zamontowaliście, że takie poematy piszecie, prawie wszystko teoria ale jakoś w tym niewiele praktyki ...normalnie drugie lpg-forum.pl powstaje <okok>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-17, 21:55   

nie wkładaj kija w mrowisko :] oni bardziej chyba teoretycy :>
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-08-17, 22:24   

marekp750 napisał/a:
Ostatnio diagnozowałem dwa silniki (brak kompresji).
Oba tylko na Pb pracowały.
Latały na autostradach przy dużych prędkościach.
Oba silniki powypalane tłoki. Jeden nawet w takim stanie, że gniazda zaworowe aż powypadały.

To nie musi być LPG by uwalić silnik. Niesprawna pompa paliwa, regulator ciśnienia
i pa pa silnik po jeździe z dużym obciążeniem.

Komputer nic nie zgłaszał? mozna jakoś zapobiec profilaktycznie takiej sytuacji?
Czyli ,czysto teoretycznie, gdyy te auta miały zainstalowane lpg i porządnie wyregulowane nic by sie nie stało?
_________________
xyz
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-17, 22:30   

pavel44 napisał/a:
czysto teoretycznie
Czysto teoretycznie nic się nie stanie, ale z praktycznego punktu widzenia to kilkadziesiąt różnych powodów może zabić silnik ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-18, 08:02   

Ja zamontowałem aż dwie :) ale za to w pełni świadomie :D . Obie w ABZtach (jedna na Agisie, druga na AEB). Obie strojone na korekty krótkoterminowe i szerokopasmową sondę w wydechu dla open loopa (z ciekawosc tez closed loopa sondą szerokopasmową sprawdzam zeby zobaczyc czy wlasciwie dzialaja sondy wąskopasmowe). Smigają elegancko i nic sie nie upala - przynajmniej na razie. U brata sporo problemów było bo nie idzie u niego przezerować korekt dlugoterminowych bez odpiecia aku.

danishow napisał/a:
Ale się rozpisaliście, zastanawiam się ile instalacji gazowych zamontowaliście, że takie poematy piszecie, prawie wszystko teoria ale jakoś w tym niewiele praktyki ...normalnie drugie lpg-forum.pl powstaje <okok>
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.