Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-10-03, 05:38   

Krótkie sprostowanie waszych przemyśleń:

jeżeli macie z powodu własnych zaniedbań lub zaniedbań byłych właścicieli tak wyglądające głowice nie liczcie na cud !!!

Jak Damian mówił tylko główka do zdjęcia i czyszczenia można dać do zakładu operującego np.myjącego suchym lodem pod cisnieniem...

plukanka to taki podstawowy krok bez rozbierania ale robiona z głową!!

po pierwsze leje sie przez bagnet i pod korek

po drugie auto rozgrzane na postoju kreci sie przez 10 min bez ZADNEGO GAZOWANIA

po trzecie pamietać aby nie lać plukanki jezeli jest stan maxx

po czwarte nastepna zmiana oleju po pierwszej plukance to maxx 2,500 wraz w filtrem

zaden olej i plukanka nie doczysci tak zapuszczonego silnika <papa>


ale porządny olej powstrzyma zapewne dalszy kataklizm panujący w silniku a sukcesywnie wymieniany przy 10000 tys pomoże usunąć z czasem nieczystości

z LM polecem od lat 0W40 synth oil energy to olej w pewłni syntetyczny nie technologia syntezy czy temu podobne
niestety olej w pełni syntetyczny wysokiej jakości nie kosztuje 100 pln nie dajcie sie oszukać

aby takie ceny mieć trzeba mieć mega wielka firme i kupywac olej cysternami oraz własna rozlewnie

a olej rozlewany z dużych beczek gdzies przez kogoś sorry...

kolejny kant olej sie starzeje i dosc często wy kupując olej nie sprawdzacie dat produkcji..

kto z was to robił kiedykolwiek???
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-03, 09:02   

Starzeje się w metalowym szybciej jak w plastyku to mi kiedys majstry powiedziały.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-03, 22:31   

dracus6662 napisał/a:
Krótkie sprostowanie waszych przemyśleń:
jeżeli macie z powodu własnych zaniedbań lub zaniedbań byłych właścicieli tak wyglądające głowice nie liczcie na cud !!!
Jak Damian mówił tylko główka do zdjęcia i czyszczenia można dać do zakładu operującego np.myjącego suchym lodem pod cisnieniem...
plukanka to taki podstawowy krok bez rozbierania ale robiona z głową!!
po pierwsze leje sie przez bagnet i pod korek
po drugie auto rozgrzane na postoju kreci sie przez 10 min bez ZADNEGO GAZOWANIA
po trzecie pamietać aby nie lać plukanki jezeli jest stan maxx
po czwarte nastepna zmiana oleju po pierwszej plukance to maxx 2,500 wraz w filtrem
zaden olej i plukanka nie doczysci tak zapuszczonego silnika <papa>
ale porządny olej powstrzyma zapewne dalszy kataklizm panujący w silniku a sukcesywnie wymieniany przy 10000 tys pomoże usunąć z czasem nieczystości
z LM polecem od lat 0W40 synth oil energy to olej w pewłni syntetyczny nie technologia syntezy czy temu podobne
niestety olej w pełni syntetyczny wysokiej jakości nie kosztuje 100 pln nie dajcie sie oszukać
aby takie ceny mieć trzeba mieć mega wielka firme i kupywac olej cysternami oraz własna rozlewnie
a olej rozlewany z dużych beczek gdzies przez kogoś sorry...
kolejny kant olej sie starzeje i dosc często wy kupując olej nie sprawdzacie dat produkcji..
kto z was to robił kiedykolwiek???

Krótkie sprostowanie sprostowania:
- olej zapobiega nie leczy - nikt tu nie twierdzi, że jak masz rozszczelniony silnik czy zasyfiony koksem to zalejesz dobry olej i będzie po sprawie; może w dalekiej future będą jakieś roboty w nanotechnologii, które po wlaniu do silnika wyczyszczą i uszczelnią co trzeba, ale nawet taki wynalazek nie prędko się upowszechni; teraz silnik to część eksploatacyjna, tyle, że bardzo droga;
- głowice do czyszczenia - tak, ponieważ najwięcej "żużlu" zbiera się w głowicy, to ze względu na temperaturę; aczkolwiek raz na kilka lat zdjęcie misy olejowej i jej porządne wyczyszczenie z osadu i szlamu nie zaszkodzi (jeśli tam był), a spuszczając olej warto dać silnikowi czas by się porządnie "wykapał", można też osuszyć misę metodą na "knota" czyli wkręcić w otwór czystą, suchą nie strzępiącą się szmatkę która wchłonie olej; i zawsze wymiana oleju gdy silnik jest dobrze rozgrzany;
- moim skromnym zdaniem lanie płukanki przez bagnet i przez korek to odprawianie jakiś guseł i czarów; wystarczy to wlać górą, a silnik pracując przez 10-15 minut przegoni olej po całym obiegu kilkukrotnie;
- czas pracy silnika jest podany na każdej płukance, a widziałem już różne: i 10 min. i 15 min.; co do jednego natomiast się zgodzę - żadnego pałowania, tylko wolne obroty!; warto stosować dobre płukanki, znanych firm;
- nie lać płukanki gdy jest maksymalny poziom oleju - to jak najbardziej prawda i tego należy przestrzegać; wystarczy duża strzykawka z elastyczną rurką, włożyć to przez bagnet i odessać,
- LM - rzeczywiście dobry, zwłaszcza dla rozrządu, kto ma Castrola polecam - różnicę usłyszycie od pierwszego uruchomienia, można też podejrzeć obciążenie silnika na blokach pomiarowych,
- data ważności oleju? - ja sprawdzam datę ważności tak oleju jak i mleka - to aby nie dostać "sraki"; a olej warto zmieniać najrzadziej raz w roku - właśnie ze względu na starzenie i nasz klimat, bo jednak wilgoć z powietrza zaciąga.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-10-03, 23:16   

olej najlepiej jest zmieniac raz w roku przy malym przelocie ale na trasach robi sie u mnie ze 2 -3 wymiany w roku bo ważne by olej nie tylko zmieniac bo dla przyzwoitości by trzeba bylo ale zmieniać przy max 10000 nie ważne co by nie pisali i tak to tylko marketing

patrzeć czy olej jest z gazu czy z ropy i wsio a oczy sie otworzą szybko jak i z wyborem tak i z cenami a także z jakościa <hihiwiesz>

[ Dodano: 2016-10-04, 00:19 ]
pebo napisał/a:
w dalekiej future będą jakieś roboty w nanotechnologii, które po wlaniu do silnika wyczyszczą i uszczelnią co trzeba


no to jak Back to the future Part II ;)

i nie słuchajcie mechanikow którzy twierdzą że auta z duzym przelotem to :

ee tam Panie tylko minerał najlepiej jakis 15w 70 <brawo>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-04, 00:22   

A mnie nie interesuje zupełnie data produkcji oleju <jezyk2> . Jakby olej się istotnie starzał stojąc w zamkniętym pudełku to w warunkach panujących w silniku starzenie wymagało by wymiany chyba co tydzień. Z jaką powierzchnią rozbryzganego oleju styka się powietrze, w jakiej temperaturze, w obecności jakich związków w pracującym silniku w porównaniu do zakręconej bańki.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-04, 11:27   

Czy LM 0w40 jest jakiś trudno dostępny? W IC go nie ma, na alle jest az jedna aukcja.
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-04, 11:28   

Tylko w DE
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-04, 11:44   

Więc kupić LM 5w40 czy 0w40 z innej firmy?
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-04, 13:54   

W PL powszechne są podróbki więc jak uważasz.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-10-04, 14:49   

Zrobić 3 wymiany w roku lm 0W40 synth oil energy to szarpnie nieźle po kielni..
_________________
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-04, 18:38   

Tak z ciekawości zerknąłem sobie w parametry tego 0W40 i czy ktoś może wyjaśnić na czym polega fenomen tego oleju?
Porównując np z moim aktualnie ulubionym Ravenolem VMO
LM ma 1,2g popiołu ze 100g VMO 0,77 - czyli prawie 2x mniej.
TBN nie znalazłem
Punkt zapłonu LM 216, VMO 242
Baza VMO jest PAO, LM nie podaje.
O utrzymaniu lepkości nie mówię bo LM jest 0W a Ravenol 5W
Przy czym punkt płynięcia LM jest -45 a VMO -42.
Klasyfikacja API LM jest SM a VMO SN
Czy jest coś co faktycznie suszy łzy kiedy VMO za 4L kosztuje 110 a LM prawie 2x tyle?
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-04, 18:40   

Dracus robił tu obszerne wykłady to pogrzeb w jego postach. Ogólnie ten olej w DE jest postrzegany za jeden z lepszych.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-10-04, 18:44   

Poszukam, poczytam - z tego co jest w karcie to nic ekscytująco zachwycającego. Ot naprawdę dobry olej. Rozmawiałem ze szwagrem on jeździ BMW i tylko och ach nad LM. Na forach tej marki też ma dobry widać Pijar. Jakoś tak przez skórę czuję że...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-04, 19:04   

was już całkiem powaliło nie macie co robić tylko takie głupoty pisać ?
Troszkę nagaru tu i tam nikomu nie zaszkodzi zawsze był i będzie nawet na tych waszych kosmicznych olejach .
Za które walizki kasiory płacicie
mój obecny motor dolatuje do 300 tys i bez 70 tys śmigał na tanim oleju wcześniej nie wiem ale po koloru i zapachu obstawiam że był castrol z pierwszego tłoczenia :]
Jak motor brałem było sporo spalenizny pod deklami olej był tragiczny jak w dizlu.
i życzę każdemu takiego silnika .
Panowie im dalej w las to więcej drzew rozumiem że koncerny naftowe cieszą się na tego rodzaju tematy więc trzeba smarować te trybiki
Nastawniki raz tylko słychać było jak olej spuściłem i se auto wisiało ze 2 tygodnie bez oleju na podnośniku :]
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-10-05, 16:08   

zegar napisał/a:
Więc kupić LM 5w40 czy 0w40 z innej firmy?


0w40 jezeli masz tylko taka mozliwośc

[ Dodano: 2016-10-05, 17:09 ]
krzychu22.p1i napisał/a:
Zrobić 3 wymiany w roku lm 0W40 synth oil energy to szarpnie nieźle po kielni..


no tak ale remont silnika moze mnie jeszcze bardziej szarpnać ;)

[ Dodano: 2016-10-05, 17:11 ]
Ukaniu napisał/a:
Tak z ciekawości zerknąłem sobie w parametry tego 0W40 i czy ktoś może wyjaśnić na czym polega fenomen tego oleju?
Porównując np z moim aktualnie ulubionym Ravenolem VMO
LM ma 1,2g popiołu ze 100g VMO 0,77 - czyli prawie 2x mniej.
TBN nie znalazłem
Punkt zapłonu LM 216, VMO 242
Baza VMO jest PAO, LM nie podaje.
O utrzymaniu lepkości nie mówię bo LM jest 0W a Ravenol 5W
Przy czym punkt płynięcia LM jest -45 a VMO -42.
Klasyfikacja API LM jest SM a VMO SN
Czy jest coś co faktycznie suszy łzy kiedy VMO za 4L kosztuje 110 a LM prawie 2x tyle?


co jest w audi a8 skoro vectra tez ma 4 koła i jeżdzi

róznica jest w trzymaniu parametrów ...

róznica jest w bazie...

róznica jest w dodatkach ....

dlatego niektóre nowe auta kosztuja tyle co 12 letnie a8 ....

[ Dodano: 2016-10-05, 17:14 ]
Apophis napisał/a:
Dracus robił tu obszerne wykłady to pogrzeb w jego postach. Ogólnie ten olej w DE jest postrzegany za jeden z lepszych.


no prawda :]

ale co niektórzy wciaż wierza w super syntetyk za grosze to smutne <bedzieok>

każdy leje na co go stać i według wlasnych kryteriów

ja akurat jeżdzę na gazie to stać mnie na wysokiej jakosci olej <muzyka>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.