Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?  
Autor Wiadomość
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-06, 22:11   [D3 03 4.2MPI ] Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?

normalnie jakiś kosmos i nieporozumienie :(
dysponuje ktoś może jakąś rozpiską tych zaworków klap itp żebym sobie chociaż mógł popatrzyć gdzie szukać a nie tak na ślepo ??



8 Faults Found:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 162
Reset counter: 246
Mileage: 292013 km
Time Indication: 0
Date: 2015.09.10
Time: 20:25:11

Freeze Frame:
Voltage: 11.70 V
Temperature: 19.0°C
(no units): 195.0
(no units): 98.0
Temperature: -79.0°C

00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 246
Mileage: 294823 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.06
Time: 15:57:14

Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V

00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 31
Mileage: 292013 km
Time Indication: 0
Date: 2015.09.11
Time: 09:52:59

Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V

00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 4
Mileage: 294315 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.21
Time: 22:22:23

Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
Temperature: 5.0°C
(no units): 195.0
(no units): 106.0
Temperature: -95.0°C

00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 250
Mileage: 294361 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.22
Time: 01:10:22

Freeze Frame:
Voltage: 14.00 V
(no units): 4.0
(no units): 0.0

00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 28
Mileage: 294396 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.23
Time: 16:44:57

Freeze Frame:
Voltage: 13.80 V
(no units): 207.0
(no units): 255.0

00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 28
Mileage: 294775 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.05
Time: 11:12:22

Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
(no units): 100.0
(no units): 255.0

00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 30
Mileage: 294793 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.05
Time: 12:06:29

Freeze Frame:
Voltage: 13.80 V
(no units): 241.0
(no units): 255.0
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-06, 23:36   Re: Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?

mkbewe napisał/a:
00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)

Temat możesz sobie darować.
To grzałki elektryczne w nawiewach dla nóg pasażerów tylnej kanapy.
Znajdują się pod przednimi fotelami.
Nie znam metody ich naprawiania.
Generalnie, aby pozbyć się błędów i przywrócić im sprawność to trzeba je wymienić.



Ponadto... to co poniżej to błędy silniczków albo błędy czujników położenia silniczków co w obu przypadkach sprowadza się do sprawdzenia poprawności pracy każdego z silniczków.
Zanim rozbierzesz polecam diagnostykę VCDS'em.

mkbewe napisał/a:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

Silnik i klapa schowana głęboko na podszybiu.
Dojście oczywiście od strony komory silnika i podszybia ale trzeba tak trochę rozkręcić aby się dobrać do silniczka.

mkbewe napisał/a:
00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)

Dostępny z kabiny kierowcy po zdemontowaniu schowka pasażera.

mkbewe napisał/a:
00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137)

Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie. Zdemontować środkową kratkę nawiewu odpowiednio prawą lub lewą.
Zdemontować silniczek prawy lub lewy przez właściwą dla niego dziurę po nawiewie.

mkbewe napisał/a:
00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)

Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie.
Teoretycznie do demontażu tych silniczków należy zdemontować konsolę środkową ale w praktyce chyba nie trzeba :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-07, 08:27   

FOSS napisał/a:
Temat możesz sobie darować.
To grzałki elektryczne w nawiewach dla nóg pasażerów tylnej kanapy.
Znajdują się pod przednimi fotelami.
Nie znam metody ich naprawiania.
Generalnie, aby pozbyć się błędów i przywrócić im sprawność to trzeba je wymienić.

Mam nadzieję że jak wyciągnęli fotele to już dostęp do tego będzie. Muszę się teraz tylko zorientować ile coś takiego w aso czy może pójść w sprawna używke...

Ogólnie dół deski po stronie kierowcy demontowalem bo mi podświetlenie nie działało i tak samo że schowkiem więc tam jest ok. Te silniczki to chyba najlepiej będzie się zaopatrzyć w sprawne i od razu zmieniać.

Dziękuję Ci bardzo.
Mimo wszystko badał proszę o jakiś skan, rysunek z dokładnym rozmieszczeniem jakby ktoś z forumowiczów mógł ogarnąć
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 13:06   

Wymiana tych grzałek to 5 minut. Foteli nie trzeba do tego demontować. Koszt jednej w ASO to 800 zł :)
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-07, 14:02   

VanDyke napisał/a:
Wymiana tych grzałek to 5 minut.

super :)
VanDyke napisał/a:
Koszt jednej w ASO to 800 zł
już nie super :P

ogarnął by ktoś jeszcze numery tych grzałek ? będę szukać z używek :)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 14:18   

Kupisz używki i zaraz będzie miał to samo. Już lepiej je wymontuj i może uda Ci się to jakoś rozebrać i zobaczyć co tam może nie banglać. To jet tak proste urządzenie, ze aż dziwne że może się w nim coś popsuć <bezradny> ale to chyba najczęstsza usterka elektryczna w D3 <jezyk2>
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-07, 15:55   

ok "popacze" albo dam jakiemuś magikowi może coś wymyśli :)

FOSS napisał/a:
Zanim rozbierzesz polecam diagnostykę VCDS'em.
o właśnie, a jakiś instruktarz jak to obczaić, jakie bloki i wartości ktoś coś ???
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-12-07, 18:19   

Musisz spróbować zrobić nastawy podstawowe, ale gdy system wykryje ze któraś klapka nie funkcjonuje to Ci się nie uda. Generalnie to silniczki klap się nie psują , a zanieczyszcza się w nich potencjometr który starczy wyczyścić. Niestety każdy musisz wyjąć i rozebrać.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-07, 19:12   

VanDyke napisał/a:
Kupisz używki i zaraz będzie miał to samo.

To jest akurat wielce prawdopodobne.

VanDyke napisał/a:
Już lepiej je wymontuj i może uda Ci się to jakoś rozebrać i zobaczyć co tam może nie banglać. To jet tak proste urządzenie, ze aż dziwne że może się w nim coś popsuć <bezradny>

Tu niestety mylisz się bardzo - wbrew pozorom nie jest to zwykłe proste urządzenie.
Było już podejście do regeneracji tych grzałek i skończyło się na kilku takich w warsztatowym śmietniku ;)

Jeżeli ktoś to ogarnie od A do Z to będzie miał cały rynek dla siebie ale....
problem w tym jak duży jest ten rynek....
bo już taki temat kiedyś podjąłem z jednym kolegą i wg. mnie nie gra nie warta świeczki...
ale może ktoś dojdzie dalej i okaże się, że jednak warto ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-07, 21:40   

aro51 napisał/a:

Musisz spróbować zrobić nastawy podstawowe, ale gdy system wykryje ze któraś klapka nie funkcjonuje to Ci się nie uda. Generalnie to silniczki klap się nie psują , a zanieczyszcza się w nich potencjometr który starczy wyczyścić. Niestety każdy musisz wyjąć i rozebrać


Ahaa no to jest cenna informacja. Próbowałem zrobić nastawy podstawowe wg tematu o kalibracji klimatronika ale przerywa i wywala coś po niemiecku...
Postaram się najpierw dobrać do tych silniczkow pod desk i zobaczymy
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-12-07, 23:37   

mkbewe napisał/a:
Ahaa no to jest cenna informacja. Próbowałem zrobić nastawy podstawowe wg tematu o kalibracji klimatronika ale przerywa i wywala coś po niemiecku...

Nastawy podstawowe wykona tylko wtedy kiedy wszystko będzie sprawne, tzn. silniczki, zawory itd.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-04-29, 20:57   

FOSS napisał/a:
mkbewe napisał/a:
00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)

Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie.
Teoretycznie do demontażu tych silniczków należy zdemontować konsolę środkową ale w praktyce chyba nie trzeba
ruszyłem z tematem bo zakupiłem 10 siniczków z używki

udało mi się wymienić G140 :) na razie błędęm nie wali, zobaczymy po czasie jak to będzie G139 czyli po 2 stronie tez jakos ogarnę myślę bez demontażu tunelu środkowego
G139
FOSS napisał/a:

mkbewe napisał/a:
00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)

Dostępny z kabiny kierowcy po zdemontowaniu schowka pasażera.

nie mogę znaleźć :( (

[ Dodano: 2016-05-04, 20:16 ]
ktoś zapoda jakimś skanem z etki z dokładnym umiejscowieniem pozostałych silniczków ???
BARdzo bardzo bardzo bym był wdzięczny
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-05-04, 19:25   

http://www.fotosik.pl/zdjecie/13eda420bab7f76d
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-05-04, 19:41   

dziękuje bardzo dobry człowieku :D
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-05-04, 19:51   

Jeszcze możesz podejrzeć na fejsie Fossa są fotki jak zmieniał całość w swojej .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.