Autor |
Wiadomość |
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-26, 11:38 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Stag 300 nie chce przełączyć na gaz
|
|
|
Witam Panowie.
Mam taki problem że czasem jak jadę zimnym autem i ma się przełączyć na gaz. To piszczy jakby nie było gazu a w butli pełno i nie przełącza. Dopiero jak mu np ręcznie włączę podczas jazdy to np ostatnio za 2 razem się przełączyl. Przytrafiło mi się to może 3 razy przez ostatnie 2 tyg.
Miał ktoś może podobny problem? Wydaje mi się że będzie to jakaś pierdoły typu zabrudzony elektrozawory czy coś nie łączy gdzieś....
Jakieś pomysły sugestie co można samemu sprawdzić zamiast od razu jechać do gazownika? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-26, 12:45
|
|
|
Na początek do wymiany filterki. Jesli to nie pomoże trzeba przyjrzeć się elektrozaworom. Wystarczy że któryś z nich nie będzie się w pełni otwierał lub będzie miał problemy z otwarciem i spadnie ciśnienie na listwie wtryskowej.
Wtedy wybija go na benzynę lub w ogóle nie chce się przełączyć.
Ja miałem taki przypadek. Pierw były to filterki a potem okazało się, że uszkodzony jest elektrozawór. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-09-26, 13:10
|
|
|
u mnie zasyfiony był elektrozawór w parowniku, wystarczyło wyczyścić |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-26, 13:53
|
|
|
nie każdy ma zintegrowany elektro zawór z reduktorem |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-26, 14:25
|
|
|
Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi.
Powymieniam filtry i jakby mi dalej problem został to przyglądne się elektrozaworom.
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-09-26, 18:11
|
|
|
Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-26, 20:42
|
|
|
pioter napisał/a: | Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą . | od czego wtyczki ?
ogólnie przeglądnąć wszystkie jakie znajdę od podtlenku ?
BTW jeśli chodzi o wymianę filtrów to są jakieś lepsze gorsze itd ? bo kompletnie jestem zielony jeśli chodzi o LPG (to moje 1 auto z gazem) |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-26, 21:07
|
|
|
Ogólnie wtyczki od instalacji gazowej, te wsówki co idą do elektrozaworów, do listw wtryskowych itp.
Jeśli chodzi o filterki to fazy płynnej kupowałem za ... chyba około 7 zł a lotnej nie pamiętam ale też nie drogo było.
Spokojnie zrobisz to samemu.
Zakręć butlę z gazem i możesz odkręcać. Uważaj bo cisnienie w układzie będzie, podczas odkręcania może troszkę buchnąć .
Ja zazwyczaj odkręcam pomału, jak słyszę że syczy to odpuszczam. Czekam aż przestanie i odkręcam dalej. Na spokojnie.
Wymiane filterków ogarniesz sam. Daj znać co się dzieję. Czy się poprawiło czy dalej jest to samo.
Edit :
Wracając do filterków. Bierz swoje na wzór i jedź do sklepu kupić. Drogo nie będzie. A samemu ogarniesz sam spokojnie.
Pamiętaj by bytlę zakręcić przed jakimi kol wiek pracami przy gazie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-09-26, 21:22
|
|
|
Mi ostatnio nie chciał przełączyć na gaz i okazało się że wtyczka z czujnika temperatury reduktora spadła . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-26, 21:56
|
|
|
Aaaaa właśnie miałem jeszcze jeden przypadek. przerwany przewód przy czujniku ciśnienia na listwie wtryskowej. Przetarł się. Wtedy też nie chciał przełączyć na gaz.
Zwarcie na czujniku temperatury też to moze spowodować lub to że czujnik wypadł z obudowy reduktora. Jest na wcisk zazwyczaj. Podczas drgań mógł wyskoczyć i źle odczytuje temperaturę reduktora. Wtedy nie przełączy na lpg |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:46
|
|
|
Ok w tym tygodniu będę z tym walczył jakoś wtorek środa,
Na 1 ogień pójdą filtry i będę jeździć żeby zobaczyć czy problem się powtórzy.
Bo np w piątek mi wyskoczyło, w sobotę jeździłem sporo, dzisiaj to samo i nic.
Zrobię filtry i obczaje wtyczki. Posmigam do końca tygodnia a jak będzie ok to elektrozawory i tak profilaktyczne później wyczyszczenia. Nie zaszkodzi ) |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-09-27, 20:55
|
|
|
u mnie jak ostatnio nie chciał się przełączyć to się okazało, że sterownik się spalił <jezyk> ale to skrajny przypadek gazowników cymbałów... |
|
|
|
|
|
|
|
chlebi
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 40 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2015-09-28, 13:30
|
|
|
Ja miałem ostatnio tak ze 4 razy na 2 tyg w moim Prinsie, pojechałem do gazownika mówił może te filterki, może te elektrozawory, po odebraniu mówił że mapa w reduktorze do mapy w sterowniku była jakoś tam przesunięta, pochodził 2 tyg i znowu, pozmieniał w drugą stronę, na drugi dzień znowu, dzwonię a oni że to już pewnie reduktor pada, mówię spoko ma prawo, ale jakoś zacząłem tankować tylko na BP i ustało, może to kwestia gazu ... sam już nie wiem, teraz śmiga |
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-09-28, 14:15
|
|
|
Powodem jest zapewne zacinający się / zużyty trzpień elektrozaworu.
Błąd którym piszczy instalacja, to brak ciśnienia gazu.
Elektrozawór do weryfikacji / wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-04, 09:40
|
|
|
Jak na razie wymieniłem 2 filtry fazy lotnej. Od fazy ciepłej nie mieli na miejscu więc zmienię po weekendzie.
Tak wygląda więc warto go zmienić.
Jak na razie problem nie powrócił ani razu ale mimo wszystko. Będę jeszcze czyścić elektrozawor. |
|
|
|
|
|