Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stag 300 nie chce przełączyć na gaz  
Autor Wiadomość
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-26, 12:38   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Stag 300 nie chce przełączyć na gaz

Witam Panowie.

Mam taki problem że czasem jak jadę zimnym autem i ma się przełączyć na gaz. To piszczy jakby nie było gazu a w butli pełno i nie przełącza. Dopiero jak mu np ręcznie włączę podczas jazdy to np ostatnio za 2 razem się przełączyl. Przytrafiło mi się to może 3 razy przez ostatnie 2 tyg.

Miał ktoś może podobny problem? Wydaje mi się że będzie to jakaś pierdoły typu zabrudzony elektrozawory czy coś nie łączy gdzieś....
Jakieś pomysły sugestie co można samemu sprawdzić zamiast od razu jechać do gazownika?
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-26, 13:45   

Na początek do wymiany filterki. Jesli to nie pomoże trzeba przyjrzeć się elektrozaworom. Wystarczy że któryś z nich nie będzie się w pełni otwierał lub będzie miał problemy z otwarciem i spadnie ciśnienie na listwie wtryskowej.
Wtedy wybija go na benzynę lub w ogóle nie chce się przełączyć.
Ja miałem taki przypadek. Pierw były to filterki a potem okazało się, że uszkodzony jest elektrozawór.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-09-26, 14:10   

u mnie zasyfiony był elektrozawór w parowniku, wystarczyło wyczyścić
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-09-26, 14:53   

nie każdy ma zintegrowany elektro zawór z reduktorem :]
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-26, 15:25   

Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi.
Powymieniam filtry i jakby mi dalej problem został to przyglądne się elektrozaworom.
<okok>
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-09-26, 19:11   

Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-26, 21:42   

pioter napisał/a:
Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą .
od czego wtyczki ?
ogólnie przeglądnąć wszystkie jakie znajdę od podtlenku ?

BTW jeśli chodzi o wymianę filtrów to są jakieś lepsze gorsze itd ? bo kompletnie jestem zielony jeśli chodzi o LPG (to moje 1 auto z gazem)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-26, 22:07   

Ogólnie wtyczki od instalacji gazowej, te wsówki co idą do elektrozaworów, do listw wtryskowych itp.
Jeśli chodzi o filterki to fazy płynnej kupowałem za ... chyba około 7 zł a lotnej <hmm> nie pamiętam ale też nie drogo było.
Spokojnie zrobisz to samemu.
Zakręć butlę z gazem i możesz odkręcać. Uważaj bo cisnienie w układzie będzie, podczas odkręcania może troszkę buchnąć .
Ja zazwyczaj odkręcam pomału, jak słyszę że syczy to odpuszczam. Czekam aż przestanie i odkręcam dalej. Na spokojnie.
Wymiane filterków ogarniesz sam. Daj znać co się dzieję. Czy się poprawiło czy dalej jest to samo.

Edit :
Wracając do filterków. Bierz swoje na wzór i jedź do sklepu kupić. Drogo nie będzie. A samemu ogarniesz sam spokojnie.
Pamiętaj by bytlę zakręcić przed jakimi kol wiek pracami przy gazie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-09-26, 22:22   

Mi ostatnio nie chciał przełączyć na gaz i okazało się że wtyczka z czujnika temperatury reduktora spadła .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-26, 22:56   

Aaaaa właśnie miałem jeszcze jeden przypadek. przerwany przewód przy czujniku ciśnienia na listwie wtryskowej. Przetarł się. Wtedy też nie chciał przełączyć na gaz.

Zwarcie na czujniku temperatury też to moze spowodować lub to że czujnik wypadł z obudowy reduktora. Jest na wcisk zazwyczaj. Podczas drgań mógł wyskoczyć i źle odczytuje temperaturę reduktora. Wtedy nie przełączy na lpg
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-27, 20:46   

Ok w tym tygodniu będę z tym walczył jakoś wtorek środa,
Na 1 ogień pójdą filtry i będę jeździć żeby zobaczyć czy problem się powtórzy.
Bo np w piątek mi wyskoczyło, w sobotę jeździłem sporo, dzisiaj to samo i nic.
Zrobię filtry i obczaje wtyczki. Posmigam do końca tygodnia a jak będzie ok to elektrozawory i tak profilaktyczne później wyczyszczenia. Nie zaszkodzi :) )
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-09-27, 21:55   

u mnie jak ostatnio nie chciał się przełączyć to się okazało, że sterownik się spalił <jezyk> ale to skrajny przypadek gazowników cymbałów...
 
 
chlebi 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 40
Skąd: wrocław
Wysłany: 2015-09-28, 14:30   

Ja miałem ostatnio tak ze 4 razy na 2 tyg w moim Prinsie, pojechałem do gazownika mówił może te filterki, może te elektrozawory, po odebraniu mówił że mapa w reduktorze do mapy w sterowniku była jakoś tam przesunięta, pochodził 2 tyg i znowu, pozmieniał w drugą stronę, na drugi dzień znowu, dzwonię a oni że to już pewnie reduktor pada, mówię spoko ma prawo, ale jakoś zacząłem tankować tylko na BP i ustało, może to kwestia gazu ... sam już nie wiem, teraz śmiga :)
 
 
Lolek84 
Użytkownik


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 31
Skąd: okolice KRK
Wysłany: 2015-09-28, 15:15   

Powodem jest zapewne zacinający się / zużyty trzpień elektrozaworu.

Błąd którym piszczy instalacja, to brak ciśnienia gazu.

Elektrozawór do weryfikacji / wymiany.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-10-04, 10:40   

Jak na razie wymieniłem 2 filtry fazy lotnej. Od fazy ciepłej nie mieli na miejscu więc zmienię po weekendzie.
Tak wygląda więc warto go zmienić.



Jak na razie problem nie powrócił ani razu ale mimo wszystko. Będę jeszcze czyścić elektrozawor.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.