Autor |
Wiadomość |
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-02-05, 20:39
|
|
|
to powiedz mi jak mam wjechac na podnosnik jak nie zblokuje trybu dynamic a rozwale zawieszenie |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-02-05, 21:06
|
|
|
Tryb podnośnika nie podnosi zwieszenia, tylko wyłącza adaptację w przypadku zmian ugięcia poszczególnych wahaczy. Po prostu auto nie stabilizuje się. Jeśli opuścisz autko do dynamic i włączysz tryb podnośnika, to ono tak zostanie. Jeśli musisz wjechać na podnośnik na lifcie, to wjeżdżasz a dopiero na podnośniku opuszczasz na dynamic i po opuszczeniu włączasz tryb podnośnika. Taka moja teoria. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-02-06, 02:53
|
|
|
Oj pany..... niezależnie od włączonego trybu zawieszenia po podniesieniu auta na podnośniku koło wędruje w dół i bez jego podparcia i tak nie skręcisz wahaczy w poprawnej pozycji.
Albo też, postępując zgodnie z instrukcjami, mierzymy odległość od główki sworzni górnych wahaczy do góry i później skręcając nowe wahacze skręcamy je unosząc je do góry i równając do tegoż wymiaru - na tą metodę również nie ma wpływu tryb w jakim zablokujemy zawieszenie
Na koniec dodam, że wahacze należy skręcać w pozycji "automatic" - na postoju będzie to odpowiadało pozycji "comfort" niezależnie od rodzaju zawieszenia i tu przyjmuje się założenie, że jest to pozycja zawieszenia w której auto porusza się najczęściej.
Jeżeli jest ktoś kto praktycznie non-stop porusza się w pozycji "dynamic" to skręca wahacze w położeniu odpowiadającym pozycji "dynamic" przy czym dotyczy to wyłącznie aut z zawieszeniem standardowym
W swojej teorii mogę się oczywiście mylić |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-06, 12:19
|
|
|
Jasne, zawieszenie naturalnie da sie zblokowac tzn wlaczyc tryb podnosnika w kazdej pozycji.
Dlaczego polecam robic na dynamic ?
Juz pisze, otóz majac na aucie oryginalne wahacze z roku produkcji auta, wymieniajac je po raz pierwszy po pomiarach doszedłem do wniosku ze skrecone są na trybie dynamic ( na tym trybie tez najczesciej sie poruszam, także wiadomo ze na tym trybie takze bede skrecal. Troszke nizej jedynie dla tych ktorzy smigaja na komforcie caly czas. Wiadomym jest takze, ze wahacza nie dokrecisz z zalozonym kolem w trybie dynamic badz automatik bo nie ma na to miejsca.
Co za tym idzie kolo nalezy podeprzec. Jesli robimy to na podnosniku kolumnowym to podstawimy cos pod tarcze i opuscimy. jesli robimy na kobylkach to tarcze podpompujemy lewarkiem i teraz caly myk otoz jesli auto zostawimy na trybie lift to przy sprawnym miechu nie jestesmy w stanie tak podpompowac tarczy, aby zasymulowac naturalne ulozenie kola bo zwyczajnie miech trzyma tryb lift i nie pozwoli nam tak mocno scisnac amortyzator, auto idzie w gore i naturalnie nie jestesmy w stanie tego wykonac.
Suma sumarum.
Nalezałoby blokowac auto w takim trybie w jakim bedziemy sie poruszac. Ja poruszam sie na dynamic blokuje na dynamic Kowalski jezdzi na comfort blokuje na comfort.
Co dzieje sie z wahaczem przy zlym dokreceniu chyba kazdy wie |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-02-07, 00:16
|
|
|
No w sumie racja co piszesz. Ja generanie czesto latam na comfort- trybie ale nie ukrywam lubie tez dynamic . Mimo to jak mam zmieniac gòrne 2 to bede to robil na comforcie na podnosniku kolumnowym
Mam prośbę koledzy mozecie mi dac numer tej sruby co trzyma dwa wachacze?? Bo zamuwie sobie w servisie . z gòry wielkie dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-07, 07:10
|
|
|
Zmieńcie zawieszenie na sportowe i czy dynamic czy komfort wysokość bedzie ta sama :-)
Jedynie na lifcie sie podniesie ;-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-02-07, 19:08
|
|
|
A wogule to mozna na lifcie jezdzic? |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-02-07, 22:34
|
|
|
PITER82 napisał/a: | A wogule to mozna na lifcie jezdzic? |
Jasne że możesz do 80km/h ,po przekroczeniu prędkości ok. 100km/h automatycznie zmieni się na Comfort ,używać na polnych drogach |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-02-08, 09:55
|
|
|
Yhyyy to zajebiaszczo w wtorek walka z wachaczami |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-05-04, 09:48
|
|
|
Tuleje czterech górnych wahaczy z przodu wymienione bezinwazyjnie. Auto na podnośnik w trybie podnośnika w warsztacie, zdjęcie koła. Odkręcenie śruby przy zwrotnicy pneumatem bez problemu, odkręcenie amorka - 3 śruby u góry, odkręcenie amorka u dołu od dolnego wahacza i wyjęcie go bokiem tak, by schodząc na dół nie zatrzymał się na wahaczu. Obracamy amorek z wahaczami górnymi jak chcemy, dzięki czemu bezproblemowy dostęp do śrub. Wahacze na praskę, montaż, i w drogę :-)
IMG_20150427_115027 - Kopia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3404 raz(y) 74,9 KB |
IMG_20150427_113714 - Kopia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3419 raz(y) 71,99 KB |
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-05-04, 20:07
|
|
|
ja zmienialem u siebie i nie trzeba bylo amorka ruszac |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-05-04, 20:11
|
|
|
U mnie dostęp do śrub jest na tyle ciężki, że lepiej mi było odkręcić 3 śruby z góry i mieć swobodny dostęp do śrub wahacza. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-05-04, 21:08
|
|
|
PITER82, albo nie mowimy o a8 , albo ktos Ci kiedys zamontowal sruby na odwrot i wtedy bodaj taka opcja jest.Dworek, pieknie idzie jak ktos tam juz grzebal. Kiedys w moim aucie tez ktos sie bedzie cieszyl bo jest tyle miedziuchy tam ze szpilka wyjdzie palcami, ale niestety ja jak robilem to tylko palnik |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-05-05, 11:19
|
|
|
Dokładnie u kolegi Dworek, ktoś musiał grzebać przy śrubach nie dawno, bo jak dawno nie ruszane, u mnie może od nowości bo wszystkie wahacze jeszcze oryginał to męczyłem kilka godzin jedną stronę i to bez palnika a ze ściągaczem |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|