Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozdzielacz powietrza, zawory  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-22, 09:43   

pebo napisał/a:
Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma...

No jak to nie ma?....
Tryb podnośnika jest w każdym D3 niezależnie od rocznika - jeżeli ktoś tego nie ma to auto ma jakąś usterkę.

pebo napisał/a:
... ale bywa, że po wgraniu spolszczenia giną niektóre opcje z ustawień.

Niestety spolczenie często wprowadza jakieś dziwne zmiany w MMI.
Właściwie wszystko zależy od tego jaka jest wersja tego spolszczenia bo są takie naprawdę dobre a są takie beznadziejne które nie tylko nie mają przetłumaczonych wszystkich opcji menu to jeszcze tłumaczenia są tragiczne a na dodatek giną właśnie pozycje w menu albo pojawiają się dodatkowe które nie mają nic wspólnego z wyposażeniem danego auta :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ptasiek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2014-07-22, 13:55   

ok. A gdzie mógłbym sprawdzić jaką mam wersję mmi?
_________________
Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-22, 15:16   

ptasiek napisał/a:
ok. A gdzie mógłbym sprawdzić jaką mam wersję mmi?

Wersję MMI znajdziesz oczywiście w MMI.

Było o tym wielokrotnie... np. tu:
http://www.a8team.pl/d3-a...600-vt11076.htm
http://www.a8team.pl/inne...014-vt12315.htm
http://www.a8team.pl/d3-0...350-vt10141.htm
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-23, 17:08   

FOSS napisał/a:
pebo napisał/a:
Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma...

No jak to nie ma?....
Tryb podnośnika jest w każdym D3 niezależnie od rocznika - jeżeli ktoś tego nie ma to auto ma jakąś usterkę.:/

Wiem że powinno być, ale widziałem kilka D3 bez spolszczenia i nie było tam opcji podnośnika. Sam zachodziłem w głowę jak to możliwe. Tym bardziej, że w instrukcji do auta (wersja 291.561.4E0.11) wyraźnie napisano: "Przed podniesieniem samochodu na podnośniku należy uaktywnić tryb podnośnika -> strona 169." Może wprowadzono jakiś automat czy co? Nie jestem tego pewien, nie pracuję w ASO, dlatego napisałem "chyba".
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-23, 18:02   

pebo napisał/a:
Wiem że powinno być, ale widziałem kilka D3 bez spolszczenia i nie było tam opcji podnośnika. Sam zachodziłem w głowę jak to możliwe. Tym bardziej, że w instrukcji do auta (wersja 291.561.4E0.11) wyraźnie napisano: "Przed podniesieniem samochodu na podnośniku należy uaktywnić tryb podnośnika -> strona 169." Może wprowadzono jakiś automat czy co? Nie jestem tego pewien, nie pracuję w ASO, dlatego napisałem "chyba".

Pewnie ktoś tam coś namieszał.

Dla przykładu.... kolega ma tu jedną D3 i nie mogę w niej zrobić update'u softu w MMI.... niby wszystko działa ale w MMI brakuje kilku rzeczy i są problemy z kodowaniem kilku sterowników... mam ori płytki, sprawny napęd a MMI twierdzi, że nie odnajduje softu na płycie...
jak nic ktoś grzebał i jest coś uwalone ale jeszcze nie doszedłem co :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-23, 18:10   

To prawda, zdarzają się i takie kwiatki. Może dlatego serwis nie bawi się tylko wymienia od razu każdy podejrzany sterownik. Tylko wtedy taka naprawa idzie w dziesiątki tysięcy złotych, a i tak nie ma pewności, że będzie działać. Np. w jednej D3 nie działał przycisk NAVI na panelu sterowania i w ASO poinformowali, ze konieczna jest wymiana całego panelu wraz ze sterownikiem - 4,5 tys. zł. Okazało się, że wystarczyło go dobrze wyczyścić i ponownie zakodować. Nie jestem pewien, czy ASO może zakodować prawie każdy sterownik np. z innym oznaczeniem literowym, ale wydaje mi się że tak. Spotkałem już D3 z różnymi sterownikami o oznaczeniach innych niż w tej serii i okazywało się, że było już coś robione. Wtedy standardowe procedury zawodzą. Pomaga wymiana sterownika na prawidłowy i ponowne zakodowanie - dopiero zaczynają dobrze działać pozostałe sterowniki i funkcje. W D3 jest taka nowość jak funkcje rozproszone i to też czasami potrafi robić schody. No a nie każdy ma garaż pełen zamiennych sterowników do sprawdzania. Chyba że napisać emulator sterowników ;)
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 06:32   Re: Rozdzielacz powietrza, zawory

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent


U mnie również sporadycznie wyskakuje. Auto nie opada, kompresor pompuje i nie ma żadnych oznak problemów z pneumatyką.

Przejrzałem parę forów i rozwiązania tego błędu są różne:

1. Wymiana kompresora (tutaj wskazywana jest najczęstsza przyczyna)
2. Wymiana bloku zaworów
3. Adaptacja zawieszenia

Czy wymiana tego rozdzielacza zlikwidowała ten błąd?

"01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent


U mnie również sporadycznie wyskakuje. Auto nie opada, kompresor pompuje i nie ma żadnych oznak problemów z pneumatyką.

Przejrzałem parę forów i rozwiązania tego błędu są różne:

1. Wymiana kompresora (tutaj wskazywana jest najczęstsza przyczyna)
2. Wymiana bloku zaworów
3. Adaptacja zawieszenia

Czy wymiana tego rozdzielacza zlikwidowała ten błąd?

Znalazłem takie info na sieci:
"Błąd 01772 będzie się pojawiał i już tak zostanie, choćbyś dziennie taki moduł sobie zmieniał, gdyż problemem nie jest tak jak wskazuje numer błędu moduł - tylko jest nim nieco wadliwe oprogramowanie sterujące zawieszeniem (jakby nieco zbyt czułe).
Są samochody, w których 01772 pojawia się sporadycznie (lub prawie wcale), są też samochody w których pojawia się za każdym podpięciem komputera i nic z tego nie wynika"
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-28, 13:36   

Ponawiam pytanie
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-06-30, 19:23   

Witam. U mnie błędu 1772 nigdy nie było - do ostatniego weekendu. Teraz niestety się pojawia, choć podobnie jak piszesz w pracy zawieszenia nie zauważyłem zmian (wszystkie opcje działają, auto opuszcza się i podnosi itp.). Znalazłem w sieci takie cuś: forum. Być może w A8 to jest problem czujnika G291? Czy to jest czujnik w bloku zaworów czy przy kompresorze? Bo wychodzi mi ze schematów, że to w bloku zaworów.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 07:14   

Tak, G291 jest zintegrowany z blokiem zaworów. Z dyskusji z linku, którą podałeś wynika, że w 3 na 4 przypadkach pomogła wymiana kompresora (regeneracja). W jednym przypadku wymiana bloku zaworów rozwiązała problem. Na forum A6 również zdecydowanie sugerują wymianę kompresora.

Zastanawiałem się czy nie inwestować w nowy blok zaworów... Koszt 1200zł i nie wiadomo czy to rozwiąże problem na 100%.
Z drugiej strony kompresor u mnie podnosi auto dosyć szybko, max 10 - 15 sekund więc byłoby dziwne gdyby to on nawalał.

Możliwe też, że trzeba przy wtyczce samej pogmerać bo coś nie łączy.

Na razie ten błąd pojawia mi się sporadycznie, 2-3 razy na tydzień.

Dawaj pebo znać co tam wymyśliłeś bo sam nie wiem co robić.

edit: Zerknij jeszcze tutaj
http://www.audiworld.com/...module-2880689/

Może warto zrobić ten test.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-01, 07:22   

Witam!

VanDyke napisał/a:
Na razie ten błąd pojawia mi się sporadycznie, 2-3 razy na tydzień.
-A co bedzie jak sie pojawi kiedy bedziesz jechal ponad 200 na ciasnym luku?Napiszesz nam o tym?

Stefan.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 07:34   

Rozwiń swoją myśl Stefan bo niestety nie rozumiem. A ostatnio masz skłonności to trollowania na forum <bezradny>
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-01, 08:36   

Witam!

VanDyke napisał/a:
A ostatnio masz skłonności to trollowania na forum
-wystarczy przeczytac i pomyslec albo napiosac na maila to zawsze chetnie wyjasnie.

Rozwijajac mysl zatem ( :) ) : Pojawia sie jakis blad w pneumatyce i nie bardzo wiadomo kiedy i czym to jest spowodowane.Mialem u siebie cos takiego i kilka razy o malo nie polecialem "w swiat" albo i za.No oczywiscie kolega majacy tu zwykle duzo do powiedzenia sprawdzal (?) moje auto i zupelnie te usterke (powtarzala sie kilkaset razy) zignorowal. I tak za jakies durne pare stow bylbym juz tak daleko...

Stefan.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 08:49   

No ok Stefan ale nie chce mi się wierzyć, że miałeś ten sam błąd o którym mowa w tym wątku ;)

Przewałkowałem parę forów polskich, zagranicznych i wg mnie trzeba zrobić to według kolejności:

1. Sprawdzenie wiązki elektrycznej przy zaworach
2. Wymiana zaworów
3. Wymiana kompresora w ostateczności
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-01, 09:21   

majkaistefan napisał/a:
No oczywiscie kolega majacy tu zwykle duzo do powiedzenia sprawdzal (?) moje auto i zupelnie te usterke (powtarzala sie kilkaset razy) zignorowal. I tak za jakies durne pare stow bylbym juz tak daleko...

Wiesz Stefan, podyskutowałbym jakoś rzeczowo ale odnoszę wrażenie, że to bez celu <niechce>

W odpowiedzi użyję twojej jakże konstruktywnej w swojej treści wypowiedzi:
majkaistefan napisał/a:
Poniewaz postanowiles zalatwic te sprawe za posrednictwem Forum (nie dostalem meila) napisze tylko

tyle:

oszczedz sobie wstydu i nie pisz nic wiecej.

Pozdrawiam
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.