Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-22, 09:43
|
|
|
pebo napisał/a: | Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma... |
No jak to nie ma?....
Tryb podnośnika jest w każdym D3 niezależnie od rocznika - jeżeli ktoś tego nie ma to auto ma jakąś usterkę.
pebo napisał/a: | ... ale bywa, że po wgraniu spolszczenia giną niektóre opcje z ustawień. |
Niestety spolczenie często wprowadza jakieś dziwne zmiany w MMI.
Właściwie wszystko zależy od tego jaka jest wersja tego spolszczenia bo są takie naprawdę dobre a są takie beznadziejne które nie tylko nie mają przetłumaczonych wszystkich opcji menu to jeszcze tłumaczenia są tragiczne a na dodatek giną właśnie pozycje w menu albo pojawiają się dodatkowe które nie mają nic wspólnego z wyposażeniem danego auta |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ptasiek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 120 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2014-07-22, 13:55
|
|
|
ok. A gdzie mógłbym sprawdzić jaką mam wersję mmi? |
_________________ Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-23, 17:08
|
|
|
FOSS napisał/a: | pebo napisał/a: | Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma... |
No jak to nie ma?....
Tryb podnośnika jest w każdym D3 niezależnie od rocznika - jeżeli ktoś tego nie ma to auto ma jakąś usterkę.:/ |
Wiem że powinno być, ale widziałem kilka D3 bez spolszczenia i nie było tam opcji podnośnika. Sam zachodziłem w głowę jak to możliwe. Tym bardziej, że w instrukcji do auta (wersja 291.561.4E0.11) wyraźnie napisano: "Przed podniesieniem samochodu na podnośniku należy uaktywnić tryb podnośnika -> strona 169." Może wprowadzono jakiś automat czy co? Nie jestem tego pewien, nie pracuję w ASO, dlatego napisałem "chyba". |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-23, 18:02
|
|
|
pebo napisał/a: | Wiem że powinno być, ale widziałem kilka D3 bez spolszczenia i nie było tam opcji podnośnika. Sam zachodziłem w głowę jak to możliwe. Tym bardziej, że w instrukcji do auta (wersja 291.561.4E0.11) wyraźnie napisano: "Przed podniesieniem samochodu na podnośniku należy uaktywnić tryb podnośnika -> strona 169." Może wprowadzono jakiś automat czy co? Nie jestem tego pewien, nie pracuję w ASO, dlatego napisałem "chyba". |
Pewnie ktoś tam coś namieszał.
Dla przykładu.... kolega ma tu jedną D3 i nie mogę w niej zrobić update'u softu w MMI.... niby wszystko działa ale w MMI brakuje kilku rzeczy i są problemy z kodowaniem kilku sterowników... mam ori płytki, sprawny napęd a MMI twierdzi, że nie odnajduje softu na płycie...
jak nic ktoś grzebał i jest coś uwalone ale jeszcze nie doszedłem co |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-23, 18:10
|
|
|
To prawda, zdarzają się i takie kwiatki. Może dlatego serwis nie bawi się tylko wymienia od razu każdy podejrzany sterownik. Tylko wtedy taka naprawa idzie w dziesiątki tysięcy złotych, a i tak nie ma pewności, że będzie działać. Np. w jednej D3 nie działał przycisk NAVI na panelu sterowania i w ASO poinformowali, ze konieczna jest wymiana całego panelu wraz ze sterownikiem - 4,5 tys. zł. Okazało się, że wystarczyło go dobrze wyczyścić i ponownie zakodować. Nie jestem pewien, czy ASO może zakodować prawie każdy sterownik np. z innym oznaczeniem literowym, ale wydaje mi się że tak. Spotkałem już D3 z różnymi sterownikami o oznaczeniach innych niż w tej serii i okazywało się, że było już coś robione. Wtedy standardowe procedury zawodzą. Pomaga wymiana sterownika na prawidłowy i ponowne zakodowanie - dopiero zaczynają dobrze działać pozostałe sterowniki i funkcje. W D3 jest taka nowość jak funkcje rozproszone i to też czasami potrafi robić schody. No a nie każdy ma garaż pełen zamiennych sterowników do sprawdzania. Chyba że napisać emulator sterowników |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-21, 06:32 Re: Rozdzielacz powietrza, zawory
|
|
|
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
U mnie również sporadycznie wyskakuje. Auto nie opada, kompresor pompuje i nie ma żadnych oznak problemów z pneumatyką.
Przejrzałem parę forów i rozwiązania tego błędu są różne:
1. Wymiana kompresora (tutaj wskazywana jest najczęstsza przyczyna)
2. Wymiana bloku zaworów
3. Adaptacja zawieszenia
Czy wymiana tego rozdzielacza zlikwidowała ten błąd?
"01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
U mnie również sporadycznie wyskakuje. Auto nie opada, kompresor pompuje i nie ma żadnych oznak problemów z pneumatyką.
Przejrzałem parę forów i rozwiązania tego błędu są różne:
1. Wymiana kompresora (tutaj wskazywana jest najczęstsza przyczyna)
2. Wymiana bloku zaworów
3. Adaptacja zawieszenia
Czy wymiana tego rozdzielacza zlikwidowała ten błąd?
Znalazłem takie info na sieci:
"Błąd 01772 będzie się pojawiał i już tak zostanie, choćbyś dziennie taki moduł sobie zmieniał, gdyż problemem nie jest tak jak wskazuje numer błędu moduł - tylko jest nim nieco wadliwe oprogramowanie sterujące zawieszeniem (jakby nieco zbyt czułe).
Są samochody, w których 01772 pojawia się sporadycznie (lub prawie wcale), są też samochody w których pojawia się za każdym podpięciem komputera i nic z tego nie wynika" |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-28, 13:36
|
|
|
Ponawiam pytanie |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-06-30, 19:23
|
|
|
Witam. U mnie błędu 1772 nigdy nie było - do ostatniego weekendu. Teraz niestety się pojawia, choć podobnie jak piszesz w pracy zawieszenia nie zauważyłem zmian (wszystkie opcje działają, auto opuszcza się i podnosi itp.). Znalazłem w sieci takie cuś: forum. Być może w A8 to jest problem czujnika G291? Czy to jest czujnik w bloku zaworów czy przy kompresorze? Bo wychodzi mi ze schematów, że to w bloku zaworów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-01, 07:14
|
|
|
Tak, G291 jest zintegrowany z blokiem zaworów. Z dyskusji z linku, którą podałeś wynika, że w 3 na 4 przypadkach pomogła wymiana kompresora (regeneracja). W jednym przypadku wymiana bloku zaworów rozwiązała problem. Na forum A6 również zdecydowanie sugerują wymianę kompresora.
Zastanawiałem się czy nie inwestować w nowy blok zaworów... Koszt 1200zł i nie wiadomo czy to rozwiąże problem na 100%.
Z drugiej strony kompresor u mnie podnosi auto dosyć szybko, max 10 - 15 sekund więc byłoby dziwne gdyby to on nawalał.
Możliwe też, że trzeba przy wtyczce samej pogmerać bo coś nie łączy.
Na razie ten błąd pojawia mi się sporadycznie, 2-3 razy na tydzień.
Dawaj pebo znać co tam wymyśliłeś bo sam nie wiem co robić.
edit: Zerknij jeszcze tutaj
http://www.audiworld.com/...module-2880689/
Może warto zrobić ten test. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 07:22
|
|
|
Witam!
VanDyke napisał/a: | Na razie ten błąd pojawia mi się sporadycznie, 2-3 razy na tydzień. | -A co bedzie jak sie pojawi kiedy bedziesz jechal ponad 200 na ciasnym luku?Napiszesz nam o tym?
Stefan. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-01, 07:34
|
|
|
Rozwiń swoją myśl Stefan bo niestety nie rozumiem. A ostatnio masz skłonności to trollowania na forum |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 08:36
|
|
|
Witam!
VanDyke napisał/a: | A ostatnio masz skłonności to trollowania na forum | -wystarczy przeczytac i pomyslec albo napiosac na maila to zawsze chetnie wyjasnie.
Rozwijajac mysl zatem ( ) : Pojawia sie jakis blad w pneumatyce i nie bardzo wiadomo kiedy i czym to jest spowodowane.Mialem u siebie cos takiego i kilka razy o malo nie polecialem "w swiat" albo i za.No oczywiscie kolega majacy tu zwykle duzo do powiedzenia sprawdzal (?) moje auto i zupelnie te usterke (powtarzala sie kilkaset razy) zignorowal. I tak za jakies durne pare stow bylbym juz tak daleko...
Stefan. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-01, 08:49
|
|
|
No ok Stefan ale nie chce mi się wierzyć, że miałeś ten sam błąd o którym mowa w tym wątku
Przewałkowałem parę forów polskich, zagranicznych i wg mnie trzeba zrobić to według kolejności:
1. Sprawdzenie wiązki elektrycznej przy zaworach
2. Wymiana zaworów
3. Wymiana kompresora w ostateczności |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-01, 09:21
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | No oczywiscie kolega majacy tu zwykle duzo do powiedzenia sprawdzal (?) moje auto i zupelnie te usterke (powtarzala sie kilkaset razy) zignorowal. I tak za jakies durne pare stow bylbym juz tak daleko... |
Wiesz Stefan, podyskutowałbym jakoś rzeczowo ale odnoszę wrażenie, że to bez celu
W odpowiedzi użyję twojej jakże konstruktywnej w swojej treści wypowiedzi:
majkaistefan napisał/a: | Poniewaz postanowiles zalatwic te sprawe za posrednictwem Forum (nie dostalem meila) napisze tylko
tyle:
oszczedz sobie wstydu i nie pisz nic wiecej.
|
Pozdrawiam |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|