|
Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-01, 17:51
|
|
|
Kurw... jak dzieci ;P
Wracając do tematu. Trochę poszukałem w tym bełkocie sensownych informacji i wypowiem się z własnego doświadczenia.
W zależności od tego co jest RZECZYWISTYM powodem występowania błędu(celowo podkreślam rzeczywistym). Zawiecha może się różnei zachować. To jest elektronika z jakimiś układami pomiarowymi na podstawie których to pomiarów steruje zawieszeniem. Jestem automatykiem i robię takie rzeczy w maszynach. Jeśli układ da sfałszowany pomiar to może, jak kolega Stefan napisał, majglować w górę i dół zawieszeniem lub jego twardością, próbując utrzymać, według odczytu, poprawny stan. Ale w momencie wyrzucenia błędu sama zawiecha już nie powinna się ruszyć w żaden sposób. Jesli jest w błędzie a się rusza to jak najszybciej wymieniłbym mózg ukłądu czyli sterownik. Ale przy wyrzuceniu takiego błędu nie musi wykonywać takich działań jak u kolegi Stefana. Może wykryć, przerwę, nagły skok, jakiś błąd i wyrzucić błąd odczytu nawet nie próbując wcześniej korygować ustawień zawieszenia, jednym zdaniem czujnik działa i w jakimś momencie jego odczyt jest drastycznie zakłócany. Niestety złożoność układu jest na tyle duża, że i objawy i przyczyny przy występowaniu jednego i tego samego błędu mogą być drastycznie różne. A każdy z piszących tu może meić racje, że jest niebezpieczny i jednocześnie nie jest niebezpieczny. Błąd czujnika nie oznacza takiego samego powodu tego błędu w każdym przypadku.
Takie jest moje zdanie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-01, 19:17
|
|
|
A mnie się wydaje, że kolega Stefan miał kilka błędów w pneumatyce. Błąd tego czujnika bardzo często występuje w połączeniu z innymi błędami w zawieszeniu (przegrzanie kompresora, przekroczenie limitu położenia auta, nieszczelność, itp.) co potwierdzają wpisy kolegów z problemami z zawieszeniem w tym forumowym temacie.
Nie chce mi się wierzyć, że auto opadało i nie było żadnego innego błędu ani palącej się kontrolki.
Problemem, którym się zajęliśmy w tym wątku jest występowanie tego błędu bez jakichkolwiek innych symptomów - czy to w postaci dodatkowych błędów czy problemów z pneumatyką.
Zamiast Stefan podać konkrety to ciągle wpisujesz jakieś zagmatwane odpowiedzi w których ktoś coś ale nie wiadomo co. Już zresztą nie w pierwszym temacie. I tak to czytam i zastanawiam się czy na co dzień lubisz po prostu spalić jakiegoś grubego wąsa czy masz lekkiego dałna
Weź się w końcu ogarnij i zanim klikniesz "Wyślij" to przeczytaj to co napisałeś. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-07-01, 19:22
|
|
|
drago_o napisał/a: | Kurw... jak dzieci ;P |
Racja.
Wracając do tematu, to ja akurat może zbyt łatwowierny jestem, ale wierzę, że podobnie jak kolega drago_o samochody typu A8 nie projektują i produkują jacyś rozwinięci intelektualnie inaczej. W razie usterki systemu jest w sterowniku odpowiednia procedura jak system ma się zachować, aby zapewnić minimum bezpieczeństwa (np. zeszyt metodyczny SSP nr 292 str. 33). Dziś żadna szanująca się firma (a za taką uważam Audi A.G.) nie wypuści na rynek takiego bubla, bo to ryzyko (ryzyko wyniku finansowego, ryzyko reputacji, ryzyko prawne itp.). Zanim coś wejdzie na rynek są testy, próby itp. W kolejnych modelach są często stosowane technologie rozwijane z poprzedników. A o ile statystyka mnie nie myli, to nie spotkałem się z przypadkiem nieszczęśliwego wypadku D3 z powodu krytycznej usterki zawieszenia. Stefanie, Twój sceptycyzm daje niektórym do myślenia i bardzo dobrze, bo jak każdy masz prawo do swojej opinii (zapewne popartej życiowym doświadczeniem). Jakkolwiek ja pozwolę sobie poszukiwać dalej złotego środka. Testy elementów zawieszenia robiłem nie raz - wynik był zawsze pozytywny. Lubię jednak mieć sprawne auto, więc spróbuję ten błąd okiełznać, a tymczasem będę jeździł ostrożnie (zdecydowanie poniżej 200 km/h - w Polsce nie ma warunków do takiej jazdy). Pozdrawiam wszystkich |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 20:47
|
|
|
Witam!
VanDyke napisał/a: | Zamiast Stefan podać konkrety to ciągle wpisujesz jakieś zagmatwane odpowiedzi w których ktoś coś ale nie wiadomo co. | -wyjasnij zatem jak mam to ujac? Pisze przecie ze zawieszenie czasami sie przestawia.Zmienia sie twardosc i auto samo sie podnosi lub opada.Wcale tez nie twierdze ze to jedyny ew. uszkodzony element.Przyczyna moze tak jak pisze kolega byc bardzo zlozona.Problem jednak polega na tym ze nasz kolega wiedzial i widzial jak zachowuje sie auto.Pomimo tego "olal" sprawe i zapewnial mnie ze wszystko jest ok.
Pomijam tez inne istotne bledy majace wplyw na bezpieczenstwo jazdy.Temat rzeka.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:22
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | Jesli ten blad jest (twoim zdaniem) nic nie znaczacy i wzywasz mnie tu do odpowiedzi to odpowiem. |
Nie chciałbym się czepiać ale generalnie w temacie G291 nie powiedziałeś kompletnie nic.
Błąd jest, rozmawialiśmy o nim i o wymianie zaworów również - możesz twierdzić inaczej, rozmów naszych nie nagrywałem bo przyjaciół nie nagrywam więc dowodów nie mam
majkaistefan napisał/a: | Znasz moj styl jazdy.Jesli mam kogos na pokladzie to staram sie jechac w granicach rozsadku i nie przekraczac 200/220 bez zadnych gwaltownych manewrow.Jesli jade sam czesto jest juz inaczej.Rozmawialismy o tym ze czasem mam wrazenie ze samochod dziwnie sie zachowuje (czasem unosi a czasem opuszcza) w trakcie szybkiej jazdy.Bagatelizowales sprawe.W koncu (mialem zaufanie do tego co mowisz) myslalem ze juz starosc i trzeba moze odpuscic |
Auto w trakcie jazdy opuszcza się i podnosi i robi kilka innych rzeczy i to akurat jest całkiem normalne bo jest to zawieszenie adaptacyjne - tu odsyłam do opisów technicznych.
Tym bardziej, że masz u siebie zawieszenie zwykłe, komfortowe i jak pamiętam masz je najczęściej ustawione w trybie "automatic" więc ponownie mówię: tak, podnosi się samo, samo opada, samo się utwardza i samo robi bardziej miękkie i jest to jego normalna praca.
Co więcej automatycznie opada w innych okolicznościach niż automatycznie się unosi.
Dziwnie pływa i dziwnie zachowuje się na drodze?... a jak twoje wahacze?.... pokazywałem ostatnio w jakim są stanie
Napraw zawieszenie, jak będzie potrzeba zrób później jego kalibrację i na końcu geometrię i będzie lepiej.
majkaistefan napisał/a: | Mialem ze soba wyniki skanow auta o ktore nigdy nie moglem sie ciebie doprosic. |
No to to już jawna kpina - widzieliśmy się tyle razy i ty mi teraz mówisz, że ukrywam twoje logi?.... Daj spokój, co to za bzdury wypisujesz
majkaistefan napisał/a: | Nawet nie pytaj co mowl.A to nie jedyny "kwiat" w tym ogrodzie. |
Bardzo chętnie wysłucham o tych "kwiatach w ogrodzie" - czekam na maila
majkaistefan napisał/a: | -wyjasnij zatem jak mam to ujac? |
Miałeś odpowiedzieć co dokładnie kryje się pod pojęciem G291 i dlaczego występowanie tego błędu jest tak bardzo niebezpieczne dla życia i zdrowia.
majkaistefan napisał/a: | Pisze przecie ze zawieszenie czasami sie przestawia. |
I ma się przestawiać bo tak to zostało pomyślane, szczególnie odczuwalne będzie to właśnie w zawieszeniu standardowym i ustawieniu "automatic" - tu odsyłam do opisów technicznych.
Jeżeli uważasz, że jest to ewidentna wina czujnika G291 to wymień blok zaworów - i najlepiej kup nowy bo z używanymi różnie bywa i potem będziesz miał do innych pretensję, że kupiłeś, wymieniłeś a błąd sporadycznie znowuż się pojawia.
Co do innych przyczyn niestabilnego prowadzenia się auta to pokazałem ci palcem twoje uszkodzone wahacze górne kiedy auto było bez kół i na podnośniku.
Co z tym zrobiłeś później twoja sprawa i nie mam o tym zielonego pojęcia.
Szkoda, że zdjęć nie zrobiłem co mi się bardzo często zdarza bo miałbym czarno na białym.... ale nie przypuszczałem, że nastąpi w tobie taka przemiana |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 22:24
|
|
|
Witam!
Czytam slucham i sam mie wierze wlasnym oczom i uszom. Zawieszenie mam sportowe.Ja juz nie bede sie odnosil w zadnym razie do twoich postow.To demagogia w najczystrzej postaci.Rozumiem ze starasz sie wybielic nie przebierajac w srodkach.
Nawiasem mowiac skany ktore omylkowo (pomylilem pliki) zamiescilem na Forum dotycza mojego auta.
Mnie to co powiesz juz jednak nie interesuje.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-01, 23:06
|
|
|
Kindergarden.. Ludzie maja tu ważniejsze problemy jak Wasze prywatne spory.
Stefan a może masz problem z zasilaniem sterownika lub ogólnie zasilaniem? Ja tak miałem jak aku był słaby że zawiecha się sama przestawiala na automat, a ją nigdy nie jezdzilem na automacie w życiu jeszcze poza tym miałem taki przypadek jak jedno koło nie chciało mi opadac, że auto zmieniało ustawienie zawieszenia na lift. Może u ciebie jest podobnie. Tylko zamiast aktorka, jak było u mnie, szwankuje odczyt z czujnika na kole? Dodam, że zwykle sprawdzenie jest nie wiele warte bo odczyt w jakimś zakresie może być poprawny z czujnika a tylko w ściśle określonym położeniu może walkę dziwną wartością i zmieniać ustawienie zawieszenia, próbować pompowac zawiecha aby wyrównać polozenie, w efekcie walić błędem czujnika ciśnienia.
To są mega złożone auta |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-02, 01:32
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | Czytam slucham i sam mie wierze wlasnym oczom i uszom. Zawieszenie mam sportowe. |
Heheheee, a to ciekawe..... a w którym to aucie masz to zawieszenie sportowe.... pytam bo może spieramy się nie o to auto o które tak naprawdę chodzi
Jak wiesz mam numer VIN twojego auta ("tej" A8D3) i jak wiesz posiadam również licencjonowany program serwisowy w którym po numerze VIN mogę sporo powiedzieć o samochodzie.... i tak żeby nie pitolić na jałowo to po numerze VIN podaję jak poniżej bezpośrednio z list wyposażenia:
Twoje A8D3 które widziałem wielokrotnie:
"1BK - 4-corner air suspension with electronic shock absorption control"
"4E0910553H - sterownik z oprogramowaniem regul. wysokości zawieszenia"
Moje A8D3 które również widziałeś wielokrotnie:
"2MA - 4-corner air suspension with electronic shock absorption control, sports version"
"4E0910553L - sterownik z oprogramowaniem regul. wysokości zawieszenia dla pojazdów z sportowym układem zawieszenia"
Tu podczytane z logów Twojego auta
"Adres 34: Poziomowanie Plik etykiet: 4E0-910-553.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F"
To akurat pobrałem z pliku który mam na swoim kompie ale żeby nie było, że coś przyfantazjowałem i przebarwiłem to swoje logi wrzuciłeś w ten temat (skan nr 3) http://www.a8team.pl/d3-0...ize-vt16554.htm i w nim masz to samo co powyżej.
Czytać umiesz, inni też - fabryczny sportowy zawias siedzi u mnie a u ciebie jest zwykłe zawieszenie komfortowe które na ustawieniu "automatic" w trakcie szybszej jazdy obniża się i podnosi automatycznie i zmienia swoją twardość i jest to w tym modelu auta i z tym zawieszeniem jak najbardziej poprawna jego praca.
Niestety Stefan ale jednak nie wiesz czym jeździsz i zamiast słuchać ty wiesz lepiej niż wszyscy.
Plik ze szczegółową rozpiską wyposażenia twojego auta mogę ci wysłać na maila - polecam lekturę zanim zaczniesz naprawiać coś w zakresie czego akurat działa to u ciebie całkiem poprawnie.
majkaistefan napisał/a: | Rozumiem ze starasz sie wybielic nie przebierajac w srodkach. |
Oczywiście, tak jak mówisz..... i wychodząc z tego założenia polecam pojechać do najbliższego ASO i zweryfikować moje słowa bezpośrednio u producenta
majkaistefan napisał/a: | Nawiasem mowiac skany ktore omylkowo (pomylilem pliki) zamiescilem na Forum dotycza mojego auta. |
Nawiasem mówiąc tak właśnie myślałem bo w jednym ze sterowników jest numer mojego serwisu a skoro już to napisałeś wprost to następna ciekawostka....
Jak widać po skanach http://www.a8team.pl/d3-0...ize-vt16554.htm błędów czujnika G291 jednak nie ma kilkaset jak to wcześniej wspominałeś..... ale nie ma się co przepychać o takie przebarwienia wypowiedzi bo fakt jest faktem, błąd jest.
Ale ale..... błąd ten jest zapisany z datą 2015-02-18 godzina 20:10 a moje ostatnie skanowanie twojego auta (jak skanuję to zawsze zapisuję wyniki) jest z tego samego dnia ale z godziny 12:40 i w moich logach tego błędu jeszcze nie ma czyli błąd ten pojawił się dopiero kilka godzin później po moim skanowaniu - trochę to nijak ma się do twojej opowieści ale nie mi to osądzać.
Szanuję Cię i darzę sympatią i nie wiem czemu to czynisz ale tu nie miejsce żeby jeszcze prywatnymi sprawami się zajmować
drago_o napisał/a: | Kindergarden.. Ludzie maja tu ważniejsze problemy jak Wasze prywatne spory. |
Wybacz kolego, potrafię się przyznać do błędu co już kiedyś tu udowodniłem ale jak ktoś z nieznanych mi powodów pisze o mnie jakieś głupoty to czuję potrzebę również się w tym przedmiocie wypowiedzieć
Pomimo jakiejś spornej kwestii moim zdaniem nie przekroczyliśmy granicy tzw. netykiety a przy okazji, kontynuując temat może dojdziemy wreszcie do konsensusu czy i dlaczego błąd czujnika G291 jest tak niebezpieczny jak to kolega wcześniej opisywał. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-02, 04:53
|
|
|
Foss,na forum zna Do każdy więc nie masz się co męczyć z tym jesteś specjalista od naszych aut i lepszego ze swieca szukać. Liczyoem raczej, że obie strony odpuszcza. Zdaje sobie sprawe, że ciężko odpuścić jak ktoś ciągle brnie w to i nie potrafi przygryźć się w język
Błąd jak błąd. Niebezpieczny nie jest bo po jego wystąpieniu zawieszenie pewniakiem się nie poziomuje. Ale powody błędu mogła być różne. Owszem zmiana twardości zawiechy na łuku przy 200km/h jest niebezpieczna. Ale może kogoś oświece jazda 200km/h jest sama w sobie niebezpieczna i nie nawidze jak ktoś w koło mnie tak zamierzała narażając nie to lko siebie ale i moja rodzinę na różne tego konsekwencje. Przypominał że najwyższą prędkością jaką można się poruszać w Polsce jest 140. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-02, 07:57
|
|
|
Witam!
Na tym Forum panuja rozne dziwne czesto zwyczaje i zachowania.Juz dawno przestalem sie temu dziwic.Po ostatnim zlocie widac w ktora strone to plynie.Nie jestem wlascicielem ani moderatorem i tak naprawde nie moja to sprawa.Takie wpisy jak
drago_o napisał/a: | Foss,na forum zna Do każdy więc nie masz się co męczyć z tym jesteś specjalista od naszych aut i lepszego ze swieca szukać. | bardzo zwiekszaja wiarygodnosc i podnosza poziom.Widac to bylo na ostatnim "zlocie" podczas ktorego na kilka tysiecy zarejestrowanych uzytkownikow ledwie dwudziestu mialo ochote sie spotkac.
Proponuje zatem postawic pomnik glupocie i niekompetencji.
Pozdrawiam.Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
KowalskyBTR
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: D3
Wiek: 41 Dołączył: 02 Paź 2020 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-01-31, 13:36
|
|
|
Pany, zakładacie blok zaworów Continentala czy zamienniki? |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrek78.
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 46 Dołączył: 05 Wrz 2023 Posty: 12 Skąd: Forum
|
Wysłany: 2023-10-17, 19:35
|
|
|
Witam serdecznie szanowne grono
Dołaczę się tematu.Po zakupie auta po czasie zaczeła opadać po nocy,po szukaniu nieszczelności wyszło na to,że wymiana kompresora jest nieunikniona. Po wymianie było dobrze wszystko,ale teraz opada mi przód nie całkiem się chowają koła.szukałem dalej nieszczelności i po nocy kiedy odpalę auto dość długo bije i słychać syczenie z lewej strony,ale za chwile załapie i idzie do góry szybko i cały czas,cały dzień trzyma poziom.Jeżdże nią i nic się nie dzieje i teraz pytanie czy jest możliwość ,że czujnik poziomowania może mieć winę? Tak myślę,że może po czasie w nocy łapie błąd i stad opada przód,czy jest to jakimś sensownym rozwiązaniem? Pozdrawiam |
_________________ Piotrek
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|