Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-09-02, 18:20
|
|
|
Trochę odgrzeje,ale mam pytanie:
1.Czy przy demontażu przodu w celu wymiany rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji,czy chłodnica klimy jakoś na wężach się odchyla ??
2.Czy da się zrobić bez przyrządu do blokowania kół ?? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-02, 18:44
|
|
|
wszystko się da ale lepiej jest bez chłodnic
robić
możesz dekle zerwać i patrzeć na znaki na wałkach |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-02, 19:05
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Trochę odgrzeje,ale mam pytanie:
1.Czy przy demontażu przodu w celu wymiany rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji,czy chłodnica klimy jakoś na wężach się odchyla ??
2.Czy da się zrobić bez przyrządu do blokowania kół ?? |
Ad. 1. Odchyla się delikatnie, żaden problem.
Ad. 2. Da się, tylko dobrze pozaznaczaj koła i po złożeniu warto pokręcić paskiem i kołami, tak aby pasek zrobił ze 3-4 okrążenia.
Jak się zdecydujesz sam wymieniać, to zapodaj mi adres mailowy - wyślę Ci opisy z ELSA. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-09-02, 19:53
|
|
|
pebo napisał/a: | Ad. 1. Odchyla się delikatnie, żaden problem. |
To super nie muszę jechać na opróżnienie
pebo napisał/a: | Ad. 2. Da się, tylko dobrze pozaznaczaj koła i po złożeniu warto pokręcić paskiem i kołami, tak aby pasek zrobił ze 3-4 okrążenia. |
Wiem w poprzednich samochodach właśnie tak robiłem
pebo napisał/a: | Jak się zdecydujesz sam wymieniać, to zapodaj mi adres mailowy - wyślę Ci opisy z ELSA. |
Tak będę robił sam właśnie rozeznaje temat, części już czekają cały komplet Febi,pasek Dayco,a pompa nie pamiętam,całość z wysyłką 1100,-
marcin2013@gmail.com
I jeszcze zerknę do słynnych nastawników, aż się boję, na zimnym po odpaleniu mam takie coś "grrrryyy" dosłownie przez 1-2 sek. nie wiem czy to nastawniki zobaczę w jakim stanie są ślizgi. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-02, 21:07
|
|
|
na mazak ?
to napinacze będą miały co naprawiać
ale mniejsza z tym |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-09-04, 13:54
|
|
|
Nie wiem jak wy chcecie to zrobić bez blokady. Przecież żeby to dobrze poskładać to trzeba kółka na wałkach poluzować. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-04, 13:56
|
|
|
W starym ABZ nie trzeba. A czy się ta koncepcja zmieniła w późniejszych silnikach to nie słyszałem. |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-09-04, 14:21
|
|
|
ale wątek dotyczy BFM i tu trzeba, chociaż pewnie znajdą się zaraz tacy, którzy będą uważali inaczej. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-09-04, 15:41
|
|
|
Tak jest, nie używajcie blokady rozrządu, składajcie na flamaster
blokady wału też nie używajcie, to przecież też można flamastrem poznaczyć
Jak to jest, że jak ktoś chce sam w garażu dłubać to można wszystko na flamaster czy na trytkę a jak ktoś pisze że mechanikowi oddaje do zrobienia to wszyscy jak jeden mąż doradzają żeby sprawdzić czy mechanik posiada odpowiednie blokady, odpowiednie narzędzia i czy ma odpowiednią wiedzę aby to zrobić zgodnie ze sztuką <tjaa>
Jak ktoś chce zrobić BFM zgodnie ze sztuką to powinien mieć i wszystkie blokady i ściągacze i odpowiednie klucze - na flamaster i trytkę dużo rzeczy można zrobić ale nie koniecznie będzie to dobrze |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-04, 16:37
|
|
|
ja robię bi turbo
po mazaku i nawet mu się trafiło
ale w lotoo też trafiają |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-04, 18:16
|
|
|
Było już o wymianie rozrządu na mazak i blokady. Każdy robi po swojemu..
Na swoim przykładzie robiłem to na blokadach (wałków i wału) + 3 białe kreseczki mazakiem a wynik to 0 i -4 st <hehe> |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-04, 20:23
|
|
|
ale ja widziałem 10-15 |
|
|
|
|
|
|
|
kosovo
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 39 Skąd: Zakopane/Bad Honnef
|
Wysłany: 2014-09-04, 22:46
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | I jeszcze zerknę do słynnych nastawników, aż się boję, na zimnym po odpaleniu mam takie coś "grrrryyy" dosłownie przez 1-2 sek. nie wiem czy to nastawniki zobaczę w jakim stanie są ślizgi. |
A o co chodzi z tymi nastawnikami? Też tak mam że po odpaleniu motoru chwilę głośniej chodzi i zaraz cichnie. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-09-05, 18:48
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jak ktoś chce zrobić BFM zgodnie ze sztuką to powinien mieć i wszystkie blokady i ściągacze i odpowiednie klucze - na flamaster i trytkę dużo rzeczy można zrobić ale nie koniecznie będzie to dobrze |
Zadałem pytanie o blokady czy są nie zbędne bo widzę że większość na forum robi z blokadami, wiem że blokady ułatwiają ,robiłem kilka rozrządów w V-kach , ale nigdy ze zmiennymi fazami doszedłem do wniosku że powinno być łatwiej bo jest tylko po jednym kole na głowice, ale skoro "FOSS" pisze że może nie być dobrze to chyba będzie trzeba blokady gdzieś pożyczyć, a jaka jest cena blokady ?? , i jeszcze jedno w jakim celu trzeba odkręcić lub poluzować koło na wałku, dlatego że między nimi nie ma napinacza ?? |
|
|
|
|
|