Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu  
Autor Wiadomość
shakal 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 147
Skąd: Polanica
Wysłany: 2010-11-20, 20:14   [D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu

Witam

Jak przebiega wymiana rozrzadu w takim motorze - czy da sie to zrobic bez zrzucania przodu? jesli nie to jak odkrecic caly przod krok po kroku. inrstrukcja z elsy nie podaje jak dobrac sie do tych 3 nakretek przy blotniku:)
dzieki z gory za pomoc.
pozdrawiam
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 20:37   

Podaje, podaje
Aby zdjąć nakładke zderzaka trzeba zdemontować plastikowe nadkola z przodu.
 
 
shakal 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 147
Skąd: Polanica
Wysłany: 2010-11-20, 22:14   

czyli po odkreceniu calych nadkoli jest dostep do zderzaka dopiero ?
a nie da sie bez sciagania ?
pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-11-20, 22:19   

shakal12 napisał/a:
czyli po odkreceniu calych nadkoli jest dostep do zderzaka dopiero ?
a nie da sie bez sciagania ?

Chodzi raczej o plastikowe błotniki i jak mniemam nie trzeba ich całych wyciągać tylko rozkręcić aby mieć dostęp do mocowania zderzaka.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
shakal 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 147
Skąd: Polanica
Wysłany: 2010-11-20, 22:25   

plastikowe blotniki?
musze wiedziec krok po kroku jak sie za to zabrac bo auto stanelo a do srody musi jezdzic.
najlepiej jesli np mozna odkrecic jakos wiatrak i wtedy robi sie wiecej miejsca zeby odkrecic co nieco. natomiast potrzebuje dokladny opis zeby nie tracic czasu wiec jesli ktos juz robil i ma patent to niech sie podzieli :)
pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-11-20, 22:46   

Ja niedawno robiłem to w swojej eSie - wprawdzie silnik całkiem podobny ale to jest wciąż D2 więc blachy zupełnie inne.

U siebie szedłem po całości tzn. demontaż zderzaka przedniego, pas przedni, chlodnice i potem wszystko było już na wierzchu.
No ale u mnie oprócz rozrządu robiłem także klimę - dokładne płukanie całego układu po zatartym kompresorze i wymiana części (kompresor, filtr/osuszacz, dławik).
Tak wyglądało to u mnie:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-03-20, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-11-23, 16:14   

shakal12, Kolego poszukaj jak zdemontować zderzak na forum , ten temat był już przerabiany , masz tam krok po kroku jak zdemontować zderzak , poszukaj w moich postach .
a rozrząd był już omawiany bez zdejmowania przodu i o ile dobrze pamiętam ze zdejmowanie przodu .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
shakal 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 147
Skąd: Polanica
Wysłany: 2010-11-24, 18:23   

temat przerobiony - dzieki wszystkim za checi :)
pozdrawiam
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-06-21, 05:59   

Mozesz sie poczielic z nami co i jak ???
Druga sprawa co ile powinno sie robic rozrzad, mialem robiony w ASO na 80 000 mil i jak dzwonie do ASO to mowia ze nastepna wymiana na 160 000 ale znowu mechanicy znajomi mowia ze za duzo, auto ma 140 000 mil , nie krecone .
Co nalezy wymienic w D3 jak sie robi rozrzad zeby potem nie bylo problemow ???
Prosze o konkretna rade bo kazdy mechanik mowi co innego, moze jest ktos na podkarpaciu / malopolska kto by mi to DOBRZE zrobil jak bede w PL na urlopie.
Ma ktos dostep do DOBRYCH czesci i moze podac co ile kosztuje ???
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-21, 23:44   [D3 03 4.2MPI ] Wymiana rozrządu [BFM] - części

Przy wymianie rozrządu zrobiłem kilka zdjęć - może się komuś przydadzą.

Generalnie widok z przodu silnika, po zdemontowaniu: 1) zderzaka, 2) belki pasa przedniego, 3) chłodnicy klimatyzacji, 4) chłodnicy wody.



I teraz co z tego podlega wymianie i w którym miejscu silnika to się znajduje (w nawiasie numery katalogowe części, których użyłem) - numery 1-7 oznaczone na zdjęciach są zgodne z rozpiską:
1) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55704; Slovakia)
2) pompa wody (Hepu P579; Germany)
3) rolka napinająca (Ruville 55727; Japan)
4) tłumik drgań (Ruville 55728; Germany)
5) rolka zwrotna/prowadząca (Ruville 55705; Japan)
6) pasek rozrządu (Contitech CT920; Germany)
7) termostat (opcjonalnie - dla ambitnych :> tzn. wymiana nie jest konieczna, ale jak już jest wszystko na wierzchu, to może warto... ja nie robiłem)





Poprawiłem fotki co by się łatwiej i lepiej otwierały.
Poprawiłem też [taga] bo większość tego co napisałeś jest już w gotowej formie w rozwijanej liście po lewej stronie.
Pozdrawiam, FOSS


[ Dodano: 2011-06-22, 00:19 ]
Dałem takiego rozbudowanego taga aby łatwiej się wyszukiwał w google również poza forum, ale skoro uważasz że warto skrócić, to niech i tak będzie.
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-06-29, 15:11   

Potrzebuje szybkiej pomocy !!!
Auto na warsztacie i fobimy rozrzad ale za chiny nie mozemy sie dostac do termostatu, wyglada na to ze trzeba odkrecic lape silnika i elmenty kolo niej :(
czy to idzie w ten sposob czy jakos inaczej ??????
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-06-29, 15:27   



Wiecej w PDFach:
http://ul.to/jnu8jklr
http://ul.to/vbnvwcmw
_________________
Black Cars Matters
 
 
Robson 


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-10, 21:46   

Troche po czasie..., ale moze sie komus jeszcze przyda.
Sam wymienialem na parkingu pod domem, pierwszy raz i jak narazie jezdzi :-D
Zrobilem taki maly opis na audi-maniacs.com

Tak to mniej wiecej u mnie wygladalo, bawilem sie z tym 2 dni, z malymi przebojami, w deszczu na parkingu, jedna urwana sruba, droga trzeba bylo grzac, to do sklepu po klucze jechac itp.
Zdjec brak, fotograf nie byl tak wytrwaly jak ja.

Czesci:
078109119J toothed belt

077109244C relay roller

077109244E relay roller

077109479D belt tensioning damper

077109485E tensioning lever

077121004PX water pump

077121113C thermostat

N 90136802 round seal

026103085D oil seal x2 (nie wymienilem)

077903137AE ribbed v-belt /24,92X2535MM

G12 Antifreeze 6 Liters

028010227E sticker 'attention:' 'change the toothed belt '

Loctite 515 Gasket Flange



Narzedzia:
vw t40005 Camshaft Setting Plate

vw t40009 Tensioner Adjuster (ledwo zaczelem naciagac i sie zlamalo, zrobilem sobie wlasnej konstrukcji)

vw t40001 Camshaft Sprocket Puller (moj zamiennik, ale nie uzywalem)

vw T40011 Hyd. Tensioner Retaining Pin

vw 3242 Crankshaft TDC Locking Pin

T10093 Front end support guides



Demontaz zderzaka

Odkrecamy sruby, wkrety i klipsy od oslony silnika i nadkoli.




Odkrecamy sruby od zderzaka i mozna zdezak zdac.


W tym momecie pierwsza niespodzianka, musialem lapac plyn od spryskiwaczy.

Odczepiamy linke maski


odkrecamy po jednej srubie z dwoch stron i wkrecamy nazedzia T10093


Odkrecemy reszte srub i odsowamy.


Teraz jak kto woli, mozna robic na odsunietym pasie albo zdjac go i odchylic na bok.
Trzeba spuscic plyn chlodniczy, ja nie znlazlem zadnych kranikow u siebie. Odkrecilem korek od zbiornika na gorze i rozlaczylem dwa weze na dole.


Odczepiamy (zdemujemy drucik i sciagamy waz) dwa grube weze od chlodnicy po lewej stronie, na gorze i na dole.
Teraz mozna zdjac i odchylic na bok.


Kluczem oczkowym 19mm naciagamy napinacz, wsadzamy w otwor imbusa 5mm zeby zablokowac i sciagamy pasek alternatora.





Sciagamy oslone silnika 2 i odkrecamy dwie oslony rozrzadu.
Kluczem 24mm(nasadka 12 zebow) obracamy zgodnie z ruchem wskazowek zegara
i ustawiamy wal korbowy na oznaczeniu GZP 5 cylindra.
Naciecie B znaduje sie naprzeciwko oznaczenia A.
Duze otwory plyt mocujacych na kolach walkow rozrzadu musza ustawic sie naprzeciw siebie do wewnatrz.
W przeciwnym razie obrocic dalej wal korbowy o jeden obrot.

Odkrecic dwie sruby (klucz 10mm i 13mm) poluzowac weze zeby bylo doscie do tam gdzie trzeba wykrecic zaslepke i wkrecic blokade walu 3242.


Odkrecic 8 srub i zdjac tlumik drgan.
Odkrecic oslone

Imbusem 8mm obracamy rolke napinajaca i wciskamy element napinajacy tak zeby mozna bylo
wlozyc T40011 w otwory tloka i obodowy.
Luzujemy srube rolki mimosrodkowej.
Zakladamy blokade T40005, luzujemy obie sruby walkow rozrzadu, wykrecamy o ok.5 obrotow.
zdejmujemy blokade.
Zdejmujemy kola walkow rozrzadu sciagaczem T40001 lub podobnym. Ja nie zdejmwalem kol i nie wymienialem uszczelniaczy.

Sciagnac pasek, odkrecic rolki napinacze termostat, pompe wody i wymienic na nowe.

Czyscimy dokladnie miejsce po starej uszczelce pompy wody.


uszczelke smarujemy cieniutko silikonem i dokrecamy pompe na krzyz momentem 14Nm.
Zalozona pompa wody i termostat.



Zakladamy pasek.



kola musza byc tak ustawione
blokada musi byc wkrecona
Zalozyc pasek w nastepujacy sposob: na kolo walu korbowego 5, rolka 4, rolka 6, kolo walka 3, pompa wody 2, na koniec na kolo walka 1
Obrocic dwukrotnie dzwignie napinajaca momentem 40NM, aby napiac wstepnie pasek.
Wkladamy plasko imbusa 5mm pomiedzy dzwignie napinajaca a tlok napinacza.
Napinamy rolke mimosrodkowa kluczem T40009 i kluczem dynanometrycznym momentem 6Nm i dokrecamy rolke momentem 45Nm.
Zakladamy blokade T40005, dokrecamy kola na walkach, wyciagamy imbusa.
Imusem 8mm, przesowamy rolke wciskajac tlok napinacza zeby wyciagnac T40011.
Wykrecamy blokade walu 3242. Przekrecamy walem korbowym dwa obroty i ustawiamy GZP 5 cylindra.
Kola powinny sie tak ustawic.
Sprawdzamy wymiar pmiedzy dzwignia napinaaca a obodowa napinacza.
Wymiar -a- = 5.0 +- 1.0mm
Sprawdzamy wkrecajac blokade 3242
Blokada sprawdzamy polzenie walkow.

Jezeli nie mozna wlozyc blokady powtarzamy ustawienie.

Zdejmujemy, wykrecamy blokady.
Wkrecamy zaslepke z nowym pierscieniem uszczelniajacym (ja nie zmienialem)

Skladamy wszystko w odwrtnej klejnosci.
Zalewamy nowym plynem G12, odpalamy, jak sie silnik zagrzeje, odpowietrzy uklad chlodzenia uzupelniamy plynem.
 
 
madnes 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: ON
Imię: TOMMY
Jeżdzę: AUDI A8 L 4.2 D
Wiek: 40
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: LONDYN
Wysłany: 2011-07-29, 20:21   

pisze do ciebie na gg , odezwij sie jak znajdziesz chwile odnosnie silnika do a8
_________________
madnes
 
 
lysyadam27 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-08-31, 23:26   

Koledzy robilem u siebie dwa dni temu wszystko tak jak w opisie waszym tylko troszke poplątałem sie z wieloklinowym.
Zmieniajcie termostat, tania rzecz a spokoj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.