Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-05, 19:54   

w takim celu że jak napinasz pasek to ząbki od paska mogą spowodować to że się nie napnie wszędzie
równomiernie
cała filozofia w tym właśnie
dlaczego ludziom na mazak się udaje
bo jak teoretycznie było dobrze ustawione kiedyś to jeśli tak samo napniesz to może się uda i nie będą cuda .
Ale jak ktoś wcześniej zwalił to może być ...
Ja mam blokady
koszt ich 250 pln
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-09-05, 21:29   

pepi napisał/a:
bo jak teoretycznie było dobrze ustawione kiedyś to jeśli tak samo napniesz to może się uda i nie będą cuda .
Ale jak ktoś wcześniej zwalił to może być ...


Hmm,czy było wcześniej dobrze, nie wiem dokładnie , ale chyba tutaj trzeba zobaczyć :

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-06, 10:53   

no dawno nie widziałem tak dobrze
 
 
kosovo 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 39
Skąd: Zakopane/Bad Honnef
Wysłany: 2014-09-06, 16:45   

ernesto napisał/a:
kosovo,
http://www.a8team.pl/d3-0...1.htm?highlight

tu jest obszerny temat ale D2 w D3 zasada podobna http://www.a8team.pl/d2-f...2.htm?highlight


Hmmmm przeczytałem ten temat, ale w książce serwisowej napisane jest również że jesli silnik jest zimny to przez chwile chodzi głośniej i to jest normalne. Ciężko powiedzieć czy się ma zużyte te nastawniki czy nie bez rozbierania :/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-06, 17:04   

stetoskop i posłuchaj czy masz z lewej z przodu i prawej z tyłu ten odgłos
 
 
kosovo 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 39
Skąd: Zakopane/Bad Honnef
Wysłany: 2014-09-06, 20:33   

Ciezko stwierdzić, po odpaleniu glosniej bylo z lewej strony a potem od razu ucichło, nastepnie było slychac delikatnie zawory.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-09-07, 13:28   

Marcin2013 napisał/a:
... i jeszcze jedno w jakim celu trzeba odkręcić lub poluzować koło na wałku, dlatego że między nimi nie ma napinacza ??

Bo rozrząd napina się w kilku etapach - najpierw napinasz wstępnie rolką mimośrodową na głowicy Nr 2 a później dopiero rolką z napinaczem na głowicy Nr 1.
Tak robi się przy zablokowanym wale oraz zablokowanych wałkach - jeżeli kółka na wałkach są luźne to napięcie paska rozchodzi się równomiernie i robiąc zgodnie z instrukcją z ELSY nie da się tego poskładać źle.

Jeżeli kółek na wałkach nie odkręcamy i robimy tylko na flamaster to część procedury napinania rozrządu można właściwie wogóle pominąć bo nie ma to żadnego wpływu na ustawienie rozrządu.
Jeżeli robimy także bez blokowania wału to moim zdaniem ustawianie rozrządu można o kant d... potłuc.


Nie trzeba chyba więcej tłumaczyć, że co do zasady robienie na flamaster nie jest poprawne ale cóż, każdy robi jak chce.
Jeżeli później cokolwiek dzieje się z silnikiem, nierówno pracuje, zadławia się, traci moc, stuka przy rozruchu to stawianie ewentualnej diagnozy (pomijając ustawienie rozrządu) bywa wróżeniem z fusów.
A czytając bloki pomiarowe na VAG-u nie można stwierdzić czy to rozrząd jest przestawiony czy nastawniki dają d... czy zapłony są poprawnie czy jednak się gubią....
oczywiście tragizuję na wyrost ale czasem warto pomyśleć zawczasu ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-09-07, 23:09   

Czego nie ma tego tematu w konkretnym dziale?
_________________
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-08, 19:37   

FOSS napisał/a:
Bo rozrząd napina się w kilku etapach - najpierw napinasz wstępnie rolką mimośrodową na głowicy Nr 2 a później dopiero rolką z napinaczem na głowicy Nr 1.
Tak robi się przy zablokowanym wale oraz zablokowanych wałkach - jeżeli kółka na wałkach są luźne to napięcie paska rozchodzi się równomiernie i robiąc zgodnie z instrukcją z ELSY nie da się tego poskładać źle. Jeżeli kółek na wałkach nie odkręcamy i robimy tylko na flamaster to część procedury napinania rozrządu można właściwie wogóle pominąć bo nie ma to żadnego wpływu na ustawienie rozrządu.

O ile dobrze rozumiem, to jeśli koła zębate paska rozrządu wałków rozrządu nie są uszkodzone to przy standardowej wymianie ich nie odkręcamy. Nie zaczepiamy także płytek ustalających. Listwa służy do wygodnego ustawienia szerszym otworem do wewnątrz kół rozrządu wałków rozrządu i przede wszystkim do zablokowania tych kół - po zdjęciu paska jedno może przeskoczyć (i zwykle obraca się o jakiś kąt, nikt nie zdąży zauważyć o jaki), no i bieda. Znaczki flamastrem to raczej pomocniczo. Jeśli koła zablokowane i wał zablokowany to łatwiej prawidłowo ustawić rolkę mimośrodową i cały pasek. Tak mi się wydaje, ale proszę o korektę, jeśli się mylę.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-08, 20:18   

najłatwiej jest poluzować koła
bo ustawiasz wałki !!!!! a nie koła
napinasz tak jak trzeba i dokręcasz i sprawdzasz :)
mazakiem możesz sobie znaczyć jak masz kliny na kołach :D
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-09-09, 12:48   

pebo napisał/a:
O ile dobrze rozumiem, to jeśli koła zębate paska rozrządu wałków rozrządu nie są uszkodzone to przy standardowej wymianie ich nie odkręcamy.

Zgodnie ze sztuką odkręcamy je zawsze i zawsze używamy blokady do wałków rozrządu oraz wału.
Jeżeli kółka rozrządu na wałkach wyglądają na uszkodzone to je również wymieniamy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-09, 19:29   

FOSS napisał/a:
pebo napisał/a:
O ile dobrze rozumiem, to jeśli koła zębate paska rozrządu wałków rozrządu nie są uszkodzone to przy standardowej wymianie ich nie odkręcamy.

Zgodnie ze sztuką odkręcamy je zawsze i zawsze używamy blokady do wałków rozrządu oraz wału.
Jeżeli kółka rozrządu na wałkach wyglądają na uszkodzone to je również wymieniamy.

OK, dzięki za wyjaśnienie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-11, 17:13   

A tu Pan jeden jak ładnie pompkę wymienia: https://www.youtube.com/watch?v=4JYj6m6f_ms
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-09-11, 19:20   

pebo napisał/a:
A tu Pan jeden jak ładnie pompkę wymienia: https://www.youtube.com/watch?v=4JYj6m6f_ms

To D2 przed liftem więc właściwie nie w temacie.

Wiem, czepiam się i może za bardzo mądraluję ale rozrząd to rozrząd...
- klucza do wiskozy raczej zabrakło
- śrubki przy wsporniku momentu obrotowego też fajnie pod kątem odkręcał - jeszcze parę takich razy i główki już nie będą szcześciokątne - później zauważył, że napinacz rolki i tak musi odkręcić - w odwrotnej kolejności byłoby chyba łatwiej
- z tą rurą wodną i sławetnym trójnikiem miał dużego farta przy takim traktowaniu - często rozpadają się w rękach
- klucz 1/2" do śruby centralnej wału jest z deka przymały - lepiej od razu zaopatrzyć się w 3/4" albo 1".... noi blokada jest tutaj bardzo pomocna
- kółka zębate wałków rozrządu zablokowane trytkami :D
- ze śrubkami od pompy też sobie nieźle poczynał - pośpiech raczej nie jest wskazany
- przyrząd do napinania rolki mimośrodowej jest git - pasek na pewno napięty zgodnie ze sztuką
- dynamometr ma jak widać w ręku ;)

A teraz zróbcie to wszystko bez ruszania przodu ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-12, 20:52   

Zgadza się, D2 i zastanawiałem się czy nie dać tego w dziale [Ciekawe/śmieszne/głupie]. Ten filmik to tylko przykład, że na szybko i byle jak też można zmienić, tylko na jak długo? Przecież nie o to nam chodzi. Później pourywane gwinty, zjechane łby śrub i nakrętek nie wspominając o nastawach napinaczy itp. Ale jak ktoś się uprze, to można.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.