Autor |
Wiadomość |
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-09-02, 14:42
|
|
|
Tak tak, jasne, oczywiście. Procedury Aso zapytajcie w aso czy sie zmienia olej w tipie a później w bzdury wierzcie. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-02, 15:25
|
|
|
k44761 napisał/a: | Tak tak, jasne, oczywiście. Procedury Aso zapytajcie w aso czy sie zmienia olej w tipie a później w bzdury wierzcie. |
No dobra to co robią w ASO pod hasłem "adaptacja skrzyni biegów"?
Pytam poważnie...
jakiś czas temu zmieniłem olej w skrzyni biegów... chciałem zrobić takową adaptację tak aby skrzynia nauczyła się nowych warunków pracy... skrzyniarz też polecał takową adaptację zrobić...
niestety dla skrzyni biegów w D3 VCDS nie posiada dostępu do nastawów podstawowych... no chyba że poprzez wpisanie dodatkowego loginu ale przyznam że nie zgłębiałem tematu...
pytałem kolegi w ASO - potwierdził, że dla skrzyń w D3 była w ASO procedura adaptacji którą wykonywało się np. po remoncie skrzyni albo po wymianie oleju.
Nie zaogniajcie dyskusji... proszę o rzeczowe wypowiedzi... ja również żyję w przekonaniu, że adaptację się wykonuje i jeżeli jest inaczej to nie ukrywam, że chciałbym wiedzieć co i dlaczego.
Jest ta adaptacja czy nie?... i czy poprzez VCDS można skasować wartości wyuczone tak aby skrzynia po wymianie oleum od początku "nauczyła się" zmieniać biegi i dostosowała się do nowego oleju, jego gęstości i ciśnienia???? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-09-02, 15:44
|
|
|
Nie chcę wchodzić między wódkę a zakąskę ale z tego co pamiętam siedzą tam 6HPxx ,a do tych skrzyń nie robi sie adaptacji bo takowej nie ma . Inaczej ma się sprawa w przypadku skrzyń Multi ,gdzie coś takiego jest jak i DSG gdzie adaptacji poddaje się nawet sprzęgło.
Ale mogę się mylić , bo pesel już nie ten ...
FOSS ,ASO zrobi wszystko co przynosi dochód :mrgreen: |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-02, 16:28
|
|
|
skrzynia przyzwyczaja sie do jazdy kierowcy podobno.zdjecie klem na jakis czas resetuje nastawy.moze ta adaptacja w serwisie podobnie robia :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-09-02, 16:41
|
|
|
krystek78 napisał/a: | skrzynia przyzwyczaja sie do jazdy kierowcy podobno.zdjecie klem na jakis czas resetuje nastawy.moze ta adaptacja w serwisie podobnie robia :mrgreen: |
Tak, masz rację od jakiegoś czasu ZF implementował oprogramowanie DSP , ingerencja manualna w nastawy prowadzone poprzez oprogramowanie wydaję się z założenia nie logiczna
aczkolwiek nie niewykonalna w starszych ZF'ach. ( mam tu na myśli ,możliwość włączenia bądź wyłączenia DSP) |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-09-02, 17:16
|
|
|
VCDS teoretycznie można wykonać taką operację ale nikt nie ma kodów dostępowych
VASEM tylko rekomenduje taką operację |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-09-04, 18:34
|
|
|
mam vasa i takiego za tkz. 700zł i VCDS i w robocie VAS`a legalnego i adaptacja tymi sprzętami nic nie da... jedynie reflash sterownika i wtedy wyuczy się na nowo ale to nie tymi zabawkami. takie pseudo adaptacje czy kasowanie parametrów wyuczonych to nabijanie sztucznie przerobu. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-23, 21:16
|
|
|
no i w koncu ktos sie wypowiedzial rzeczowo , dzieki wolek , tak myslalem jak ty wymienilem olej w skrzyni, wczesniej zamulala troche zbyt pozno zmieniala biegi, po wymianie oleju i filtra zywsza sie zrobila, zmienia biegi o wiele lepiej, kick down dziala poprawnie z 4 na 2 bieg zrzuca bez rzadnych slizgów
takze mysle , ze zadna adaptacja tu do niczego sie zda to tylko nabijanie kasy, moj mechanik tez tak twierdzi. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-30, 19:33
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Zapraszam mamy VAS i zrobimy adaptacje |
Czy jest możliwa adaptacja skrzyni GQF (6HP26)? Aktualnie mam takie parametry:
Adressword : 02
Nazwa :Elektronika skrzyni biegów
Numer VAG :4E0910156E
Opis ster. :AG6 09E 4,2L5V USA
Wersja SW :0110
Kodowanie :0000002
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=760
Nie wykryto usterek.
Zauważyłem, że skrzynia ma tendencję do zbyt wczesnej zmiany biegu z 3 na 4 oraz czasami zdarza się falowanie obrotów silnika (zarówno przy przyspieszaniu jak i po zupełnym zdjęciu nogi z gazu np. jadąc z rozpędu). Z tego co się doczytałem, to elektronika tych skrzyń ma jakieś programy adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a jestem 4 osobą która jeździ autem i mam wrażenie, że skrzynia dostaje czasami głupawki. Objawów te nie występują, gdy się jedzie w trybie ręcznej zmiany biegów. Z tego co wiem, to czasy przełączania biegów wybierane są automatycznie z dodatkowych matryc przełączania biegów w zależności od położenia pedału przyspieszenia i prędkości jazdy (matryca przełączania dla ekstremalnych wzniesień - dopasowana do mocy silnika, matryca przełączania dla ekstremalnych zjazdów w dół - dopasowana do hamowania silnikiem).
Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko - sprawdzane VCP na blokach pomiarowych. Lekkie falowanie zaczyna się jedynie podczas jazdy. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-03-31, 21:44
|
|
|
Panowie za miesiąc mam termin na wymianę oleju w skrzyni biegów.Jest to firma ZF z Dortmundu.W trakcie rozmowy nie jsestem na 100% pewny,ale coś wspominał o adaptaci.Jak już to zrobią to da znac. <okioki> |
|
|
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-04-01, 10:06
|
|
|
Falowanie i wcześniejsza zmiana ?? pytanie czy się sprzęgło nie ślizga.
Najprościej sprawdzić to czy podczas jazdy ze stałą prędkością na moment nie spadają obroty
tak czy siak
-wymień olej plus adaptacja skrzyni (podczas jazdy oczywiście .. tak przynajmniej robiłem to w Range Rover (ta sama skrzynia tylko z zewnętrznym mechnizmem różnicowym steyer) przy wymianie tylko olej oryginał .... ZF Fluid żadnych Ravenoli itd
-sprawdzenie softu skrzyni i aktualizacja do najnowszej wersji
Jeśli converter jest ok to powyższe powinny pomóc.. jeśli nie...
-wymiana convertera ... nie polecam regeneracji w żadnym wypadku....
przerabiałem to dla jasności kiedyś w innym aucie..... ślizganie to najczęściej dupiasty olej lub jego brak.....pamiętaj lej do ZF tylko oryginał.. na forach Range jest pełno akcji typu remont skrzyni przez "oszczędności" na oleju...... |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-01, 20:10
|
|
|
To mnie zmartwiłeś, bo nabyłem już 2 litry Ravenolu na delikatną podmianę. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-01, 20:17
|
|
|
pebo, śmiało lej pierwsze słyszę o tym co kolega wyżej pisze. Leję Ravenol do Volvo, Mazdy, BMW oraz u siebie zalany w D3 i wszystko oki Zmieniam oleje w automatach czasami i często leję Ravenol i nigdy nie było problemu. Nawet znalazłem kilka informacji o skrzyniach ZF, że Ravenol jest bardzo dobrym zamiennikiem i go polecają.
Także pebo nie martw się i zalewaj jak będziesz chciał więcej oleju na zmianę mogę pomóc załatwić i filtr z uszczelką też |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-04-02, 11:04
|
|
|
poczytaj sobie kolego trochę zachodnich forów... później sie wypowiadaj .. jak mam zaoszczędzić parę złociszy i kupić olej nie fabryczny do skrzyni a później remoncik skrzyni(w polsce nie ma człowiek który naprawi ZF dobrze..) lub kupować używkę która leżała na śniegu pod jakimiś garażem to dziękuje......
litr ZF Fluid to cena w zależności od zastosowanego typu 90-110 PLN/L Ravenol 40-120 zł/L
Nie wiem dokładnie jaki idzie skrzyni 6HP26 w audi ... w range'u miałem ZF6 fluid w audi wlałem do 6HP19X który mam teraz ZF8.....
tyrknij do tego kolesia (536 506 506)... nazwy firmy nie pamiętam mają zarówno ravenol jak i zflifeguard...po dobrych cenach (Naprawdę) i robią wysyłkę ... bynajmniej nie po to by kupić, ale aby dobrać dokładnie olej do Twojej skrzyni..
Tą samą usługę (doboru) dostaniesz w Peter Renz(jedyny oficjalny dystrybutor ZF w Polsce- niestety robią tylko dostawcze i sprzęt cieżki... ale materiały mają)
Wcześniej sprawdź sobie metalową tabliczkę znamionową .. każdy zapyta Cię o numer (numer seryjny) na tabliczce jest coś getribe no.. i tak dalej .. wybite......
tabliczka jest na skrzyni.. trzeba się położyć i pewnie autko trochę podnieść...(ja musiałem)
tak na marginesie byłem przekonany że do mojej skrzyni leje się ZF6 stkę okazało się że ZF8 (identyfikacja po numerze) |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-02, 11:20
|
|
|
Endrju_b, kolego masz na pewno rację, że ZF oryginalny olej jest w czymś tam lepszy tylko trzeba pamiętać też, że serwis nie zaleca niby wymiany oleju w skrzyni itd i ten olej ZF u mnie przelatał 250tys km bo jeszcze oryginał miałem jak ostatnio wymieniałem filtr 2003r itd. Ale jeżeli zalejemy Ravenol i zmieniamy już co 60 tys km nic się nie powinno stać. Ja wymieniłem olej w skrzyni w BMW, Audi, VW, Mazda, Volvo i lałem Ravenol i już u niektórych drugi raz zmieniałem i lałem Ravenol i jeszcze problemu nie było
Tak samo jest z rozrządem kupisz oryginał np 1.9 TDI wymiana co 90 tys km kupujesz podróbkę tych samych firm już 60 tys km. Więc na pewno olej jest może trwalszy itd, może ma skład lepszy, aby dłużej wytrzymać, ale jak zalejemy nic się nie powinno stać
Ostatnio wymieniałem olej w automacie w A6 C6 i właśnie ten co mówisz 8HP bodajże z Ravenola i wogóle są nie odczuwalne zmiany biegów
W zeszłym tyg też robiliśmy rozrząd w 3.0 TDI w tej Audi bo już hałasował i teraz cichutko nic nie brzęczy przy odpalaniu 245 tys miała nalatane |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|