Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi  
Autor Wiadomość
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-04-02, 18:39   

Jasne .... niech będzie Ravenol.. ja jedynie sugeruje aby mieć 10000% pewność że to jest właściwy olej do tej skrzyni,...tyle .. samo oznaczenie Ravenol 6HP coś tam wcale nie musi oznaczać ze wszystkie 6 biegówki ZFa sa tym zalewane..
Proponuję dokładnie zapoznać się ze specyfikacją Ravenola (tabela pewnie jakaś jest na stronie producenta podobnie jak jest w serwisie ZF) lun zadzwonić do dystrubutora i podać numer skrzyni aby dobrali lub/i upewnili kolegę co do właściwego dobrania oleju.

Historii i dywagacji jaki olej (niebieski czy zółty etc co kiedy się zmieniało etc) nawet na tym forum jest dużo.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-04-02, 19:40   

Endrju_b, Dokładnie robię tak jak piszesz :) zawsze jak zamawiam olej dzwonię albo do serwisu jeżeli chodzi o Audi VW itd, a jak do czegoś innego tam gdzie biorę tak samo dzwonili do serwisu Volvo Mazdy z nr VIN i pytali o numer org i po numerze dobieramy :) )
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2014-04-03, 15:16   

pebo napisał/a:
PABLO200 napisał/a:
Zapraszam mamy VAS i zrobimy adaptacje

Czy jest możliwa adaptacja skrzyni GQF (6HP26)? Aktualnie mam takie parametry:
Adressword : 02
Nazwa :Elektronika skrzyni biegów
Numer VAG :4E0910156E
Opis ster. :AG6 09E 4,2L5V USA
Wersja SW :0110
Kodowanie :0000002
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=760
Nie wykryto usterek.

Zauważyłem, że skrzynia ma tendencję do zbyt wczesnej zmiany biegu z 3 na 4 oraz czasami zdarza się falowanie obrotów silnika (zarówno przy przyspieszaniu jak i po zupełnym zdjęciu nogi z gazu np. jadąc z rozpędu). Z tego co się doczytałem, to elektronika tych skrzyń ma jakieś programy adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a jestem 4 osobą która jeździ autem i mam wrażenie, że skrzynia dostaje czasami głupawki. Objawów te nie występują, gdy się jedzie w trybie ręcznej zmiany biegów. Z tego co wiem, to czasy przełączania biegów wybierane są automatycznie z dodatkowych matryc przełączania biegów w zależności od położenia pedału przyspieszenia i prędkości jazdy (matryca przełączania dla ekstremalnych wzniesień - dopasowana do mocy silnika, matryca przełączania dla ekstremalnych zjazdów w dół - dopasowana do hamowania silnikiem).
Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko - sprawdzane VCP na blokach pomiarowych. Lekkie falowanie zaczyna się jedynie podczas jazdy.


Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-05, 18:20   

Rapik napisał/a:
Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe.

To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"? A jeśli tak, to przekładnik do wymiany?
Kupiłem tylko 2 litry Ravenolu bo chcę zrobić podmianę a nie cały olej, aby zbyt mocno nie zmienić parametrów pracy skrzyni. Wydawało mi się, że to trochę nowocześniejszy olej od ZFa. Auto ma 98 tysi przebiegu. Dziś wymieniłem olej w tylnym moście: mos jest suchy (żadnych wycieków) a olej był brązowy i przeźroczysty (poza gęstą konsystencją wyglądał bardziej jak silnikowy). Stąd wydaje mi się, że auto nie jest wymęczone i przebieg jest realny. W tygodniu chyba podzwonię do serwisu i popytam o tę skrzynię i adaptację, choć teraz pilniejszy temat to sterownik ABS.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-04-06, 08:32   

pebo napisał/a:
To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"?

Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-07, 22:13   

FOSS napisał/a:
pebo napisał/a:
To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"?

Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej.

Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-04-08, 05:13   

Wydaje mi się że chodzi o to jak operujesz pedałem gazu. Jeśli będziesz jeździł z piórkiem na gazie to będzie zmieniać biegi jak najwcześniej. Im głębiej będziesz deptał w dywanik tym wyżej będzie zmieniać biegi.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-04-08, 06:50   

pebo napisał/a:
Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?

Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-09, 09:01   

FOSS napisał/a:
pebo napisał/a:
Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy?

Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła.

Chyba jest taki ból, że ja właśnie jeżdżę z takim "piórkiem", zbyt delikatnie traktuję auto. A gdzie mógłbym znaleźć opis takiej procedury adaptacji? Może jakaś dobra dusza ma coś takiego?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
krypto35 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 82
Skąd: pomorskie/niemcy
Wysłany: 2014-05-01, 10:01   

Jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni biegów. Jak wcześniej pisałem wymianę robiłem w firmie ZF. Po zakończenu zapytałem się o adaptację,odpowiedz była taka że jeśli niebyło żadnych porblemów to nie trzeba wykonywać tej adaptaci.
Pozdrawiam.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-02, 20:57   

tak na prawdę to auto samo adaptuje się
proponuje komuś słabo poustawiać lpg :)
wtedy się dzieje
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-11-05, 18:47   

Koledzy ktoś tu wyżej pisał że odłączenie akumulatora pomogło że skrzynia się zresetowała, a jak to jest z tym odłączaniem aku w D3 nic się nie dzieje po odcięciu prądu nie trzeba później niczego adoptować ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-06, 09:02   

chyba nie jest tak łatwo :)
w tym modelu
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-11-06, 09:29   

Chyba nie spotkałem jeszcze automatów nie uczących się (przynajmnije po 90 roku ;P ). Tak więc nie ma co poddawać to wątpliwości. Resetowanie ustawień jest zależne od budowy sterownika. Nie wiem jak to jets w naszych Aósemkach ale spora część aut kasuje takie ustawienia po odłączeniu aku. Właśnie SPORA, ale nie wszystkie.

Także odpowiadając na pytanie Ogród-Lce, odłączałem aku u siebie na jakieś 8 godzin podczas wymiany czujnika zderzeniowego i skrzynia pracuje ciagle identycznie. Więc raczej tak jej nie zresetujesz. A adaptować nic nie musiałem, jedynie po włożeniu kluczyka w stacyjkę czekałem 15 minut aż auto się obdzi ze snu (keyless oczywiście nie odpowiada odrazu, a właściwie całe auto nie działa przez te 15 min ;P).

P.S. Doczytałem, że pytasz o D2. Opisana sytuacja działa się w D3 :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
simon68 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 64
Skąd: oświęcim
Wysłany: 2014-11-06, 10:55   

To i ja się włączę do dyskusji,
Robiłem serwis skrzyni w sserwis, i tam panowie po prostu adaptacja to wgranie na nowo oprogramowania......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.