Autor |
Wiadomość |
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-04-02, 18:39
|
|
|
Jasne .... niech będzie Ravenol.. ja jedynie sugeruje aby mieć 10000% pewność że to jest właściwy olej do tej skrzyni,...tyle .. samo oznaczenie Ravenol 6HP coś tam wcale nie musi oznaczać ze wszystkie 6 biegówki ZFa sa tym zalewane..
Proponuję dokładnie zapoznać się ze specyfikacją Ravenola (tabela pewnie jakaś jest na stronie producenta podobnie jak jest w serwisie ZF) lun zadzwonić do dystrubutora i podać numer skrzyni aby dobrali lub/i upewnili kolegę co do właściwego dobrania oleju.
Historii i dywagacji jaki olej (niebieski czy zółty etc co kiedy się zmieniało etc) nawet na tym forum jest dużo. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-02, 19:40
|
|
|
Endrju_b, Dokładnie robię tak jak piszesz zawsze jak zamawiam olej dzwonię albo do serwisu jeżeli chodzi o Audi VW itd, a jak do czegoś innego tam gdzie biorę tak samo dzwonili do serwisu Volvo Mazdy z nr VIN i pytali o numer org i po numerze dobieramy ) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2014-04-03, 15:16
|
|
|
pebo napisał/a: | PABLO200 napisał/a: | Zapraszam mamy VAS i zrobimy adaptacje |
Czy jest możliwa adaptacja skrzyni GQF (6HP26)? Aktualnie mam takie parametry:
Adressword : 02
Nazwa :Elektronika skrzyni biegów
Numer VAG :4E0910156E
Opis ster. :AG6 09E 4,2L5V USA
Wersja SW :0110
Kodowanie :0000002
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=760
Nie wykryto usterek.
Zauważyłem, że skrzynia ma tendencję do zbyt wczesnej zmiany biegu z 3 na 4 oraz czasami zdarza się falowanie obrotów silnika (zarówno przy przyspieszaniu jak i po zupełnym zdjęciu nogi z gazu np. jadąc z rozpędu). Z tego co się doczytałem, to elektronika tych skrzyń ma jakieś programy adaptacji do stylu jazdy kierowcy, a jestem 4 osobą która jeździ autem i mam wrażenie, że skrzynia dostaje czasami głupawki. Objawów te nie występują, gdy się jedzie w trybie ręcznej zmiany biegów. Z tego co wiem, to czasy przełączania biegów wybierane są automatycznie z dodatkowych matryc przełączania biegów w zależności od położenia pedału przyspieszenia i prędkości jazdy (matryca przełączania dla ekstremalnych wzniesień - dopasowana do mocy silnika, matryca przełączania dla ekstremalnych zjazdów w dół - dopasowana do hamowania silnikiem).
Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko - sprawdzane VCP na blokach pomiarowych. Lekkie falowanie zaczyna się jedynie podczas jazdy. |
Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-05, 18:20
|
|
|
Rapik napisał/a: | Pebo - w GQF nie zrobisz adaptacji skrzyni. Walczyłem z tematem bo miałem identyczny objaw z 3 na 4 bieg.
VCDS się poddał, VAS teoretycznie przeprowadzał adaptację lecz bez efektów.
Po wizycie w ASO Panowie utwierdzili w przekonaniu - w skrzyni GQF przeprowadzenie adaptacji jest niemożliwe. |
To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"? A jeśli tak, to przekładnik do wymiany?
Kupiłem tylko 2 litry Ravenolu bo chcę zrobić podmianę a nie cały olej, aby zbyt mocno nie zmienić parametrów pracy skrzyni. Wydawało mi się, że to trochę nowocześniejszy olej od ZFa. Auto ma 98 tysi przebiegu. Dziś wymieniłem olej w tylnym moście: mos jest suchy (żadnych wycieków) a olej był brązowy i przeźroczysty (poza gęstą konsystencją wyglądał bardziej jak silnikowy). Stąd wydaje mi się, że auto nie jest wymęczone i przebieg jest realny. W tygodniu chyba podzwonię do serwisu i popytam o tę skrzynię i adaptację, choć teraz pilniejszy temat to sterownik ABS. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-06, 08:32
|
|
|
pebo napisał/a: | To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"? |
Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-07, 22:13
|
|
|
FOSS napisał/a: | pebo napisał/a: | To mnie zmartwiłeś. Czy to oznacza, że w GQF nie ma opcji adaptacji, ta skrzynia "nie uczy się"? |
Uczy się, uczy.... i adaptacja jest ale.... problem w tym, że niestety w twoim roczniku nie ma możliwości wyzerowania sterownika i tego co nauczył się do tej pory.
A sama adaptacja przebiega poprzez stosowanie odpowiednich procedur w trakcie jazdy drogowej. |
Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-08, 05:13
|
|
|
Wydaje mi się że chodzi o to jak operujesz pedałem gazu. Jeśli będziesz jeździł z piórkiem na gazie to będzie zmieniać biegi jak najwcześniej. Im głębiej będziesz deptał w dywanik tym wyżej będzie zmieniać biegi. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-08, 06:50
|
|
|
pebo napisał/a: | Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy? |
Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-09, 09:01
|
|
|
FOSS napisał/a: | pebo napisał/a: | Czyli jest szansa, że mogę sterownik "nauczyć dobrych manier" odpowiednio jeżdżąc, czy tak? Ale jak dokładnie mam jeździć? Są gdzieś do tego opisy? |
Procedura adaptacji jest szczegółowo opisana, dla każdego biegu i każdego sprzęgła. |
Chyba jest taki ból, że ja właśnie jeżdżę z takim "piórkiem", zbyt delikatnie traktuję auto. A gdzie mógłbym znaleźć opis takiej procedury adaptacji? Może jakaś dobra dusza ma coś takiego? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-05-01, 10:01
|
|
|
Jestem właśnie po wymianie oleju w skrzyni biegów. Jak wcześniej pisałem wymianę robiłem w firmie ZF. Po zakończenu zapytałem się o adaptację,odpowiedz była taka że jeśli niebyło żadnych porblemów to nie trzeba wykonywać tej adaptaci.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-02, 20:57
|
|
|
tak na prawdę to auto samo adaptuje się
proponuje komuś słabo poustawiać lpg
wtedy się dzieje |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-05, 18:47
|
|
|
Koledzy ktoś tu wyżej pisał że odłączenie akumulatora pomogło że skrzynia się zresetowała, a jak to jest z tym odłączaniem aku w D3 nic się nie dzieje po odcięciu prądu nie trzeba później niczego adoptować ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-06, 09:02
|
|
|
chyba nie jest tak łatwo
w tym modelu |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-06, 09:29
|
|
|
Chyba nie spotkałem jeszcze automatów nie uczących się (przynajmnije po 90 roku ;P ). Tak więc nie ma co poddawać to wątpliwości. Resetowanie ustawień jest zależne od budowy sterownika. Nie wiem jak to jets w naszych Aósemkach ale spora część aut kasuje takie ustawienia po odłączeniu aku. Właśnie SPORA, ale nie wszystkie.
Także odpowiadając na pytanie Ogród-Lce, odłączałem aku u siebie na jakieś 8 godzin podczas wymiany czujnika zderzeniowego i skrzynia pracuje ciagle identycznie. Więc raczej tak jej nie zresetujesz. A adaptować nic nie musiałem, jedynie po włożeniu kluczyka w stacyjkę czekałem 15 minut aż auto się obdzi ze snu (keyless oczywiście nie odpowiada odrazu, a właściwie całe auto nie działa przez te 15 min ;P).
P.S. Doczytałem, że pytasz o D2. Opisana sytuacja działa się w D3 |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2014-11-06, 10:55
|
|
|
To i ja się włączę do dyskusji,
Robiłem serwis skrzyni w sserwis, i tam panowie po prostu adaptacja to wgranie na nowo oprogramowania...... |
|
|
|
|
|