Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 W12 ] Zbyt wcześnie zmienia biegi  
Autor Wiadomość
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-03-03, 18:24   

Dokładnie mój kumpel rozmawiał w VW Wolfsburg z gosciem od skrzyń biegów i skrzynie 6HP nie są adaptacyjne, dopiero skrzynie 2-sprzegłowe DSG.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-03-03, 23:36   

Ogród-Lca napisał/a:
Dokładnie mój kumpel rozmawiał w VW Wolfsburg z gosciem od skrzyń biegów i skrzynie 6HP nie są adaptacyjne, dopiero skrzynie 2-sprzegłowe DSG.

Chyba koledzy mylicie pojęcia....

Pojęcie pierwsze - skrzynia adaptacyjna
Skrzynie 6HP tak samo jak i 5HP są adaptacyjne czyli uczą się stylu jazdy kierowcy dostosowując do niego charakterystykę swojej pracy.
Proces ten zachodzi oczywiście w samej elektronice czyli sterowniku skrzyni biegów który steruje jej pracą.

Pojęcie drugie - procedura adaptacji skrzyni biegów po jej remoncie czy też wymianie oleju i filtra
Skrzynie biegów po dłuższych przebiegach w miarę zużycia zmieniają parametry swojej pracy.
Po remoncie bądź wymianie oleju wyuczone wcześniej w czasie długiej eksploatacji parametry mogą istotnie różnić się od tych które potrzebne są do poprawnej pracy skrzyni na nowych częściach czy nowym oleju.
Aby skrzynia "nauczyła się" pracy w nowych warunkach należy przeprowadzić jej adaptację - w materiałach serwisowych jest gdzieś ściśle opisana do tego procedura ale..... skrzynie 6HP w pierwszych rocznikach nie mają możliwości usunięcia wcześniejszych ustawień więc procedura adaptacji następuje poprzez nadpisanie poprzednio wyuczonych wartości a to może być proces dosyć czasochłonny. Od któregoś rocznika, o ile dobrze pamiętam od po-lifta (mowa ciągle o D3 oczywiście), wprowadzono możliwość usunięcia wcześniej wyuczonych wartości a co za tym idzie w procedurach serwisowych dodano coś takiego jak adaptację automatycznej skrzyni biegów - po wyzerowaniu wartości wyuczonych adaptacja (wyuczenie sterownika skrzynie biegów) nowych parametrów pracy zgodnie z opisaną procedurą postępuje znacznie szybciej niż w przypadku aut przed-liftowych.

No chyba że się mylę ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 12:27   

No... FOSS liczyłem, że się wreszcie odezwiesz. Bo z tym brakiem adaptacji coś mi nie pasowało. Myślisz, że tylko ASO z tą adaptacją czy niekoniecznie.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-04, 12:35   

Niedawno pisalismy temat o zmianie kodowań w nawet starych 4hp,że wyłączyć uczenie sie zmianą kodowania sie da,jesli je znowu przekodujemy to powinna sie uczyć od zera-tak wywnioskowałem ze stronek ross tech.

Więc skoro takie myki były w D2 to czy nie da się czegoś w D3 zrobic?
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-04, 16:41   

FOSS napisał/a:
Ogród-Lca napisał/a:
Dokładnie mój kumpel rozmawiał w VW Wolfsburg z gosciem od skrzyń biegów i skrzynie 6HP nie są adaptacyjne, dopiero skrzynie 2-sprzegłowe DSG.

Chyba koledzy mylicie pojęcia....

Pojęcie pierwsze - skrzynia adaptacyjna
Skrzynie 6HP tak samo jak i 5HP są adaptacyjne czyli uczą się stylu jazdy kierowcy dostosowując do niego charakterystykę swojej pracy.
Proces ten zachodzi oczywiście w samej elektronice czyli sterowniku skrzyni biegów który steruje jej pracą.


Zgadza się.... to o czym piszesz to DSP (Dynamic Shift Program) czyli możliwość uczenia się stylu jazdy użytkownika i dostosowaniu jej pracy do tego stylu
jest to opcja, którą można włączyć/wyłączyć w sterowniku skrzyni odpowiednim kodowaniem (dostępna w 4HP, 5HP i 6HP)
DSP działa dzięki modyfikacji adaptacji, która steruje pracą skrzyni.


FOSS napisał/a:

Pojęcie drugie - procedura adaptacji skrzyni biegów po jej remoncie czy też wymianie oleju i filtra
Skrzynie biegów po dłuższych przebiegach w miarę zużycia zmieniają parametry swojej pracy.
Po remoncie bądź wymianie oleju wyuczone wcześniej w czasie długiej eksploatacji parametry mogą istotnie różnić się od tych które potrzebne są do poprawnej pracy skrzyni na nowych częściach czy nowym oleju.
Aby skrzynia "nauczyła się" pracy w nowych warunkach należy przeprowadzić jej adaptację - w materiałach serwisowych jest gdzieś ściśle opisana do tego procedura ale..... skrzynie 6HP w pierwszych rocznikach nie mają możliwości usunięcia wcześniejszych ustawień więc procedura adaptacji następuje poprzez nadpisanie poprzednio wyuczonych wartości a to może być proces dosyć czasochłonny. Od któregoś rocznika, o ile dobrze pamiętam od po-lifta (mowa ciągle o D3 oczywiście), wprowadzono możliwość usunięcia wcześniej wyuczonych wartości a co za tym idzie w procedurach serwisowych dodano coś takiego jak adaptację automatycznej skrzyni biegów - po wyzerowaniu wartości wyuczonych adaptacja (wyuczenie sterownika skrzynie biegów) nowych parametrów pracy zgodnie z opisaną procedurą postępuje znacznie szybciej niż w przypadku aut przed-liftowych.

No chyba że się mylę ;)


To o czym pisze FOSS to adaptacja bazowa i nie należy tego mylić z DSP. W pierwszych rocznikach 6HP nie było możliwości wykonania resetu (wyzerowania) wartości adaptacji dlatego należy wykonać upgrade sterownika skrzyni np. w ASO (chyba, że ktoś posiada VAS i dostęp do bazy), który spowoduje nadpisanie starego softu a tym samym wyzerowanie adaptacji bazowej. W najnowszym sofcie pojawi się możliwość wyzerowania adaptacji (np. VCDS-em). Na koniec należy przeprowadzić adaptację skrzyni (jest do tego procedura tak jak FOSS)
Zawsze po wymianie oleju należy wykonać aktualizacje softu (lub reset wartości bazowej adaptacji jeżeli soft jest najnowszy) i adaptacje bazową.
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2018-08-17, 23:09   

Hej, przeczytałem wszystko od początku, cały temat. Co chwilę ktoś pisze o adaptacji i procedurze... A czy ktoś mógłby napisać jak dokładnie ta procedura wygląda? Załóżmy że wgrałem nowego softa, zrobiłem reset, cokolwiek, mam nową skrzynie i muszę zrobić jej adaptacje. Jak? Ktoś może konkretnie i rzeczowi krok po kroku napisać jak tą adaptację zrobić?
 
 
zabawiking 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 49
Skąd: Okolice wieliczki
Wysłany: 2018-09-13, 12:29   

Ja w swoim aucie (skrzynia GQF) oczywiście przeprowadziłem adaptację - którą wykonuje się tak jak opisałem poniżej. Dokonałem tego PO wgraniu nowego softu (w wersji 120). Od tego momentu skrzynia przestała szarpać/kopać itd itp.

Poniżej procedura wzięta z SSP385 Audi. Oczywiście w przypadku GQF nic się nie wybiera z menu - dotyczy to samochodów po lifcie. Po prostu należy wykonać wszystkie 4 kroki jeden po drugim (najlepiej każdy po kilka razy).

In vehicles up to and including model
year ´05, adaption values cannot be read
out or deleted. In these vehicles, to be
able to at least delete the adaption values,
the gearbox control unit software
must be updated. If no software update
is available, please contact Product Support
(per DISS notification). If you are
unable to obtain suitable software
through these channels, then the
mechatronics must be replaced. When
new mechatronics are installed, the existing
adaption values are always deleted.
Adaption values are written to a permanent
memory. Adaption values will not be
deleted if the gearbox control

To give an overview of the instructions for the adaption
run, here is a summary of the adaption run from
"Guided Fault Finding / Functions". Find a route on
which you can comply with the required driving profiles.

A complete adaption run should always be carried out
before adapting individual clutches. This is generally
the quickest way to adapt the gearbox. The adaption
step is aborted (ended) as soon as the relevant clutch
has been adapted at least once or the maximum repetition
rate is reached.

Conclusion of the adaption run:
You should also use this menu option if clutches have not yet been adapted.
As a rule, do not hand over to the customer a vehicle on which one or more clutches have not been adapted.

An analysis of shift quality is obligatory. Check and assess the shift quality in all gears when the vehicle is stationary and travelling. If necessary, you can separately readapt affected clutch(es) using the menu option "Selective adaption of individual clutches" (see Shift
logic).


In part 1 (ATF temperature 40°C or higher), the
quick adaption cycles of clutches B, C and E
are excited.

Sequence of part 1
Accelerate the vehicle from a standing start through
selector positions D to 4th gear using very little torque
(approx. 100 Nm of torque). After this, allow the vehicle
to coast down to 40 kph without applying the brake,
and then gradually brake to a standstill. Wait 5 seconds
when the vehicle is stationary.
Repeat this part up to 3 times, or continue with part 2 if
clutches B, C and E were adapted at least once.

In part 2 (ATF temperature 70°C or higher), the
pulse adaption cycles of clutches B and C are
excited.

Sequence of part 2
Drive 3-4 km using approx. 100 Nm of torque in tiptronic
5th gear (manual) within the engine speed range of
1600-2800 rpm. Subsequently, accelerate the vehicle
and continue for another 3-4 km in tiptronic 6th gear
(manual) at 1600-2800 rpm.

In part 3, the pulse adaptions of clutches A
and C are excited.

Sequence of part 3
Drive the vehicle for 1 minute in tiptronic 5th gear
(manual) at between 1400 and 2100 rpm, and then allow
the engine speed to drop to 1400 rpm (overrun mode).
Repeat this part up to 3 times, or continue with part 4 if
clutches A and C were adapted at least once.

In part 4, the pulse adaption of clutch E and
the slip adaption of clutch D are excited (if they
have not already been adapted).

Sequence of part 4
Drive the vehicle for 1 minute in tiptronic 3rd gear
(manual) using 60 Nm of torque within the engine speed
range of 1400 and 2100 rpm, and then slowly brake at a
standstill. Wait 5 seconds when the vehicle is stationary.
Repeat this part up to 3 times, or end the guided adaption
run if clutches D and E were adapted at least once.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-09-13, 13:50   

zabawiking napisał/a:
Poniżej procedura wzięta z SSP385 Audi. Oczywiście w przypadku GQF nic się nie wybiera z menu - dotyczy to samochodów po lifcie. Po prostu należy wykonać wszystkie 4 kroki jeden po drugim (najlepiej każdy po kilka razy).

Warto zauważyć że na wykonanie poprawnie całej adaptacji potrzebne są odpowiednie warunki drogowe, zarówno co do przebiegu drogi jak i natężenia ruchu.
Ja takie coś wykonuję niestety na odcinku autostradowym w godzinach nocnych kiedy ruch jest zdecydowanie mniejszy. A i tak nie jest łatwo.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lukaszzww 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 36
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-09-27, 17:44   

Tez miałem problem ze skrzynią. Wymieniłem olej w skrzyni przy okazji robienia dużego serwisu (rozrząd itp) mechanik zalał mi olej liqui moly. Po wymianie oleju skrzynia zaczęła szarpac przy redukcji z 3 na 2. Z problemem tym pojechalem do ASO w Toruniu gdzie wykonana została aktualizacja oprogramowania skrzyni oraz zostala skasowana adaptacja. Początkowo nic sie nie zmieniło... szarpało dalej. Aczkolwiek po zrobieniu trasy Toruń-Poznań w dość dynamiczny sposób skrzynia zaczęła śmigać wręcz idealnie. Dodam jeszcze ze z tym problemem bylem w serwisie ASB, gdzie od razu chcieli naprawiać skrzynie - kosz z biegami....
 
 
danek25 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 41
Dołączył: 24 Mar 2021
Posty: 33
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2021-10-15, 14:20   

Panwie, zrobiłem swoją skrzynie w d3 przed FL kompleksowo ( konwerter, mechatronika elektrozawory, akumulatory, tarcze forward) wszystko nowe ori ZF i jest cacy, ale zaczęła twardo wbijać drugi bieg to samo zrzucając z 3 na 2. Zrobiłem updatę softu. Niestety adaptacji nie kasuje dalej potrafi kopnąć na drugi bieg. Znalazł ktoś sposób na reset tego sterownika, czy pozostaje tylko jazda aż się sama nauczy? Ile czasu może to zająć?
Ewentualnie jakim softem zrobić reflash co by można było robić adaptację, czy wogóle takie sgo jest do skrzyń przed FL?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.