Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-22, 11:48
|
|
|
Dworek napisał/a: | W Motorze nr 3/2015 polecają w teście CTEK MXS 5.0 - co powiecie? |
"Wielkość ładowanych akumulatorów : 1.2Ah - 110Ah"
Ledwo ledwo wystarczy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-01-22, 12:01
|
|
|
Ja mam 110, są większe? |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-24, 14:33
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Dworek napisał/a: | W Motorze nr 3/2015 polecają w teście CTEK MXS 5.0 - co powiecie? |
"Wielkość ładowanych akumulatorów : 1.2Ah - 110Ah"
Ledwo ledwo wystarczy. |
Ja mam "podobny" z tym że za 90zł z Alledrogo, ładuje od 1,2Ah - 120Ah ,ale nie mogę złego słowa powiedzieć- jak narazie
W sumie mam 2 prostowniki ,jeden stary BOSCHA i też wszystko ładuje jak trzeba,oraz jeden nowy impulsowy. |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-01-24, 17:04
|
|
|
Ładujesz nim akumulator bez odłączania go od instalacji auta? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-24, 21:05
|
|
|
Oki, jeśli chcecie się bardziej wgłębić w temat ładowania akumulatorów to polecam tę stronkę: http://www.powerstream.com/SLA.htm |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-01-05, 07:44
|
|
|
Wiem że temat rzeka i każdy przypadek jest inny ,ale ja mam coś takiego:
na MMI 100% podczas jazdy stanę w sklepie na 30min i po powrocie komunikat słaba bateria na MMI 10% przejadę 10km znowu 100% czyli co tak szybko się ładuje ?? może sterownik tak naprawdę go nie ładuje do końca z jakiegoś powodu i dlatego tak szybko sisda ?? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2016-01-05, 08:17
|
|
|
Sprawdź kondycję akumulatora. Zostaw auto na dzień-dwa. Potem je otwórz, pogaś wszystkie lampki, zablokuj zamek w klapie. Po dwóch godzinach sprawdź jakie ma napięcie. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-05, 08:43
|
|
|
No tak, jeśli się poprawnie uśpi to pewnie będzie w miarę akceptowalne, ale jeżeli chwila obciążenia go tak zjada to nie ma co...aku dętka. Wejdź do auta, odpal stan akumulatora, daj zapłon ale nie odpalaj, jakaś muzyka, może webasto, oświetlenie i zobacz jak będzie spadać. Nie powinno ruszyć wskaźnika przez najbliższą godzinę jeśli aku jest dobre... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2016-01-05, 09:15
|
|
|
Wskaźnik akumulatora na MMI nie jest miarodajny i na niego nie patrz. Multimetr w dłoń i zrób pomiary akumulatora. Akumlator jak jest martwy, MMI pokazuje 100%, wystarczy trochę przejechać autem.
Nowy aku po 2 tygodniach postoju auta w garażu ma koło 12.5V, jeśli po dniu solidnego ładowania ma poniżej 12.4, to wiesz... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-06, 07:49
|
|
|
Trzeba pamiętać, że przed zainstalowaniem nowego aku, należy pierw go naładować do pełne lub przytrzymać na prostowniku jakieś 12h |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2016-01-06, 09:20
|
|
|
A nie wystarczy sprawdzić, czy ma pełne napięcie? Oczywiście potem zakodowanie wymiany akumulatora w sterowniku. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:01
|
|
|
ernesto napisał/a: | Trzeba pamiętać, że przed zainstalowaniem nowego aku, należy pierw go naładować do pełne lub przytrzymać na prostowniku jakieś 12h |
Nigdy tego nie robiłem odkad kupuje boshe tylko raz,dwa razy w roku jesli sie nic nie dzieje wcześniej podłacze baterie na kilka godzin do prostownika. Przy sprawnym ładowaniu i moich długich trasach aku trzyma moc. Świateł w dzień tez nie świece. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:12
|
|
|
A to jest błąd i to wielki. Wyobraź sobie co taki akumulator potrafi jeśli siedzi rok czasu na magazynie a potem wkładasz go do samochodu z ogromną ilością elektroniki i w dodatku robisz 5- 10 km dziennie.
To samo jest z każdym elektronicznym sprzętem. Co piszą ? Że należy przed uruchomieniem podłączyć sprzęt pod ładowarkę i ładować pełne 12h
Ja tak robię i nie ma problemu. Ale to jest tylko propozycja. Każdy zrobi jak uważa. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:19
|
|
|
Dlatego warto kupować akumulatory w dobrych sklepach, w których dbają o ich kondycję. A do sklepu udać się z miernikiem i sprawdzić ile V ma aku zdjęty z półki. |
|
|
|
|
|