Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-06, 12:44
|
|
|
A ja polecam dystrybutora Varty w Katowicach (koło 3 stawów). Nie dość, że autoryzowany sprzedawca to ma akumulatory tańsze o blisko 200zł niż w każdym innym sklepie gdzie szukałem. Akumulator przy mnie sprawdził i mi go wymienił. Jedynie powiedział mi abym udał się na kodowanie ale zakodowałem sam na miejscu u niego |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 12:44
|
|
|
Nie do końca Erni. O ile Samochodowy aku faktycznie lubi być doładowany o tyle elektroniczny sprzety jak telefon czy tablet lepiej się czuje jak zrobisz 2-3 pełne ladowania pusty-->pełny a nie bierzesz ze sklepu w pół naładowany i go dokarmiasz. Im nowsze baterie tym mniej to jest widoczne ale twoja procedura u mnie wyraźnie dawała w baterich litowo-jonowych i starszych negatywne skutki-krótsze zycie miedzy cyklami. Li-polymer tez lubi tzw formowanie choć najmniej to odczuwa. Producenci elektroniki nie chca by ci bateria długo zyła to doradzaja co sie da.
Wiele akumulatorów ma jeszcze te zielone oczka które ladnie okreslaja stan i nie raz widziałem zalegające w sklepach z metnym juz oczkiem baterie-taka na pewno juz ma swoje słabości.
Dla czego ja tego nie robie? Bo kupuje aku z wyższej półki ktore nie zalegają dłużej jak kilka tygodni i sa jeszcze ciepłe. W aucie czasami robie 5-10km dziennie a czasami ponad 1000dziennie. Dla aku wazna jest długośc ładowania a wielogodzinne nieprzerwane tasy daja pełna sprawność.
A jak wyłaczycie światła w dzień i zastąpicie je jakimis mało żracymi ledami to sie zdziwicie jak wasze aku odetchna i pozyja 2lata dlużej. Sprawdzone osobiście na przestrzeni kilkunastu lat. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-06, 13:52
|
|
|
U mnie w robocie towary z górnej półki stoją dalej na półce. Jak się przyjmowałem stały i po 3 latach dalej stoją. Trzeba wiedzieć, że na aku za 600 czy 800 zł trzeba mieć amatora. A nikt nie pozwoli sobie by taki sprzęt mu stał na półce. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 14:06
|
|
|
Na aku sa te kody produkcji i zawsze sprawdzał gosciu ze sklepu który mi to zamawiał i były zawsze świeże. Erni wiele sklepów tak ma z lepszymi towarami ale nie każda hurtownia ma z tym problem. Może ten mój sklepikarz ma jakies swoje miejsce |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 14:18
|
|
|
Na podwójne nawet zamówienie jesli chodzi o aku do A8 czekałem tydzień |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-01-10, 13:18
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Wiem że temat rzeka i każdy przypadek jest inny ,ale ja mam coś takiego:
na MMI 100% podczas jazdy stanę w sklepie na 30min i po powrocie komunikat słaba bateria na MMI 10% przejadę 10km znowu 100% czyli co tak szybko się ładuje ?? może sterownik tak naprawdę go nie ładuje do końca z jakiegoś powodu i dlatego tak szybko sisda ?? |
Dzięki za zainteresowanie tematem , nie było mnie kilka dni z powodu wyjazdu i z moim aku teraz jest tak że po trasie długiej ponad 800km auto zaparkowałem w hotelowym garażu i stało cztery noce między czasie kilka razy otwierałem bagażnik (klapa elektryczna) i drzwi, po naciśnięciu pilota mam dodatkowo ustawione załączanie świateł hal.no i git za każdym razem sterownik nic nie odłączył, w dniu wyjazdu na MMI pokazywało 70%, tak więc wychodzi na to że nie był do końca naładowany, może , a nawet na pewno wskaźnik MMI nie jest miarodajny,(wcześniej tak jak pisałem pokazywał 100% po kilku km) odnośnie aku to mój który był od nowości wymieniłem w zeszłe lato na podobno roczny z rozwalonej Q7. |
|
|
|
|
|