Autor |
Wiadomość |
bykua8
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43 Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 14 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-09-05, 11:24
|
|
|
Witam koledzy.
Ja mam problem również z silniczkiem i to o dziwo z tym nowszym w aluminiowej obudowie i mam jedno pytanie i prośbę o wskazówkę jak wypiąć po rozebraniu z płytki od elektroniki tą białą wtyczkę z 3 wiązką od czujnika położenia. Nie chcę odkręcać czujnika żeby nic nie poprzestawiać dlatego wolałbym wypiąć tą wtyczkę a nie bardzo wiem jak żeby nie uszkodzić.
Niestety muszę to zrobić bo obudowa silniczka aluminiowa jest w całości i nie można jej odsunąć bez wypinania tej wtyki. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-05, 19:04
|
|
|
Czujnik położenia możesz normalnie odkręcić inaczej go nie wsadzisz bo ma takie spłaszczenie z jednej strony i inaczej nie wejdzie Ja też mam aluminiowy sprzęgło jest takie samo jak w plastikowym tak więc nic nie zmienili jedynie co to aluminiowy ma inny większy silnik może inne przełożenia w wyniku czego pracuje z większą prędkością w porównaniu z czarnym. |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-11-30, 20:04
|
|
|
Szkoda tylko że po wymianie siłowników efekt jest nadal taki jak przed. Choć poprawa była tylko na chwilę. Zauważyłem że klapa otwiera się w pełni sprawnie gdy silnik samochodu pracuje. Ale i zakładając stary silnik klapy bez znaczenia czy silnik pracuje czy nie. Co prawda w tym starszym trzeba jej mocniej pomagać by się otworzyła. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-01, 02:35
|
|
|
u mnie wyniama siłowników na nowe pomogla
[ Dodano: 2018-12-01, 18:34 ]
drago_o napisał/a: | Wpisałem "okładzina sprzęgła" na allegro i szukałem znalazłem coś takiego podobnego do tego co tam było oryginalnie tylko większe i wycinałem pod wymiar. Była w takiej formie papieru ściernego tylko bardzo sztywnego |
zajrzyj proszę w emaile informujące co kupiłeś i znajdź tę aukcję... wyszukuję same
grube okładziny, cienkich nigdzie nie widzę
z góry dzięki |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-12-01, 21:30
|
|
|
No i w końcu przełom oraz pełna satysfakcja. Nabyłem jak że unikatowy silnik w aluminiowej obudowie. Nie dość że jest trochę większy to jest mocniejszy i szybszy zarówno w podnoszeniu jak i w opuszczeniu. Pierwszy jaki był zamontowany w tym aucie ten po lewej był o mocy 168Nm, środkowy 174Nm natomiast świeży nabytek ma aż 203Nm tak więc jest moc. No i wygląda bardzo przyzwoicie.
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-02, 12:30
|
|
|
no aluminiowy jest o niebo lepszy ale tez nie jest wieczny
z ciekawosci za ile nabyles, ostatnio braki tego są i widziałem jeden nawet za 1200 na A |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-12-02, 15:40
|
|
|
Jednak tutaj każdy boryka się z problemem tego całego plastikowego silniczka a nikt nie pisze że i metalowy ma jakieś problemy, tak więc chyba jednak został on dopracowany. Wiem chyba o jakim piszesz tym za 1200 na allegro bo i ja się na niego cziałem ale szkoda mi było wydać 1200 i z tego co pamiętam to obudowa była już trochę utleniona, później już go nie było. Ten się pojawił też na allegro za 1500zł i to w dodatku w Szczecinie z którego jestem. Dogadałem się z gościem na odbiór osobisty po za allegro i finalnie za cenę 1300zł. Silnik pochodzi od S8 z roku chyba 2009, obudowa w stanie idealnym. Nie wiem czy to ma znaczenie i wpływ na sprawność silnika ale ja w koncu jestem zadowolony Może i kosztował nie mało ale w końcu mam spokój. Jedyne co mnie wkurza w tej klasie auta to te trzaśnięcie przy otwieraniu klapy i te jebn...cie klapą przy samym zamknięciu. W pierwszej Audi Q7 fajnie zwalnia przy końcu i delikatnie się domyka. Ale i tak jestem zadowolony. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-12-02, 15:59
|
|
|
denveco napisał/a: | Jednak tutaj każdy boryka się z problemem tego całego plastikowego silniczka a nikt nie pisze że i metalowy ma jakieś problemy, tak więc chyba jednak został on dopracowany. |
Jest mocniejszy i tyle, ale... po jakimś czasie jego dopada to samo.
Wymiana amorków kapy, montaż odbojników ze sprężynkami z D4, usunięci narzędzi z przybornika z klapy by ją odciążyć itd to półśrodki, które trochę pomogą, ew wydłuża prace i tak już zmęczonego mechanizmu.
Najpewniejsza opcja to napylanie swojego starego wg instrukcji podanej w tym temacie, bądź po prostu zakup nowego i starczy na lata (D3 raczej nikt z Was tak długo trzymać nie będzie by to powtarzać) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-02, 16:23
|
|
|
Ło kurde... dobry moment aby się wystawić widzę
dzięki widzę byłeś zdesperowany... rozumiem bo mam D3 |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-12-02, 16:28
|
|
|
Być może nic przecież wieczne nie jest, ale nikt tutaj nie napisał by komuś odmowił posluszeństwa silnik w metalowej obudowie, a przejrzałem wszystkie 17 stron. Ten metalowy jest mocniejszy to raz a dwa i szybszy w porównaniu do czarnego który po regeneracji będzie wciąż wolny choć w pełni sprawny. Zanim nabyłem cały metalowy to kupiłem nowe oryginalne odbojniki później nowe oryginalne siłowniki. Te dwa zakupy nie poprawiły efektywności jej otwierania. Kolejna sprawa to pozbywanie się narzędzi ze schowka który jest do tego przeznaczony mija się dla mnie z celem. Co by nie było efekt dla mnie jest w końcu zadowalający. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-12-02, 17:09
|
|
|
denveco napisał/a: | nikt tutaj nie napisał by komuś odmówił posłuszeństwa silnik w metalowej obudowie, a przejrzałem wszystkie 17 stron. |
Ja miałem w preFL wstawiona taką używkę (notabene wstawioną przez poprzednika), podziałał parę miesięcy, amorki i odboje wydłużyły jego pracę o dalsze parę, aż w końcu się poddał i trzeba mu było pomagać ręką każdorazowo przy podnoszeniu. Nowy nabywca z tego co wiem napylał to chyba na nowo, więc pewnie działa dalej.
denveco napisał/a: | Ten metalowy jest mocniejszy to raz a dwa i szybszy w porównaniu do czarnego który po regeneracji będzie wciąż wolny choć w pełni sprawny. |
To się zgadza, jeśli bawić się w regeneracje to tylko z tym nowym. Ale wcześniej jego ceny były normalne. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-02, 18:03
|
|
|
mój metalowy też w duże upały miewał chwile zwątpienia... przybornik na narzędzia mam
prawie pełny jakby co
ja sporo tego używam, lekko motorek nie ma |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-12-02, 18:08
|
|
|
W połączeniu z nowymi siłownikami i odbojami z pewnością będzie miał lżej.
Pożyjemy zobaczymy.
[ Dodano: 2018-12-02, 18:10 ]
Mój pierwszy silnik z kolei w ciepłe dni chodził bez problemu ale im chłodniej tym gorzej. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-12-02, 18:29
|
|
|
Ja mam metalowy kupiłem jakieś 3 lata temu ma identyczne sprzęgło co plastikowy niczym się nie różni, nie wiem po co ta aluminiowa obudowa jest lepszy ponieważ ma większy silnik i w porównaniu z czarnym dużo szybciej otwiera i zamyka, ale tak jak pisałem sprzęgło jest identyczne i u mnie podziałał rok i jest lipa.
[ Dodano: 2018-12-02, 18:30 ]
maciu napisał/a: | u mnie wyniama siłowników na nowe pomogla
[ Dodano: 2018-12-01, 18:34 ]
drago_o napisał/a: | Wpisałem "okładzina sprzęgła" na allegro i szukałem znalazłem coś takiego podobnego do tego co tam było oryginalnie tylko większe i wycinałem pod wymiar. Była w takiej formie papieru ściernego tylko bardzo sztywnego |
zajrzyj proszę w emaile informujące co kupiłeś i znajdź tę aukcję... wyszukuję same
grube okładziny, cienkich nigdzie nie widzę
z góry dzięki |
Karol coś długo nie może odszukać co kupił
[ Dodano: 2018-12-02, 18:33 ]
denveco napisał/a: | finalnie za cenę 1300zł. |
O kurde nowy w ASO z dobrym rabatem 1800,- |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-02, 18:57
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | nie wiem po co ta aluminiowa obudowa |
większy silnik - większy moment - wymagana większa sztywność obudowy
innego wyjścia nie widzę |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|