Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji  
Autor Wiadomość
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-29, 16:40   

znajomy ma niby S8 z 4.2 tdi piszę że niby ponieważ nie wiem czy S8 wychodziło z silnikami ON .
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
alduwiel 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-29, 17:14   

napewno niebylo rzadnego s w dislu, nigdy na 100%!!!! co do zwiekszenia mocy na 400koni to tez bajka chyba ze turbiny wymienial na wieksze!
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2011-09-29, 18:34   

mdamian napisał/a:
znajomy ma niby S8 z 4.2 tdi piszę że niby ponieważ nie wiem czy S8 wychodziło z silnikami ON .
jeździ tym autkiem od ponad roku , podkręcone ma go do 400KM tak że pocisk i jak na razie to nie słyszałem od niego że coś się nadmiernie zużywa , leje ropę i śmiga . ;-)


Kolego nie łykaj wszystkiego jak pelikan.
Nie ma diesla w S8
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-29, 18:38   

alduwiel napisał/a:
co do zwiekszenia mocy na 400koni to tez bajka chyba ze turbiny wymienial na wieksze!


nie wiem ile w tym prawdy piszę to co mi powiedział , ale przypuszczalnie , jeśli ma 326km fabrycznie , moc bezpieczna do podniesienia to około 20% to wychodzi 392KM .
Wątpię żeby musiał zmieniać turbo do takiej mocy .

Jeśli ktoś zna Repińskiego z Kościerzyny to właśnie o nim piszę ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
alduwiel 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-29, 18:44   

napewno nie da sie tyle zwiekszyc samym czipem , najpierw dolot potem wydech i na koncu czip ,to moze da razem 15-20% ale to zalezy od silnika (jak był dotarty oraz duze znaczenie ma jakosc odlewu głowic i kolektora wydechowego), z tego co wiem maks jaki mozna zrobic ładując nową mape to 370 koni, ale chcialem to tu potwierdzic
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-09-29, 18:49   

tutaj kolega zapodał virusa do 4.2 tdi
http://www.a8team.pl/topics25/5053.htm
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-29, 18:49   

powiadasz bez zmiany dolotu ani wydechu nie podniesiesz mocy do 20% , ciekawe , wójas miał BMW e46 318 tdi fabrycznie 115km po czipie 142km to policz mi teraz jaki przyrost mocy nastąpił bez zmiany tych cudów co piszesz :?: :?:

Po za tym Pan Repiński ma dość siana żeby sobie robić z autkiem co chce , ma flotę ciężarówek które na Master Truck z reguły zajmują miejsca w czołówce za wygląd i tuning .
stać go na to żeby kupić nowy zestaw (ciągnik siodłowy+naczepa) wstawić do lakierni żeby pomalowali potem do tapicera .

To wątpię żeby koleś poprzestał na samym czipie , no ale z tego co mówił to ma 400KM i ponad 800Mn ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2011-09-29, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
alduwiel 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-29, 18:51   

powiem tak sam wydech da okolo 1-2%mocy, dobry dolot tez 1-2% a czip okolo 15% wszystko to razem moze dac 20% ale to TYLKO w rzadkich przypadkach I ZALEZY OD SILNIKA . ludzie sie nieznaja i mysla ze dadzą stozek i juz maja 20koni wiecej hahaha a w 70% przypadków stozek wrecz zmniejsza moc
Ostatnio zmieniony przez alduwiel 2011-09-29, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-09-29, 18:52   

mdamian napisał/a:
powiadasz bez zmiany dolotu ani wydechu nie podniesiesz mocy do 20% , ciekawe , wójas miał BMW e46 318 tdi fabrycznie 115km po czipie 142km to policz mi teraz jaki przyrost mocy nastąpił bez zmiany tych cudów co piszesz :?: :?:


wszystko zależy jaki silnik jednego podniesiesz więcej drugiego mniej bo go np: ograniczają wtryski ,turbo ,cooler itp. mając BMW E46 330d w serii 204 ps mogłem bez problemu podnieść moc samym chipem w okolice 270-275 ps :d
_________________

 
 
alduwiel 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-29, 18:55   

jak juz mowilem to zalezy od auta te stare lepiej sie czipowaly bo nie byly juz tak wysilone na dziendobry, a propo tego 4,2 widac mialem racje ktos juz probowal i dal rade tylko na 340koni a mistrzom udalo sie tylko na 472 tak jak przypuszczałem

[ Dodano: 2011-09-29, 19:56 ]
zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce

[ Dodano: 2011-09-29, 19:58 ]
a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-29, 18:59   

alduwiel napisał/a:
ludzie sie nieznaja i mysla ze dadzą stozek i juz maja 20koni wiecej hahaha a w 70% przypadków stozek wrecz zmniejsza moc


też słyszałem takie historie że wrzucił stożek i miał gaz i samochód nie chciał jechać :shock:


alduwiel napisał/a:
zreszta wojek pokazal ci wykres z hamowni?? bo cos mi sie wierzyc niechce


właśnie że pokazywał , temu o tym piszę , może ma jeszcze gdzieś ten wykres , bo autko sprzedał , jak będzie miał to wrzucę na forum .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2011-09-29, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
alduwiel 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-29, 19:00   

chyba e90 na te 270??

[ Dodano: 2011-09-29, 20:01 ]
a wiecie dlaczego stozki sie tak rzadko sprawdzają?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-09-29, 19:02   

alduwiel napisał/a:
a co do tego 1,8tdi to z tego co pamietam one fabrycznie mialy wieksza moc niz producent podawal... sprawdzaliscie ile miala przed czipem?


właśnie na papierze było 115Km coś chyba 280nm / po czipie było 142km i coś koło 320nm
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-09-29, 19:03   

alduwiel napisał/a:
chyba e90 na te 270??


wyrażnie jest napisane E46 330d 2003/2004 rok 204 ps w serii bez problemów takie okolice samym chipem :) ten silnik jest tak podatny na mody a jak pozmieniasz turbo wtryski itp . to widziałem jak takie 330d jeżdzi prawie jak M3 :) z malutką przewagą dla M3
_________________

 
 
alduwiel 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-29, 19:06   

faktycznie ten silnik to ładnie sie czipuje , tu masz racje ale ja juz pisalem ze to ZALERZY OD SILNIKA a jesli chodzi o 4,2 to dam sobie reke uciac ze 400koni zaden czip nie da , generalnie jest tak jak pisalem wyzej - wiadomo wyjatki sie zdarzają :mrgreen:

[ Dodano: 2011-09-29, 20:08 ]
ale troche przesadziles - 250 koni to juz predzej!!!!

[ Dodano: 2011-09-29, 20:26 ]
badyl napisał/a:
mając BMW E46 330d w serii 204 ps mogłem bez problemu podnieść moc samym chipem w okolice 270-275 ps
mogles? ale tego nie zrobiles? ale jak niezrobiles to nie wiesz, ja wiem ze 250 koni w tym przypadku to maks

[ Dodano: 2011-09-29, 20:28 ]
ale co fakt to fakt zmieniajac pare innych rzeczy to w 330d mozna naprawde sporo osiągnąc :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.