Autor |
Wiadomość |
mixer
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: ZG
|
Wysłany: 2017-02-06, 19:16
|
|
|
Witam, a ja mam pytanie czy na czas doładowywania akumulatora prostownikiem mogę podłączyć na podtrzymanie mały naładowany akumulator 50Ah ??Czy nie narobi on szkód w sterowniku zarządzania energią? Oczywiście nie będę auta odpalał. Napięcie po dwóch dniach stania na moim akumulatorze jest 11,93V w stanie spoczynku. Jest to spowodowane tym, że robię codziennie krótkie odcinki do pracy. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-06, 19:41
|
|
|
to niskie napięcie jest spowodowane tym że masz jakiś pobór za duży na zamknięciu
chyba że notorycznie robisz odcinki po kilkaset metrów
po co ci to podtrzymanie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
mixer
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: ZG
|
Wysłany: 2017-02-06, 20:59
|
|
|
3-4 razy w tyg po 3,5km do pracy i z powrotem. Przez zimę większych tras nie robiłem. Do tego z jakiś miesiąc temu walczyłem przez własną głupotę z BOOTLOADEREM. Zanim wgrałem nowy soft to aku się wyładował... wtedy po odpaleniu z kabli pojeździłem i trochę sie podładował.
Do podładowania będę musiał aku wyjąć gdyż nie posiadam garażu i zastanawiam się czy nie wyjdą jakieś cyrki po całonocnym odpięciu aku... |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-06, 23:08
|
|
|
na upartego po podładowaniu na max możesz zakodować jako świeży
po to bolec od ładowania przechodzi przez BEMa żeby wiedział ile wychodzi z akku
ale ile i wchodzi gdy ładujemy z zewnątrz |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-06, 23:35
|
|
|
mixer napisał/a: | Witam, a ja mam pytanie czy na czas doładowywania akumulatora prostownikiem mogę podłączyć na podtrzymanie mały naładowany akumulator 50Ah ??Czy nie narobi on szkód w sterowniku zarządzania energią? Oczywiście nie będę auta odpalał. Napięcie po dwóch dniach stania na moim akumulatorze jest 11,93V w stanie spoczynku. Jest to spowodowane tym, że robię codziennie krótkie odcinki do pracy. |
Codziennie robię cały 1km do pracy i z akumulatorem nic się nie dzieje. Auto nawet po 3-4 dniach odpala bez zająknięcia. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
mixer
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 23 Skąd: ZG
|
Wysłany: 2017-03-04, 09:09
|
|
|
mieliście racje z tym poborem, zauważyłem że po zamknięciu auta nie zawsze gasną te małe diody w lusterku. Gasną tylko na sekundę i zapalają się znowu. Myślę że przyczyną są tylne drzwi prawe. Wystarczy że podejdę blisko drzwi i zamek się otwiera. Nie muszę pociągać klamki ani wkładać ręki. Czyli po zamknięciu drzwi wszystko się wygasza i po chwili widzi jakby ktoś próbował pociągnąć klamkę i automatycznie zapalają się diody.
Błędy które po skasowaniu wracają to:
Address 72: Door, Rear Right Labels: 4E0-910-802.LBL
Control Module Part Number: 4E0 910 802 HW: 4E0 959 802 A
Component and/or Version: Türsteuer.HR BRM004 0060
Software Coding: 0002336
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
VCID: DDB1FFFF04C4D5F65F5-8088
Fault Codes have been Erased
2 Faults Found:
02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 210544 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.03
Time: 19:52:58
02126 - Central Locking Button; Exterior Door Handle
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 87
Mileage: 210544 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.03
Time: 19:52:58
Również mam błąd drzwi pasażera:
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 4E1-910-802-52.lbl
Part No SW: 4E1 910 802 HW: 4E1 959 802
Component: Türsteuer.BF BRM004 0060
Coding: 0002336
Shop #: WSC 02311 785 00200
VCID: DEB3F8F309C2CEEE46F-808B
2 Faults Found:
01482 - Motors for Central Locking
006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 97
Mileage: 210256 km
Time Indication: 0
Date: 2017.02.10
Time: 07:27:14
02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 99
Mileage: 210272 km
Time Indication: 0
Date: 2002.09.13
Time: 00:07:36
Za tydzień wybieram się do PL i oddam auto w ręce elektryka. Może jakieś pomysły co i jak ? Chciałbym odłączyć chociaż na ten tydzień te drzwi tynie prawe ale nie wiem jak się za to zabrać. Po wypięciu bezpiecznika drzwi tylnich prawych zamek co prawda nie działa ale po podejście do klamki otwierają się pozostałe drzwi. Czy da radę odłączyć te drzwi za pomocą VCDS?? A może demontaż klamki i odpięcie wtyczki?? |
|
|
|
|
|
|
|
KarolW
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-03-08, 20:40
|
|
|
Czy można sprawdzić czy sterownik zarządzania akumulatorem jest sprawny? Czy są jakieś objawy jego uszkodzenia albo nieprawidłowej pracy? |
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-03-17, 15:03
|
|
|
Trafiłem dziś na fotostory ładowania akumulatora ale inaczej
aku był całkowicie rozładowany i klient naładował odwrotnie
wyszło prawie 7tys zł upaliło całą magistralę napędu ze sterownikami
wszystko by przeżyło gdyby na przewodzie do klemy + był bezpiecznik
https://drive.google.com/drive/folders/0B_gzmYd8ukiAY2U5NFBaZGlPZTA |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-17, 16:32
|
|
|
mixer napisał/a: | Czy da radę odłączyć te drzwi za pomocą VCDS?? A może demontaż klamki i odpięcie wtyczki?? |
na pewno mozna wykodować kessy w całości wtedy do czasu uporania się
z problemem nie powinno ci zrec akku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-03-21, 22:23
|
|
|
[quote="maciu"] mixer napisał/a: | Czy da radę odłączyć te drzwi za pomocą VCDS?? A może demontaż klamki i odpięcie wtyczki?? |
Odłącz wtyczkę od klamki na upartego da się bez demnotowania klamki |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-23, 07:25
|
|
|
W instrukcji A8 jest napisane wlasnie, ze akku mozna ladowac ale TYLKO malym pradem.
Zatem TRZEBA miec ograniczenie pradowe tj najlepiej ladowarke albo zasilacz z regulacja pradu. Ja kiedys ladowalem D3 pradam ok 1.5A i bylo ok.
Zawsze jest tak, ze jak jest bardzo rozladowany akumulator to przy wstepnym ladowaniu bedzie pobierany wiekszy prad i to nalezy ograniczyc.
Podalczajac np 50Ah do bardzo rozladowanego akumulatora teoretycznie nawet 50A (!!!) przez godzine mogloby pojsc i to dla rozladowanego akumulatora jest zabojcze.
Druga sprawa jak sie odpala auto gdzie podejrzewamy, ze akku jest geboko rozladowany i jak sie odpali to po odpaleniu nalezy wlaczyc dodadkowe obciazenia elektryczne (np klime, swiatla) aby max prad podawany z alternatora ograniczyc. Nie wiem moze w D3 juz jest to elektronicznie ograniczane ale taka jest fizyka.
Szybkie ladowanie = wiekszy prad ladowania = ogranicza zywotnosc akku
tmp.jpg
|
|
Plik ściągnięto 86 raz(y) 50,74 KB |
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-23, 09:00
|
|
|
TommyA8L napisał/a: |
Druga sprawa jak sie odpala auto gdzie podejrzewamy, ze akku jest geboko rozladowany i jak sie odpali to po odpaleniu nalezy wlaczyc dodadkowe obciazenia elektryczne (np klime, swiatla) aby max prad podawany z alternatora ograniczyc. Nie wiem moze w D3 juz jest to elektronicznie ograniczane ale taka jest fizyka.
Szybkie ladowanie = wiekszy prad ladowania = ogranicza zywotnosc akku |
alternatory w tych autach mają spory zapas także cięzko będzie tam cokolwiek
ograniczyć dla przykładu w 4.2tdi ma 1800W co przekłada się na dużo ponad 100A
ile byś odbiorników nie nawłączał zawsze zostanie spoooooro no grzana przednia szyba
tutaj jest pomocna ale i tak zostaje sporo dla akku za to obciążamy alternator |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-23, 09:37
|
|
|
No to faktycznie: jak juz to ogrzewanie przedniej i tylnej szyby wlaczyc. pod warunkiem, ze jest w miare chlodno bo automatyka tego nie wlaczy jak bedzie np 15 stopni
A w innym aucie mialem paradoksalnie wieczne problemy z niedoladowanym akku nie zima ale latem bo stalem duzo w korkach i czesto na klimie.
jak juz podlaczac inny akumulator rownolegle na podladowanie tego w aucie to kup sobie regulator pradu na 12V (na allg ok 40-100zl) i sprawa zalatwiona. |
|
|
|
|
jazzm
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: manualna
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-25, 08:18
|
|
|
Teraz gdybym miał kupować prostownik, to myślę sobie że taki z rozruchem. Znajomy ma i bardzo sobie chwali. Szzególnie w okresie zimowym gdzie 2-dniowy postój na mrozie może spowodować że auto ma spore problemy z odpaleniem, bo akumulator słaby - a rozruch w ciągu kilku chwil jest w stanie odpalić silnik. Bez konieczności wielogodzinnego ładowania. Całkiem dobry sprzęt posiada |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-05-25, 08:34
|
|
|
Ja mam w mojej D3 akumulator originalny z 2008r jeszcze i czesto auto stoi do tygodnia bez odpalania o kazdej porze roku i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem.
Raz rozladowalem akku, ze rozrusznik musial dluuuzej krecic jak podlaczylem VCDSa i kilkanascie minut go "poznawalem" wlaczajac i wylacajac czesto zaplon (+swiatla dzienne wtedy tez sa wlaczone) wiec mial prawo se rozladowac;) |
|
|
|
|
|