Ogłoszenie 

Opony samochodowe Felgi Audi A8 opony width= OC/AC forum a8 forum audi a8 Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Opony samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 176 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6413
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-15, 22:51   

Co do kilku podpunktów się nie zgodzę. W D3 przewidziane jest odprowadzenie gazów, chociaż tak, wentylacja w pomieszczeniu się przyda. A punkty podłączeniowe są po to aby elektronika nie zaczynała szwankować po naładowaniu z pominięciem sterownika.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2711
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-16, 10:18   

drago, ładowanie z pominięciem sterownika od takiego z niepomijaniem różni się wyłącznie
tym że sobia albo zanotuje ile weszło do akku albo nie... na samą "elektronikę" nie ma
to absolutnie żadnego wpływu w sensie jej szwankowania sterwonik przed niczym
w tym zakresie nie chroni
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 176 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6413
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-16, 11:01   

maciu napisał/a:
drago, ładowanie z pominięciem sterownika od takiego z niepomijaniem różni się wyłącznie
tym że sobia albo zanotuje ile weszło do akku albo nie... na samą "elektronikę" nie ma
to absolutnie żadnego wpływu w sensie jej szwankowania sterwonik przed niczym
w tym zakresie nie chroni

No wpływ ma, zwłaszcza dla auta na postoju :P Oczywiście nie bezpośredni, że się uszkodzi czy cokolwiek. Wiadomo jakie rzeczy potrafią się dziać w D3 przy nieprawidłowym odczycie stanu naładowania akumulatora :)
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 187
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2019-12-17, 00:27   

Panowie, przeczytałem kilka ostatnich komentarzy, i wtrącę swoje 3 grosze, jeżeli mmi pokazuje przykładowo 10 % naładowania i podłączymy prostownik czy to przez bolec w sterowniku czy bezpośrednio do akumulatora (ale jest on podpięty w aucie) sterownik i tak wie że akumulator się ładuje i po nocy ma 100 % (sprawdzone na moim aucie)

Poza tym ten cały sterownik można o dupę rozbić moim zdaniem, już tłumaczę dlaczego.

Przykład, po nocnym staniu akumulator rozładuje się np do 10 % i nie podpinamy prostownika a wsiadamy i robimy trasę np 50 km czyli ok 1h zależy od trasy, sterownik po takim czasie twierdzi że akumulator jest naładowany i na mmi pokazuje 100 %, a w rzeczywistości jest naładowany w jakichś 25 % , skąd to wiem ? A stąd że mam prostownik cyfrowy który pokazuje jakie ma napięcie akumulator i stan jego naładowania, w takiej sytuacji jeździmy na ciągle niedoładowanym akumulatorze, akumulator 110 ah nie będzie się ładował 1 czy 2 h jak to wg auta jest, a mój prostownik potrzebuje na to ok półtorej dnia więc jakieś 36h. Mało tego, mam 2 prostowniki, jeden analogowy w którym sam sobie ustawiam siłę ładowania i wyżej wspomniany cyfrowy, ten analogowy nigdy nie był w stanie mi naładować aku do pełna nawet wg mmi , a ten cyfrowy robi to bez problemu.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 27 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1247
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-12-17, 08:04   

Skoro pokazuje po nocy 10% , a po chwili ładowania 100% to może aku jest już zużyty, też tak miałem po wymianie aku na nowy jest ok.na starym było tak że ruszyłem fotelem parę razy i już wywalało komunikat że słaby,teraz często jak coś robię w aucie to nie ma problemu mogę ruszać fotelami nie wyłączać radia i wszystko działa ;) Z drugiej strony ładowanie a D3 może dochodzić nawet chyba do około 100A tak więc naładuje szybko, ale jak bateria nie trzyma to nic nie poradzi.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 176 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6413
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-17, 09:43   

Praktycznie wszystkie alternatory poza ASB i BNG mają 190A :) te dwa mają 180A.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2711
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-17, 21:00   

Wojtec1987 napisał/a:
Panowie, przeczytałem kilka ostatnich komentarzy, i wtrącę swoje 3 grosze, jeżeli mmi pokazuje przykładowo 10 % naładowania i podłączymy prostownik czy to przez bolec w sterowniku czy bezpośrednio do akumulatora (ale jest on podpięty w aucie) sterownik i tak wie że akumulator się ładuje i po nocy ma 100 % (sprawdzone na moim aucie)

Poza tym ten cały sterownik można o dupę rozbić moim zdaniem, już tłumaczę dlaczego.

Przykład, po nocnym staniu akumulator rozładuje się np do 10 % i nie podpinamy prostownika a wsiadamy i robimy trasę np 50 km czyli ok 1h zależy od trasy, sterownik po takim czasie twierdzi że akumulator jest naładowany i na mmi pokazuje 100 %, a w rzeczywistości jest naładowany w jakichś 25 % , skąd to wiem ? A stąd że mam prostownik cyfrowy który pokazuje jakie ma napięcie akumulator i stan jego naładowania, w takiej sytuacji jeździmy na ciągle niedoładowanym akumulatorze, akumulator 110 ah nie będzie się ładował 1 czy 2 h jak to wg auta jest, a mój prostownik potrzebuje na to ok półtorej dnia więc jakieś 36h. Mało tego, mam 2 prostowniki, jeden analogowy w którym sam sobie ustawiam siłę ładowania i wyżej wspomniany cyfrowy, ten analogowy nigdy nie był w stanie mi naładować aku do pełna nawet wg mmi , a ten cyfrowy robi to bez problemu.


podłączysz bezpośrednio to nic nie wie po za tym że napięcie na akku urosło
(nie leci przez niego prąd ładowania i nie liczy sobie ile Ah akku zjadł)

pooglądaj sobie grupy pomiarowe BEMa i poczytaj SSP

wtedy też się dowiesz że jego 10% z tym co pokazuje twój miernik nie musi mieć
nic wspólnego

Marcin2013 napisał/a:
Skoro pokazuje po nocy 10% , a po chwili ładowania 100% to może aku jest już zużyty, też tak miałem po wymianie aku na nowy jest ok.na starym było tak że ruszyłem fotelem parę razy i już wywalało komunikat że słaby,teraz często jak coś robię w aucie to nie ma problemu mogę ruszać fotelami nie wyłączać radia i wszystko działa ;) Z drugiej strony ładowanie a D3 może dochodzić nawet chyba do około 100A tak więc naładuje szybko, ale jak bateria nie trzyma to nic nie poradzi.


j.w. jego 10% nie musi wcale znaczyć że akku jest naładowany w 10%
najlepiej sobie wtedy odczytać bloki i zobaczyć ile włazi



drago_o napisał/a:
Praktycznie wszystkie alternatory poza ASB i BNG mają 190A :) te dwa mają 180A.


no zgadza się ale co to ma wspólnego z prądem "ładowania"? ;)
nie ma szansy do tylu dojść bo oprócz akku jest cała masa innych odbiorników
u mnie na pusto (stacyjka) zjada 20-30A
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC
| WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |