|
Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-12-15, 22:51
|
|
|
Co do kilku podpunktów się nie zgodzę. W D3 przewidziane jest odprowadzenie gazów, chociaż tak, wentylacja w pomieszczeniu się przyda. A punkty podłączeniowe są po to aby elektronika nie zaczynała szwankować po naładowaniu z pominięciem sterownika. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-12-16, 10:18
|
|
|
drago, ładowanie z pominięciem sterownika od takiego z niepomijaniem różni się wyłącznie
tym że sobia albo zanotuje ile weszło do akku albo nie... na samą "elektronikę" nie ma
to absolutnie żadnego wpływu w sensie jej szwankowania sterwonik przed niczym
w tym zakresie nie chroni |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-12-16, 11:01
|
|
|
maciu napisał/a: | drago, ładowanie z pominięciem sterownika od takiego z niepomijaniem różni się wyłącznie
tym że sobia albo zanotuje ile weszło do akku albo nie... na samą "elektronikę" nie ma
to absolutnie żadnego wpływu w sensie jej szwankowania sterwonik przed niczym
w tym zakresie nie chroni |
No wpływ ma, zwłaszcza dla auta na postoju Oczywiście nie bezpośredni, że się uszkodzi czy cokolwiek. Wiadomo jakie rzeczy potrafią się dziać w D3 przy nieprawidłowym odczycie stanu naładowania akumulatora |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2019-12-17, 00:27
|
|
|
Panowie, przeczytałem kilka ostatnich komentarzy, i wtrącę swoje 3 grosze, jeżeli mmi pokazuje przykładowo 10 % naładowania i podłączymy prostownik czy to przez bolec w sterowniku czy bezpośrednio do akumulatora (ale jest on podpięty w aucie) sterownik i tak wie że akumulator się ładuje i po nocy ma 100 % (sprawdzone na moim aucie)
Poza tym ten cały sterownik można o dupę rozbić moim zdaniem, już tłumaczę dlaczego.
Przykład, po nocnym staniu akumulator rozładuje się np do 10 % i nie podpinamy prostownika a wsiadamy i robimy trasę np 50 km czyli ok 1h zależy od trasy, sterownik po takim czasie twierdzi że akumulator jest naładowany i na mmi pokazuje 100 %, a w rzeczywistości jest naładowany w jakichś 25 % , skąd to wiem ? A stąd że mam prostownik cyfrowy który pokazuje jakie ma napięcie akumulator i stan jego naładowania, w takiej sytuacji jeździmy na ciągle niedoładowanym akumulatorze, akumulator 110 ah nie będzie się ładował 1 czy 2 h jak to wg auta jest, a mój prostownik potrzebuje na to ok półtorej dnia więc jakieś 36h. Mało tego, mam 2 prostowniki, jeden analogowy w którym sam sobie ustawiam siłę ładowania i wyżej wspomniany cyfrowy, ten analogowy nigdy nie był w stanie mi naładować aku do pełna nawet wg mmi , a ten cyfrowy robi to bez problemu. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-17, 08:04
|
|
|
Skoro pokazuje po nocy 10% , a po chwili ładowania 100% to może aku jest już zużyty, też tak miałem po wymianie aku na nowy jest ok.na starym było tak że ruszyłem fotelem parę razy i już wywalało komunikat że słaby,teraz często jak coś robię w aucie to nie ma problemu mogę ruszać fotelami nie wyłączać radia i wszystko działa Z drugiej strony ładowanie a D3 może dochodzić nawet chyba do około 100A tak więc naładuje szybko, ale jak bateria nie trzyma to nic nie poradzi. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-12-17, 21:00
|
|
|
Wojtec1987 napisał/a: | Panowie, przeczytałem kilka ostatnich komentarzy, i wtrącę swoje 3 grosze, jeżeli mmi pokazuje przykładowo 10 % naładowania i podłączymy prostownik czy to przez bolec w sterowniku czy bezpośrednio do akumulatora (ale jest on podpięty w aucie) sterownik i tak wie że akumulator się ładuje i po nocy ma 100 % (sprawdzone na moim aucie)
Poza tym ten cały sterownik można o dupę rozbić moim zdaniem, już tłumaczę dlaczego.
Przykład, po nocnym staniu akumulator rozładuje się np do 10 % i nie podpinamy prostownika a wsiadamy i robimy trasę np 50 km czyli ok 1h zależy od trasy, sterownik po takim czasie twierdzi że akumulator jest naładowany i na mmi pokazuje 100 %, a w rzeczywistości jest naładowany w jakichś 25 % , skąd to wiem ? A stąd że mam prostownik cyfrowy który pokazuje jakie ma napięcie akumulator i stan jego naładowania, w takiej sytuacji jeździmy na ciągle niedoładowanym akumulatorze, akumulator 110 ah nie będzie się ładował 1 czy 2 h jak to wg auta jest, a mój prostownik potrzebuje na to ok półtorej dnia więc jakieś 36h. Mało tego, mam 2 prostowniki, jeden analogowy w którym sam sobie ustawiam siłę ładowania i wyżej wspomniany cyfrowy, ten analogowy nigdy nie był w stanie mi naładować aku do pełna nawet wg mmi , a ten cyfrowy robi to bez problemu. |
podłączysz bezpośrednio to nic nie wie po za tym że napięcie na akku urosło
(nie leci przez niego prąd ładowania i nie liczy sobie ile Ah akku zjadł)
pooglądaj sobie grupy pomiarowe BEMa i poczytaj SSP
wtedy też się dowiesz że jego 10% z tym co pokazuje twój miernik nie musi mieć
nic wspólnego
Marcin2013 napisał/a: | Skoro pokazuje po nocy 10% , a po chwili ładowania 100% to może aku jest już zużyty, też tak miałem po wymianie aku na nowy jest ok.na starym było tak że ruszyłem fotelem parę razy i już wywalało komunikat że słaby,teraz często jak coś robię w aucie to nie ma problemu mogę ruszać fotelami nie wyłączać radia i wszystko działa Z drugiej strony ładowanie a D3 może dochodzić nawet chyba do około 100A tak więc naładuje szybko, ale jak bateria nie trzyma to nic nie poradzi. |
j.w. jego 10% nie musi wcale znaczyć że akku jest naładowany w 10%
najlepiej sobie wtedy odczytać bloki i zobaczyć ile włazi
drago_o napisał/a: | Praktycznie wszystkie alternatory poza ASB i BNG mają 190A te dwa mają 180A. |
no zgadza się ale co to ma wspólnego z prądem "ładowania"?
nie ma szansy do tylu dojść bo oprócz akku jest cała masa innych odbiorników
u mnie na pusto (stacyjka) zjada 20-30A |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|