Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-06-16, 20:24
|
|
|
Mam zamiar kupić prostownik Bosch C7 taki z opcją podtrzymania akumulatora. Autem jeżdżę raczej rzadko, stoi w garażu (reprezentacyjne 😀) i pomyślałem sobie że można by zapodać taki prostownik który będzie w garażu cały czas podłączony do auta. I tu pytanie... Czy jak podłączę taki prostownik do auta to zamknąć klapę bagażnika i zamknąć auto, czy inaczej??? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-16, 20:29
|
|
|
Jeśli mogę coś powiedzieć, może nie o C7 ale mam C3 i jak akumulator się za bardzo rozładuje to jest jedna wielka dupa bo nie mogę ręcznie zmienić trybu ładowania a on rozpoznaje akumulator jako 6V i nie ładuje. Sprawdź czy nie będzie podobnie z tym C7... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-06-16, 20:34
|
|
|
riki76 napisał/a: | Czy jak podłączę taki prostownik do auta to zamknąć klapę bagażnika i zamknąć auto, czy inaczej??? |
Klapę zamknij ręcznie na ryglu i ja ręcznie lekko opuść (dociąg nie złapie, będzie tylko przymknięta), a samochód zamkniesz z pilota tak by się uzbroił. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-06-16, 21:29
|
|
|
Ok 👌, dzięki. Notabene mam już dłuuuugo D2 4.2 i takich jaj z elektroniką jak w D3 nigdy nie było, raz w roku profilaktycznie ładuję akumulator przed zimą, dojeżdżamy do pracy krótkie dystanse, do sklepu i nigdy nie było problemu z akumulatorem. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-06-17, 02:50
|
|
|
Rozwaz reczne odpinanie bramki CANa na postoje, wtedy samochod i 2 miesiace stany Ci odpali, a poza tym w ten sposob rozwiazesz przy okazji wszelkie problemy 'uciekajacego pradu'. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-06-17, 11:23
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jeśli mogę coś powiedzieć, może nie o C7 ale mam C3 i jak akumulator się za bardzo rozładuje to jest jedna wielka dupa bo nie mogę ręcznie zmienić trybu ładowania a on rozpoznaje akumulator jako 6V i nie ładuje. Sprawdź czy nie będzie podobnie z tym C7... |
Ja mam C7 i sprawdza się dobrze, dodam, że C3 jest 6V i 12V, a C7 jest 12V i 24V. Wykorzystuje go czasem na podtrzymanie mojej D3 3,0tdi i nie mam powodów do narzekania, bardzo fajna sprawa. Swoja drogą widze, ze nie tylko ja mam problemy z elektronika w tym nieszczęsnym aucie... miałem S klase, wyposazona 3xlepiej niz to audi i na tym samym aku w zyciu prostownika nie widziala, pieknie to chodzilo, a ten darmozjad źre prądu za 3auta. |
_________________ jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-06-17, 12:21
|
|
|
No nie wiem, mam kilku znajomych z A6 C6 3,0tdi, Touareg 3,0tdi, A8 D3 3,0tdi i KAŻDY ma to samo, zostawisz kluczyk w pozycji zapołonu na 10min, opuść z 2 razy szyba góra dół i nie odpalisz,lub kręci tak powoli. Może ten silnik jest jakiś specjalnej troski, trudno powiedzieć |
_________________ jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-06-17, 12:58
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jeśli wszystko jest sprawne to nie żre więc nie ma co zwalać tak do końca na auto |
D3 sam sobie wzbudza sterowniki w różnym czasie o czym nawet pojęcia nie macie, a wszystko to jest za sprawą CANa, gdzie ramki potrafią gonić jak popierr z niewiadomych powodów i o ile najczęściej dzieje się to gdzieś w pętli infotainment, gorsze jest to, że również inne sterowniki (a widać to podpinając miernik) potrafią się wzbudzać pokazując większy tymczasowy pobór (i robią to losowo).
Te same problemy mają A6 C6 i Q7, o czym ludzie nawet pojęcia nie mają, a wychodzą przy okazji właśnie wtedy - gdy samochód jest mało używany i częściej stoi niż jeździ.
riki76 napisał/a: | A coś bliżej, które miejsce, wtyk? A może bezpiecznik? |
Zależy od rocznika, przy bezpiecznikach można to zrobić bodajże od 2005 r, gdzie oddzielono go od licznika, Ty masz jeszcze wspólny 10A, potem dali 2x 5A.
Wszystkie schematy masz w ELSIE, przy bezpiecznikach i w Basic Equipment.
riki76 napisał/a: | Super rozwiązanie, a jak tego dokonać rozumiem że jakąś wtykę trzeba odpiąć? |
Tak, pstryczek-eletryczek, jak do odpinania pompy paliwa w celu dodatkowego zabezpieczenia przed złodziejami itp. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-17, 13:05
|
|
|
Sam się wybudze to wiadomo, zawieszenie, media, ktoś bez kluczyka stanie za blisko klamek albo dotknie i słychać jak napędy pracują w bagażniku. Auto nie usypia nigdy całkiem. Ramki latają jak szalone, wiem bo podłączałem się raspberry do CAN ale sprawne może stać i nic mu nie będzie. Dobry akumulator i brak problemu z jego kradnieciem a auto dwa tygodnie postoi bez problemu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-06-18, 10:40
|
|
|
W tym roku zanabyłem prostownik everActive 2-10A (http://allegro.pl/cyfrowy-prostownik-12v-24v-cbc-10-everactive-2-10a-i6573247598.html), rozważałem różne (w tym CTEK, BOSCH) ale na koniec wyszedł taki. Ładuje bez problemu, nie generuje błędów a dodatkowo ma szybkozłączkę i zestaw przewodów, które można podpiąć do akumulatora na stałe i wpinać tylko wtyk. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|