Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2013-05-15, 21:24
|
|
|
mdamian napisał/a: | Dokładnie , powiem panowie że ganiałem się z 4.2 TDI ale Q7 , i chłop tym "busem" nie mógł mnie dogonić :mrgreen:
Trochę dziwne , ale banana na twarzy miałem :mrgreen: | Tak,tylko ile waży D2,a ile Q7.Kiedyś się próbowałem swoją ex D2 z Q7 4.2 benzyna i też Q7 nie dałą rady. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-05-16, 07:30
|
|
|
greg26 napisał/a: | mdamian napisał/a: | Dokładnie , powiem panowie że ganiałem się z 4.2 TDI ale Q7 , i chłop tym "busem" nie mógł mnie dogonić :mrgreen:
Trochę dziwne , ale banana na twarzy miałem :mrgreen: | Tak,tylko ile waży D2,a ile Q7.Kiedyś się próbowałem swoją ex D2 z Q7 4.2 benzyna i też Q7 nie dałą rady. |
Ja to wiem , Ty to wiesz , ale chłop który siedział w Q7 to chyba tego nie wiedział i musiał się przekonać , to mu pokazałem .
Wiem że z D3 będę miał problem , ale można się przekonać jaki duży ten problem będzie :mrgreen: to znaczy jak daleko w tyle zostanę :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-05-16, 08:07
|
|
|
mdamian napisał/a: | to znaczy jak daleko w tyle zostanę |
Oj bardzo daleko zostaniesz w tyle, aż nie wypada pisać ile. :mrgreen: |
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-16, 09:06
|
|
|
mdamian napisał/a: |
Wiem że z D3 będę miał problem , ale można się przekonać jaki duży ten problem będzie :mrgreen: to znaczy jak daleko w tyle zostanę :mrgreen: |
Możemy w weekend spróbować jak będziesz miał sprawny samochód. Mój po małym wirusie:)
Poprawiłem cytat, aby się lepiej czytało.
Pozdrawiam
Simone331 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-16, 09:29
|
|
|
greg26 napisał/a: | Jakiś tydzień temu próbowałem się z A6 C6 Avant 3.0tdi -auto wyglądało na świeże rocznikowo,więc miało zapewne 240 PS w serii- nie mam pojęcia czy było zawirusowane,ale gość dostał podwójne lanie :mrgreen: |
Seria to była jak nic.
Stawałem z taką A6 C6 3.0TDI + chips.... ze startu zatrzymanego gniecie równo i D3 4.2V8 zostaje wyraźnie z tyłu.... przy zmianie z 2-ki na 3-kę A6 jest ze dwie długości z przodu ale nasz 3-ci bieg jest całkiem przyzwoity i na niej nadrabiasz całe straty.... przy zmianie z 3-ki na 4-kę właśnie go wyprzedzałem a później było już tylko lepiej..... przy 180km/h A6 wyraźnie puchnie bo on już piłuje na 6-ce a ja tymczasem jadę na mocnej 4-ce aż do 240km/h...... A6 powyżej 200km/h niknie w lusterku wstecznym :lol:
Ale 3.0TDI jeździe z momentu i na krótkich odcinkach od świateł do świateł jedzie łeb w łeb a ze startu zatrzymanego jest wyraźnie szybsze.
mdamian napisał/a: | Dokładnie , powiem panowie że ganiałem się z 4.2 TDI ale Q7 , i chłop tym "busem" nie mógł mnie dogonić :mrgreen: |
Dzisiaj mnie taki jeden podpuszczał w Warszawie..... a raczej chciał się chyba pokazać bo wyjechałem przed niego z bocznej uliczki ale nie utrudniając nikomu włączyłem się dosyć dynamicznie...... gość zobaczył moje A8 i wyraźnie przyspieszył i kiedy ja przyspieszałem spokojnie jemu żyłka zagrała i poleciał jak dziki do przodu...... ale nie miałem weny na ściganie więc nie podjąłem wyzwania :-P
Ale z 4.2TDI w Q7 raczej wątpię w wygraną.... tym bardziej jeśli będzie miał chipsa.... tam diesel fabrycznie ma 326/340KM czyli tyle co u nas a momentu ma 760Nm czyli prawie dwa razy więcej niż nasze wolnessaki..... po chipsie ten silnik można wykręcić pod 400KM i prawie 900Nm.... po chipsie to te 2.5 tony moim zdaniem będzie szybsze niż nasze wolnossące amelinium :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-16, 10:30
|
|
|
Q7 4,2 tdi + wirus 0-100km/h robi w ok 6,0 sec. Zastanawiam sie czemu ten sam silnik w q7 i A8 ma różny moment (w q7 chyba o 100Nm większy). |
|
|
|
|
|
|
|
IRONH
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 45 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-05-16, 11:10
|
|
|
blady99 napisał/a: | Q7 4,2 tdi + wirus 0-100km/h robi w ok 6,0 sec. Zastanawiam sie czemu ten sam silnik w q7 i A8 ma różny moment (w q7 chyba o 100Nm większy). |
Jest inna skrzynia roździelcza. |
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-16, 11:20
|
|
|
hmm ale co ona ma wspólnego ze zwiększonym momentem oprócz rozdzielania go na osie? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-16, 23:14
|
|
|
blady99 napisał/a: | Q7 4,2 tdi + wirus 0-100km/h robi w ok 6,0 sec. |
Może szału znowuż takiego nie ma (masa robi swoje) ale to i tak szybciej niż A8 D3 4.2V8 PB...
wg. danych producenta Q7 4.2TDI jest szybsze nawet w serii... może nie w prędkości maksymalnej ale w przyspieszaniu do 100km/h |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
arti_dg
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 4.2 D2 310KM
Wiek: 39 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2013-05-17, 07:01
|
|
|
mdamian napisał/a: | Może i szybsze jest Q7 na papierze , ale jeszcze wszystko zależy od łącznika pomiędzy pedałami , a kierownicą . :mrgreen: |
Uważasz, że przy automatycznej skrzyni biegów duże znaczenie ma jak ktoś wciska pedał gazu w podłogę? Nie mówimy tutaj o jeździe po zakrętach tylko na prostej, bez dużego ruchu ulicznego itp. Kwestią jest jedynie jednocześnie przytrzymanie hamulca i gazu przy starcie. |
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-17, 07:11
|
|
|
To życzę ci udanej jazdy i bezproblemowej przy starcie z gaz+hamulec - tip nie źle dostaje po d... Poza tym dane podawane przez producenta sa z normlanego startu a nie ze strzału z gazu. Nie powiem- wyrywa wtedy super ale szkoda skrzyni:( |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-05-17, 07:37
|
|
|
blady99 napisał/a: | To życzę ci udanej jazdy i bezproblemowej przy starcie z gaz+hamulec - tip nie źle dostaje po d... Poza tym dane podawane przez producenta sa z normlanego startu a nie ze strzału z gazu. Nie powiem- wyrywa wtedy super ale szkoda skrzyni:( |
O tym właśnie myślę , nie startuję tak zbyt często , ale wtedy z tym Q7 tak poszliśmy , ze świateł na 3 pasmowej jezdni , prosty odcinek i byliśmy pierwsi na światłach łeb w łeb . :-P |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
arti_dg
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 4.2 D2 310KM
Wiek: 39 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2013-05-17, 12:13
|
|
|
blady99 napisał/a: | To życzę ci udanej jazdy i bezproblemowej przy starcie z gaz+hamulec - tip nie źle dostaje po d... Poza tym dane podawane przez producenta sa z normlanego startu a nie ze strzału z gazu. Nie powiem- wyrywa wtedy super ale szkoda skrzyni:( |
Przecież tak się nie rusza ze wszystkich świateł. Tak tylko można zrobić w sytuacjach ekstremalnych jak właśnie podczas porównania osiągów aut. I uwierz, że ja i tak cholernie dbam o auto - w swojej a8 zrobiłem tak 2-3 razy przy pomiarach g-techem.
W ogóle twierdze, że jeśli chcesz porównać osiągu aut, nie umiejętności kierowców to z wyścig powinien być z rolki, nawet z prędkości 20km/h. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-17, 20:03
|
|
|
Pany no wprawdzie ja juz caaałkiem straciłem poczucie mocy w mojej A8 i szczególnie po jej wyciszeniu :mrgreen: ale z doświadczenia autostradowego to powiem wam że Q7 to na przyspieszeniu nieciekawie wypadają za to jak sie rozbuja to gna Zazwyczaj jak przegania mnie Q7 to ma kierownik pedał w podłodze-to widac i słychac nieraz Jak spokojnie jadymy to zawsze jestem ten pierwszy |
|
|
|
|
|