Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Auto ciagle się poziomuje  
Autor Wiadomość
ENDRJU 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2011-05-04, 11:51   [D3 ALL ] Auto ciagle się poziomuje

witam. wszystko jest niby ok poza tym ze moja a8 ciagle sie poziomuje tzn kompresor laduje powietrze nastepnie zawor popuszcza i tak non stop nawet jak auto stoi. co moze byc tego przyczyna? zuzyty kompresor czy tez moze gdzies calu uklad gubi powietrze?
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-04, 12:16   

Jeśli kompresor cały czas pracuje to padł przekaźnik od kompresora...
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
kukiluki 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-05-04, 19:43   

Hmm.. u mnie też jest podobnie tylko nie cały czas. Podpompowywuje i przestaje, ale co jakiś czas.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-05-04, 21:41   

u mnie to samo co jakiś czas pompuje ale nie bez przerwy jet to normalne jak np auto się obniży po szybszej jezdzie to musi podpompować
_________________

 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-04, 22:03   

Panowie u was bym posprawdzał szczelność układu... w moim bardzo żadko kompresor się załącza wręcz sporadycznie. lecz generuje się raz na jakiś czas błąd położenia/wysokości w tylnym prawym kole.

[ Dodano: 2011-05-04, 23:04 ]
badyl napisał/a:
u mnie to samo co jakiś czas pompuje ale nie bez przerwy jet to normalne jak np auto się obniży po szybszej jezdzie to musi podpompować

dokładnie tak być powinno :)

[ Dodano: 2011-05-04, 23:07 ]
endriu a czy po wyłączeniu auta i wyjeciu kluczyka kompresor dalej pracuje?? bo wtedy powinien się ostatecznie wypoziomować i już nie zmieniać swoich nastawów aż do ponownego uruchomienia silnika/włączeniu zapłonu, nawet przy nieszczelnościach w układzie. Dzieje się tak gdyż po pewnym czasie sterownik bez sygnału z Can`u o zapłonie przechodzi w tryb StandBy
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
ENDRJU 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2011-05-05, 06:20   

kompresor nie pracuje caly czas lecz zawor popuszcza powietrze bez sensu co pare minut nawet jak auto nie jedzie i wtedy do akcji wkrecza kompresor. po wylaczeniu silnika jest roznie na ogol ta czynnosc sie powtarza czasami jest spokoj. gdzie sie znajduja te przekazniki?
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-05, 10:32   

fajnie by było sprawdzić błędy VCDS`em lub Vas`em by nie brnąć w ciemno. Co do przekaźnika to sprawdził bym w bagażniku.po zdjęciu boczków masz bezpieczniki i przekażniki z prawej storony.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-15, 08:52   

Chyba nie jest wszystko OK...
u mnie jedyne co słyszę to jak popuszcza ciśnienia po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika...
pozostawienie auta na nierównym podłożu (np. jedną stroną lub jednym kołem na krawężniku) także nie powoduje jakiegoś ciągłego samopoziomowania.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-15, 10:45   

foss bo te poziomowanie trawć powinno dokładnie chwilke, pare sekund... i nie zawsze kompresor będzie się wtedy włączał gdyż w akumulatorze może znajdować się wystarczająco duże ciśnienie do tej operacji.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-15, 10:56   

wolek napisał/a:
foss bo te poziomowanie trawć powinno dokładnie chwilke, pare sekund...

No tak właśnie to oceniam więc wg. mnie u mnie działa wszystko OK ;-)

Może źle sformułowałem poprzednią wypowiedź ale chodziło mi o to, że podając za przykład swoje auto sugerowalem, że u kolegi ENDRJU coś jest jednak nie tak.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-05-15, 11:14   

a to sry, źle odczytałem twoja wypowiedź :oops:
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-05-21, 20:39   

Kompresor powinien załączać się co jakiś czas, głównie, kiedy doładowuje powietrze do układu, to znaczy podnosi ciśnienie (w tym również w zasobniku ciśnienia). Jeśli kompresor działa długo, ponad kilka minut, to raczej coś nie bangla. Nieszczelność w układzie pokazuje VAG, większość innych usterek także. Serwis również zaleca częstą (co kilka lat) wymianę przekaźnika - załącza spory prąd, więc styki mają prawo się nadpalać (przy okazji, może ktoś ma fotkę tego przekaźnika w autku?), w najgorszym przypadku "zespawają się" i wtedy kompresor nagina cały czas aż do spalenia.

Z praktyki potwierdzam następujące zachowania układu:
- załączenie silnika: kompresor może załączyć się na kilka minut, zwłaszcza po dłuższym postoju,
- załączenie zapłonu: przy krótszych postojach (2-3 dni, do tygodnia), zawieszenie poziomuje się lub lekko unosi, kompresor nie pracuje,
- obniżanie zawieszenia: kompresor nie pracuje,
- podnoszenie auta: kompresor pracuje,
- podnoszenie auta: kompresor nie pracuje, wystarczające ciśnienie w zasobniku ciśnienia,
- nierówności na drodze ewentualnie dynamiczna jazda: kompresor co pewnien czas ząłcza się wyrównując cisnienie,
- zatrzymanie pojazdu -> wyłączenie silnika -> zamknięcie centralnego zamka i załączenie alarmu: słyszalny przez kilka sekund syk powietrza - poziomowanie auta.
- nawet po miesięcznym postoju auto pozostawione w położeniu "automatic/comfort" nie powinno opaść do poziomu najniższego, zwykle jest to obniżenie o kilka milimetrów, rzadziej do 2 centymatrów, ale odchylenia mogą się zdarzać.

Uwaga, przy najniższym położeniu kompresor też może się włączać.
Jeśli wszystko ok, to na tablicy brak żadnego symblou autka. Przy obniżeniu w trybie "dymanic/najniższe" powinien wyświetlić się symbol zielonego autka ze strzałką skierowaną ku dołowi.
W najwyższym położeniu "lift/najwyższe"oraz załączonym trybie podnośnika kontrolka ma barwę pomarańczową.

Jeśli jest awaria układu, pomarańczowa kontrolka po autocheck'u nie gaśnie.

To tyle co pamiętam. Opis dla A8 D3 4,2 BFM 2004 rok urodzenia. Ewentualne poprawki mile widziane.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-21, 21:04   

pebo napisał/a:
Kompresor powinien załączać się co jakiś czas, głównie, kiedy doładowuje powietrze do układu

nie wiem jak w audi D3 ale w Dafie 95 sprężarka chodzi cały czas , od tego masz zawory bezpieczeństwa że upuszczają powietrze jak jest z byt wysokie ciśnienie , a kompresor nie przestaje pompować , no chyba że zgasze silnik
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-05-21, 21:14   

Ale w ciężarówkach masz pneumatyczne hamulce, dlatego sprężarka ma pracować cały czas. Nie wiesz, kiedy naciśniesz hamulec. A w D3 powietrze służy tylko do funkcjonowania zawieszenia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-21, 21:16   

pebo napisał/a:
w D3 powietrze służy tylko do funkcjonowania zawieszenia.

hmm chociaż na naszych równych drogach to może kompresor często się włącza , albo coś z zaworami ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.